Wymiary
Parametr |
mm |
|
Długość całkowita |
4470 |
|
Szerokość całkowita |
1820 |
|
Wysokość całkowita |
1450 |
|
Rozstaw kół przednich |
Opony 195/65 R15*1 |
1563 |
Opony 205/55 R16*2 |
1555 |
|
Opony 225/45 R17*1 |
1549 |
|
Rozstaw kół tylnych |
Opony 195/65 R15*1 |
1577 |
Opony 205/55 R16*² |
1569 |
|
Opony 225/45 R17*1 |
1563 |
|
Rozstaw osi |
2700 |
*1 Pojazd z napędem hybrydowym.
*2 Pojazd z napędem hybrydowym typu „plug-in”.
Silnik spalinowy
Rodzaj |
Pojemność skokowa (cm3) |
Średnica × skok tłoka (mm) |
Kolejność zapłonów w cylindrach |
Liczba cylindrów |
Kappa 1.6 GDI |
1580 |
72 × 97 |
1-3-4-2 |
4 w rzędzie |
Moc żarówek
Żarówka |
Rodzaj |
Moc (W) |
|||
Przód |
Typ A |
Światła przednie |
Światła mijania |
H7LL |
55 |
Światła drogowe |
9005HL+ |
60 |
|||
Światła pozycyjne |
W5W |
5 |
|||
Kierunkowskazy |
PY21W |
21 |
|||
Typ B |
Światła przednie |
Światła mijania i drogowe |
Diodowe |
Diodowe |
|
Światła pozycyjne |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Kierunkowskazy |
PY21W |
21 |
|||
Światła do jazdy dziennej (DRL) |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Kierunkowskazy boczne |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Tył |
Typ A |
Światła pozycyjne/stopu |
P21/5W |
21/5 |
|
Kierunkowskazy |
PY21W |
21 |
|||
Światła pozycyjne |
W5W |
5 |
|||
Światło cofania |
W16W |
16 |
|||
Typ B |
Światła pozycyjne/stopu |
Diodowe |
Diodowe |
||
Kierunkowskazy |
PY21W |
21 |
|||
Światła pozycyjne |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Światło cofania |
W16W |
16 |
|||
Światło przeciwmgielne |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Dodatkowe światło stopu |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Lampki oświetlenia tablicy rejestracyjnej |
W5W |
5 |
|||
Oświetlenie wnętrza |
Oświetlenie punktowe |
Typ A |
W10W |
10 |
|
Typ B |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Lampka oświetlenia wnętrza |
Typ A |
Żarówka rurkowa |
8 |
||
Typ B |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Lampka lusterka w osłonie przeciwsłonecznej |
Żarówka rurkowa |
5 |
|||
Lampka oświetlenia bagażnika |
Żarówka rurkowa |
10 |
Opony i obręcze kół
Element |
Rozmiar |
Rozmiar obręczy |
ET |
CB (otwór) |
Śruby |
Gwint |
Prawidłowe ciśnienie (bar) |
Moment dokręcania nakrętek kół |
|||
Obciążenie |
Obciążenie |
||||||||||
Koła |
Koła |
Koła |
Koła |
||||||||
Koło pełnowymiarowe |
195/65 R15*2 |
6,0J×15 |
46 |
67,1 |
5×114,3 |
M12×1,5 |
2,5 |
2,5 |
2,5 |
2,5 |
107 ÷ 127 |
205/55 R16*3 |
6,5J×16 |
50 |
67,1 |
5×114,3 |
M12×1,5 |
||||||
225/45 R17*2 |
7,0J×17 |
53 |
67,1 |
5×114,3 |
M12×1,5 |
||||||
Dojazdowe koło zapasowe (jeżeli występuje) |
T125/80 D15 |
4,0T×15 |
– |
– |
– |
– |
4,2 |
4,2 |
4,2 |
4,2 |
|
T125/80 D16 |
4,0T×16 |
– |
– |
– |
– |
4,2 |
4,2 |
4,2 |
4,2 |
*1 Obciążenie normalne: do 3 osób.
*² Pojazd z napędem hybrydowym.
*3 Pojazd z napędem hybrydowym typu „plug-in”.
• Jeżeli w nieodległej przyszłości oczekiwane jest nadejście niskich temperatur, do ciśnienia nominalnego można dodać 20 kPa (0,2 bar). Każdy spadek temperatury o 7°C powoduje zazwyczaj spadek ciśnienia w oponach o 7 kPa (0,07 bar). W przypadku częstych znacznych zmian temperatur należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.
• Na dużej wysokości nad poziomem morza ciśnienie atmosferyczne zazwyczaj jest niższe. Dlatego przed jazdą na dużej wysokości nad poziomem morza ciśnienie w oponach należy sprawdzić z wyprzedzeniem. W razie potrzeby skorygować ciśnienie (zmiana ciśnienia powietrza w miarę wzrostu wysokości: + 10 kPa/1 km).

