Wygląd zewnętrzny (I)

Wygląd zewnętrzny (II)

Wnętrze


Deska rozdzielcza (I)


Deska rozdzielcza (II)

Przedział silnika


Wymiary
Parametr |
(mm) |
|
Długość całkowita |
4500 |
|
Szerokość całkowita |
1865 |
|
Wysokość całkowita |
1650/1651*¹/1653*² |
|
Rozstaw kół |
Przód |
Tył |
Obręcze kół 17”: 1630 |
Obręcze kół 17”: 1637 |
|
Obręcze kół 18”: 1615 |
Obręcze kół 18”: 1622 |
|
Obręcze kół 19”: 1615 |
Obręcze kół 19”: 1622 |
|
Rozstaw osi |
2680 |
*1 : wersja z relingami dachowymi bez okna dachowego
*2 : wersja z relingami dachowymi z oknem dachowym
Silniki
Silnik |
Pojemność skokowa (cm³) |
Średnica cylindra × skok tłoka (mm) |
Kolejność zapłonów w cylindrach |
Liczba cylindrów |
Silnik benzynowy Smartstream 1.6 T-GDi, Smartstream 1.6 T-GDi (48 V) MHEV |
1598 |
75,6 × 89 |
1-3-4-2 |
4 w rzędzie |
Silnik benzynowy Smartstream 2.0 |
1999 |
81 × 97 |
1-3-4-2 |
4 w rzędzie |
Silnik benzynowy Smartstream 2.5 GDi |
2497 |
88,5 × 101,5 |
1-3-4-2 |
4 w rzędzie |
Silnik wysokoprężny Smartstream 1.6, Smartstream 1.6 (48 V) MHEV |
1598 |
77 × 85,8 |
1-3-4-2 |
4 w rzędzie |
Żarówki
Żarówka |
Rodzaj |
Moc (W) |
|||
Przód |
Typ A |
Światła przednie |
Światła drogowe |
HB3 |
60 |
Światła mijania |
HB3 |
60 |
|||
Światła do jazdy dziennej (DRL)/światła pozycyjne |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Kierunkowskazy |
PY21W |
21 |
|||
Typ B |
Światła przednie |
Światła drogowe |
Diodowe |
Diodowe |
|
Światła mijania |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Światła statycznego doświetlania zakrętów (SBL) |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Światła do jazdy dziennej (DRL)/światła pozycyjne |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Kierunkowskazy |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Kierunkowskazy |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Tył |
Typ A |
Światła pozycyjne |
P21/5W |
5/21 |
|
Światła pozycyjne/stopu |
P21/5W |
5/21 |
|||
Typ B |
Światła pozycyjne |
Diodowe |
Diodowe |
||
Światła pozycyjne/stopu |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Kierunkowskazy |
PY21W |
21 |
|||
Światło przeciwmgielne tylne |
PR21W |
21 |
|||
Światło cofania |
P21W |
21 |
|||
Lampki oświetlenia tablicy rejestracyjnej |
W5W |
5 |
|||
Diodowe |
Diodowe |
||||
Dodatkowe światło stopu |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Oświetlenie |
Lampka oświetlenia punktowego |
Typ A |
W10W |
10 |
|
Typ B |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Lampka oświetlenia wnętrza |
Żarówka rurkowa |
10 |
|||
Oświetlenie punktowe |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Lampka oświetlenia schowka |
W5W |
5 |
|||
Lampki w osłonach przeciwsłonecznych |
Żarówka rurkowa |
5 |
|||
Lampka oświetlenia bagażnika |
Żarówka rurkowa |
10 |
Opony i obręcze kół
Parametr |
Rozmiar opony |
Rozmiar obręczy |
Ciśnienie kPa |
Moment dokręcania nakrętek kół |
|||
Obciążenie nominalne |
Obciążenie maksymalne |
||||||
Przód |
Tył |
Przód |
Tył |
||||
Koła pełnowymiarowe |
215/65 R17 |
7.0J × 17 |
240 |
240 |
275 |
11 ÷ 13 (107 ÷ 127) |
|
235/55 R18 |
7.5J × 18 |
||||||
235/50 R19 |
7.5J × 19 |
||||||
Dojazdowe koło zapasowe |
T135/90 D17 |
4.0T × 17 |
420 |
• Jeżeli spodziewane jest nadejście niskich temperatur, do ciśnienia nominalnego można dodać 20 kPa (0,2 bar). Każdy spadek temperatury o 7°C powoduje zazwyczaj spadek ciśnienia w oponach o 7 kPa (0,07 bar). W przypadku częstych znacznych zmian temperatur należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.
• Na dużej wysokości nad poziomem morza ciśnienie atmosferyczne zazwyczaj jest niższe. Dlatego przed jazdą na dużej wysokości nad poziomem morza ciśnienie w oponach należy sprawdzić z wyprzedzeniem. W razie potrzeby skorygować ciśnienie (zmiana ciśnienia powietrza w miarę wzrostu wysokości: + 10 kPa (+ 0,1 bar)/1 km).
• Nie wolno przekraczać maksymalnego ciśnienia podanego na boku opony.

