Wymiary
mm
Parametr |
Długość |
Szerokość |
Wysokość całkowita |
Rozstaw kół przednich |
Rozstaw kół tylnych |
Rozstaw osi |
||
Bez pakietu ECO |
Z pakietem ECO |
|||||||
Wersja 5-drzwiowa |
Opony 195/65 R15 |
4340 |
1795 |
1455 |
1450 |
1573 |
1581 |
2650 |
Opony 205/55 R16 |
1565 |
1573 |
||||||
Opony 225/45 R17 |
1559 |
1567 |
||||||
Wersja kombi |
Opony 195/65 R15 |
4585 |
1795 |
1465/1475*¹ |
1460/1470*¹ |
1573 |
1581 |
2650 |
Opony 205/55 R16 |
1565 |
1573 |
||||||
Opony 225/45 R17 |
1559 |
1567 |
*¹ Z relingami dachowymi
Silniki
Parametr |
Silniki benzynowe |
Silnik wysokoprężny |
|||
1.0 T-GDI |
1.4 T-GDI |
1.4 MPI |
1.6 MPI |
1.6 TCI |
|
Pojemność skokowa (cm³) |
997 |
1353 |
1368 |
1591 |
1582 |
Średnica × skok tłoka (mm) |
71,0 × 84,0 |
71,6 × 84,0 |
72,0 × 84,0 |
77,0 × 85,44 |
77,2 × 84,5 |
Kolejność zapłonów w cylindrach |
1-2-3 |
1-3-4-2 |
1-3-4-2 |
1-3-4-2 |
1-3-4-2 |
Liczba cylindrów |
3 w rzędzie |
4 w rzędzie |
4 w rzędzie |
4 w rzędzie |
4 w rzędzie |
Moc żarówek
Żarówka |
Rodzaj |
Moc |
|||
Przód |
Typ A |
Światła przednie |
Światła mijania |
H7 |
55 |
Światła drogowe |
H7 |
55 |
|||
Światła pozycyjne |
W5W |
5 |
|||
Kierunkowskazy |
PY21W |
21 |
|||
Światła do jazdy dziennej (DRL) |
P21W |
21 |
|||
Typ B |
Światła przednie |
Światła mijania |
H7 |
55 |
|
Światła drogowe |
H7 |
55 |
|||
Światła pozycyjne |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Kierunkowskazy |
PY21W |
21 |
|||
Światła statycznego doświetlania zakrętów (SBL) |
H7 |
55 |
|||
Światła do jazdy dziennej (DRL) |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Typ C |
Światła przednie |
Światła mijania |
Diodowe |
Diodowe |
|
Światła drogowe |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Światła pozycyjne |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Kierunkowskazy |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Światła statycznego doświetlania zakrętów (SBL) |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Światła do jazdy dziennej (DRL) |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Światła przeciwmgielne |
HB4 |
51 |
|||
Kierunkowskazy boczne |
Typ A |
Diodowe |
Diodowe |
||
Typ B |
W5W |
5 |
|||
Tył |
Typ A |
Światła stopu i pozycyjne |
P21/5W |
21/5 |
|
Kierunkowskazy |
PY21W |
21 |
|||
Światła pozycyjne |
W5W |
5 |
|||
Światła cofania |
W16W |
16 |
|||
Światła przeciwmgielne |
PY21W |
21 |
|||
Typ B |
Światła stopu i pozycyjne |
Diodowe |
Diodowe |
||
Kierunkowskazy |
PY21W |
21 |
|||
Światła cofania |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Światła przeciwmgielne |
PY21W |
21 |
Żarówka |
Rodzaj |
Moc |
|||
Tył |
Typ C |
Światło stopu/pozycyjne |
P21/5W |
21/5 |
|
Światła pozycyjne |
W5W |
5 |
|||
Kierunkowskazy |
PY21W |
21 |
|||
Światła cofania |
W16W |
16 |
|||
Światła przeciwmgielne |
P21W |
21 |
|||
Typ D |
Światła stopu |
Diodowe |
Diodowe |
||
Światła stopu/światła przeciwmgielne |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Światła pozycyjne |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Kierunkowskazy |
PY21W |
21 |
|||
Światła cofania |
W16W |
16 |
|||
Dodatkowe światło stopu |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Oświetlenie wnętrza |
Lampki oświetlenia punktowego |
W10W |
10 |
||
Lampka oświetlenia wnętrza |
Typ A |
FESTOON |
8 |
||
Typ B |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Lampki w osłonach przeciwsłonecznych |
FESTOON |
5 |
|||
Lampka oświetlenia schowka |
FESTOON |
5 |
|||
Lampka oświetlenia bagażnika |
FESTOON |
10 |
|||
Lampki oświetlenia tablicy rejestracyjnej |
FESTOON |
5 |
Opony i obręcze kół
Element |
Rozmiar opony |
Rozmiar obręczy |
Prawidłowe ciśnienie bar (kPa) |
Moment dokręcania nakrętek kół |
|||
Obciążenie normalne |
Obciążenie maksymalne |
||||||
Koła przednie |
Koła tylne |
Koła przednie |
Koła tylne |
||||
Koło pełnowymiarowe |
195/65 R15 |
6.0J × 15 |
2,2 (220) |
2,2 (220) |
2,35 (235) |
2,5 (250) |
11 ÷ 13 (107 ÷ 127) |
205/55 R16 |
6.5J × 16 |
2,35 (235) |
2,75 (275) |
||||
225/45 R17 |
7.0J × 17 |
||||||
Koło pełnowymiarowe (pakiet ECO) |
195/65 R15 |
6.0J × 15 |
2,35 (235) |
2,35 (235) |
2,35 (235) |
2,5 (250) |
|
205/55 R16 |
6.5J × 16 |
2,2 (220) |
2,2 (220) |
2,35 (235) |
2,75 (275) |
||
Dojazdowe koło zapasowe |
T125/80D15 |
4.0T × 15 |
4,2 (420) |
||||
T125/80D16 |
4.0T × 16 |
• Jeżeli w nieodległej przyszłości oczekiwane jest nadejście niskich temperatur, do ciśnienia nominalnego można dodać 0,2 bar (20 kPa). Każdy spadek temperatury o 7°C powoduje zazwyczaj spadek ciśnienia w oponach o 0,07 bar (7 kPa). W przypadku częstych znacznych zmian temperatur należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.
• Na dużej wysokości nad poziomem morza ciśnienie atmosferyczne zazwyczaj jest niższe. Dlatego przed jazdą na dużej wysokości nad poziomem morza ciśnienie w oponach należy sprawdzić z wyprzedzeniem. W razie potrzeby skorygować ciśnienie (zmiana ciśnienia powietrza w miarę wzrostu wysokości: + 0,1 bar (+ 10 kPa)/1 km.

