Zestaw wskaźników

Regulacja podświetlenia zestawu wskaźników
Regulacja intensywności podświetlenia zestawu wskaźników

Intensywność podświetlenia zestawu wskaźników można regulować wtedy, gdy włączone są światła przednie lub pozycyjne.
Podczas naciskania przycisku regulacji zmienia się również intensywność podświetlenia przycisków we wnętrzu pojazdu.

Nigdy nie regulować intensywności podświetlenia zestawu wskaźników podczas jazdy. Może to doprowadzić do utraty panowania nad pojazdem, a w konsekwencji do wypadku, który może spowodować uszkodzenie pojazdu, a także zagrożenie zdrowia lub życia.

• Wyświetlacz pokazuje poziom intensywności podświetlenia zestawu wskaźników.
• Osiągnięcie maksymalnej lub minimalnej intensywności podświetlenia jest sygnalizowane dźwiękowo.
Wskaźniki i liczniki
Prędkościomierz


Prędkościomierz podaje prędkość pojazdu w kilometrach na godzinę (km/h).
Obrotomierz


Obrotomierz pokazuje przybliżoną prędkość obrotową silnika w obrotach na minutę (obr./min).
Na podstawie jego wskazań należy dobierać prawidłowe przełożenia skrzyni biegów i nie dopuszczać do zbyt niskich ani zbyt wysokich prędkości obrotowych silnika.
Nie zwiększać prędkości obrotowej silnika do zakresu oznaczonego na obrotomierzu KOLOREM CZERWONYM. Może to spowodować poważne uszkodzenie silnika.
Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego


Kiedy stacyjka jest włączona (stan ON) wskaźnik pokazuje temperaturę płynu chłodzącego silnik.
Jeżeli wskazówka wskaźnika przesunie się z zakresu normalnego w kierunku położenia „130”, oznacza to przegrzanie, które może spowodować uszkodzenie silnika.
W przypadku przegrzania silnika należy natychmiast przerwać jazdę. W przypadku przegrzania silnika należy zapoznać się z informacjami zawartymi w podrozdziale „Przegrzanie silnika” w rozdziale 4.

Nigdy nie odkręcać zakrętki chłodnicy, gdy silnik jest gorący. Gorący płyn chłodzący pod ciśnieniem może wytrysnąć na zewnątrz i spowodować poważne poparzenia. Przed dolaniem płynu chłodzącego do zbiornika wyrównawczego poczekać, aż silnik całkowicie ostygnie.
Wskaźnik poziomu paliwa


Wskaźnik poziomu paliwa pokazuje przybliżoną ilość paliwa, jaka pozostała w zbiorniku.

• Pojemność zbiornika paliwa podano w rozdziale 2.
• Niski poziom paliwa sygnalizuje lampka ostrzegawcza. Lampka świeci się, gdy zbiornik paliwa jest prawie pusty.
• Na pochyłościach lub zakrętach paliwo przemieszcza się w zbiorniku. Może to spowodować zmianę położenia wskaźnika poziomu lub wcześniejsze niż zwykle włączenie się lampki ostrzegawczej niskiego poziomu paliwa.

Jazda z bardzo małą ilością paliwa może narazić użytkowników pojazdu na utknięcie w drodze.
Jeżeli świeci się lampka ostrzegawcza niskiego poziomu paliwa i/lub jeżeli wskazówka zbliża się do poziomu „0”, należy możliwie jak najszybciej uzupełnić paliwo.
Unikać jazdy przy bardzo niskim poziomie paliwa. Niski poziom paliwa powoduje wypadanie zapłonów, a w efekcie uszkodzenie katalizatora spalin (silniki benzynowe).
Wskaźnik temperatury zewnętrznej

