Zestaw wskaźników

Regulacja podświetlenia zestawu wskaźników

Regulacja intensywności podświetlenia zestawu wskaźników

Intensywność podświetlenia zestawu wskaźników można regulować, gdy włączone są światła przednie lub pozycyjne.

Podczas naciskania przycisku regulacji zmienia się również intensywność podświetlenia przycisków we wnętrzu pojazdu.

OSTRZEŻENIE

Nigdy nie regulować intensywności podświetlenia zestawu wskaźników podczas jazdy. Może to doprowadzić do utraty panowania nad pojazdem, a w konsekwencji do wypadku, który może spowodować uszkodzenie pojazdu, a także zagrożenie zdrowia lub życia.

• Wyświetlacz pokazuje poziom intensywności podświetlenia zestawu wskaźników.

• Osiągnięcie maksymalnej lub minimalnej intensywności podświetlenia jest sygnalizowane dźwiękowo.

Wskaźniki i liczniki

Prędkościomierz

Prędkościomierz podaje prędkość pojazdu w kilometrach na godzinę (km/h).

Wskaźnik poboru energii/ładowania

Wskaźnik pokazuje poziom poboru energii z akumulatora wysokiego napięcia lub poziom ładowania akumulatora podczas hamowania z odzyskiem energii.

• POWER (Tryb poboru energii):

Wskazanie wysokiego poziomu poboru energii podczas jazdy pod górę lub przyspieszania. Im wyższy pobór energii, tym większa część wskaźnika jest podświetlona.

• CHARGE (Tryb ładowania):

Wskazanie stopnia ładowania akumulatora wysokiego napięcia podczas hamowania z odzyskiem energii (zwalnianie lub jazda w dół). Im wyższy poziom ładowania, tym mniejsza część wskaźnika jest podświetlona.

Wskaźnik poziomu naładowania akumulatora wysokiego napięcia

Wskaźnik ten podaje stan naładowania akumulatora wysokiego napięcia.

Wskazanie „L” oznacza niewystarczający poziom naładowania. Wskazanie „H” oznacza całkowite naładowanie akumulatora wysokiego napięcia.

Przed wjazdem na autostradę lub drogę ekspresową należy sprawdzić, czy akumulator wysokiego napięcia jest wystarczająco naładowany.

Jeżeli na wskaźniku poziomu naładowania świecą się tylko 2 paski (poziom zbliżony do „L”), świeci się również lampka ostrzegawcza niskiego poziomu naładowania akumulatora wysokiego napięcia ().

Po włączeniu tej lampki ostrzegawczej () pojazd może przejechać 20 ÷ 30 km. Dystans zależy od prędkości jazdy, działania układu ogrzewania/klimatyzacji, warunków atmosferycznych, techniki jazdy oraz innych czynników. W takim przypadku należy naładować akumulator wysokiego napięcia.

UWAGA

Jeżeli na wskaźniku poziomu naładowania świecą się tylko 1-2 paski, prędkość pojazdu jest ograniczana lub pojazd może wyłączyć się. Należy natychmiast naładować akumulator wysokiego napięcia.

Wskaźnik temperatury zewnętrznej

Wskaźnik podaje aktualną temperaturę otoczenia w stopniach Celsjusza (°C) lub Fahrenheita (°F).

– Zakres wskazań:

–40°C ÷ 60°C (–40°F ÷ 140°F)

Aby nie odwracać uwagi kierowcy, po wykryciu zmiany temperatura na wyświetlaczu może nie zmieniać się natychmiast.

Jednostki temperatury można zmieniać (ze stopni Celsjusza na stopnie Fahrenheita i odwrotnie) w następujący sposób:

– W trybie ustawień użytkownika zestawu wskaźników: wybrać opcję „Units — Temperature unit” (Jednostki — jednostka temperatury).

– Panel sterowania klimatyzacją automatyczną: Trzymając naciśnięty przycisk [OFF], przez co najmniej 3 sekundy nacis­kać przycisk [AUTO].

Powoduje to zmianę jednostki temperatury w zestawie wskaźników i układzie klimatyzacji.

Licznik przebiegu

Licznik przebiegu podaje całkowity przejechany dystans. Należy z niego korzystać do określania terminów przeglądów okresowych.

Szacowany zasięg przy aktualnym poziomie naładowania

Szacowany zasięg to przybliżony dystans, jaki można przejechać przy aktualnym stanie naładowania akumulatora wysokiego napięcia.

Więcej informacji podano w podrozdziale „Szacowany zasięg przy aktualnym poziomie naładowania” w rozdziale „Opis ogólny układów pojazdu elektrycznego” na początku Instrukcji.

Informacja

• Jeżeli samochód nie stoi na płaskim podłożu lub wystąpiła przerwa w zasilaniu, wskazanie zasięgu przy aktualnym poziomie naładowania może być nieprawidłowe.

• Ponieważ zasięg przy aktualnym poziomie naładowania jest wartością szacunkową, może być inny niż zasięg rzeczywisty.

• Zasięg zależy w znacznym stopniu od warunków i techniki jazdy oraz od stanu pojazdu.

Wskazanie trybu przekładni redukcyjnej

Wskaźnik podaje włączony tryb przekładni redukcyjnej.

Wskaźnik poziomu odzysku energii podczas hamowania

Pociągając przełącznik łopatkowy podczas hamowania, można wybrać poziom odzysku energii w zakresie 0 ÷ 3.

Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ hamulcowy z odzyskiem energii” w rozdziale 6.

Lampki ostrzegawcze i sygnalizacyjne

Informacja

Po uruchomieniu pojazdu należy sprawdzić, czy nie świeci się żadna lampka ostrzegawcza. Jeżeli którakolwiek z lampek ostrzegawczych nie gaśnie, oznacza to sytuację, która wymaga uwagi.

Lampka sygnalizacyjna trybu gotowości

Lampka ta świeci się:

Kiedy pojazd jest gotowy do jazdy.

– Lampka świeci się: możliwa jest jazda w trybie zwykłym.

– Lampka nie świeci się: jazda w trybie zwykłym nie jest możliwa lub wystąpiła usterka.

– Lampka miga: jazda w trybie awaryjnym.

Wyłączenie lub miganie lampki sygnalizacyjnej trybu gotowości oznacza wystąpienie usterki. W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Lampka ostrzegawcza usterek

Lampka ta świeci się:

• Po zmianie stanu przycisku Start/Stop na ON.

– Świeci się przez około 3 s, a następnie gaśnie.

• W przypadku wystąpienia problemu związanego z elementami układu sterowania napędem elektrycznym, takimi jak czujniki itp.

Jeżeli lampka ostrzegawcza świeci się podczas jazdy lub nie gaśnie po uruchomieniu pojazdu, pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Lampka ostrzegawcza spadku mocy

Lampka ta świeci się:

• Po zmianie stanu przycisku Start/Stop na ON.

– Świeci się przez około 3 s, a następnie gaśnie.

• W przypadku ograniczania mocy ze względów bezpieczeństwa. Ograniczanie mocy może wystąpić w następujących przypadkach:

– Spadek poziomu naładowania akumulatora wysokiego napięcia poniżej określonej wartości lub spadek napięcia.

– Zbyt wysoka albo zbyt niska temperatura elektrycznego silnika napędowego lub akumulatora wysokiego napięcia.

– Problem związany z układem chłodzenia lub usterka, która może przerwać normalną jazdę.

UWAGA

• Kiedy świeci się lampka ostrzegawcza spadku mocy, nie należy gwałtownie przyspieszać ani ruszać.

• Jeżeli poziom naładowania akumulatora wysokiego napięcia jest niski, świeci się lampka ostrzegawcza spadku mocy i moc pojazdu jest ograniczona. W takim przypadku jazda pod górę może być niemożliwa. Należy natychmiast naładować akumulator wysokiego napięcia.

Lampka sygnalizacyjna ładowania

(czerwona)

Lampka ta świeci się:

• Podczas ładowania akumulatora wysokiego napięcia.

Lampka ostrzegawcza niskiego poziomu naładowania akumulatora wysokiego napięcia

Lampka ta świeci się:

• Kiedy poziom naładowania akumulatora wysokiego napięcia jest niski.