Podczas wymiany opon należy upewnić się, że nowe opony mają taki sam rozmiar, jak opony zamontowane fabrycznie w pojeździe. Użycie opon o innych rozmiarach może spowodować uszkodzenie związanych z nimi elementów i nieprawidłowe zachowanie pojazdu.
Indeksy obciążenia i prędkości opon
Element |
Rozmiar opony |
Rozmiar obręczy |
Obciążenie |
Prędkość |
||
Indeks |
kg |
Indeks prędkości |
km/h |
|||
Koło pełnowymiarowe |
195/65 R15 |
6,0J×15 |
91 |
615 |
H |
210 |
205/55 R16 |
6,5J×16 |
91 |
615 |
H |
210 |
|
225/45 R17 |
7,0J×17 |
91 |
615 |
W |
270 |
|
Dojazdowe koło zapasowe (jeżeli występuje) |
T125/80 D15 |
4,0T×15 |
95 |
690 |
M |
130 |
T125/80 D16 |
4,0T×16 |
95 |
690 |
M |
130 |
Układ klimatyzacji
Czynnik |
Ilość |
Rodzaj |
Czynnik chłodniczy |
600 ± 25 g |
R-1234yf |
Olej sprężarki |
130 ± 10 g |
POE |
Więcej informacji można uzyskać w Autoryzowanej Stacji Obsługi (ASO) Hyundai.
Masa i pojemności
Całkowita masa pojazdu (kg) |
Pojemność bagażnika (l) |
||||
Pojazd z napędem hybrydowym |
Pojazd z napędem hybrydowym typu „plug-in” |
Pojazd z napędem hybrydowym |
Pojazd z napędem hybrydowym typu |
||
Min. |
Maks. |
Min. |
Maks. |
||
1870 |
1970 |
563 |
1518 |
446 |
1401 |
Pojemność bagażnika min.: za siedzeniami tylnymi, do dachu.
Pojemność bagażnika maks.: za fotelami przednimi, do dachu.
Wymagane oleje i płyny eksploatacyjne
Aby uzyskać prawidłowe osiągi i zapewnić trwałość silnika spalinowego oraz układu przeniesienia napędu, należy stosować wyłącznie oleje i płyny eksploatacyjne odpowiedniej jakości. Stosowanie odpowiednich olejów i płynów eksploatacyjnych wpływa również pozytywnie na sprawność silnika i zużycie paliwa.
W tym pojeździe należy stosować wyłącznie oleje i płyny eksploatacyjne podane w poniższych tabelach.
Olej/płyn eksploatacyjny |
Ilość |
Rodzaj |
|
Olej silnikowy*1 *2 (spuszczenie i napełnienie) Zalecany |
3,8 l |
SAE 5W-30, ACEA A5/B5 |
|
Olej dwusprzęgłowej skrzyni biegów (DCT) |
1,6 ÷ 1,7 l |
HK D DCTF TGO-10 (SK) SPIRAX S6 GHDE 70W DCTF (H.K.SHELL) 7 DCTF HKM (S-OIL) (SAE 70W, API GL-4) |
|
Płyn siłownika sprzęgła silnika spalinowego |
100 ± 20 cm3 |
DOT 4 |
|
Płyn chłodzący silnik spalinowy |
6,7 l |
Mieszanina środka chroniącego przed zamarzaniem i wody |
|
Płyn chłodzący falownik |
3,2 l |
||
Płyn hamulcowy |
0,7 ÷ 0,8 l |
SAE J1704 DOT-4 LV, FMVSS 116 DOT-4, ISO4925 CLASS-6 |
|
Paliwo |
Pojazd z napędem hybrydowym |
45 l |
Patrz „Wymagania dotyczące |
Pojazd z napędem hybrydowym typu „plug-in” |
43 l |
*1 Patrz zalecane lepkości wg klasyfikacji SAE na następnej stronie.
*2 Obecnie dostępne są oleje silnikowe oznaczone jako „Energy Conserving Oil” (olej oszczędzający energię). Poza innymi korzyściami, wpływają one na zmniejszenie zużycia paliwa poprzez ograniczenie ilości paliwa, niezbędnej do pokonywania oporów wewnętrznych silnika. Zwykle korzyści te są niemierzalne w codziennej jeździe, ale np. w skali roku przynoszą zauważalne ograniczenie wydatków na paliwo.
Zalecany olej silnikowy
Producent |
Olej silnika benzynowego |
Shell |
Helix Ultra AH 5W30 |
Helix Ultra A5/B5 0W30 |
Zalecana lepkość wg klasyfikacji SAE