Wskaźnik podaje aktualną temperaturę otoczenia w stopniach Celsjusza (°C) lub Fahrenheita (°F).
– Zakres wskazań:
–40°C ÷ 60°C (–40°F ÷ 140°F)
Aby nie odwracać uwagi kierowcy, po wykryciu zmiany temperatura na wyświetlaczu może nie zmieniać się natychmiast.
Jednostki temperatury można zmieniać (ze stopni Celsjusza na stopnie Fahrenheita i odwrotnie) w następujący sposób:
– W trybie ustawień użytkownika zestawu wskaźników: wybrać opcję „Other Features — Temperature unit” (Pozostałe funkcje — Jednostka temperatury).
– Panel sterowania klimatyzacją automatyczną: Trzymając naciśnięty przycisk [OFF], przez co najmniej 3 sekundy naciskać przycisk [AUTO].
Powoduje to zmianę jednostki temperatury w zestawie wskaźników i układzie klimatyzacji.
Licznik przebiegu

Licznik przebiegu podaje całkowity przejechany dystans. Należy z niego korzystać do określania terminów przeglądów okresowych.
Szacowany zasięg z aktualną ilością paliwa

• Szacowany zasięg z aktualną ilością paliwa to przybliżony dystans, jaki można przejechać do wyczerpania paliwa.
• Jeżeli szacowany zasięg jest mniejszy niż 1 km, na wyświetlaczu komputera pokładowego pojawia się wskazanie „---”.

• Jeżeli samochód nie stoi na płaskim podłożu lub wystąpiła przerwa w zasilaniu, wskazanie zasięgu z aktualną ilością paliwa może być nieprawidłowe.
• Ponieważ zasięg z aktualną ilością paliwa jest wartością szacunkową, może być inny niż zasięg rzeczywisty.
• Komputer pokładowy może nie uwzględniać dodatkowego paliwa, jeżeli do zbiornika dolano mniej niż 6 litrów paliwa.
• Zasięg zależy w znacznym stopniu od warunków i techniki jazdy oraz od stanu pojazdu.
Wskazanie przełożenia/trybu skrzyni biegów
Podpowiedź przełożenia mechanicznej/inteligentnej skrzyni biegów (iMT) (jeżeli występuje)

Wskaźnik ten informuje o zalecanym przełożeniu skrzyni biegów, zapewniającym w danym momencie najniższe zużycie paliwa.
• Proponowana zmiana biegu na wyższy: ,
,
4,
5,
6
• Proponowana zmiana biegu na niższy: 1,
2,
3,
4,
5
Na przykład:
: Sugeruje zmianę biegu na 3. (aktualnie włączony jest 2. lub 1. bieg).
: Sugeruje redukcję biegu na 3. (aktualnie włączony jest 4., 5. lub 6. bieg).
Jeżeli układ nie działa prawidłowo, wskazania ani podpowiedzi nie pojawiają się.
Wskazanie trybu inteligentnej bezstopniowej skrzyni biegów (iVT) (jeżeli występuje)

Wskaźnik podaje położenie selektora skrzyni biegów lub włączony bieg w trybie manualnym.
• Położenie postojowe: P
• Bieg wsteczny: R
• Położenie neutralne: N
• Bieg do jazdy do przodu: D
• Włączony bieg w trybie manualnej zmiany biegów: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Wskazanie trybu dwusprzęgłowej skrzyni biegów (DCT) (jeżeli występuje)

Wskaźnik podaje położenie selektora skrzyni biegów lub włączony bieg w trybie manualnym.
• Położenie postojowe: P
• Bieg wsteczny: R
• Położenie neutralne: N
• Bieg do jazdy do przodu: D
• Włączony bieg w trybie manualnej zmiany biegów: D1, D2, D3, D4, D5, D6, D7
Wskazanie trybu dwusprzęgłowej skrzyni biegów (DCT) (jeżeli występuje)

W trybie ręcznej zmiany biegów wskaźnik informuje o optymalnym przełożeniu skrzyni biegów, zapewniającym w danym momencie najniższe zużycie paliwa.
• Wskazanie przełożenia dwusprzęgłowej skrzyni biegów (DCT)
– Proponowana zmiana biegu na wyższy: 2,
3,
4,
5,
6,
7
– Proponowana zmiana biegu na niższy: 1,
2,
3,
4,
5,
6
Na przykład:
: Sugeruje zmianę biegu na 3. (aktualnie włączony jest 2. lub 1. bieg).
: Sugeruje redukcję biegu na 3. (aktualnie włączony jest 4., 5. lub 6. bieg).
Jeżeli układ nie działa prawidłowo, wskazania ani podpowiedzi nie pojawiają się.
Lampki ostrzegawcze i sygnalizacyjne