• Jeżeli lampka świeci się, należy natychmiast naładować akumulator wysokiego napięcia.

Lampka ostrzegawcza układu poduszek powietrznych

Lampka ta świeci się:

• Po zmianie stanu przycisku Start/Stop na ON.

– Świeci się przez około 6 s, a następnie gaśnie.

• W przypadku usterki układu poduszek powietrznych (SRS-Airbag).

W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Lampki ostrzegawcze niezapięcia pasów bezpieczeństwa

Lampka ta informuje, że pas bezpieczeństwa nie jest zapięty.

Więcej informacji podano w podrozdziale „Pasy bezpieczeństwa” w rozdziale 3.

Lampka ostrzegawcza włączenia hamulca postojowego/niskiego poziomu płynu hamulcowego

(czerwona)

Lampka ta świeci się:

• Po zmianie stanu przycisku Start/Stop na ON.

– Przez około 3 s.

– Stale, gdy włączony jest hamulec postojowy.

• Po włączeniu hamulca postojowego.

• Jeżeli poziom płynu hamulcowego w zbiorniku płynu jest zbyt niski.

– Włączenie się lampki przy wyłączonym hamulcu postojowym oznacza zbyt niski poziom płynu hamulcowego w zbiorniku płynu.

• Jeżeli hamowanie z odzyskiem energii nie działa.

Jeżeli poziom płynu hamulcowego w zbiorniku płynu jest zbyt niski:

1. Ostrożnie dojechać do najbliższego bezpiecznego miejsca i zatrzymać samochód.

2. Wyłączyć pojazd, sprawdzić poziom płynu hamulcowego i w razie potrzeby dolać płynu (więcej informacji podano w podrozdziale „Płyn hamulcowy” w rozdziale 9). Po uzupełnieniu płynu sprawdzić, czy na żadnym elemencie układu hamulcowego nie widać wycieków płynu. Jeżeli występują wycieki płynu hamulcowego, lampka ostrzegawcza nadal się świeci lub hamulce nie działają prawidłowo, nie wolno rozpoczynać ani kontynuować jazdy. W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Dwuobwodowy krzyżowy układ hamulcowy

Samochód jest wyposażony w dwuobwodowy krzyżowy układ hamulcowy. Oznacza to, że w przypadku usterki jednego z obwodów układu zachowana zostaje możliwość hamowania dwóch przeciwległych kół.

Jeżeli działa tylko jeden obwód układu, do zatrzymania samochodu konieczne jest głębsze wciśnięcie pedału hamulca i użycie większej siły nacisku na pedał.

Ponadto przy działającym tylko jednym obwodzie układu hamulcowego droga hamowania wydłuża się.

OSTRZEŻENIE

Lampka ostrzegawcza włączenia hamulca postojowego/niskiego poziomu płynu hamulcowego

Jazda przy włączonej którejkolwiek lampce ostrzegawczej jest niebezpieczna. Świecenie się lampki ostrzegawczej włączenia hamulca postojowego/niskiego poziomu płynu hamulcowego przy wyłączonym hamulcu postojowym oznacza zbyt niski poziom płynu hamulcowego w zbiorniku płynu.

W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Lampka ostrzegawcza hamowania z odzyskiem energii

(żółta)

Lampka ta świeci się:

Jeżeli hamowanie z odzyskiem energii nie działa, a skuteczność hamulców może być niewystarczająca. Powoduje to jednoczesne włączenie się lampki ostrzegawczej układu hamulcowego (czerwonej) i lampki ostrzegawczej hamowania z odzyskiem energii (żółtej).

W takim przypadku należy prowadzić ostrożnie, a pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Operowanie pedałem hamulca może wymagać użycia większej siły nacisku niż zwykle, a droga hamowania samochodu może ulec wydłużeniu.

Lampka ostrzegawcza układu zapobiegającego blokowaniu kół podczas hamowania (ABS)

Lampka ta świeci się:

• Po zmianie stanu przycisku Start/Stop na ON.

– Świeci się przez około 3 s, a następnie gaśnie.

• W przypadku usterki układu zapobiegającego blokowaniu kół podczas hamowania (ABS). Podstawowy układ hamulcowy będzie działać nadal, ale bez układu ABS.

W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Lampki ostrzegawcze elektronicznego układu rozdziału siły hamowania (EBD)

Te dwie lampki ostrzegawcze włączają się równocześnie podczas jazdy:

• W przypadku nieprawidłowości układu ABS i podstawowego układu hamulcowego.

W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

OSTRZEŻENIE

Lampki ostrzegawcze elektronicznego układu rozdziału siły hamowania (EBD)

Jeżeli lampka ostrzegawcza układu ABS i lampka ostrzegawcza włączenia hamulca postojowego/niskiego poziomu płynu hamulcowego świecą się jednocześnie, oznacza to nieprawidłowość w układzie hamulcowym, która może spowodować niebezpieczną sytuację podczas gwałtownego hamowania.

W takim przypadku należy unikać jazdy z wysoką prędkością i gwałtownego hamowania.

Pojazd jak najszybciej powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Informacja

Lampki ostrzegawcze elektronicznego układu rozdziału siły hamowania (EBD)

Jeżeli włączy się lampka ostrzegawcza układu ABS (również razem z lampką ostrzegawczą włączenia hamulca postojowego/niskiego poziomu płynu hamulcowego), wtedy prędkościomierz, licznik przebiegu lub licznik przebiegu dziennego mogą nie działać. Równocześnie może włączyć się lampka ostrzegawcza elektrycznego wspomagania układu kierowniczego, a siła konieczna do obracania kierownicą może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu.

W takim przypadku pojazd jak najszybciej powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Lampka ostrzegawcza elektrycznego hamulca postojowego (EPB)

Lampka ta świeci się:

• Po zmianie stanu przycisku Start/Stop na ON.

– Świeci się przez około 3 s, a następnie gaśnie.

• W przypadku usterki elektrycznego hamulca postojowego (EPB).

W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Informacja

Lampka ostrzegawcza elektrycznego hamulca postojowego (EPB) może włączać się równocześnie z lampką sygnalizacyjną układu stabilizacji toru jazdy (ESC). Oznacza to nieprawidłowe działanie układu ESC (nie oznacza usterki hamulca EPB).

Lampka sygnalizacyjna włączenia trybu Auto Hold (automatycznego utrzymywania)

Lampka ta świeci się:

• Kolor biały — włączenie trybu Auto Hold za pomocą włącznika.

• Kolor zielony — całkowite zatrzymanie pojazdu za pomocą pedału hamulca i włączenie trybu Auto Hold.

• Kolor żółty — nieprawidłowe działanie trybu Auto Hold.

• W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Więcej informacji podano w podrozdziale „Tryb Auto Hold” w rozdziale 6.

Lampka ostrzegawcza elektrycznego wspomagania układu kierowniczego

Lampka ta świeci się:

• Po zmianie stanu przycisku Start/Stop na ON.

– Świeci się przez około 3 s, a następnie gaśnie.

• W przypadku usterki elektrycznego wspomagania układu kierowniczego.

W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Lampka ostrzegawcza braku ładowania akumulatora 12 V

Lampka ta świeci się:

• W przypadku niskiego poziomu naładowania akumulatora 12 V lub usterki elementu układu ładowania, np. przetwornicy LDC.

• Jeżeli lampka świeci się podczas jazdy, należy zatrzymać pojazd w bezpiecznym miejscu, wyłączyć go, uruchomić ponownie i sprawdzić, czy lampka gaśnie. Jeżeli lampka świeci się nadal, pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

• Nawet jeżeli lampka nie świeci się, pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

W przypadku jazdy z włączoną lampką ostrzegawczą prędkość pojazdu może być ograniczana, a akumulator 12 V może się rozładować.

Przetwornica LDC: przetwornica prądu stałego niskiego napięcia

Główna lampka ostrzegawcza usterek

Lampka ta świeci się:

• W przypadku wystąpienia dowolnego z poniższych zdarzeń:

– Usterka układu wspomagającego unikanie kolizji czołowych (FCA) (jeżeli występuje).

