Wymiary
(mm)
Parametr |
Długość całkowita |
Szerokość |
Wysokość |
Rozstaw kół przednich |
Rozstaw kół tylnych |
Rozstaw osi |
||
Rodzaj zawieszenia |
||||||||
Wielowahaczowe |
CTBA*³ |
|||||||
Wersja 5-drzwiowa |
Opony |
4340 |
1795/2039*² |
1455 |
1573 |
1581 |
1572 |
2650 |
Opony |
1565 |
1573 |
1564 |
|||||
Opony |
1559 |
1567 |
1558 |
|||||
Wersja kombi |
Opony |
4585 |
1795/2039*² |
1465/1475*¹ |
1573 |
1581 |
1572 |
2650 |
Opony |
1565 |
1573 |
1564 |
|||||
Opony |
1559 |
1567 |
1558 |
|||||
Wersja |
Opony 205/55 R16 |
4455 |
1795/2039*² |
1425 |
1565 |
1573 |
– |
2650 |
Opony |
1559 |
1567 |
– |
|||||
Opony |
1555 |
1563 |
– |
*¹ Z relingami dachowymi
*² Z lusterkami zewnętrznymi
*³ CTBA: oś sztywna z belką skrętną
Silniki
Parametr |
Silniki benzynowe |
Silniki wysokoprężne |
||
Smartstream G 1.0 T-GDI, Smartstream G 1.0 T-GDI (48 V) MHEV |
Smartstream G 1.5 T-GDI, Smartstream G 1.5 T-GDI (48 V) MHEV |
Smartstream G 1.5 MPI |
Smartstream D 1.6, Smartstream D 1.6 |
|
Pojemność skokowa (cm³) |
998 |
1482 |
1498 |
1598 |
Średnica cylindra × skok tłoka (mm) |
71,0 × 84,0 |
71,6 × 92 |
72 × 92 |
77,0 × 85,8 |
Kolejność zapłonów w cylindrach |
1-2-3 |
1-3-4-2 |
1-3-4-2 |
1-3-4-2 |
Liczba cylindrów |
3 w rzędzie |
4 w rzędzie |
4 w rzędzie |
4 w rzędzie |
Moc żarówek
Żarówka |
Rodzaj |
Moc (W) |
|||
Przód |
Światła przednie |
Światła mijania |
Typ A, B, D |
H7 |
55 |
Typ C, E |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Światła drogowe |
Typ A, B, D |
H7 |
55 |
||
Typ C, E |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Światła pozycyjne |
Typ A |
W5W |
5 |
||
Typ B, C, D, E |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Kierunkowskazy |
Typ A, D |
PY21W |
21 |
||
Typ B, C, E |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Światła do jazdy dziennej (DRL) |
Typ A |
P21W |
21 |
||
Typ B, C, D, E |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Światła statycznego doświetlania zakrętów (SBL) |
Typ B, D |
H7 |
55 |
||
Typ C, E |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Światła przeciwmgielne |
HB4 |
51 |
|||
Kierunkowskazy boczne |
Typ A |
Diodowe |
Diodowe |
||
Typ B |
W5W |
5 |
Żarówka |
Rodzaj |
Moc (W) |
||
Tył |
Światła stopu i pozycyjne |
Diodowe |
Diodowe |
|
Światła pozycyjne |
Diodowe |
Diodowe |
||
Kierunkowskazy |
PY21W |
21 |
||
Światło cofania |
W16W |
16 |
||
Światło przeciwmgielne |
Typ A |
PY21W |
21 |
|
Typ B, C, D |
Diodowe |
Diodowe |
||
Dodatkowe światło stopu |
Diodowe |
Diodowe |
||
Oświetlenie wnętrza |
Oświetlenie punktowe |
W10W |
10 |
|
Lampka oświetlenia wnętrza |
Żarówka rurkowa |
8 |
||
Lampka oświetlenia schowka |
Żarówka rurkowa |
5 |
||
Lampka oświetlenia bagażnika |
Żarówka rurkowa |
10 |
||
Lampki oświetlenia tablicy rejestracyjnej |
Żarówka rurkowa |
5 |
Opony i obręcze kół
Koła pełnowymiarowe
Wersja |
Rozmiar |
Rozmiar obręczy |
Prawidłowe ciśnienie bar (kPa) |
Moment |
|||||
Obciążenie normalne |
Obciążenie maksymalne (prędkości poniżej |
Jazda z wysokimi |
|||||||
Przód |
Tył |
Przód |
Tył |
Przód |
Tył |
||||
Wersja |
195/65 R15 |
6.0J × 15 |
2,2 (220) |
2,2 (220) |
2,35 (235) |
2,5 (250) |
2,75 (275) |
2,75 (275) |
107 ÷ 127 |
205/55 R16 |
6.5J × 16 |
2,2 (220) |
2,2 (220) |
2,35 (235) |
2,75 (275) |
2,75 (275) |
2,75 (275) |
||
225/45 R17 |
7.0J × 17 |
2,2 (220) |
2,2 (220) |
2,35 (235) |
2,75 (275) |
2,75 (275) |
2,75 (275) |
||
225/40 ZR18 |
7.5J × 18 |
2,4 (240) |
2,35 (235) |
2,5 (250) |
2,75 (275) |
2,75 (275) |
2,75 (275) |
||
Wersja N line |
225/45 R17 |
7.0J × 17 |
2,2 (220) |
2,2 (220) |
2,35 (235) |
2,75 (275) |
2,75 (275) |
2,75 (275) |
|
225/40 ZR18 |
7.5J × 18 |
2,4 (240) |
2,4 (240) |
2,5 (250) |
2,75 (275) |
2,75 (275) |
2,75 (275) |
*¹ W przypadku jazdy z wysokimi prędkościami (ponad 160 km/h, jeżeli pozwalają na to przepisy), ciśnienie w oponach należy wyregulować zgodnie z wartościami podanymi w powyższej tabeli.
Dojazdowe koło zapasowe
Rozmiar opony |
Rozmiar obręczy |
Prawidłowe ciśnienie bar (kPa) |
Moment dokręcania |
|
Przód |
Tył |
|||
T125/80D15 |
4.0T × 15 |
4,2 (420) |
4,2 (420) |
107 ÷ 127 |
T125/80D16 |
4.0T × 16 |
4,2 (420) |
4,2 (420) |
• Jeżeli w nieodległej przyszłości oczekiwane jest nadejście niskich temperatur, do ciśnienia nominalnego można dodać 20 kPa (0,2 bar). Każdy spadek temperatury o 7°C powoduje zazwyczaj spadek ciśnienia w oponach o 7 kPa (0,07 bar). W przypadku częstych znacznych zmian temperatur należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.
• Na dużej wysokości nad poziomem morza ciśnienie atmosferyczne zazwyczaj jest niższe. Dlatego przed jazdą na dużej wysokości nad poziomem morza ciśnienie w oponach należy sprawdzić z wyprzedzeniem. W razie potrzeby skorygować ciśnienie (zmiana ciśnienia powietrza w miarę wzrostu wysokości: + 10 kPa (+ 0,1 bar)/1 km).
• Nie wolno przekraczać maksymalnego ciśnienia podanego na boku opony.

