Wygląd zewnętrzny (I)

Wygląd zewnętrzny (II)

Wnętrze

Deska rozdzielcza (I)

Deska rozdzielcza (II)

Przedział silnika

Wymiary

Parametr

(mm)

Długość całkowita

4500

Szerokość całkowita

1865

Wysokość całkowita

1650/1651*¹/1653*²

Rozstaw kół

Przód

Tył

Obręcze kół 17”: 1630

Obręcze kół 17”: 1637

Obręcze kół 18”: 1615

Obręcze kół 18”: 1622

Obręcze kół 19”: 1615

Obręcze kół 19”: 1622

Rozstaw osi

2680

*1 : wersja z relingami dachowymi bez okna dachowego

*2 : wersja z relingami dachowymi z oknem dachowym

Silniki

Silnik

Pojemność skokowa (cm³)

Średnica cylindra × skok tłoka (mm)

Kolejność zapłonów w cylindrach

Liczba cylindrów

Silnik benzynowy Smartstream 1.6 T-GDi, Smartstream 1.6 T-GDi (48 V) MHEV

1598

75,6 × 89

1-3-4-2

4 w rzędzie

Silnik benzynowy Smartstream 2.0

1999

81 × 97

1-3-4-2

4 w rzędzie

Silnik benzynowy Smartstream 2.5 GDi

2497

88,5 × 101,5

1-3-4-2

4 w rzędzie

Silnik wysokoprężny Smartstream 1.6, Smartstream 1.6 (48 V) MHEV

1598

77 × 85,8

1-3-4-2

4 w rzędzie

Żarówki

Żarówka

Rodzaj

Moc (W)

Przód

Typ A

Światła przednie

Światła drogowe

HB3

60

Światła mijania

HB3

60

Światła do jazdy dziennej (DRL)/światła pozycyjne

Diodowe

Diodowe

Kierunkowskazy

PY21W

21

Typ B

Światła przednie

Światła drogowe

Diodowe

Diodowe

Światła mijania

Diodowe

Diodowe

Światła statycznego doświetlania zakrętów (SBL)

Diodowe

Diodowe

Światła do jazdy dziennej (DRL)/światła pozycyjne

Diodowe

Diodowe

Kierunkowskazy

Diodowe

Diodowe

Kierunkowskazy

Diodowe

Diodowe

Tył

Typ A

Światła pozycyjne

P21/5W

5/21

Światła pozycyjne/stopu

P21/5W

5/21

Typ B

Światła pozycyjne

Diodowe

Diodowe

Światła pozycyjne/stopu

Diodowe

Diodowe

Kierunkowskazy

PY21W

21

Światło przeciwmgielne tylne

PR21W

21

Światło cofania

P21W

21

Lampki oświetlenia tablicy rejestracyjnej

W5W

5

Diodowe

Diodowe

Dodatkowe światło stopu

Diodowe

Diodowe

Oświetlenie
wnętrza

Lampka oświetlenia punktowego

Typ A

W10W

10

Typ B

Diodowe

Diodowe

Lampka oświetlenia wnętrza

Żarówka rurkowa

10

Oświetlenie punktowe

Diodowe

Diodowe

Lampka oświetlenia schowka

W5W

5

Lampki w osłonach przeciwsłonecznych

Żarówka rurkowa

5

Lampka oświetlenia bagażnika

Żarówka rurkowa

10

Opony i obręcze kół

Parametr

Rozmiar opony

Rozmiar obręczy

Ciśnienie kPa

Moment dokręcania nakrętek kół
kGm (Nm)

Obciążenie nominalne

Obciążenie maksymalne

Przód

Tył

Przód

Tył

Koła pełnowymiarowe

215/65 R17

7.0J × 17

240

240

275

11 ÷ 13 (107 ÷ 127)

235/55 R18

7.5J × 18

235/50 R19

7.5J × 19

Dojazdowe koło zapasowe

T135/90 D17

4.0T × 17

420

UWAGA

• Jeżeli spodziewane jest nadejście niskich temperatur, do ciśnienia nominalnego można dodać 20 kPa (0,2 bar). Każdy spadek temperatury o 7°C powoduje zazwyczaj spadek ciśnienia w oponach o 7 kPa (0,07 bar). W przypadku częstych znacznych zmian temperatur należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.

• Na dużej wysokości nad poziomem morza ciśnienie atmosferyczne zazwyczaj jest niższe. Dlatego przed jazdą na dużej wysokości nad poziomem morza ciśnienie w oponach należy sprawdzić z wyprzedzeniem. W razie potrzeby skorygować ciśnienie (zmiana ciśnienia powietrza w miarę wzrostu wysokości: + 10 kPa (+ 0,1 bar)/1 km).