– Zablokowanie radaru układu wspomagającego unikanie kolizji czołowych (FCA) (jeżeli występuje).

– Usterka układu monitorowania „martwego pola” i ostrzegania o zderzeniu (BCW) (jeżeli występuje).

– Zablokowanie radaru układu monitorowania „martwego pola” i ostrzegania o zderzeniu (BCW) (jeżeli występuje).

– Usterka diodowych świateł przednich (jeżeli występują).

– Usterka układu asystenta świateł drogowych (HBA) (jeżeli występuje).

– Usterka tempomatu inteligentnego z funkcją automatycznego zatrzymywania się i ruszania (jeżeli występuje).

– Zablokowanie radaru tempomatu inteligentnego z funkcją automatycznego zatrzymywania się i ruszania (jeżeli występuje).

– Usterka układu monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS).

Aby zapoznać się ze szczegółami ostrzeżenia, należy odczytać komunikat na wyświetlaczu LCD.

Lampka ostrzegawcza niskiego ciśnienia w oponach

Lampka ta świeci się:

• Po zmianie stanu przycisku Start/Stop na ON.

– Świeci się przez około 3 s, a następnie gaśnie.

• Jeżeli w jednej lub więcej oponach ciśnienie nadmiernie spadnie (wyświetlacz LCD wskazuje oponę, w której ciśnienie jest zbyt niskie).

Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)” w rozdziale 8.

Ta lampka ostrzegawcza miga przez około 60 sekund, a następnie włącza się na stałe lub miga co 3 sekundy:

• W przypadku usterki układu monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS).

W takim przypadku pojazd jak najszybciej powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)” w rozdziale 8.

OSTRZEŻENIE

Zatrzymywanie się w bezpiecznym miejscu

Układ TPMS nie ostrzega przed poważnymi i nagłymi uszkodzeniami opon, spowodowanymi czynnikami zewnętrznymi, takimi jak gwoździe, wyrwy w jezdni lub wysokie krawężniki.

Jeżeli odczuwa się niestabilność pojazdu, należy natychmiast zdjąć stopę z pedału przyspieszenia, delikatnie nacisnąć pedał hamulca, wolno zjechać z jezdni i zatrzymać pojazd w bezpiecznym miejscu.

Lampka ostrzegawcza układu stabilizacji toru jazdy (ESC)

Lampka ta świeci się:

• Po zmianie stanu przycisku Start/Stop na ON.

– Świeci się przez około 3 s, a następnie gaśnie.

• W przypadku usterki układu stabilizacji toru jazdy (ESC).

W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Lampka ta miga:

• Podczas ingerencji układu stabilizacji toru jazdy (ESC).

Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ stabilizacji toru jazdy (ESC)” w rozdziale 6.

Lampka sygnalizacyjna wyłączenia układu stabilizacji toru jazdy (ESC)

Lampka ta świeci się:

• Po zmianie stanu przycisku Start/Stop na ON.

– Świeci się przez około 3 s, a następnie gaśnie.

• Po wyłączeniu układu stabilizacji toru jazdy (ESC) za pomocą wyłącznika.

Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ stabilizacji toru jazdy (ESC)” w rozdziale 6.

Lampka sygnalizacyjna immobilizera

Lampka ta świeci się przez około 30 sekund:

• Po prawidłowym wykryciu inteligentnego kluczyka wewnątrz samochodu przy przycisku Start/Stop w stanie ACC lub ON.

– Oznacza to możliwość uruchomienia pojazdu.

– Lampka sygnalizacyjna gaśnie po uruchomieniu pojazdu.

Lampka ta miga przez kilka sekund:

• Kiedy inteligentny kluczyk nie znajduje się wewnątrz samochodu.

– Oznacza to brak możliwości uruchomienia pojazdu.

Lampka ta świeci się przez 2 sekundy, a następnie gaśnie:

• W przypadku niemożności wykrycia inteligentnego kluczyka, przy przycisku Start/Stop w stanie ON.

W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Lampka ta miga:

• Kiedy napięcie baterii inteligentnego kluczyka jest niskie.

– Oznacza to brak możliwości uruchomienia pojazdu. Pojazd można jednak uruchomić naciskając przycisk Start/Stop za pomocą inteligentnego kluczyka (więcej informacji podano w podrozdziale „Uruchamianie pojazdu” w rozdziale 6).

• W przypadku usterki immobilizera.

W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Lampki sygnalizacyjne kierunkowskazów

Jedna z tych lampek miga:

• Kiedy kierunkowskaz jest włączony.

Wystąpienie jednego z poniższych objawów oznacza nieprawidłowe działanie kierunkowskazów:

– Lampka sygnalizacyjna kierunkowskazów nie miga, ale włącza się na stałe.

– Lampka sygnalizacyjna kierunkowskazów miga z dużo wyższą częstotliwością.

– Lampka sygnalizacyjna kierunkowskazów nie włącza się wcale.

W przypadku wystąpienia dowolnego z powyższych objawów pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Lampka sygnalizacyjna świateł mijania

Lampka ta świeci się:

• Po włączeniu świateł mijania.

Lampka sygnalizacyjna świateł drogowych

Lampka ta świeci się:

• Po włączeniu świateł drogowych.

• W momencie włączenia sygnału świetlnego (chwilowego włączenia świateł drogowych).

Lampka sygnalizacyjna asystenta świateł drogowych (HBA) (jeżeli występuje)

Lampka ta świeci się:

• Po włączeniu świateł drogowych, jeżeli przełącznik świateł znajduje się w położeniu AUTO.

• W przypadku wykrycia pojazdów nadjeżdżających z przeciwka lub poprzedzających, asystent świateł drogowych (HBA) automatycznie przełącza światła na światła mijania.

Więcej informacji podano w podrozdziale „Asystent świateł drogowych (HBA)” w rozdziale 5.

Lampka sygnalizacyjna włączenia świateł

Lampka ta świeci się:

• Po włączeniu świateł pozycyjnych.

Lampka sygnalizacyjna świateł przeciwmgielnych tylnych

Lampka ta świeci się:

• Po włączeniu świateł przeciwmgielnych tylnych.

Lampka ostrzegawcza diodowych świateł przednich (jeżeli występuje)

Lampka ta świeci się:

• Po zmianie stanu przycisku Start/Stop na ON.

– Świeci się przez około 3 s, a następnie gaśnie.

• W przypadku usterki diodowych świateł przednich.

W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Lampka ta miga:

W przypadku usterki elementu powiązanego z diodowymi światłami przednimi.

W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

UWAGA

Jazda z włączoną lub migającą lampką ostrzegawczą diodowych świateł przednich może obniżyć trwałość świateł diodowych.

Lampka sygnalizacyjna włączenia tempomatu (jeżeli występuje)

Lampka ta świeci się:

• Po włączeniu tempomatu.

Więcej informacji podano w podrozdziale „Tempomat” w rozdziale 7.

Lampka sygnalizacyjna ustawienia tempomatu (jeżeli występuje)

Lampka ta świeci się:

• Po ustawieniu tempomatu.

Więcej informacji podano w podrozdziale „Tempomat” w rozdziale 7.

Lampka sygnalizacyjna ogranicznika prędkości (jeżeli występuje)

Lampka ta świeci się:

• Po włączeniu ogranicznika prędkości.

Więcej informacji podano w podrozdziale „Ogranicznik prędkości” w rozdziale 7.

Lampka sygnalizacyjna trybu SPORT

Lampka ta świeci się:

• Po wybraniu trybu jazdy „SPORT”.

Więcej informacji podano w podrozdziale „Zintegrowany układ sterowania trybami jazdy (DMICS)” w rozdziale 6.

Lampka sygnalizacyjna trybu ECO (jeżeli występuje)

Lampka ta świeci się:

• Po wybraniu trybu jazdy „ECO”.

Więcej informacji podano w podrozdziale „Zintegrowany układ sterowania trybami jazdy (DMICS)” w rozdziale 6.

Lampka sygnalizacyjna trybu ECO+ (jeżeli występuje)

Lampka ta świeci się:

• Po wybraniu trybu jazdy „ECO+”.