Podczas wymiany opony/opon należy pamiętać, że każda nowa opona pojazdu musi mieć taki sam rozmiar, typ, markę, budowę i wzór bieżnika, jak opony zamontowane fabrycznie. W przeciwnym przypadku może dojść do uszkodzenia i nieprawidłowego zachowania pojazdu.
Indeksy obciążenia i prędkości opon
Parametr |
Rozmiar opony |
Rozmiar obręczy |
Obciążenie |
Prędkość |
||
Indeks obciążenia |
kg |
Indeks prędkości |
km/h |
|||
Koła pełnowymiarowe |
215/65 R17 |
7.0J × 17 |
103 |
875 |
V |
240 |
235/55 R18 |
7.5J × 18 |
104 |
900 |
V |
240 |
|
235/50 R19 |
7.5J × 19 |
103 |
875 |
V |
240 |
|
Dojazdowe koło zapasowe |
T135/90 D17 |
4.0T × 17 |
104 |
900 |
M |
130 |
Układ klimatyzacji
Czynnik |
Ilość |
Rodzaj |
|
Czynnik chłodniczy |
Przód |
550 ± 25 g |
R-1234yf |
Olej sprężarki |
Przód |
100 ± 10 g |
PAG |
W celu uzyskania informacji szczegółowych należy skontaktować się z Autoryzowaną Stacją Obsługi (ASO) Hyundai.
Maksymalna masa całkowita
Wersja |
Maksymalna masa całkowita (kg) |
|||
Silnik wysokoprężny Smartstream 1.6 |
Napęd 2WD |
MT |
2105 |
|
DCT |
EURO 6D |
2135 |
||
EURO 5 |
2115 |
|||
Napęd 4WD |
DCT |
EURO 6D |
2195 |
|
DCT |
EURO 5 |
2175 |
||
Silnik wysokoprężny Smartstream 1.6 (48 V) MHEV |
Napęd 2WD |
DCT |
2140 |
|
Napęd 4WD |
DCT |
2200 |
||
Silnik benzynowy Smartstream 1.6 T-GDi |
Napęd 2WD |
MT |
2050 |
|
Napęd 4WD |
MT |
2130 |
||
Napęd 2WD |
DCT |
2100 |
||
Napęd 4WD |
DCT |
2170 |
||
Silnik benzynowy Smartstream 1.6 T-GDi (48 V) MHEV |
Napęd 2WD |
MT |
2065 |
|
Napęd 2WD |
DCT |
2100 |
||
Napęd 4WD |
DCT |
2170 |
||
Silnik benzynowy Smartstream 2.0 |
Napęd 2WD |
MT |
2030 |
|
Napęd 4WD |
MT |
2085 |
||
Napęd 2WD |
AT |
2060 |
||
Napęd 4WD |
AT |
2115 |
||
Silnik benzynowy Smartstream 2.5 GDi |
Napęd 2WD |
AT |
2095 |
|
Napęd 4WD |
AT |
2155 |
Pojemność bagażnika
Parametr |
Silniki benzynowe |
Silnik wysokoprężny |
Silnik benzynowy |
Silnik wysokoprężny |
|
Pojemność bagażnika (l) |
Min. |
620 |
598 |
577 |
546 |
Maks. |
1799 |
1777 |
1756 |
1725 |
Pojemność bagażnika min.: za siedzeniami tylnymi, do górnej krawędzi oparć.
Pojemność bagażnika maks.: za fotelami przednimi, do dachu.
Wymagane oleje i płyny eksploatacyjne
Aby umożliwić właściwe osiągi i zapewnić trwałość silnika oraz układu przeniesienia napędu, należy stosować wyłącznie oleje i płyny eksploatacyjne odpowiedniej jakości. Stosowanie odpowiednich olejów i płynów eksploatacyjnych wpływa również pozytywnie na sprawność silnika i zużycie paliwa.
W tym pojeździe należy stosować wyłącznie oleje i płyny eksploatacyjne podane w poniższych tabelach.
Olej/płyn eksploatacyjny |
Ilość |
Klasa/rodzaj |
||
Olej silnikowy*¹*² (spuszczenie i napełnienie) Zalecany
|
Silniki benzynowe |
Smartstream 1.6 T-GDi |
4,8 l |
SAE 0W-20, API SN PLUS/SP lub ILSAC GF-6 |
Smartstream 2.0 |
4,3 l |
|||
Smartstream 2.5 GDi |
5,6 l |
|||
Silnik wysokoprężny |
Smartstream 1.6 |
4,4 l |
SAE 0W-20, ACEA C5 |
*1 : Patrz wymagane lepkości wg klasyfikacji SAE.
*2 : Wymagany całkowicie syntetyczny olej silnikowy o klasyfikacji API SN PLUS lub wyższej.
Olej/płyn eksploatacyjny |
Ilość |
Rodzaj |
||
Olej automatycznej skrzyni biegów |
Silniki benzynowe |
Smartstream 2.0 |
6,7 l |
MICHANG ATF SP-IV, SK ATF SP-IV, |
Smartstream 2.5 GDi |
6,5 l |
|||
Olej mechanicznej skrzyni biegów |
Smartstream GSL 2.0 |
1,5 ÷ 1,6 l |
API GL-4, SAE 70W |
|
Smartstream DSL 1.6 |
Napęd 2WD |
1,5 ÷ 1,6 l |
||
Napęd 4WD |
1,4 ÷ 1,5 l |
|||
Smartstream GSL 1.6 T-GDi |
Napęd 2WD |
1,5 ÷ 1,6 l |
||
Napęd 4WD |
1,4 ÷ 1,5 l |
|||
Olej siłownika inteligentnej mechanicznej |
Smartstream GSL 1.6 T-GDi (48 V) MHEV, |
0,082 l |
SAE J1704 DOT-4 LV, ISO4925 CLASS-6, |
|
Olej dwusprzęgłowej skrzyni biegów (DCT) |
Smartstream GSL 1.6 T-GDi, |
1,6 ÷ 1,7 l |
API GL-4, SAE 70W |
|
Płyn hamulcowy |
Stosownie |
SAE J1704 DOT-4 LV, FMVSS 116 DOT-4, |
||
Olej przekładni głównej tylnej (wersje z napędem 4WD) |
0,53 ÷ 0,63 l |
Olej przekładni hipoidalnej API GL-5, |
||
Olej skrzyni rozdzielczej (wersje z napędem 4WD) |
DCT |
0,48 ÷ 0,52 l |
||
MT |
||||
iMT |
||||
AT |
0,62 ÷ 0,68 l |
|||
Paliwo |
54 l |
Patrz „Wymagania dotyczące paliwa” w rozdziale 1 |
||
Roztwór mocznika (silnik wysokoprężny) |
14 l |
ISO 22241, DIN 70070 |
||
Płyn chłodzący |
Smartstream GSL 2.0 |
AT |
6,48 l |
Mieszanina środka chroniącego przed zamarzaniem i wody destylowanej (płyn do chłodnic aluminiowych na bazie fosforanowego glikolu etylenowego) |
MT |
6,58 l |
|||
Smartstream GSL 1.6 T-GDi |
7,63 l |
|||
Smartstream GSL 1.6 T-GDi (48 V) MHEV |
7,93 l |
|||
Smartstream GSL 1.6 T-GDi (48 V) MHEV |
7,94 l |
|||
Smartstream GSL 2.5 GDi |
8,51 l |
|||
Smartstream DSL 1.6 (o niskiej mocy) |
7,1 l |
|||
Smartstream DSL 1.6 (o wysokiej mocy) |
7,1 l |
|||
Smartstream DSL 1.6 (48 V) MHEV |
7,1 l |
DCT: dwusprzęgłowa skrzynia biegów
AT: automatyczna skrzynia biegów
MT: mechaniczna skrzynia biegów
iMT: inteligentna mechaniczna skrzynia biegów
Zalecany olej silnikowy
Producent |
Olej |
|
Shell |
Silniki benzynowe |
Helix Ultra AH, 0W-20 |
Helix Ultra A5/B5, 0W-20 |
Wymagana lepkość wg klasyfikacji SAE