• Nie wolno przekraczać maksymalnego ciśnienia podanego na boku opony.

OSTROŻNIE

Podczas wymiany opony/opon należy pamiętać, że każda nowa opona pojazdu musi mieć taki sam rozmiar, typ, markę, budowę i wzór bieżnika, jak opony zamontowane fabrycznie. W przeciwnym przypadku może dojść do uszkodzenia i nieprawidłowego zachowania pojazdu.

Indeksy obciążenia i prędkości opon

Parametr

Rozmiar opony

Rozmiar obręczy

Obciążenie

Prędkość

Indeks obciążenia

kg

Indeks prędkości

km/h

Koła pełnowymiarowe

215/65 R17

7.0J × 17

103

875

V

240

235/55 R18

7.5J × 18

104

900

V

240

235/50 R19

7.5J × 19

103

875

V

240

Dojazdowe koło zapasowe

T135/90 D17

4.0T × 17

104

900

M

130

Układ klimatyzacji

Czynnik

Ilość

Rodzaj

Czynnik chłodniczy

Przód

550 ± 25 g

R-1234yf

Olej sprężarki

Przód

100 ± 10 g

PAG

W celu uzyskania informacji szczegółowych należy skontaktować się z Autoryzowaną Stacją Obsługi (ASO) Hyundai.

Maksymalna masa całkowita

Wersja

Maksymalna masa całkowita (kg)

Silnik wysokoprężny Smartstream 1.6

Napęd 2WD

MT

2105

DCT

EURO 6D

2135

EURO 5

2115

Napęd 4WD

DCT

EURO 6D

2195

DCT

EURO 5

2175

Silnik wysokoprężny Smartstream 1.6 (48 V) MHEV

Napęd 2WD

DCT

2140

Napęd 4WD

DCT

2200

Silnik benzynowy Smartstream 1.6 T-GDi

Napęd 2WD

MT

2050

Napęd 4WD

MT

2130

Napęd 2WD

DCT

2100

Napęd 4WD

DCT

2170

Silnik benzynowy Smartstream 1.6 T-GDi (48 V) MHEV

Napęd 2WD

MT

2065

Napęd 2WD

DCT

2100

Napęd 4WD

DCT

2170

Silnik benzynowy Smartstream 2.0

Napęd 2WD

MT

2030

Napęd 4WD

MT

2085

Napęd 2WD

AT

2060

Napęd 4WD

AT

2115

Silnik benzynowy Smartstream 2.5 GDi

Napęd 2WD

AT

2095

Napęd 4WD

AT

2155

Pojemność bagażnika

Parametr

Silniki benzynowe

Silnik wysokoprężny

Silnik benzynowy
(48 V) MHEV

Silnik wysokoprężny
(48 V) MHEV

Pojemność bagażnika (l)

Min.

620

598

577

546

Maks.

1799

1777

1756

1725

Pojemność bagażnika min.: za siedzeniami tylnymi, do górnej krawędzi oparć.

Pojemność bagażnika maks.: za fotelami przednimi, do dachu.

Wymagane oleje i płyny eksploatacyjne

Aby umożliwić właściwe osiągi i zapewnić trwałość silnika oraz układu przeniesienia napędu, należy stosować wyłącznie oleje i płyny eksploatacyjne odpowiedniej jakości. Stosowanie odpowiednich olejów i płynów eksploatacyjnych wpływa również pozytywnie na sprawność silnika i zużycie paliwa.

W tym pojeździe należy stosować wyłącznie oleje i płyny eksploatacyjne podane w poniższych tabelach.

Olej/płyn eksploatacyjny

Ilość

Klasa/rodzaj

Olej silnikowy*¹*² (spuszczenie i napełnienie)

Zalecany

Silniki benzynowe

Smartstream 1.6 T-GDi

4,8 l

SAE 0W-20, API SN PLUS/SP lub ILSAC GF-6

Smartstream 2.0

4,3 l

Smartstream 2.5 GDi

5,6 l

Silnik wysokoprężny

Smartstream 1.6

4,4 l

SAE 0W-20, ACEA C5

*1 : Patrz wymagane lepkości wg klasyfikacji SAE.

*2 : Wymagany całkowicie syntetyczny olej silnikowy o klasyfikacji API SN PLUS lub wyższej.