Więcej informacji podano w podrozdziale „Zintegrowany układ sterowania trybami jazdy (DMICS)” w rozdziale 6.

Lampka ostrzegawcza układu wspomagającego unikanie kolizji czołowych (FCA)

Lampka ta świeci się:

• Po zmianie stanu przycisku Start/Stop na ON.

– Świeci się przez około 3 s, a następnie gaśnie.

• W przypadku usterki układu wspomagającego unikanie kolizji czołowych (FCA).

W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ wspomagający unikanie kolizji czołowych (FCA)” w rozdziale 7.

Lampka sygnalizacyjna układu utrzymywania na pasie ruchu (LKA) (jeżeli występuje)

Lampka ta świeci się:

• Kolor zielony — jeżeli spełnione są warunki działania układu.

• Kolor biały — jeżeli warunki działania układu nie są spełnione.

• Kolor żółty — w przypadku usterki układu.

W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ utrzymywania na pasie ruchu (LKA)” w rozdziale 7.

Lampka ostrzegawcza oblodzonej nawierzchni (jeżeli występuje)

Ta lampka ostrzega kierowcę o możliwości wystąpienia oblodzenia drogi.

Jeżeli temperatura podawana na wskaźniku temperatury zewnętrznej jest niższa niż 4°C, lampka ostrzegawcza oblodzonej nawierzchni i wskaźnik temperatury zewnętrznej migają, a następnie włączają się na stałe. Jednocześnie włącza się pojedynczy dźwięk ostrzegawczy.

Informacja

Po włączeniu lampki ostrzegawczej oblodzonej nawierzchni należy zwiększyć uwagę i ostrożność, unikać jazdy z nadmierną prędkością, gwałtownego przyspieszania i hamowania oraz nagłych manewrów.

Komunikaty na wyświetlaczu LCD

Shift to P (Zmienić tryb na P)

Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się w przypadku próby wyłączenia pojazdu przy włączonym trybie przekładni redukcyjnej innym niż P.

Równocześnie przycisk Start/Stop przechodzi w stan ACC (kolejne naciśnięcie przycisku Start/Stop powoduje przełączenie w stan ON).

Low key battery (Słaba bateria w kluczyku)

Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się, jeżeli podczas zmiany stanu przycisku Start/Stop na OFF wykrywane jest rozładowanie baterii w inteligentnym kluczyku.

Press START/STOP button while turning wheel (Nacisnąć przycisk Start/Stop, obracając kierownicą)

Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się, jeżeli po naciśnięciu przycisku Start/Stop kierownica nie odblokuje się prawidłowo.

Należy w takim przypadku nacisnąć przycisk Start/Stop, obracając równocześnie kierownicę w prawo i w lewo.

Check steering wheel lock system (Sprawdzić blokadę kierownicy)

Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się, jeżeli po zmianie stanu przycisku Start/Stop na OFF kierownica nie zablokuje się prawidłowo.

Press brake pedal to start vehicle (Aby uruchomić pojazd, wcisnąć pedał hamulca)

Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się, jeżeli po dwukrotnym naciśnięciu przycisku Start/Stop bez wciśnięcia pedału hamulca stan przycisku zmienia się na ACC.

Pojazd można uruchomić, wciskając pedał hamulca.

Key is not in vehicle (Kluczyk poza samochodem)

Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się, jeżeli naciśnięto przycisk Start/Stop, a inteligentny kluczyk znajduje się poza samochodem.

Podczas próby uruchomienia pojazdu należy zawsze mieć przy sobie inteligentny kluczyk.

Key not detected (Nie wykryto kluczyka)

Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się, jeżeli naciśnięto przycisk Start/Stop, a inteligentny kluczyk nie został wykryty.

Press START/STOP button again (Ponownie nacisnąć przycisk Start/Stop)

Ten komunikat pojawia się, jeżeli po naciśnięciu przycisku Start/Stop nie można uruchomić pojazdu.

W takim przypadku należy ponownie spróbować uruchomić pojazd, naciskając przycisk Start/Stop.

Jeżeli komunikat ten pojawia się przy każdym naciśnięciu przycisku Start/Stop, pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Press START/STOP button with key (Nacisnąć przycisk Start/Stop inteligentnym kluczykiem)

Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się po naciśnięciu przycisku Start/Stop przy komunikacie „Key not detected” (Nie wykryto kluczyka).

Równocześnie miga lampka sygnalizacyjna immobilizera.

Check BRAKE SWITCH fuse (Sprawdzić bezpiecznik czujnika włączenia hamulców)

Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się w przypadku odłączenia bezpiecznika czujnika włączenia hamulców.

Przed uruchomieniem pojazdu należy wymienić bezpiecznik na nowy.

Jeżeli nie ma możliwości wymiany bezpiecznika, pojazd można uruchomić naciskając przez 10 sekund przycisk Start/Stop znajdujący się w stanie ACC.

Shift to P to start vehicle (Aby uruchomić pojazd, włączyć tryb P)

Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się w przypadku próby uruchomienia pojazdu przy trybie przekładni redukcyjnej innym niż P.

Low washer fluid (Niski poziom płynu do spryskiwaczy) — jeżeli funkcja występuje

Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się, jeżeli zbiornik płynu do spryskiwaczy jest prawie pusty.

W takim przypadku należy napełnić zbiornik płynu do spryskiwaczy.

12 V battery discharging due to additional electrical devices (Rozładowanie akumulatora 12 V z powodu podłączenia dodatkowych urządzeń elektrycznych)

Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się w przypadku wykrycia rozładowania akumulatora 12 V z powodu podłączenia niedozwolonych urządzeń elektrycznych/elektronicznych. W takim przypadku nie działają niektóre funkcje pojazdu. Jeżeli komunikat pojawia się nadal nawet po odłączeniu zewnętrznych urządzeń elektrycznych/elektronicznych, pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Ostrzeżenie o otwarciu drzwi/maski silnika/klapy bagażnika

Pojawienie się tego ostrzeżenia wskazuje otwarty punkt dostępu do pojazdu.

OSTROŻNIE

Przed rozpoczęciem jazdy należy upewnić się, że drzwi, maska silnika i klapa bagażnika są zamknięte. Należy również sprawdzić, czy w zestawie wskaźników nie świeci się lampka ostrzegawcza otwarcia drzwi/maski silnika/klapy bagażnika i czy nie jest wyświetlany żaden komunikat.

Ostrzeżenie o otwarciu okna dachowego (jeżeli występuje)

To ostrzeżenie pojawia się po wyłączeniu pojazdu przy otwartym oknie dachowym.

Przed opuszczeniem pojazdu należy zamknąć okno dachowe.

Tryb świateł

Ten symbol wskazuje tryb świateł zewnętrznych, wybrany za pomocą przełącznika świateł.

Tryb wycieraczek

Ten symbol wskazuje tryb pracy wycieraczek, wybrany za pomocą przełącznika wycieraczek.

Low Pressure (Niskie ciśnienie w oponach) — jeżeli funkcja występuje

Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się w przypadku niskiego ciśnienia w ogumieniu. Towarzyszy mu wskazanie opony ze zbyt niskim ciśnieniem.

Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)” w rozdziale 8.

Turn on FUSE SWITCH (Włączyć wyłącznik bezpieczników)

Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się w przypadku wyłączenia wyłącznika bezpieczników, znajdującego się w skrzynce bezpieczników pod kierownicą.

Należy włączyć wyłącznik bezpieczników.

Więcej informacji podano w podrozdziale „Bezpieczniki” w rozdziale 9.

Heated Steering Wheel turned off (Podgrzewanie kierownicy wyłączone) — jeżeli występuje

Ten komunikat pojawia się po wyłączeniu podgrzewania kierownicy.

Więcej informacji podano w podrozdziale „Podgrzewanie kierownicy” w rozdziale 5.

Check headlight (Sprawdzić światła przednie) — jeżeli funkcja występuje

Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się w przypadku nieprawidłowego działania świateł przednich. Może to oznaczać konieczność wymiany jednej z żarówek.

Informacja

Podczas wymiany żarówki na nową należy upewnić się, że montowana jest żarówka o takiej samej mocy.

