Wymiary

(mm)

Parametr

Wersja 5-drzwiowa

Wersja 3-drzwiowa

Wersja Cross

Długość całkowita

4035

4045

4065

Szerokość całkowita

1734

1730

1760

Wysokość całkowita

1474

1449

1529

Rozstaw kół przednich

1520/1514

1520/1514/1515

1517/1511/1512

Rozstaw kół tylnych

1519/1513

1519/1513/1513

1519/1513/1513

Rozstaw osi

2570

2570

2570

Silniki

Parametr

Silnik benzynowy 1.0

Silnik benzynowy 1.25

Silnik benzynowy 1.4

Silnik wysokoprężny 1.4

Pojemność skokowa

(cm³)

998

1248

1368

1396

Średnica × skok tłoka

(mm)

71 × 84

71 × 78,8

72 × 84

75 × 79

Kolejność zapłonów w cylindrach

1-2-3

1-3-4-2

1-3-4-2

1-3-4-2

Liczba cylindrów

3

4

4

4

Moc żarówek

Rodzaj

Moc (W)

Przód

Lampy przednie

Światła drogowe/mijania

Typ A

H4LL

60/55

Typ B

HB3

60

Światła pozycyjne

Typ A

W5W

5

Typ B

Diodowe

Diodowe

Kierunkowskazy

Typ A

PY21W

21

Typ B

PY21W

21

Światła statycznego doświetlania zakrętów

Typ A

Typ B

H7

55

Światła do jazdy dziennej (DRL)

Typ A

P21W

21

Typ B

Diodowe

Diodowe

Światła przeciwmgielne przednie

H8LL

35

Tył

Lampy zespolone tylne

Światła pozycyjne/stopu

Typ A

P21/5W

21/5

Typ B

Diodowe

Diodowe

Światła pozycyjne

Typ A

P21/5W

5

Typ B

Diodowe

Diodowe

Kierunkowskazy

Typ A

PY21W

21

Typ B

PY21W

21

Światła przeciwmgielne tylne*

PR21W

21

Światła cofania

P21W

21

Lampki oświetlenia tablicy rejestracyjnej

W5W

5

Dodatkowe światło stopu

W5W

5

Oświetlenie
wnętrza

Lampki oświetlenia punktowego

FESTOON

8

Lampka oświetlenia wnętrza

FESTOON

8

Lampka oświetlenia bagażnika*

FESTOON

10

* jeżeli występuje

Opony i obręcze kół

Element

Rozmiar opony

Rozmiar obręczy

Prawidłowe ciśnienie bar (kPa)

Moment dokręcania nakrętek kół
kGm (Nm)

Obciążenie normalne

Obciążenie maksymalne

Koła przednie

Koła tylne

Koła przednie

Koła tylne

Koło
pełnowymiarowe

185/65 R15

6J × 15

2,35 (235)

2,15 (215)

2,4 (240)

2,5 (250)

11 ÷ 13 (107 ÷ 127)

185/65 R15*
(pakiet ECO)

6J × 15

2,6 (260)

2,6 (260)

2,6 (360)

2,6 (260)

185/65 R15*
(pakiet europejski)

6J × 15

2,5 (250)

2,3 (230)

2,5 (250)

2,5 (250)

195/55 R16

6J × 16

2,35 (235)

2,6* (260)

2,15 (215)

2,6* (260)

2,4 (240)

2,6* (260)

2,6 (260)

2,6* (260)

205/45 R17

6,5J × 17

2,35 (235)

2,15 (215)

2,4 (240)

2,6 (260)

Dojazdowe
koło zapasowe

T125/80D15

3,5J × 15

4,2 (420)

4,2 (420)

4,2 (420)

4,2 (420)

* Ciśnienie w pojazdach objętych homologacją wielostopniową (MSTA).