Podczas wymiany opon należy upewnić się, że nowe opony mają taki sam rozmiar, jak opony zamontowane fabrycznie w pojeździe.
Użycie opon o innych rozmiarach może spowodować uszkodzenie związanych z nimi części i nieprawidłowe zachowanie pojazdu.
Indeksy obciążenia i prędkości opon
Parametr |
Rozmiar opony |
Rozmiar obręczy |
Obciążenie |
Prędkość |
||
Indeks |
kg |
Indeks prędkości |
km/h |
|||
Koło pełnowymiarowe |
195/65 R15 |
6.0J × 15 |
91 |
615 |
H |
210 |
205/55 R16 |
6.5J × 16 |
91 |
615 |
H |
210 |
|
225/45 R17 |
7.0J × 17 |
91 |
615 |
W |
270 |
Układ klimatyzacji
Czynnik |
Ilość |
Rodzaj |
Czynnik chłodniczy |
500 g |
R-1234yf |
Olej sprężarki |
110 ± 10 g |
PAG |
Więcej szczegółów można uzyskać w Autoryzowanej Stacji Obsługi (ASO) Hyundai.
Masa pojazdu i pojemność bagażnika
Parametr |
Silniki benzynowe |
Silnik wysokoprężny |
||||||||
1.0 T-GDI |
1.4 T-GDI |
1.4 MPI |
1.6 MPI |
1.6 TCI |
||||||
M/T |
M/T |
DCT |
M/T |
M/T |
A/T |
M/T |
DCT |
|||
Całkowita masa pojazdu (kg) |
Wersja 5-drzwiowa |
1800 |
1820 |
1850 |
1760 |
1780 |
1800 |
1860 |
1900 |
|
Wersja kombi |
1840 |
1850 |
1880 |
1800 |
1820 |
1850 |
1900 |
1940 |
||
Pojemność (l) |
Wersja 5-drzwiowa |
Min. |
395 |
|||||||
Maks. |
1301 |
|||||||||
Wersja kombi |
Min. |
602 |
||||||||
Maks. |
1650 |
M/T: mechaniczna skrzynia biegów
A/T: automatyczna skrzynia biegów
DCT: dwusprzęgłowa skrzynia biegów
Pojemność bagażnika min.: za siedzeniami tylnymi, do górnej krawędzi oparć.
Pojemność bagażnika maks.: za fotelami przednimi, do dachu.
Wymagane oleje i płyny eksploatacyjne
Aby umożliwić właściwe osiągi i zapewnić trwałość silnika oraz układu przeniesienia napędu, należy stosować wyłącznie oleje i płyny eksploatacyjne odpowiedniej jakości. Stosowanie odpowiednich olejów i płynów eksploatacyjnych wpływa również pozytywnie na sprawność silnika i zużycie paliwa.
W niniejszym pojeździe należy stosować wyłącznie oleje i płyny eksploatacyjne podane w poniższych tabelach.
Olej |
Ilość |
Rodzaj |
|||
Olej silnikowy*¹ Zalecany i napełnienie)
|
Silniki |
1.0 T-GDI |
3,6 l |
ACEA A5/B5 |
|
1.4 T-GDI |
4,2 l |
ACEA A5/B5 |
|||
1.4 MPI |
3,6 l |
ACEA A5/B5 |
|||
1.6 MPI |
3,6 l |
ACEA A5/B5 |
|||
Silnik |
1.6 TCI |
z filtrem DPF*2 |
5,3 l |
ACEA C2 lub C3 |
Patrz zalecane lepkości wg SAE na stronie 8-10.
DPF: Filtr cząstek stałych.
Olej/płyn eksploatacyjny |
Ilość |
Rodzaj |
||
Olej mechanicznej skrzyni biegów |
1.0 T-GDI |
1,6 ÷ 1,7 l |
HK SYN MTF 70W (SK) SPIRAX S6 GHME 70W MTF (H.K.SHELL) GS MTF HD 70W (GS CALTEX) API GL-4, SAE 70W, TGO-9 |
|
1.4 MPI |
||||
1.6 MPI |
||||
1.4 T-GDI |
1,7 ÷ 1,8 l |
|||
1.6 TCI |
||||
Olej automatycznej skrzyni biegów |
6,7 l |
MICHANG ATF SP-IV, SK ATF SP-IV, NOCA ATF SP-IV, |
||
Olej dwusprzęgłowej skrzyni biegów (DCT) |
1,9 ÷ 2,0 l |
HK SYN DCTF 70W (SK) SPIRAX S6 GHME 70W DCTF (H.K.SHELL) GS DCTF HD 70W (GS CALTEX) API GL-4, SAE 70W |
||
Płyn chłodzący |
1.0 T-GDI |
6,1 l |
Mieszanina środka chroniącego przed zamarzaniem |
|
1.4 T-GDI |
M/T |
6,3 l |
||
DCT |
6,1 l |
|||
1.4 MPI |
5,7 l |
|||
1.6 MPI |
M/T |
5,8 l |
||
A/T |
5,7 l |
|||
1.6 TCI |
6,8 l |
|||
Płyn hamulcowy i sterowania sprzęgłem |
0,7 ÷ 0,8 l |
FMVSS116 DOT-4 |
||
Paliwo |
50 l |
Patrz „Wymagania dotyczące paliwa” we wstępie. |
Zalecany olej silnikowy
Producent |
Olej |
|
Shell |
Silniki benzynowe |
HELIX ULTRA AH-E 5W-30 |
HELIX ULTRA 5W-40 |
||
Silnik wysokoprężny |
HELIX ULTRA AP 5W-30 |
|
HELIX ULTRA AP-L 5W-30 |
Zalecana lepkość wg klasyfikacji SAE