Check High Beam Assist (HBA) system (Sprawdzić układ asystenta świateł drogowych — HBA) — jeżeli występuje

Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się w przypadku problemu z układem asystenta świateł drogowych (HBA). W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ asystenta świateł drogowych (HBA)” w rozdziale 5.

Check forward safety system (Sprawdzić układ zapewniający bezpieczeństwo przed pojazdem) — jeżeli występuje

Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się w przypadku problemu z układem wspomagającym unikanie kolizji czołowych (FCA). W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ wspomagający unikanie kolizji czołowych (FCA)” w rozdziale 7.

Check Driver Attention Warning (DAW) system (Sprawdzić układ monitorowania zmęczenia kierowcy (DAW)) — jeżeli występuje

Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się w przypadku problemu z układem monitorowania zmęczenia kierowcy (DAW).

W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ monitorowania zmęczenia kierowcy (DAW)” w rozdziale 7.

Check Lane Keeping Assist (LKA) system (Sprawdzić układ utrzymywania na pasie ruchu — LKA) — jeżeli występuje

Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się w przypadku problemu z układem utrzymywania na pasie ruchu (LKA). W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ utrzymywania na pasie ruchu (LKA)” w rozdziale 7.

Shift to P to charge/Shift to P to start charging (Aby rozpocząć ładowanie, włączyć tryb P)

Komunikat ten pojawia się w przypadku podłączenia przewodu ładowania przy włączonym trybie przekładni redukcyjnej innym niż P.

Przed podłączeniem przewodu ładowania należy włączyć tryb P przekładni redukcyjnej.

Remaining time (Pozostały czas ładowania)

Komunikat ten podaje czas, który pozostał do naładowania akumulatora wysokiego napięcia do zadanego poziomu.

Unplug vehicle to start (Aby uruchomić pojazd, odłączyć przewód ładowania)

Ten komunikat pojawia się w przypadku próby uruchomienia pojazdu bez odłączenia przewodu ładowania. Należy w takim przypadku odłączyć przewód ładowania, a następnie uruchomić pojazd.

Charging door open (Otwarta pokrywa gniazd ładowania)

Komunikat ten pojawia się po rozpoczęciu jazdy z otwartą pokrywą gniazd ładowania. Przed rozpoczęciem jazdy należy zawsze pamiętać o zamknięciu pokrywy gniazd ładowania.

Charging stopped. Check the AC/DC charger/Charging stopped. Please check the AC/DC charger (Ładowanie wstrzymane, sprawdzić ładowarkę prądu przemiennego/stałego)

• Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się w przypadku wstrzymania ładowania z następujących powodów:

– Problem z zewnętrzną ładowarką prądu przemiennego lub stałego.

– Przerwanie ładowania przez ładowarkę prądu przemiennego.

– Uszkodzenie przewodu ładowania.

W takim przypadku należy sprawdzić, czy ładowarka prądu przemiennego lub stałego jest sprawna i czy przewód ładowania nie jest uszkodzony.

Jeżeli problem występuje podczas ładowania pojazdu za pomocą sprawnej ładowarki prądu przemiennego lub oryginalnej ładowarki przenośnej Hyundai, pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Charging stopped. Check the cable connection/Charging interrupted. Please check the cable connection (Ładowanie wstrzymane, sprawdzić podłączenie przewodu)

Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się w przypadku przerwania ładowania z powodu nieprawidłowego podłączenia złącza ładowania do gniazda ładowania.

W takim przypadku należy odłączyć złącze ładowania i podłączyć je ponownie. Należy również sprawdzić, czy złącze i gniazdo ładowania nie są uszkodzone, zanieczyszczone itp.

Jeżeli problem występuje podczas ładowania pojazdu z użyciem wymienionego przewodu ładowania lub oryginalnej ładowarki przenośnej Hyundai, pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Check regenerative brakes/Stop vehicle and check regenerative brakes (Sprawdzić układ hamowania z odzyskiem energii/zatrzymać pojazd i sprawdzić hamulce)

Te komunikaty ostrzegawcze pojawiają się w przypadku nieprawidłowego działania hamowania z odzyskiem energii.

W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Low EV battery (Niski poziom naładowania akumulatora wysokiego napięcia)

Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się, kiedy poziom naładowania akumulatora wysokiego napięcia spada poniżej 8%.

Równocześnie włącza się lampka ostrzegawcza w zestawie wskaźników.

W takim przypadku należy natychmiast naładować akumulator wysokiego napięcia.

Charge immediately. Power limited (Naładować natychmiast, ograniczanie mocy)

Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się, kiedy poziom naładowania akumulatora wysokiego napięcia spada poniżej 5%.

Powoduje to jednoczesne włączenie się lampki ostrzegawczej i lampki ostrzegawczej spadku mocy .

Aby ograniczyć pobór energii z akumulatora wysokiego napięcia, moc pojazdu zostaje ograniczona. Należy natychmiast naładować akumulator wysokiego napięcia.

Power limited due to low EV battery temperature. Charge battery (Ograniczanie mocy z powodu niskiej temperatury akumulatora wysokiego napięcia, naładować akumulator)/Low outside temperature may limit power output. Charge EV battery (Niska temperatura zewnętrzna może ograniczać moc, naładować akumulator wysokiego napięcia)

Celem obu komunikatów ostrzegawczych jest ochrona układów pojazdu elektrycznego w niskich temperaturach zewnętrznych. Długi postój przy niskim poziomie naładowania akumulatora wysokiego napięcia i niskich temperaturach zewnętrznych może powodować ograniczanie mocy pojazdu.

Aby przywrócić odpowiednią moc, należy przed rozpoczęciem jazdy naładować akumulator wysokiego napięcia.

UWAGA

Jeżeli komunikaty te nie znikają po wzroście temperatury otoczenia, pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Battery Overheated! Stop vehicle/Battery overheated! Stop safely (Przegrzanie akumulatora wysokiego napięcia, zatrzymać pojazd w bezpiecznym miejscu)

Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się w celu ochrony akumulatora wysokiego napięcia i napędu elektrycznego w przypadku zbyt wysokiej temperatury akumulatora.

Należy w takim przypadku zatrzymać i wyłączyć pojazd (stan OFF przycisku Start/Stop).

Power limited (Ograniczanie mocy)

Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się w następujących przypadkach ograniczenia mocy ze względów bezpieczeństwa:

• Spadek poziomu naładowania akumulatora wysokiego napięcia poniżej określonej wartości lub spadek napięcia.

• Zbyt wysoka temperatura elektrycznego silnika napędowego lub akumulatora wysokiego napięcia.

• Problem związany z układem chłodzenia lub usterka, która może przerwać normalną jazdę.

UWAGA

• W przypadku pojawienia się tego komunikatu ostrzegawczego nie należy gwałtownie przyspieszać ani ruszać.

• Jeżeli poziom naładowania akumulatora wysokiego napięcia jest niski, świeci się lampka ostrzegawcza spadku mocy i moc pojazdu jest ograniczona. W takim przypadku jazda pod górę może być niemożliwa. Należy natychmiast naładować akumulator wysokiego napięcia.

Stop vehicle and check power supply (Zatrzymać pojazd i sprawdzić zasilanie)/Stop safely and check power supply (Zatrzymać się w bezpiecznym miejscu i sprawdzić zasilanie)

Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się w przypadku usterki układu zasilania.

W takim przypadku należy zaparkować pojazd w bezpiecznym miejscu. Po odholowaniu pojazd powinna sprawdzić najbliższa Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Check Active Air Flap System (Sprawdzić układ aktywnych klap powietrza)

Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się w następujących przypadkach:

– Usterka siłownika klap powietrza.

– Usterka sterownika siłownika klap powietrza.

– Brak otwarcia klap powietrza.

Komunikat ostrzegawczy znika po ustaniu wszystkich powyższych warunków.

Check virtual engine sound system (Sprawdzić układ wirtualnego brzmienia pracy silnika)

Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się w przypadku usterki układu wirtualnego brzmienia pracy silnika (VESS).

W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Check electric vehicle system (Sprawdzić układ sterowania napędem elektrycznym)

Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się w przypadku usterki układu sterowania napędem elektrycznym.