Po uruchomieniu silnika należy sprawdzić, czy nie świeci się żadna lampka ostrzegawcza. Jeżeli którakolwiek z lampek ostrzegawczych nie gaśnie, oznacza to sytuację, która wymaga uwagi.
Lampka ostrzegawcza układu poduszek powietrznych

Lampka ta świeci się:
• Po włączeniu stacyjki (stan ON).
– Świeci się przez około 6 s, a następnie gaśnie.
• W przypadku usterki układu poduszek powietrznych (SRS-Airbag).
W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
Lampki ostrzegawcze niezapięcia pasów bezpieczeństwa

Lampki te informują, że dany pas bezpieczeństwa nie jest zapięty.
Więcej informacji podano w podrozdziale „Pasy bezpieczeństwa” w rozdziale 3.
Lampka ostrzegawcza włączenia hamulca postojowego/niskiego poziomu płynu hamulcowego

Lampka ta świeci się:
• Po włączeniu stacyjki (stan ON).
– Przez około 3 s.
– Stale, gdy włączony jest hamulec postojowy.
• Po włączeniu hamulca postojowego.
• Jeżeli poziom płynu hamulcowego w zbiorniku płynu jest zbyt niski.
– Włączenie się lampki przy wyłączonym hamulcu postojowym oznacza zbyt niski poziom płynu hamulcowego w zbiorniku płynu.
Jeżeli poziom płynu hamulcowego w zbiorniku płynu jest zbyt niski:
1. Ostrożnie dojechać do najbliższego bezpiecznego miejsca i zatrzymać samochód.
2. Wyłączyć silnik, sprawdzić poziom płynu hamulcowego i w razie potrzeby dolać płynu (więcej informacji podano w podrozdziale „Płyn hamulcowy” w rozdziale 9). Po uzupełnieniu płynu sprawdzić, czy na żadnym elemencie układu hamulcowego nie widać wycieków płynu. Jeżeli występują wycieki płynu hamulcowego, lampka ostrzegawcza nadal się świeci lub hamulce nie działają prawidłowo, nie wolno rozpoczynać ani kontynuować jazdy. W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
Dwuobwodowy krzyżowy układ hamulcowy
Samochód jest wyposażony w dwuobwodowy krzyżowy układ hamulcowy. Oznacza to, że w przypadku usterki jednego z obwodów układu zachowana zostaje możliwość hamowania dwóch przeciwległych kół.
Jeżeli działa tylko jeden obwód układu, do zatrzymania samochodu konieczne jest głębsze wciśnięcie pedału hamulca i użycie większej siły nacisku na pedał.
Ponadto przy działającym tylko jednym obwodzie układu hamulcowego droga hamowania wydłuża się.
W przypadku usterki układu hamulcowego podczas jazdy należy zredukować bieg (aby uzyskać dodatkowe hamowanie silnikiem) i zatrzymać samochód w najbliższym bezpiecznym miejscu.

Lampka ostrzegawcza włączenia hamulca postojowego/niskiego poziomu płynu hamulcowego
Jazda przy włączonej którejkolwiek z lampek ostrzegawczych jest niebezpieczna. Świecenie się lampki ostrzegawczej włączenia hamulca postojowego/niskiego poziomu płynu hamulcowego przy wyłączonym hamulcu postojowym oznacza zbyt niski poziom płynu hamulcowego w zbiorniku płynu.
W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
Lampka ostrzegawcza układu zapobiegającego blokowaniu kół podczas hamowania (ABS)

Lampka ta świeci się:
• Po włączeniu stacyjki (stan ON).
– Świeci się przez około 3 s, a następnie gaśnie.
• W przypadku usterki układu zapobiegającego blokowaniu kół podczas hamowania (ABS). Podstawowy układ hamulcowy będzie działać nadal, ale bez układu ABS.
W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
Lampki ostrzegawcze elektronicznego układu rozdziału siły hamowania (EBD)