UWAGA

• Jeżeli w nieodległej przyszłości oczekiwane jest nadejście niskich temperatur, do ciśnienia nominalnego można dodać 20 kPa (0,2 bar). Każdy spadek temperatury o 7°C powoduje zazwyczaj spadek ciśnienia w oponach o 7 kPa (0,07 bar). W przypadku częstych znacznych zmian temperatur należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.

• Na dużej wysokości nad poziomem morza ciśnienie atmosferyczne zazwyczaj jest niższe. Dlatego przed jazdą na dużej wysokości nad poziomem morza ciśnienie w oponach należy sprawdzić z wyprzedzeniem. W razie potrzeby skorygować ciśnienie (zmiana ciśnienia powietrza w miarę wzrostu wysokości: + 10 kPa/1 km).

Indeksy obciążenia i prędkości opon

Element

Rozmiar opony

Rozmiar obręczy

Obciążenie

Prędkość

Indeks obciążenia

kg

Indeks prędkości

km/h

Koło
pełnowymiarowe

185/65 R15

6J × 15

88

560

T

190

185/65 R15

6J × 15

88

560

H

210

195/55 R16

6J × 16

87

545

H

210

195/55 R16

6J × 16

91

615

V

240

205/45 R17

6,5J × 17

88

560

V

240

Dojazdowe
koło zapasowe

T125/80D15

3,5J × 15

95

690

M

130

Całkowita masa pojazdu

Element

Silnik Kappa 1.0 T-GDI

Silnik Kappa 1.25 MPI

Silnik Kappa 1.4 MPI

Silnik U2 1.4

M/T 5-biegowa

M/T 6-biegowa

DCT 7-biegowa

M/T 5-biegowa

M/T 6-biegowa

A/T 4-biegowa

M/T 6-biegowa

Całkowita masa
pojazdu

(kg)

Wersja 3-drzwiowa, wersja 5-drzwiowa

1600

1640

1650

1580

1600

1620

1690

Wersja Cross

1610

1650

1650

1620

1640

1700

M/T: mechaniczna skrzynia biegów

A/T: automatyczna skrzynia biegów

DCT: dwusprzęgłowa skrzynia biegów

Pojemność bagażnika

Element

Wersja 5-drzwiowa

Wersja 3-drzwiowa

Wersja Cross

Z zestawem naprawczym
do opon

Z dojazdowym kołem zapasowym

Z zestawem naprawczym
do opon

Z dojazdowym kołem zapasowym

Z zestawem naprawczym
do opon

Z dojazdowym kołem zapasowym

Poj.
bagażnika

Min.

326 l

301 l

336 l

311 l

326 l

301 l

Maks.

1042 l

1017 l

1011 l

986 l

1042 l

1017 l

Pojemność bagażnika min.: za siedzeniami tylnymi, do górnej krawędzi oparć.

Pojemność bagażnika maks.: za fotelami przednimi, do dachu.

Układ klimatyzacji

Czynnik

Ilość

Rodzaj

Czynnik chłodniczy

470 ± 25 g

R-134a

R-1234yf

Olej sprężarki

110 g

PAG

Więcej informacji można uzyskać w Autoryzowanej Stacji Obsługi (ASO) Hyundai.

Wymagane oleje i płyny eksploatacyjne

Aby umożliwić właściwe osiągi i zapewnić trwałość silnika oraz układu przeniesienia napędu, należy stosować wyłącznie oleje i płyny eksploatacyjne odpowiedniej jakości. Stosowanie odpowiednich olejów i płynów eksploatacyjnych wpływa również pozytywnie na sprawność silnika i zużycie paliwa.

W tym pojeździe należy stosować wyłącznie oleje i płyny eksploatacyjne podane w poniższych tabelach.