Po pojawieniu się tego komunikatu należy powstrzymać się od jazdy.

W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Wyświetlacz LCD

Sterowanie wyświetlaczem LCD

Tryby wyświetlacza LCD można zmieniać za pomocą przełączników znajdujących się na kierownicy.

Przełącznik

Funkcja

Przycisk zmiany trybu

,

Przełącznik zmiany pozycji w menu

OK

Przycisk ustawienia lub kasowania wybranej pozycji

Tryby wyświetlania

Tryby wyświetlania

Symbol

Objaśnienie

Układy wspomagające kierowcę

W tym trybie wyświetlacz pokazuje stan następujących układów:

Tempomat inteligentny

Układ wspomagający jazdę po drogach szybkiego ruchu

Układ utrzymywania na pasie ruchu

Układ monitorowania zmęczenia kierowcy

Więcej informacji podano w podrozdziałach „Tempomat inteligentny (SCC)”, „Układ wspomagający jazdę po drogach szybkiego ruchu (HDA)”, „Układ utrzymywania na pasie ruchu (LKA)” i „Układ monitorowania zmęczenia kierowcy (DAW)” w rozdziale 7.

Komputer pokładowy

W tym trybie wyświetlacz pokazuje informacje takie jak przebieg, zużycie energii elektrycznej itp.

Więcej informacji podano w podrozdziale „Komputer pokładowy” tego rozdziału.

Podpowiedzi systemu nawigacji (TBT)

W tym trybie wyświetlacz pokazuje podpowiedzi systemu nawigacji.

Ustawienia użytkownika
(jeżeli występuje)

W tym trybie można zmieniać ustawienia sterowania zamkami drzwi, oświetleniem itp.

Ostrzeżenia

W tym trybie wyświetlacz pokazuje komunikaty ostrzegawcze dotyczące uszkodzonych świateł itp.

W tym trybie wyświetlacz pokazuje informacje dotyczące ciśnienia w oponach podawane przez układ TPMS oraz rozdział siły napędowej.

Faktyczne wyposażenie pojazdu zależy od jego wersji.

Tryb komputera pokładowego

W trybie komputera pokładowego wyświetlacz pokazuje dane dotyczące jazdy, takie jak zużycie energii, przebieg dzienny i prędkość pojazdu.

Więcej informacji podano w podrozdziale „Komputer pokładowy” tego rozdziału.

Tryb podpowiedzi systemu nawigacji (TBT)

Po wyborze widoku podpowiedzi systemu nawigacji (TBT) na wyświetlaczu wyświetlają się podpowiedzi systemu nawigacji i odległość/czas do miejsca docelowego.

Tryb wspomagania kierowcy

Układy SCC/HDA/LKA

W tym trybie komputer podaje stan tempomatu inteligentnego (SCC), układu wspomagającego jazdę po drogach szybkiego ruchu (HDA) i układu utrzymywania na pasie ruchu (LKA).

Więcej informacji podano w podrozdziałach dotyczących odpowiednich układów w rozdziale 7.

Układ monitorowania zmęczenia kierowcy

W tym trybie wyświetlacz pokazuje stan układu monitorowania zmęczenia kierowcy (DAW).

Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ monitorowania zmęczenia kierowcy (DAW)” w rozdziale 7.

Tryb ostrzeżeń głównych

Lampka ta świeci się w następujących sytuacjach:

– Usterka układu wspomagającego unikanie kolizji czołowych (FCA) (jeżeli występuje).

– Zablokowanie radaru układu wspomagającego unikanie kolizji czołowych (FCA) (jeżeli występuje).

– Usterka układu monitorowania „martwego pola” i ostrzegania o zderzeniu (BCW) (jeżeli występuje).

– Zablokowanie radaru układu monitorowania „martwego pola” i ostrzegania o zderzeniu (BCW) (jeżeli występuje).

– Usterka diodowych świateł przednich (jeżeli występują).

– Usterka układu asystenta świateł drogowych (HBA) (jeżeli występuje).

– Usterka tempomatu inteligentnego (SCC) (jeżeli występuje).

– Zablokowanie radaru tempomatu inteligentnego (jeżeli występuje).

– Usterka układu monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS).

Główna lampka ostrzegawcza usterek świeci się również w przypadku równoczesnego wystąpienia kilku powyższych sytuacji.

W takim przypadku na wyświetlaczu LCD pojawia się symbol ostrzegawczy .

Po rozwiązaniu problemu główna lampka ostrzegawcza usterek gaśnie.

Ciśnienie w oponach

W tym trybie wyświetlacz pokazuje informacje dotyczące ciśnienia w oponach.

Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)” w rozdziale 8.

Tryb „User Settings” (Ustawienia użytkownika) — jeżeli występuje

W tym trybie można zmieniać ustawienia zestawu wskaźników, sterowania zamkami drzwi, oświetleniem itp.

1. Driver Assistance (Układy wspomagające kierowcę)

2. ECO vehicle (Pojazd ekologiczny)

3. Head-Up Display (Wyświetlacz przezierny)

4. Cluster (Zestaw wskaźników)

5. Lights (Światła)

6. Door (Drzwi)

7. Convenience (Komfort)

8. Units (Jednostki)

9. Language (Język)

10. Reset (Kasowanie)

Faktyczne wyposażenie pojazdu zależy od jego wersji.

Shift to P to edit settings (Aby zmieniać ustawienia, włączyć tryb P)

Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się przy próbie zmiany ustawień użytkownika w czasie jazdy.

• Ze względów bezpieczeństwa zmiana ustawień użytkownika możliwa jest tylko po zaparkowaniu pojazdu, włączeniu hamulca postojowego i włączeniu trybu P przekładni redukcyjnej.

Quick guide (Help)
(Szybki przewodnik – pomoc)

Ten tryb służy jako krótki przewodnik po układach pojazdu, których ustawienia może zmieniać użytkownik.

Należy wybrać pozycję, a następnie nacisnąć i przytrzymać przycisk OK.

Więcej informacji dotyczących każdego z układów podano w odpowiednich rozdziałach Instrukcji obsługi.

Informacja

Jeżeli pojazd jest wyposażony w system multimedialny, tryb ustawień użytkownika dostępny jest wyłącznie w systemie multimedialnym (w zestawie wskaźników nie jest dostępny).

1. Driver Assistance (Układy wspomagające kierowcę)

Pozycja

Objaśnienie

SCC Reaction
(Reakcja tempomatu SCC)

Fast/Normal/Slow (Szybka/normalna/wolna)

Ta pozycja menu umożliwia regulację czułości tempomatu inteligentnego.

Więcej informacji podano w podrozdziale „Tempomat inteligentny” w rozdziale 7.

Driving Convenience
(Układy zwiększające komfort jazdy)

Highway Driving Assist (Wspomaganie jazdy po drogach szybkiego ruchu)

Ta pozycja menu umożliwia włączanie/wyłączanie układu wspomagającego jazdę po drogach szybkiego ruchu (HDA).

Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ wspomagający jazdę po drogach szybkiego ruchu (HDA)” w rozdziale 7.

Auto Highway Speed Control (Automatyczna regulacja prędkości na drogach szybkiego ruchu)

Ta pozycja menu umożliwia włączanie/wyłączanie tempomatu inteligentnego opartego na nawigacji (NSCC).

Więcej informacji podano w podrozdziale „Tempomat inteligentny oparty na nawigacji (NSCC)” w rozdziale 7.

Speed Limit Warning (Ostrzeganie o ograniczeniach prędkości)

Ta pozycja menu umożliwia włączanie/wyłączanie inteligentnego układu ostrzegania o ograniczeniach prędkości (ISLW).

Więcej informacji podano w podrozdziale „Inteligentny układ ostrzegania o ograniczeniach prędkości (ISLW)” w rozdziale 7.

Warning Timing
(Czas ostrzegania)

Normal/Late (Normalne/późne)

Ta pozycja menu umożliwia ustawianie czasu ostrzegania przez układy wspomagające kierowcę.