Te dwie lampki ostrzegawcze włączają się równocześnie podczas jazdy:
• W przypadku nieprawidłowości układu ABS i podstawowego układu hamulcowego.
W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Lampki ostrzegawcze elektronicznego układu rozdziału siły hamowania (EBD)
Jeżeli lampka ostrzegawcza układu ABS i lampka ostrzegawcza włączenia hamulca postojowego/niskiego poziomu płynu hamulcowego świecą się jednocześnie, oznacza to nieprawidłowość w układzie hamulcowym, która może spowodować niebezpieczną sytuację podczas gwałtownego hamowania.
W takim przypadku należy unikać jazdy z wysoką prędkością i gwałtownego hamowania.
Pojazd jak najszybciej powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Lampki ostrzegawcze elektronicznego układu rozdziału siły hamowania (EBD)
Jeżeli włączy się lampka ostrzegawcza układu ABS (również razem z lampką ostrzegawczą włączenia hamulca postojowego/niskiego poziomu płynu hamulcowego), wtedy prędkościomierz, licznik przebiegu lub licznik przebiegu dziennego mogą nie działać. Równocześnie może włączyć się lampka ostrzegawcza elektrycznego wspomagania układu kierowniczego, a siła konieczna do obracania kierownicą może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu.
W takim przypadku pojazd jak najszybciej powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
Lampka ostrzegawcza elektrycznego hamulca postojowego (EPB) (jeżeli występuje)

Lampka ta świeci się:
• Po włączeniu stacyjki (stan ON).
– Świeci się przez około 3 s, a następnie gaśnie.
• W przypadku usterki elektrycznego hamulca postojowego (EPB).
W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Lampka ostrzegawcza elektrycznego hamulca postojowego (EPB) może włączać się równocześnie z lampką sygnalizacyjną układu stabilizacji toru jazdy (ESC). Oznacza to nieprawidłowe działanie układu ESC (nie oznacza usterki hamulca EPB).
Lampka sygnalizacyjna włączenia trybu Auto Hold (automatycznego utrzymywania) (jeżeli występuje)

Lampka ta świeci się:
• Kolor biały — włączenie trybu Auto Hold za pomocą włącznika.
• Kolor zielony — całkowite zatrzymanie pojazdu za pomocą pedału hamulca przy włączonym trybie Auto Hold.
• Kolor żółty — nieprawidłowe działanie trybu Auto Hold.
• W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
Więcej informacji podano w podrozdziale „Tryb Auto Hold” w rozdziale 6.
Lampka ostrzegawcza elektrycznego wspomagania układu kierowniczego

Lampka ta świeci się:
• Po włączeniu stacyjki (stan ON).
– Świeci się przez około 3 s, a następnie gaśnie.
• W przypadku usterki elektrycznego wspomagania układu kierowniczego.
W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
Lampka sygnalizacji usterek (MIL)

Lampka ta świeci się:
• Po włączeniu stacyjki (stan ON).
– Świeci się przez około 3 s, a następnie gaśnie.
• W przypadku usterki układu kontroli emisji.
W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
Jazda z włączoną lampką sygnalizacji usterek (MIL) może spowodować uszkodzenie układów kontroli emisji, a w konsekwencji pogorszenie osiągów samochodu i/lub zwiększenie zużycia paliwa.
– Silniki benzynowe
Włączenie się lampki sygnalizacji usterek (MIL) może wskazywać na usterkę katalizatora, która może powodować spadek mocy silnika.
W takim przypadku pojazd jak najszybciej powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
– Silnik wysokoprężny
Miganie lampki sygnalizacji usterek (MIL) wskazuje na usterkę związaną z układem sterowania silnikiem, która może powodować spadek mocy silnika, spalanie stukowe lub nieprawidłową kontrolę emisji.
W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
W przypadku spadku ciśnienia oleju silnikowego z powodu niewystarczającej ilości oleju itp. włącza się lampka ostrzegawcza zbyt niskiego ciśnienia oleju silnikowego i aktywuje się zaawansowany układ zabezpieczeń, który ogranicza moc silnika. Następnie w przypadku dalszej jazdy lampka sygnalizacji usterek (MIL) świeci się stale.
Lampka ostrzegawcza braku ładowania akumulatora 12 V