Przed sprawdzeniem lub spuszczeniem jakiegokolwiek oleju lub płynu eksploatacyjnego należy dokładnie oczyścić miejsce wokół zakrętki wlewu, korka spustowego i/lub wskaźnika poziomu. Jest to szczególnie ważne, jeżeli pojazd był użytkowany na obszarze o wyjątkowo dużym zapyleniu, na terenach piaszczystych lub na drogach gruntowych. Oczyszczenie zakrętki wlewu, korka spustowego i/lub wskaźnika chroni przed dostaniem się pyłu lub innych zanieczyszczeń do silnika albo innych mechanizmów, które może w konsekwencji doprowadzić do ich uszkodzenia.
Lepkość (gęstość) oleju silnikowego wpływa na zużycie paliwa i pracę silnika w niskich temperaturach otoczenia (zdolność rozruchową i tempo obiegu oleju). Oleje silnikowe o niższej lepkości umożliwiają niższe zużycie paliwa i wyższą sprawność w niskich temperaturach. W wysokich temperaturach otoczenia silniki wymagają olejów o wyższej lepkości. Stosowanie oleju o lepkości innej niż podana może doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Podczas dobierania oleju należy rozważyć zakres temperatur otoczenia, w jakich będzie użytkowany pojazd do momentu następnej wymiany oleju.
Następnie należy dobrać olej o lepkości podanej w poniższej tabeli.
Silnik Kappa 1.0/1.4 T-GDI
Zakres temperatur dla poszczególnych olejów wg klasyfikacji SAE |
||
Temperatura |
°C |
–30 –20 –10 0 10 20 30 40 50 |
Olej dla silnika |
|
Silnik Kappa 1.4 MPI
Zakres temperatur dla poszczególnych olejów wg klasyfikacji SAE |
||
Temperatura |
°C |
–30 –20 –10 0 10 20 30 40 50 |
Olej dla silnika |
|
Dla zapewnienia niższego zużycia paliwa zaleca się stosowanie oleju silnikowego o klasyfikacji SAE 5W-30. Jeżeli jednak taki olej nie jest dostępny, należy wybrać inny olej, korzystając z tabeli.
Silnik Gamma 1.6 MPI
Zakres temperatur dla poszczególnych olejów wg klasyfikacji SAE |
||
Temperatura |
°C |
–30 –20 –10 0 10 20 30 40 50 |
Olej dla silnika |
|
Silnik U2 1.6 TCI
Zakres temperatur dla poszczególnych olejów wg klasyfikacji SAE |
||
Temperatura |
°C |
–30 –20 –10 0 10 20 30 40 50 |
Olej dla silnika |
|
Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN)

Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) to numer sprawdzany podczas rejestracji pojazdu i w ramach rozstrzygania aspektów prawnych, dotyczących jego własności.
Numer ten jest wybity na podłodze pod fotelem pasażera. Aby sprawdzić numer, należy otworzyć pokrywę.

Numer VIN może znajdować się również na tabliczce przymocowanej do górnej części deski rozdzielczej. Numer ten można sprawdzić z zewnątrz, przez szybę czołową pojazdu.
Tabliczka certyfikacyjna pojazdu

Numer VIN znajduje się również na tabliczce certyfikacyjnej, przymocowanej w dolnej części środkowego słupka (po stronie kierowcy lub pasażera).
Tabliczka z rodzajem i ciśnieniem w oponach

Nowy pojazd dostarczany jest z oponami zapewniającymi najlepsze własności jezdne podczas normalnej jazdy.
Wymagane wartości ciśnienia w oponach pojazdu znajdują się na tabliczce przymocowanej w dolnej części środkowego lewego słupka.
Numer silnika





Numery identyfikacyjne silników wybite są w miejscach pokazanych na ilustracjach.
Etykieta sprężarki układu klimatyzacji

Na etykiecie podany jest model sprężarki układu klimatyzacji, dostawca, nr katalogowy, nr seryjny, rodzaj czynnika chłodniczego (1) oraz rodzaj oleju sprężarki (2).
Etykieta czynnika chłodniczego układu klimatyzacji

Na etykiecie podany jest rodzaj czynnika chłodniczego oraz jego ilość.
Etykieta znajduje się od spodu maski silnika.
Deklaracja zgodności (jeżeli występuje)

Podzespoły pojazdu wykorzystujące częstotliwości radiowe spełniają wymagania Dyrektywy Wspólnoty Europejskiej 1995/5/WE.
Dodatkowe informacje, obejmujące również deklarację zgodności producenta, dostępne są na stronie internetowej Hyundai:
http://service.hyundai-motor.com