Warning Volume
(Głośność ostrzeżeń)

High/Medium/Low (Wysoka/średnia/niska)

Ta pozycja menu umożliwia regulację poziomu głośności ostrzeżeń układów wspomagających kierowcę.

Driver Attention Warning
(Układ monitorowania zmęczenia kierowcy — DAW)

Leading Vehicle Departure Alert (Ostrzeganie o ruszeniu pojazdu poprzedzającego)

Ta pozycja menu umożliwia włączanie/wyłączanie ostrzegania o ruszeniu pojazdu poprzedzającego.

Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ monitorowania zmęczenia kierowcy (DAW)” w rozdziale 7.

Inattentive Driving Warning (Ostrzeżenie o nieuważnej jeździe)

Ta pozycja menu umożliwia ustawienie sposobu ostrzegania o nieuważnej jeździe.

Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ monitorowania zmęczenia kierowcy (DAW)” w rozdziale 7.

Forward safety
(Bezpieczeństwo przed pojazdem)

Active Assist/Warning Only/Off (Wspomaganie aktywne/Tylko ostrzeganie/Wył.)

Ta pozycja menu umożliwia wybór ustawień układu wspomagającego unikanie kolizji czołowych (FCA).

Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ wspomagający unikanie kolizji czołowych (FCA)” w rozdziale 7.

Lane Safety
(Utrzymywanie na pasie ruchu)

Active Assist/Warning Only/Off (Wspomaganie aktywne/Tylko ostrzeganie/Wył.)

Ta funkcja umożliwia regulację trybu działania układu utrzymywania na pasie ruchu (LKA).

Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ utrzymywania na pasie ruchu (LKA)” w rozdziale 7.

Blind-spot Safety
(Bezpieczeństwo „martwego pola”)

Safe Exit Warning (SEW) (Asystent bezpiecznego wysiadania – SEW)

Ta pozycja menu umożliwia włączanie/wyłączanie układu wspomagania bezpiecznego wysiadania (SEW).

Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ wspomagania bezpiecznego wysiadania (SEW)” w rozdziale 7.

Active Assist/Warning Only/Off (Wspomaganie aktywne/Tylko ostrzeganie/Wył.)

Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA) (Układ wspomagający unikanie kolizji w „martwym polu” — BCA)

Ta pozycja menu umożliwia włączanie/wyłączanie układu wspomagającego unikanie kolizji w „martwym polu” (BCA).

Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ wspomagający unikanie kolizji w „martwym polu” (BCA)” w rozdziale 7.

Parking Safety
(Bezpieczeństwo podczas parkowania)

Parking Distance Warning Auto On (Automatyczne włączanie układu czujników parkowania)

Ta pozycja menu umożliwia włączanie/wyłączanie funkcji automatycznego włączania układu czujników parkowania.

Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ czujników parkowania przednich/tylnych (PDW)” w rozdziale 7.

Rear Cross-Traffic Safety (Bezpieczeństwo w strefie tylnej)

Ta pozycja menu umożliwia włączanie/wyłączanie układu monitorowania pojazdów w strefie tylnej, nadjeżdżających prostopadle.

Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ monitorowania pojazdów i wspomagający unikanie kolizji w strefie tylnej (RCCA)” w rozdziale 7.

2. ECO vehicle (Pojazd ekologiczny)

Pozycja

Objaśnienie

Utility Mode
(Tryb długotrwałego zasilania)

Ta pozycja menu umożliwia włączanie/wyłączanie trybu długotrwałego zasilania.

* Tryb długotrwałego zasilania: tryb umożliwiający pobór energii elektrycznej do zasilania układów pojazdu z akumulatora wysokiego napięcia (brak możliwości jazdy). Tryb ten jest przydatny np. na kempingu itp.

Smart recuperation
(Inteligentne odzyskiwanie energii)

Ta pozycja menu umożliwia włączanie/wyłączanie funkcji inteligentnego odzyskiwania energii. Po włączeniu poziom odzyskiwania energii dostosowuje się automatycznie do aktualnych warunków jazdy.

Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ inteligentnego odzyskiwania energii” w rozdziale 6.

3. Head-up display (Wyświetlacz przezierny — HUD) — jeżeli występuje

Pozycja

Objaśnienie

Enable Head-up display
(Włączyć wyświetlacz przezierny)

Zaznaczenie tej pozycji powoduje włączenie wyświetlacza przeziernego.

Display Height (Wysokość obrazu)

Ta pozycja menu umożliwia regulację wysokości obrazu na wyświetlaczu przeziernym.

Rotation (Obrót)

Ta pozycja menu umożliwia regulację kąta ustawienia obrazu.

Brightness (Jasność)

Ta pozycja menu umożliwia regulację jasności wyświetlanego obrazu.

Content selection (Wybór zawartości)

Ta pozycja menu umożliwia wybór wyświetlanej zawartości.

4. Cluster (Zestaw wskaźników)

Pozycja

Objaśnienie

Reset electric energy economy (Zerowanie wskazania zużycia energii elektrycznej)

At vehicle start (Po uruchomieniu pojazdu)

After recharging (Po naładowaniu)

Manually (Ręczne)

Ta pozycja menu umożliwia wybór sposobu zerowania wskazania zużycia energii elektrycznej.

Wiper/Lights Display
(Wyświetlacz trybu wycieraczek/świateł)

Ta pozycja menu umożliwia włączanie/wyłączanie wyświetlania trybu działania wycieraczek/świateł.

Po włączeniu funkcji wyświetlacz LCD pokazuje zmiany trybu działania wycieraczek/świateł.

Traffic signs (Znaki drogowe)

Ta pozycja menu umożliwia ustawienie wyświetlania znaków drogowych.

Icy Road Warning
(Ostrzeganie o oblodzonej nawierzchni)

Ta pozycja menu umożliwia włączanie/wyłączanie funkcji ostrzegania o oblodzonej nawierzchni.

Cluster Voice Guidance Volume (Głośność informacji głosowych zestawu wskaźników)

Level 0 ~ 3 (Poziom 0 ÷ 3)

Ta pozycja menu umożliwia regulację poziomu głośności informacji głosowych zestawu wskaźników.

Welcome Sound (Dźwięk powitalny)

Ta pozycja menu umożliwia włączanie/wyłączanie funkcji dźwięku powitalnego.

Theme selection (Wybór motywu)

Ta pozycja menu umożliwia wybór motywu zestawu wskaźników.

Przełączanie pomiędzy trybem jazdy, motywem A, motywem B, motywem C i motywem „CUBE”.

5. Lights (Światła)

Pozycja

Objaśnienie

Illumination (Podświetlenie)

Level 1 ~ 20 (Poziom 1 ÷ 20)

Ta pozycja menu umożliwia regulację intensywności podświetlenia.

One Touch Turn Signal
(Sygnalizacja jednym dotknięciem kierunkowskazów)

Off (Wył.): wyłączenie funkcji sygnalizacji zmiany pasa ruchu jednym dotknięciem dźwigni kierunkowskazów

3, 5, 7 Flashes (3, 5, 7 mignięć): przy nieznacznym przesunięciu dźwigni kierunkowskaz miga 3, 5 lub 7 razy

Więcej informacji podano w podrozdziale „Światła” w rozdziale 5.

Headlight Delay (Opóźnione wyłączanie świateł przednich)

Ta pozycja menu umożliwia włączanie/wyłączanie funkcji opóźnionego wyłączania świateł przednich.

Więcej informacji podano w podrozdziale „Światła” w rozdziale 5.

High Beam Assist
(Asystent świateł drogowych)

Ta pozycja menu umożliwia włączanie/wyłączanie układu asystenta świateł drogowych (HBA).

Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ asystenta świateł drogowych (HBA)” w rozdziale 5.

6. Door (Drzwi)

Pozycja

Objaśnienie

Auto lock
(Automatyczne blokowanie)

Disable (Wył.): wyłączenie automatycznego blokowania zamków drzwi.

Enable on speed (Wł. przy określonej prędkości): zamki wszystkich drzwi blokują się automatycznie po przekroczeniu prędkości 15 km/h.

Enable on shift (Wł. przy zmianie trybu): zamki wszystkich drzwi blokują się automatycznie po zmianie trybu przekładni redukcyjnej z P na R, N lub D (tylko przy włączonym trybie gotowości pojazdu).