Olej/płyn eksploatacyjny

Ilość

Rodzaj

Olej automatycznej skrzyni biegów

Silniki benzynowe

Smartstream 2.0

6,7 l

MICHANG ATF SP-IV, SK ATF SP-IV,
NOCA ATF SP-IV, Hyundai Genuine ATF SP-IV

Smartstream 2.5 GDi

6,5 l

Olej mechanicznej skrzyni biegów

Smartstream GSL 2.0

1,5 ÷ 1,6 l

API GL-4, SAE 70W
– SK: HK SYN MTF 70W
– H.K.SHELL: SPIRAX S6 GHME 70W MTF
– GS CALTEX: GS MTF HD 70W

Smartstream DSL 1.6

Napęd 2WD

1,5 ÷ 1,6 l

Napęd 4WD

1,4 ÷ 1,5 l

Smartstream GSL 1.6 T-GDi

Napęd 2WD

1,5 ÷ 1,6 l

Napęd 4WD

1,4 ÷ 1,5 l

Olej siłownika inteligentnej mechanicznej
skrzyni biegów (iMT)

Smartstream GSL 1.6 T-GDi (48 V) MHEV,
Smartstream DSL 1.6 (48 V) MHEV

0,082 l

SAE J1704 DOT-4 LV, ISO4925 CLASS-6,
FMVSS116 DOT-4, FMVSS116 DOT-3

Olej dwusprzęgłowej skrzyni biegów (DCT)

Smartstream GSL 1.6 T-GDi,
Smartstream GSL 1.6 T-GDi (48 V) MHEV,
Smartstream DSL 1.6,
Smartstream DSL 1.6 (48 V) MHEV

1,6 ÷ 1,7 l

API GL-4, SAE 70W
HK D DCTF TGO-10 (SK)
SPIRAX S6 GHDE 70W DCTF (H.K.SHELL)
7 DCTF HKM (S-OIL)

Płyn hamulcowy

Stosownie
do potrzeb

SAE J1704 DOT-4 LV, FMVSS 116 DOT-4,
ISO4925 CLASS-6

Olej przekładni głównej tylnej (wersje z napędem 4WD)

0,53 ÷ 0,63 l

Olej przekładni hipoidalnej API GL-5,
SAE 75W/85 (SK HCT-5 GEAR OIL 75W/85 lub zamiennik)

Olej skrzyni rozdzielczej (wersje z napędem 4WD)

DCT

0,48 ÷ 0,52 l

MT

iMT

AT

0,62 ÷ 0,68 l

Paliwo

54 l

Patrz „Wymagania dotyczące paliwa” w rozdziale 1

Roztwór mocznika (silnik wysokoprężny)

14 l

ISO 22241, DIN 70070

Płyn chłodzący

Smartstream GSL 2.0

AT

6,48 l

Mieszanina środka chroniącego przed zamarzaniem i wody destylowanej (płyn do chłodnic aluminiowych na bazie fosforanowego glikolu etylenowego)

MT

6,58 l

Smartstream GSL 1.6 T-GDi

7,63 l

Smartstream GSL 1.6 T-GDi (48 V) MHEV
(o niskiej mocy)

7,93 l

Smartstream GSL 1.6 T-GDi (48 V) MHEV
(o wysokiej mocy)

7,94 l

Smartstream GSL 2.5 GDi

8,51 l

Smartstream DSL 1.6 (o niskiej mocy)

7,1 l

Smartstream DSL 1.6 (o wysokiej mocy)

7,1 l

Smartstream DSL 1.6 (48 V) MHEV

7,1 l

DCT: dwusprzęgłowa skrzynia biegów

AT: automatyczna skrzynia biegów

MT: mechaniczna skrzynia biegów

iMT: inteligentna mechaniczna skrzynia biegów

Zalecany olej silnikowy

Producent

Olej

Shell

Silniki benzynowe

Helix Ultra AH, 0W-20

Helix Ultra A5/B5, 0W-20

Wymagana lepkość wg klasyfikacji SAE

OSTROŻNIE

Przed sprawdzeniem lub spuszczeniem jakiegokolwiek oleju lub płynu eksploatacyjnego należy dokładnie oczyścić miejsce wokół zakrętki wlewu, korka spustowego i/lub wskaźnika poziomu. Jest to szczególnie ważne, jeżeli pojazd był użytkowany na obszarze o wyjątkowo dużym zapyleniu, na terenach piaszczystych lub na drogach gruntowych. Oczyszczenie zakrętki wlewu, korka spustowego i/lub wskaźnika chroni przed dostaniem się pyłu lub innych zanieczyszczeń do silnika albo innych mechanizmów, które może w konsekwencji doprowadzić do ich uszkodzenia.