Lampka ta świeci się:
• W przypadku nieprawidłowego działania alternatora lub układu ładowania akumulatora.
W przypadku nieprawidłowego działania alternatora lub układu ładowania akumulatora:
1. Ostrożnie dojechać do najbliższego bezpiecznego miejsca i zatrzymać samochód.
2. Wyłączyć silnik i sprawdzić, czy pasek napędowy alternatora nie jest zbyt luźny ani urwany.
Jeżeli pasek jest prawidłowo napięty, usterka dotyczy któregoś z elementów obwodu elektrycznego układu ładowania akumulatora.
W takim przypadku pojazd jak najszybciej powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
Lampka ostrzegawcza zbyt niskiego ciśnienia oleju silnikowego

Lampka ta świeci się:
• W przypadku wykrycia zbyt niskiego ciśnienia oleju silnikowego.
W przypadku wykrycia zbyt niskiego ciśnienia oleju silnikowego należy:
1. Ostrożnie dojechać do najbliższego bezpiecznego miejsca i zatrzymać samochód.
2. Niezwłocznie wyłączyć silnik i sprawdzić poziom oleju (patrz podrozdział „Olej silnikowy” w rozdziale 9). Jeżeli poziom jest zbyt niski, należy dolać odpowiednią ilość oleju.
Jeżeli po dolaniu oleju lampka ostrzegawcza świeci się nadal lub jeżeli nie ma możliwości dolania oleju, pojazd jak najszybciej powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
3. Jazda ze świecącą się lampką ostrzegawczą może doprowadzić do awarii silnika.
Po przywróceniu prawidłowego ciśnienia oleju gaśnie lampka ostrzegawcza zbyt niskiego ciśnienia oleju i wyłącza się układ ograniczający moc silnika. Nawet jeżeli ciśnienie oleju silnikowego powróci do prawidłowego poziomu, należy ponownie w bezpiecznym miejscu sprawdzić poziom oleju.
• Niewyłączenie silnika natychmiast po zaświeceniu się lampki ostrzegawczej niskiego ciśnienia oleju może spowodować poważne uszkodzenie silnika.
• Jeżeli lampka ostrzegawcza niskiego ciśnienia oleju świeci się przy pracującym silniku, może to oznaczać poważną nieprawidłowość lub usterkę silnika. W takim przypadku:
1. Zachowując zasady bezpieczeństwa jak najszybciej zjechać z drogi i zatrzymać samochód.
2. Wyłączyć silnik i sprawdzić poziom oleju. Jeżeli poziom oleju jest zbyt niski, uzupełnić olej do prawidłowego poziomu.
3. Uruchomić silnik. Jeżeli po uruchomieniu silnika lampka świeci się nadal, natychmiast wyłączyć silnik. W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
Lampka ostrzegawcza niskiego poziomu oleju silnikowego (jeżeli występuje)

Lampka ta włącza się w przypadku konieczności sprawdzenia poziomu oleju silnikowego.
W przypadku włączenia się tej lampki należy możliwie jak najszybciej sprawdzić poziom i dolać oleju wg potrzeby.
Powoli wlać konieczną ilość oleju przez lejek (ilość wlewanego oleju: ok. 0,6 ÷ 1,0 l).
Stosować wyłącznie wymagane oleje silnikowe — patrz „Wymagane oleje i płyny eksploatacyjne” w rozdziale 2.
Nie przekraczać maksymalnego poziomu oleju. Sprawdzać, czy poziom oleju nie znajduje się powyżej oznaczenia F na wskaźniku.