Przed sprawdzeniem lub spuszczeniem jakiegokolwiek oleju lub płynu eksploatacyjnego należy dokładnie oczyścić miejsce wokół zakrętki wlewu, korka spustowego i/lub wskaźnika poziomu. Jest to szczególnie ważne, jeżeli pojazd był użytkowany na obszarze o wyjątkowo dużym zapyleniu, na terenach piaszczystych lub na drogach gruntowych. Oczyszczenie zakrętki wlewu, korka spustowego i/lub wskaźnika chroni przed dostaniem się pyłu lub innych zanieczyszczeń do silnika albo innych mechanizmów, które może w konsekwencji doprowadzić do ich uszkodzenia.
Lepkość (gęstość) oleju silnikowego wpływa na zużycie paliwa i pracę silnika w niskich temperaturach otoczenia (zdolność rozruchową i tempo obiegu oleju). Oleje silnikowe o niższej lepkości umożliwiają niższe zużycie paliwa i wyższą sprawność w niskich temperaturach. W wysokich temperaturach otoczenia silniki wymagają olejów o wyższej lepkości. Stosowanie oleju o lepkości innej niż podana może doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Podczas dobierania oleju należy rozważyć zakres temperatur otoczenia, w jakich będzie użytkowany pojazd do momentu następnej wymiany oleju. Następnie należy dobrać olej o lepkości podanej w poniższej tabeli.
Zakres temperatur dla poszczególnych olejów wg klasyfikacji SAE |
||
Temperatura |
°C |
–30 –20 –10 0 10 20 30 40 50 |
Olej dla silnika benzynowego |
|
Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN)

Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) to numer sprawdzany podczas rejestracji pojazdu i w ramach rozstrzygania aspektów prawnych, dotyczących jego własności.
Numer ten jest wybity na podłodze pod fotelem pasażera. Aby sprawdzić numer, należy otworzyć pokrywę.

Numer VIN może znajdować się również na tabliczce przymocowanej do górnej części deski rozdzielczej. Numer ten można sprawdzić z zewnątrz, przez szybę czołową pojazdu.
Tabliczka certyfikacyjna pojazdu

Numer VIN znajduje się również na tabliczce certyfikacyjnej, przymocowanej w dolnej części środkowego słupka (po stronie kierowcy lub pasażera).
Tabliczka z rodzajem i ciśnieniem w oponach

Nowy pojazd dostarczany jest z oponami zapewniającymi najlepsze własności jezdne podczas normalnej jazdy.
Wymagane wartości ciśnienia w oponach pojazdu znajdują się na tabliczce przymocowanej w dolnej części środkowego lewego słupka.
Numer silnika spalinowego
\

Numer identyfikacyjny silnika wybity jest w miejscu pokazanym na ilustracji.
Etykieta sprężarki układu klimatyzacji

Na etykiecie podany jest model sprężarki układu klimatyzacji, dostawca, nr katalogowy, nr seryjny, rodzaj czynnika chłodniczego (1) oraz rodzaj oleju sprężarki (2).
Deklaracja zgodności

Podzespoły pojazdu wykorzystujące częstotliwości radiowe spełniają wymagania dyrektywy 1995/5/WE Parlamentu Europejskiego i Rady.
Dodatkowe informacje, obejmujące również deklarację zgodności producenta, dostępne są na stronie internetowej Hyundai:
http://service.hyundai-motor.com
Naklejka z rodzajem paliwa
Pojazd z napędem hybrydowym
Naklejka z rodzajem paliwa znajduje się na pokrywie wlewu paliwa.

A. Liczba oktanowa benzyny bezołowiowej.
1) RON/ROZ: liczba oktanowa.
2) (R+M)/2, AKI: wartość przeciwstukowa.
B. Identyfikatory paliw do silników benzynowych.
Symbol ten oznacza paliwo, które można stosować. Nie stosować żadnych innych paliw.
C. Aby uzyskać więcej informacji, patrz niniejsza instrukcja obsługi pojazdu.
Pojazd z napędem hybrydowym typu „plug-in”
Naklejka z rodzajem paliwa znajduje się na pokrywie wlewu paliwa.

A. Liczba oktanowa benzyny bezołowiowej.
1) RON: liczba oktanowa.
2) (R+M)/2: wartość przeciwstukowa.
B. Identyfikatory paliw do silników benzynowych.
Symbol ten oznacza paliwo, które można stosować. Nie stosować żadnych innych paliw.
C. Aby uzyskać więcej informacji, patrz niniejsza instrukcja obsługi pojazdu.
D. Paliwo należy zatankować do zbiornika w ciągu 20 minut od otwarcia pokrywy wlewu paliwa.