Lepkość (gęstość) oleju silnikowego wpływa na zużycie paliwa i pracę silnika w niskich temperaturach otoczenia (zdolność rozruchową i właściwości przepływowe oleju). Oleje silnikowe o niższej lepkości umożliwiają mniejsze zużycie paliwa i większą sprawność w niskich temperaturach. W wysokich temperaturach otoczenia silniki wymagają olejów o wyższej lepkości. Stosowanie oleju o lepkości innej niż podana może doprowadzić do uszkodzenia silnika.

Podczas dobierania oleju należy rozważyć zakres temperatur otoczenia, w jakich będzie użytkowany pojazd do momentu następnej wymiany oleju. Następnie należy dobrać olej o lepkości podanej w poniższej tabeli.

Zakres temperatur dla poszczególnych olejów wg klasyfikacji SAE

Temperatura

°C

–30

–20

–10

0

10

20

30

40

50

Smartstream GSL 1.6 T-GDi, GSL 1.6 T-GDi (48 V) MHEV

Smartstream GSL 2.0

Smartstream GSL 2.5 GDi

Smartstream DSL 1.6,
Smartstream DSL 1.6 (48 V) MHEV

Olej silnikowy z pokazanym obok znakiem certyfikacji API (Amerykańskiego Instytutu Naftowego) jest zgodny z klasyfikacją ILSAC (Międzynarodowego Komitetu Doradczego ws. Specyfikacji Środków Smarnych). Zaleca się stosowanie wyłącznie olejów silnikowych posiadających certyfikat API.

Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN)

Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) to niepowtarzalny, przypisany do pojazdu numer używany do rejestracji pojazdu i do rozstrzygania aspektów prawnych, dotyczących jego własności.

Numer ten jest wybity na podłodze pod fotelem prawym przednim. Aby sprawdzić numer, należy otworzyć pokrywę.

Numer VIN znajduje się również na tabliczce przymocowanej do górnej części deski rozdzielczej po lewej stronie. Numer ten można sprawdzić z zewnątrz, przez szybę czołową pojazdu.

Tabliczka znamionowa pojazdu

Numer VIN znajduje się również na tabliczce znamionowej, przymocowanej do dolnej części słupka środkowego (po stronie kierowcy lub pasażera).

Naklejka z rozmiarem opon i ciśnieniem

Nowy pojazd dostarczany jest z oponami zapewniającymi najlepsze własności jezdne podczas normalnej jazdy.

Wymagane wartości ciśnienia w oponach pojazdu znajdują się na naklejce umieszczonej w dolnej części środkowego lewego słupka.

Numer silnika

Numer silnika wybity jest w miejscu pokazanym na ilustracji.

Etykieta sprężarki układu klimatyzacji

Na etykiecie sprężarki układu klimatyzacji podano model sprężarki, nr katalogowy dostawcy, nr seryjny, rodzaj czynnika chłodniczego (1) oraz rodzaj oleju sprężarki (2).

Deklaracja zgodności (jeżeli występuje)

Podzespoły pojazdu wykorzystujące częstotliwości radiowe spełniają wymagania dyrektywy 1995/5/WE Parlamentu Europejskiego i Rady.

Dodatkowe informacje, obejmujące również deklarację zgodności producenta, dostępne są na stronie internetowej Hyundai:

http://service.hyundai-motor.com.

Naklejka z rodzajem paliwa (jeżeli występuje)

Silniki benzynowe

Naklejka z rodzajem paliwa znajduje się na pokrywie wlewu paliwa.

A. Liczba oktanowa benzyny bezołowiowej.

1. RON/ROZ: liczba oktanowa

2. (R+M)/2, AKI: wartość przeciwstukowa

B. Identyfikatory paliw do silników benzynowych.

Symbole te oznaczają paliwo, które można stosować. Nie stosować żadnych innych paliw.

C. Więcej informacji — patrz „Wymagania dotyczące paliwa” we wstępie.

Silniki wysokoprężne

Naklejka z rodzajem paliwa znajduje się na pokrywie wlewu paliwa.

A. Paliwo: olej napędowy

B. Identyfikatory biopaliw na bazie estrów metylowych kwasów tłuszczowych (FAME), które można stosować w silnikach wysokoprężnych.

Symbol ten oznacza paliwo, które można stosować. Nie stosować żadnych innych paliw.

C. Więcej informacji — patrz „Wymagania dotyczące paliwa” we wstępie.