Podczas wymiany opony/opon należy pamiętać, że każda nowa opona pojazdu musi mieć taki sam rozmiar, jak opony zamontowane fabrycznie.
Użycie opon o innych rozmiarach może spowodować uszkodzenie związanych z nimi części i nieprawidłowe zachowanie pojazdu.
Indeksy obciążenia i prędkości opon
Wersja |
Rozmiar opony |
Rozmiar obręczy |
Obciążenie |
Prędkość |
||
Indeks |
kg |
Indeks |
km/h |
|||
Koła pełnowymiarowe |
195/65 R15 |
6.0J × 15 |
91 |
615 |
H |
210 |
205/55 R16 |
6.5J × 16 |
91 |
615 |
H |
210 |
|
225/45 R17 |
7.0J × 17 |
91 |
615 |
W |
270 |
|
225/40 ZR18 |
7.5J × 18 |
92 |
630 |
Y |
300 |
|
Dojazdowe koło zapasowe |
T125/80D15 |
4.0T × 15 |
95 |
690 |
M |
130 |
T125/80D16 |
4.0T × 16 |
97 |
730 |
M |
130 |
Układ klimatyzacji
Czynnik |
Ilość |
Rodzaj |
Czynnik chłodniczy |
500 g |
R-1234yf |
Olej sprężarki |
110±10 g |
PAG |
Więcej informacji można uzyskać w Autoryzowanej Stacji Obsługi (ASO) Hyundai.
Masa pojazdu i pojemność bagażnika
Wersja |
Silniki benzynowe |
|||||||||||
Smartstream |
Smartstream |
Smartstream |
Smartstream |
Smartstream |
||||||||
M/T |
DCT |
M/T |
DCT |
M/T |
DCT |
M/T |
DCT |
M/T |
A/T |
|||
Maksymalna masa |
Wersja 5-drzwiowa |
1800 |
1830 |
1810 |
1840 |
1830 |
1860 |
1840 |
1870 |
1750 |
1770 |
|
Wersja kombi |
1840 |
1870 |
1850 |
1880 |
1860 |
1890 |
1870 |
1900 |
1800 |
1820 |
||
Wersja |
1820 |
1850 |
1830 |
1860 |
1840 |
1870 |
1850 |
1880 |
– |
|||
Wersja N line |
1810 |
1840 |
1810 |
1840 |
– |
1840 |
1870 |
– |
||||
Wersja N line |
1850 |
1880 |
1850 |
1880 |
– |
1870 |
1900 |
– |
||||
Wersja N line |
1830 |
1860 |
1830 |
1860 |
– |
1850 |
1880 |
– |
||||
Pojemność |
Wersja 5-drzwiowa |
Min. |
395 |
|||||||||
Maks. |
1301 |
|||||||||||
Wersja kombi |
Min. |
602 |
||||||||||
Maks. |
1650 |
|||||||||||
Wersja |
Min. |
450 |
||||||||||
Maks. |
1351 |
M/T: mechaniczna skrzynia biegów
A/T: automatyczna skrzynia biegów
DCT: dwusprzęgłowa skrzynia biegów
Pojemność bagażnika min.: za siedzeniami tylnymi, do górnej krawędzi oparć.
Pojemność bagażnika maks.: za fotelami przednimi, do dachu.
Wersja |
Silniki wysokoprężne |
|||||
Smartstream D 1.6 |
Smartstream D 1.6 (48 V) MHEV |
|||||
M/T |
DCT |
M/T |
DCT |
|||
Maksymalna masa |
Wersja 5-drzwiowa |
1890 |
1920 |
1900 |
1930 |
|
Wersja kombi |
1920 |
1950 |
1930 |
1960 |
||
Wersja fastback |
1900 |
1930 |
1920 |
1950 |
||
Wersja N line |
– |
1900 |
1930 |
|||
Wersja N line (kombi) |
– |
1930 |
1960 |
|||
Wersja N line (fastback) |
– |
1920 |
1950 |
|||
Pojemność |
Wersja 5-drzwiowa |
Min. |
395 |
|||
Maks. |
1301 |
|||||
Wersja kombi |
Min. |
602 |
||||
Maks. |
1650 |
|||||
Wersja fastback |
Min. |
450 |
||||