Olej

Ilość

Rodzaj

Olej silnikowy*¹ *²
(spuszczanie i napełnianie)

Zalecany

Silnik benzynowy 1.0

3,6 l

O najnowszej klasyfikacji API lub ACEA C2

Silnik benzynowy 1.25

3,5 l

O najnowszej klasyfikacji API/ILSAC
lub ACEA A5/B5

Silnik benzynowy 1.4

3,5 l

Silnik wysokoprężny 1.4

5,3 l

Z filtrem DPF*³: ACEA C3 lub C2

Olej mechanicznej
skrzyni biegów

Silnik benzynowy 1.0

M/T 5-biegowa

1,6 ÷ 1,7 l

API GL-4, SAE 70W

– HK SYN MTF 70W

– SPIRAX S6 GHME 70W MTF

– GS MTF HD 70W

M/T 6-biegowa

1,5 ÷ 1,6 l

Silnik benzynowy 1.25

1,3 ÷ 1,4 l

Silnik benzynowy 1.4

1,5 ÷ 1,6 l

Silnik wysokoprężny 1.4

1,7 ÷ 1,8 l

Olej dwusprzęgłowej skrzyni biegów (DCT)

Silnik benzynowy 1.0

1,8 ÷ 1,9 l

HK SYN DCTF 70W (SK)

SPIRAX S6 GHME 70W DCTF (H.K.SHELL)

GS DCTF HD 70W (GS CALTEX)

API GL-4, SAE 70W

Olej automatycznej skrzyni biegów (ATF)

6,8 l

DIAMOND ATF SP-III, SK ATF SP-III

*¹ Patrz zalecane lepkości wg klasyfikacji SAE na stronie 8-9 i 8-10.

*² Obecnie dostępne są oleje silnikowe oznaczone jako „Energy Conserving Oil” (olej oszczędzający energię). Poza innymi korzyściami wpływają one na zmniejszenie zużycia paliwa poprzez ograniczenie ilości paliwa, niezbędnej do pokonywania oporów wewnętrznych silnika. Zwykle korzyści te są niemierzalne w codziennej jeździe, ale np. w skali roku przynoszą zauważalne ograniczenie wydatków na paliwo.

*³ DPF: Filtr cząstek stałych silnika wysokoprężnego.

Olej/płyn eksploatacyjny

Ilość

Rodzaj

Płyn chłodzący

Silnik benzynowy 1.0

6,4 l

Mieszanina środka chroniącego przed zamarzaniem i wody destylowanej (na bazie glikolu etylenowego
do chłodnic aluminiowych)

Silnik benzynowy 1.25

4,3 l

Silnik benzynowy 1.4

4,3 l

Silnik wysokoprężny

6,4 l

Płyn hamulcowy i sterowania sprzęgłem

0,7 ÷ 0,8 l

FMVSS116 DOT-4

Paliwo

50 l

Zalecany olej silnikowy

Producent

Olej

Silniki benzynowe

Silnik wysokoprężny

Shell

Helix Ultra ECT C2/C3 0W30

Helix Ultra ECT AH 5W30

Helix Ultra A5/B5 0W30

Helix Ultra ECT C2/C3 0W30

Zalecana lepkość wg klasyfikacji SAE

UWAGA

Przed sprawdzeniem lub spuszczeniem jakiegokolwiek oleju lub płynu eksploatacyjnego należy dokładnie oczyścić miejsce wokół zakrętki wlewu, korka spustowego i/lub wskaźnika poziomu. Jest to szczególnie ważne, jeżeli pojazd był użytkowany na obszarze o wyjątkowo dużym zapyleniu, na terenach piaszczystych lub na drogach gruntowych. Oczyszczenie zakrętki wlewu, korka spustowego i/lub wskaźnika chroni przed dostaniem się pyłu lub innych zanieczyszczeń do silnika albo innych mechanizmów, które może w konsekwencji doprowadzić do ich uszkodzenia.

Podczas dobierania oleju należy rozważyć zakres temperatur otoczenia, w jakich będzie użytkowany pojazd do momentu następnej wymiany oleju. Następnie należy dobrać olej o lepkości podanej w poniższej tabeli.