Auto unlock
(Automatyczne odblokowanie)

Disable (Wył.): wyłączenie automatycznego odblokowywania zamków drzwi.

Vehicle Off (Wyłączenie pojazdu): zamki wszystkich drzwi odblokowują się automatycznie po przełączeniu przycisku Start/Stop w stan OFF.

On shift to P (Tryb P przekładni redukcyjnej): zamki wszystkich drzwi blokują się automatycznie po włączeniu trybu P przekładni redukcyjnej (tylko przy włączonym trybie gotowości pojazdu).

Two press unlock (Odblokowanie przez dwukrotne naciśnięcie)

Off (Wył.): wyłączenie funkcji odblokowania przez dwukrotne naciśnięcie. Zamki wszystkich drzwi odblokowują się po jednokrotnym naciśnięciu przycisku odblokowania.

On (Wł.): po jednokrotnym naciśnięciu przycisku odblokowania odblokowuje się tylko zamek drzwi kierowcy. Ponowne naciśnięcie przycisku odblokowania w ciągu 4 sekund powoduje odblokowanie zamków pozostałych drzwi.

Horn feedback (Potwierdzenie sygnałem dźwiękowym)

Ta pozycja menu umożliwia włączanie/wyłączanie potwierdzenia sygnałem dźwiękowym.

W przypadku włączonej funkcji, po zablokowaniu zamków drzwi za pomocą przycisku inteligentnego kluczyka ponowne naciśnięcie tego przycisku w ciągu 4 sekund powoduje włączenie pojedynczego sygnału dźwiękowego, potwierdzającego zablokowanie wszystkich zamków (w przypadku inteligentnego kluczyka).

7. Convenience (Komfort)

Pozycja

Objaśnienie

Rear Occupant Alert (Ostrzeganie o pasażerach siedzących z tyłu)

Ta pozycja menu umożliwia włączanie/wyłączanie ostrzegania o pasażerach siedzących na siedzeniach tylnych.

Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ ostrzegania o pasażerach siedzących z tyłu (ROA)” w rozdziale 5.

Welcome Mirror/Light (Powitanie lusterkami/światłami)

Ta pozycja menu umożliwia włączanie/wyłączanie funkcji powitania lusterkami/światłami.

Po włączeniu funkcji lusterka zewnętrzne rozkładają się automatycznie po zbliżeniu się do pojazdu, mając przy sobie inteligentny kluczyk.

Więcej informacji podano w podrozdziale „System powitania” w rozdziale 5.

Wireless Charging System (Ładowarka bezprzewodowa)

Ta pozycja menu umożliwia włączanie/wyłączanie ładowarki bezprzewodowej między fotelami przednimi.

Więcej informacji podano w podrozdziale „Ładowarka bezprzewodowa telefonów komórkowych” w rozdziale 5.

Auto Rear Wiper (in R) (Automatyczne wł. wycieraczki tylnej po włączeniu biegu wstecznego)

Ta pozycja menu umożliwia włączanie/wyłączanie funkcji automatycznego włączania wycieraczki szyby tylnej po włączeniu biegu wstecznego przy włączonych wycieraczkach szyby czołowej.

Service interval (Informacje o terminach przeglądów)

Service interval (Informacje o terminach przeglądów)

Ta pozycja menu umożliwia włączanie/wyłączanie funkcji informacji o przeglądzie.

Adjust Interval (Ustawienie harmonogramu)

Ta pozycja menu umożliwia zmianę harmonogramu przeglądów, wyrażonego przebiegiem (km) i czasem (dni).

Reset (Kasowanie)

Ta pozycja menu umożliwia zresetowanie harmonogramu przeglądów.

8. Units (Jednostki)

Pozycja

Objaśnienie

Speed Unit (Jednostka prędkości) — jeżeli funkcja występuje

Ta pozycja menu umożliwia wybór jednostki prędkości (km/h, mph).

Temperature Unit
(Jednostka temperatury)

Ta pozycja menu umożliwia wybór jednostki temperatury (°C, °F).

Electric energy Economy Unit
(Jednostka zużycia energii elektrycznej)

Ta pozycja menu umożliwia wybór jednostek zużycia energii elektrycznej (km/kWh, kWh/100 km, mila/kWh).

Tire Pressure Unit
(Jednostka ciśnienia w oponach)

Ta pozycja menu umożliwia wybór jednostki ciśnienia w oponach (psi, kPa, bar).

9. Language (Język)

Pozycja

Objaśnienie

Language (Język)

Ta pozycja menu umożliwia wybór języka menu.

10. Reset (Kasowanie)

Pozycja

Objaśnienie

Reset (Kasowanie)

Ta pozycja menu umożliwia zresetowanie ustawień użytkownika. Powoduje to przywrócenie ustawień fabrycznych menu użytkownika, z wyjątkiem ustawień języka i harmonogramu przeglądów.

Faktyczne wyposażenie pojazdu zależy od jego wersji.

Komputer pokładowy

Komputer pokładowy to sterowany mikroprocesorem system informacyjny, który podaje różne dane dotyczące jazdy.

Informacja

Odłączenie akumulatora 12 V powoduje utracenie niektórych danych, zapisanych w pamięci komputera pokładowego.

Tryby komputera pokładowego

Aby zmienić tryb komputera pokładowego, należy użyć przełączników „, ” na kierownicy.

Drive Info (Informacje na temat jazdy)

Wyświetlacz podaje przebieg dzienny (1), średnie zużycie energii (2) oraz całkowity czas jazdy (3).

Dane obliczane są dla każdego cyklu jazdy. Jednakże informacje na temat jazdy zerują się automatycznie po upływie 4 godzin od momentu wyłączenia pojazdu.

Aby ręcznie wyzerować wskazania, należy nacisnąć i przytrzymać przycisk [OK], kiedy wyświetlacz pokazuje informacje na temat jazdy. Przebieg dzienny, średnie zużycie energii i całkowity czas jazdy zerują się równocześnie.

Kiedy pojazd zatrzymuje się w trybie gotowości do jazdy () — na przykład w korku lub na czerwonym świetle — informacje na temat jazdy są nadal obliczane.

Informacja

Przed ponownym przeliczeniem informacji na temat jazdy po wyłączeniu pojazdu samochód musi pokonać dystans minimum 300 metrów.

After Recharging (Po naładowaniu)

Wskazanie przebiegu (1), średniego zużycia energii (2) i całkowitego czasu jazdy (3) od ostatniego ładowania akumulatora wysokiego napięcia.

Aby wyzerować ręcznie, należy przez ponad 1 sekundę naciskać przycisk OK na kierownicy, kiedy wyświetlane są informacje po naładowaniu.

Accumulated Info (Łączne informacje na temat jazdy)

Wyświetlacz podaje przebieg skumulowany (1), średnie zużycie energii (2) oraz całkowity czas jazdy (3).

Dane są obliczane od ostatniego wyzerowania wskazań.

Aby ręcznie wyzerować wskazania, należy nacisnąć i przytrzymać przycisk [OK], kiedy wyświetlacz pokazuje łączne informacje na temat jazdy. Przebieg dzienny, średnie zużycie energii i całkowity czas jazdy zerują się równocześnie.

Kiedy pojazd zatrzymuje się w trybie gotowości do jazdy () — na przykład w korku lub na czerwonym świetle — łączne informacje na temat jazdy są nadal obliczane.

Informacja

Przed ponownym przeliczeniem łącznych informacji na temat jazdy po wyłączeniu pojazdu samochód musi pokonać dystans minimum 300 metrów.

Przepływ energii

Pojazd informuje kierowcę o przepływie energii (Energy flow) w aktualnym trybie napędu. Podczas jazdy możliwe są 3 tryby przepływu energii.

Więcej informacji można znaleźć w sekcji „Przepływ energii”, w rozdziale „Opis ogólny układów pojazdu elektrycznego” znajdującym się na początku niniejszej Instrukcji obsługi.

Prędkościomierz cyfrowy

Prędkościomierz cyfrowy podaje prędkość pojazdu w kilometrach na godzinę (km/h).