Maks. |
1351 |
M/T: mechaniczna skrzynia biegów
A/T: automatyczna skrzynia biegów
DCT: dwusprzęgłowa skrzynia biegów
Pojemność bagażnika min.: za siedzeniami tylnymi, do górnej krawędzi oparć.
Pojemność bagażnika maks.: za fotelami przednimi, do dachu.
Wymagane oleje i płyny eksploatacyjne
Aby umożliwić właściwe osiągi i zapewnić trwałość silnika oraz układu przeniesienia napędu, należy stosować wyłącznie oleje i płyny eksploatacyjne odpowiedniej jakości. Stosowanie odpowiednich olejów i płynów eksploatacyjnych wpływa również pozytywnie na sprawność silnika i zużycie paliwa.
W tym pojeździe należy stosować wyłącznie oleje i płyny eksploatacyjne podane w poniższych tabelach.
Olej/płyn eksploatacyjny |
Ilość |
Rodzaj |
||
Olej silnikowy*¹ *² (spuszczenie Zalecany
|
Silniki benzynowe |
Smartstream G 1.0 T-GDI, |
3,6 l |
API SN PLUS/SP lub ILSAC GF-6 |
Smartstream G 1.5 T-GDI, |
4,2 l |
|||
Smartstream G 1.5 MPI |
3,4 l |
|||
Silniki wysokoprężne |
Smartstream D 1.6, |
4,4 l |
ACEA C5, C2 lub C3 |
*¹ Patrz wymagane lepkości wg klasyfikacji SAE na stronie 8-13.
*² Jeżeli podany olej jest niedostępny, można użyć oleju syntetycznego klasy SAE 0W-20 (z wyjątkiem Indii, krajów Bliskiego Wschodu, Iranu, Libii, Algierii, Sudanu, Maroka, Tunezji, Egiptu, Sudanu, Ameryki Środkowej i Południowej).
Olej/płyn eksploatacyjny |
Ilość |
Rodzaj |
||
Olej mechanicznej skrzyni biegów |
Smartstream G 1.0 T-GDI, |
1,5 ÷ 1,6 l |
HK SYN MTF 70W (SK), |
|
Smartstream G 1.5 T-GDI, |
||||
Smartstream G 1.5 MPI |
||||
Smartstream D 1.6/1.6 (48 V) MHEV |
||||
Olej automatycznej skrzyni biegów |
6,7 l |
MICHANG ATF SP-IV, SK ATF SP-IV, |
||
Płyn siłownika inteligentnej mechanicznej skrzyni biegów |
0,082 ÷ 0,087 l |
SAE J1704 DOT-4 LV, ISO4925 CLASS-6, |
||
Olej dwusprzęgłowej skrzyni biegów (DCT) |
1,9 ÷ 2,0 l |
HK SYN DCTF 70W (SK), |
||
Płyn chłodzący |
Smartstream G 1.0 T-GDI, |
6,1 l |
Mieszanina środka chroniącego przed zamarzaniem i wody destylowanej (płyn do chłodnic aluminiowych |
|
Smartstream G 1.5 T-GDI, |
M/T |
6,3 l |
||
DCT |
6,1 l |
|||
Smartstream G 1.5 MPI |
M/T |
5,8 l |
||
A/T |
5,7 l |
|||
Smartstream D 1.6/1.6 (48 V) MHEV |
7,3 l |
|||
Płyn hamulcowy i sterowania sprzęgłem |
0,7 ÷ 0,8 l |
SAE J1704 DOT-4 lub SAE J1704 DOT-4LV, |
||
Paliwo |
50 l |
Patrz „Wymagania dotyczące paliwa” we wstępie |
||
Roztwór mocznika (silniki wysokoprężne) |
12 l |
ISO 22241, DIN 70070 |
Zalecany olej silnikowy
Producent |
Olej |
|
Silniki benzynowe |
Silniki wysokoprężne |
|
Shell |
API SN PLUS: 0W20 |
ACEA C2/C3: Helix Ultra ECT C2/C3 0W30 |
ACEA C5/C2/C3: Helix Ultra ECT C2/C3 0W30 |
Wymagana lepkość wg klasyfikacji SAE