Zakres temperatur dla poszczególnych olejów wg klasyfikacji SAE

Temperatura

°C

–30 –20 –10 0 10 20 30 40 50

Olej silnika
benzynowego*¹
(Kappa 1.25/1.4 MPI)

Olej silnika
benzynowego*²
(Kappa 1.0 T-GDI)

Olej silnika
wysokoprężnego

*1 – Europa, Australia, Ameryka Środkowa i Południowa, Chiny: dla zapewnienia niższego zużycia paliwa zaleca się stosowanie oleju silnikowego o klasyfikacji SAE 5W-20.

– Indie, kraje Bliskiego Wschodu, Iran, Libia, Algieria, Sudan, Maroko, Tunezja, Egipt: dla zapewnienia niższego zużycia paliwa zaleca się stosowanie oleju silnikowego o klasyfikacji SAE 5W-30.

*2 Zaleca się stosowanie oleju silnikowego o klasyfikacji SAE 0W-30. Jeżeli jednak taki olej nie jest dostępny, należy wybrać inny olej, korzystając z odpowiedniej tabeli. Do silnika T-GDI 1.0 nie zaleca się stosowania oleju silnikowego o klasyfikacji SAE 5W-30.

Lepkość (gęstość) oleju silnikowego wpływa na zużycie paliwa i pracę silnika w niskich temperaturach otoczenia (zdolność rozruchową i przepływ oleju). Oleje silnikowe o niższej lepkości umożliwiają niższe zużycie paliwa i wyższą sprawność w niskich temperaturach. W wysokich temperaturach otoczenia silniki wymagają olejów o wyższej lepkości. Stosowanie oleju o lepkości innej niż podana może doprowadzić do uszkodzenia silnika.

Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN)

Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) to numer sprawdzany podczas rejestracji pojazdu i w ramach rozstrzygania aspektów prawnych, dotyczących jego własności.

Numer ten jest wybity na podłodze pod fotelem pasażera (lub kierowcy).

Numer VIN może znajdować się również na tabliczce przymocowanej do górnej części deski rozdzielczej. Numer ten można sprawdzić z zewnątrz, przez szybę czołową pojazdu.

Tabliczka certyfikacyjna pojazdu

Numer VIN znajduje się również na tabliczce certyfikacyjnej, przymocowanej w dolnej części środkowego słupka (po stronie kierowcy lub pasażera).

Naklejka z rodzajem i ciśnieniem w oponach

Nowy pojazd dostarczany jest z oponami zapewniającymi najlepsze własności jezdne podczas normalnej jazdy.

Wymagane wartości ciśnienia w oponach pojazdu znajdują się na naklejce umieszczonej w dolnej części środkowego lewego słupka.

Numer silnika

Numery identyfikacyjne silników wybite są w miejscach pokazanych na ilustracjach.

Etykieta sprężarki układu klimatyzacji

Na etykiecie podany jest model sprężarki układu klimatyzacji, dostawca, nr katalogowy, nr seryjny, rodzaj czynnika chłodniczego (1) oraz rodzaj oleju sprężarki (2).

Etykieta oznakowania „E” (jeżeli występuje)

Etykieta oznakowania „E” znajduje się na słupku środkowym po stronie kierowcy. Etykieta ta poświadcza, że pojazd spełnia przepisy EKG ONZ dotyczące bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Zawiera ona następujące informacje:

• kod kraju,

• numer rozporządzenia,

• numer zmiany rozporządzenia,

• numer aprobaty.

Etykieta czynnika chłodniczego układu klimatyzacji

Etykieta czynnika chłodniczego umieszczona jest z przodu przedziału silnika.

Deklaracja zgodności

Podzespoły pojazdu wykorzystujące częstotliwości radiowe spełniają wymagania Dyrektywy Wspólnoty Europejskiej 1995/5/WE.

Dodatkowe informacje, obejmujące również deklarację zgodności producenta, dostępne są na stronie internetowej Hyundai:

http://service.hyundai-motor.com