Przed sprawdzeniem lub spuszczeniem jakiegokolwiek oleju lub płynu eksploatacyjnego należy dokładnie oczyścić miejsce wokół zakrętki wlewu, korka spustowego i/lub wskaźnika poziomu. Jest to szczególnie ważne, jeżeli pojazd był użytkowany na obszarze o wyjątkowo dużym zapyleniu, na terenach piaszczystych lub na drogach gruntowych. Oczyszczenie zakrętki wlewu, korka spustowego i/lub wskaźnika chroni przed dostaniem się pyłu lub innych zanieczyszczeń do silnika albo innych mechanizmów, które może w konsekwencji doprowadzić do ich uszkodzenia.
Lepkość (gęstość) oleju silnikowego wpływa na zużycie paliwa i pracę silnika w niskich temperaturach otoczenia (zdolność rozruchową i właściwości przepływowe oleju). Oleje silnikowe o niższej lepkości umożliwiają mniejsze zużycie paliwa i większą sprawność w niskich temperaturach. W wysokich temperaturach otoczenia silniki wymagają olejów o wyższej lepkości. Stosowanie oleju o lepkości innej niż podana może doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Podczas dobierania oleju należy rozważyć zakres temperatur otoczenia, w jakich będzie użytkowany pojazd do momentu następnej wymiany oleju. Następnie należy dobrać olej o lepkości podanej w poniższej tabeli.
Zakres temperatur dla poszczególnych olejów wg klasyfikacji SAE |
||||||||||
Temperatura |
°C |
–30 |
–20 |
–10 |
0 |
10 |
20 |
30 |
40 |
50 |
Smartstream GSL 1.6 T-GDi, GSL 1.6 T-GDi (48 V) MHEV |
|
|||||||||
Smartstream GSL 2.0 |
|
|||||||||
Smartstream GSL 2.5 GDi |
|
|||||||||
Smartstream DSL 1.6, |
|
|||||||||
|
||||||||||
|