Przed sprawdzeniem lub spuszczeniem jakiegokolwiek oleju lub płynu eksploatacyjnego należy dokładnie oczyścić miejsce wokół zakrętki wlewu, korka spustowego i/lub wskaźnika poziomu. Jest to szczególnie ważne, jeżeli pojazd był użytkowany na obszarze o wyjątkowo dużym zapyleniu, na terenach piaszczystych lub na drogach gruntowych. Oczyszczenie zakrętki wlewu, korka spustowego i/lub wskaźnika chroni przed dostaniem się pyłu lub innych zanieczyszczeń do silnika albo innych mechanizmów, które może w konsekwencji doprowadzić do ich uszkodzenia.
Lepkość (gęstość) oleju silnikowego wpływa na zużycie paliwa i pracę silnika w niskich temperaturach otoczenia (zdolność rozruchową i właściwości przepływowe oleju). Oleje silnikowe o niższej lepkości umożliwiają mniejsze zużycie paliwa i większą sprawność w niskich temperaturach. W wysokich temperaturach otoczenia silniki wymagają olejów o wyższej lepkości. Stosowanie oleju o lepkości innej niż podana może doprowadzić do uszkodzenia silnika. Podczas dobierania oleju należy rozważyć zakres temperatur otoczenia, w jakich będzie użytkowany pojazd do momentu następnej wymiany oleju. Następnie należy dobrać olej o lepkości podanej w poniższej tabeli.
Smartstream G 1.0 T-GDI, Smartstream G 1.0 T-GDI (48 V) MHEV,
Smartstream G 1.5 T-GDI, Smartstream G 1.5 T-GDI (48 V) MHEV, Smartstream G 1.5 MPI
Zakres temperatur dla poszczególnych olejów wg klasyfikacji SAE |
||
Temperatura |
°C |
–30 –20 –10 0 10 20 30 40 |
Dla Europy, z wyjątkiem Bliskiego Wschodu*1 |
![]() |
|
Dla Bliskiego |
![]() |
*¹ Jeżeli podany olej jest niedostępny, można użyć oleju syntetycznego klasy SAE 0W-20. W przypadku stosowania oleju mineralnego lub półsyntetycznego należy go wymieniać z częstotliwością podaną w harmonogramie przeglądów pojazdu używanego w warunkach trudnych.
*² Jeżeli podany olej jest niedostępny, można użyć oleju syntetycznego klasy SAE 5W-30. W przypadku stosowania oleju mineralnego lub półsyntetycznego należy go wymieniać z częstotliwością podaną w harmonogramie przeglądów pojazdu używanego w warunkach trudnych.
*³ Bliski Wschód obejmuje Iran, Algierię, Sudan, Tunezję i Egipt.
Olej silnikowy ze znakiem certyfikacji API (Amerykańskiego Instytutu Naftowego) jest zgodny z klasyfikacją ILSAC (Międzynarodowego Komitetu Doradczego ws. Specyfikacji Środków Smarnych). Zaleca się stosowanie wyłącznie olejów silnikowych posiadających certyfikat API.
.jpg)
Smartstream D 1.6, Smartstream D 1.6 (48 V) MHEV
Zakres temperatur dla poszczególnych olejów wg klasyfikacji SAE |
||
Temperatura |
°C |
–30 –20 –10 0 10 20 30 40 |
Olej silnika |
![]() |
Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN)

Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) to niepowtarzalny, przypisany do pojazdu numer używany do rejestracji pojazdu i do rozstrzygania aspektów prawnych, dotyczących jego własności.
Numer ten jest wybity na podłodze pod fotelem pasażera. Aby sprawdzić numer, należy otworzyć pokrywę.

Numer VIN znajduje się również na tabliczce przymocowanej do górnej części deski rozdzielczej. Numer ten można sprawdzić z zewnątrz, przez szybę czołową pojazdu.
Tabliczka znamionowa pojazdu

Numer VIN znajduje się również na tabliczce znamionowej, przymocowanej do dolnej części słupka środkowego (po stronie kierowcy lub pasażera).
Naklejka z rozmiarem opon i ciśnieniem

Nowy pojazd dostarczany jest z oponami zapewniającymi najlepsze własności jezdne podczas normalnej jazdy.
Wymagane wartości ciśnienia w oponach pojazdu znajdują się na naklejce umieszczonej w dolnej części środkowego lewego słupka.
Numer silnika


Numer identyfikacyjny silnika wybity jest w miejscu pokazanym na ilustracji.
Etykieta sprężarki układu klimatyzacji

Na etykiecie sprężarki układu klimatyzacji podano model sprężarki, nr katalogowy dostawcy, nr seryjny, rodzaj czynnika chłodniczego (1) oraz rodzaj oleju sprężarki (2).
Deklaracja zgodności (jeżeli występuje)

Podzespoły pojazdu wykorzystujące częstotliwości radiowe spełniają wymagania dyrektywy 1995/5/WE Parlamentu Europejskiego i Rady.
Dodatkowe informacje, obejmujące również deklarację zgodności producenta, dostępne są na stronie internetowej Hyundai:
http://service.hyundai-motor.com.
Naklejka z rodzajem paliwa (jeżeli występuje)
Silniki benzynowe
Naklejka z rodzajem paliwa znajduje się na pokrywie wlewu paliwa.

A. Liczba oktanowa benzyny bezołowiowej.
1) RON/ROZ: liczba oktanowa
2) (R+M)/2, AKI: wartość przeciwstukowa
B. Identyfikatory paliw do silników benzynowych.
Symbol ten oznacza paliwo, które można stosować. Nie stosować żadnych innych paliw.
C. Więcej informacji — patrz „Wymagania dotyczące paliwa” we wstępie.
Silniki wysokoprężne
Naklejka z rodzajem paliwa znajduje się na pokrywie wlewu paliwa.

A. Paliwo: olej napędowy.
B. Identyfikatory biopaliw na bazie estrów metylowych kwasów tłuszczowych (FAME), które można stosować w silnikach wysokoprężnych.
Symbol ten oznacza paliwo, które można stosować. Nie stosować żadnych innych paliw.
C. Więcej informacji — patrz „Wymagania dotyczące paliwa” we wstępie.