Olej silnikowy z pokazanym obok znakiem certyfikacji API (Amerykańskiego Instytutu Naftowego) jest zgodny z klasyfikacją ILSAC (Międzynarodowego Komitetu Doradczego ws. Specyfikacji Środków Smarnych). Zaleca się stosowanie wyłącznie olejów silnikowych posiadających certyfikat API.
Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN)

Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) to niepowtarzalny, przypisany do pojazdu numer używany do rejestracji pojazdu i do rozstrzygania aspektów prawnych, dotyczących jego własności.
Numer ten jest wybity na podłodze pod fotelem prawym przednim. Aby sprawdzić numer, należy otworzyć pokrywę.

Numer VIN znajduje się również na tabliczce przymocowanej do górnej części deski rozdzielczej po lewej stronie. Numer ten można sprawdzić z zewnątrz, przez szybę czołową pojazdu.
Tabliczka znamionowa pojazdu

Numer VIN znajduje się również na tabliczce znamionowej, przymocowanej do dolnej części słupka środkowego (po stronie kierowcy lub pasażera).
Naklejka z rozmiarem opon i ciśnieniem

Nowy pojazd dostarczany jest z oponami zapewniającymi najlepsze własności jezdne podczas normalnej jazdy.
Wymagane wartości ciśnienia w oponach pojazdu znajdują się na naklejce umieszczonej w dolnej części środkowego lewego słupka.
Numer silnika




Numer silnika wybity jest w miejscu pokazanym na ilustracji.
Etykieta sprężarki układu klimatyzacji

Na etykiecie sprężarki układu klimatyzacji podano model sprężarki, nr katalogowy dostawcy, nr seryjny, rodzaj czynnika chłodniczego (1) oraz rodzaj oleju sprężarki (2).
Deklaracja zgodności (jeżeli występuje)

Podzespoły pojazdu wykorzystujące częstotliwości radiowe spełniają wymagania dyrektywy 1995/5/WE Parlamentu Europejskiego i Rady.
Dodatkowe informacje, obejmujące również deklarację zgodności producenta, dostępne są na stronie internetowej Hyundai:
http://service.hyundai-motor.com.
Naklejka z rodzajem paliwa (jeżeli występuje)
Silniki benzynowe
Naklejka z rodzajem paliwa znajduje się na pokrywie wlewu paliwa.

A. Liczba oktanowa benzyny bezołowiowej.
1. RON/ROZ: liczba oktanowa
2. (R+M)/2, AKI: wartość przeciwstukowa
B. Identyfikatory paliw do silników benzynowych.
Symbole te oznaczają paliwo, które można stosować. Nie stosować żadnych innych paliw.
C. Więcej informacji — patrz „Wymagania dotyczące paliwa” we wstępie.
Silniki wysokoprężne
Naklejka z rodzajem paliwa znajduje się na pokrywie wlewu paliwa.

A. Paliwo: olej napędowy
B. Identyfikatory biopaliw na bazie estrów metylowych kwasów tłuszczowych (FAME), które można stosować w silnikach wysokoprężnych.
Symbol ten oznacza paliwo, które można stosować. Nie stosować żadnych innych paliw.
C. Więcej informacji — patrz „Wymagania dotyczące paliwa” we wstępie.