• Lampka ostrzegawcza niskiego poziomu oleju gaśnie po dolaniu oleju po przejechaniu około 50 ÷ 100 km przy rozgrzanym silniku.
• Trzykrotne włączenie i wyłączenie stacyjki w ciągu 10 sekund powoduje zgaśnięcie lampki ostrzegawczej niskiego poziomu oleju. Jednakże w przypadku wyłączenia lampki ostrzegawczej w taki sposób (bez dolewania oleju) lampka włączy się ponownie po przejechaniu około 50 ÷ 100 km przy rozgrzanym silniku.
Jeżeli po dolaniu oleju i przejechaniu około 50 ÷ 100 km przy rozgrzanym silniku lampka włączy się ponownie, pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
Poziom oleju silnikowego należy okresowo sprawdzać i uzupełniać stosownie do potrzeb, nawet jeżeli lampka ta nie włącza się po uruchomieniu silnika.
Lampka ostrzegawcza niskiego poziomu paliwa

Lampka ta świeci się:
• Kiedy zbiornik paliwa jest prawie pusty. W takim przypadku należy możliwie jak najszybciej zatankować.
Jazda przy włączonej lampce ostrzegawczej niskiego poziomu paliwa i/lub wskazówce wskaźnika poziomu paliwa w pobliżu położenia „0” może spowodować wypadanie zapłonów, a w konsekwencji uszkodzenie katalizatora spalin (silniki benzynowe).
Lampka ostrzegawcza przekroczenia prędkości (jeżeli występuje)

Lampka ta miga:
• Podczas jazdy z prędkością ponad 120 km/h.
– Ostrzega w ten sposób przed jazdą z nadmierną prędkością.
– Na około 5 sekund włącza się również dźwiękowy sygnał ostrzegawczy.
Główna lampka ostrzegawcza usterek

Lampka ta świeci się:
• W przypadku wystąpienia dowolnego z poniższych zdarzeń:
– Usterka układu wspomagającego unikanie kolizji czołowych (FCA) (jeżeli występuje).
– Zablokowanie radaru układu wspomagającego unikanie kolizji czołowych (FCA) (jeżeli występuje).
– Usterka układu monitorowania „martwego pola” i ostrzegania o zderzeniu (BCW) (jeżeli występuje).
– Zablokowanie radaru układu monitorowania „martwego pola” i ostrzegania o zderzeniu (BCW) (jeżeli występuje).
– Usterka diodowych świateł przednich (jeżeli występują).
– Usterka układu asystenta świateł drogowych (HBA) (jeżeli występuje).
– Usterka tempomatu inteligentnego z funkcją automatycznego zatrzymywania się i ruszania (jeżeli występuje).
– Zablokowanie radaru tempomatu inteligentnego z funkcją automatycznego zatrzymywania się i ruszania (jeżeli występuje).
– Usterka układu monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS).
Aby zapoznać się ze szczegółami ostrzeżenia, należy odczytać komunikat na wyświetlaczu LCD.
Lampka ostrzegawcza niskiego ciśnienia w oponach

Lampka ta świeci się:
• Po włączeniu stacyjki (stan ON).
– Świeci się przez około 3 s, a następnie gaśnie.
• Jeżeli w jednej lub więcej oponach ciśnienie nadmiernie spadnie (wyświetlacz LCD wskazuje oponę, w której ciśnienie jest zbyt niskie).
Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)” w rozdziale 8.
Ta lampka ostrzegawcza miga przez około 60 sekund, a następnie włącza się na stałe lub miga co 3 sekundy:
• W przypadku usterki układu monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS).
W takim przypadku pojazd jak najszybciej powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)” w rozdziale 8.

Zatrzymywanie się w bezpiecznym miejscu
• Układ TPMS nie ostrzega przed poważnymi i nagłymi uszkodzeniami opon, spowodowanymi czynnikami zewnętrznymi, takimi jak gwoździe, wyrwy w jezdni lub wysokie krawężniki.
• Jeżeli odczuwa się niestabilność pojazdu, należy natychmiast zdjąć stopę z pedału przyspieszenia, delikatnie nacisnąć pedał hamulca, wolno zjechać z jezdni i zatrzymać pojazd w bezpiecznym miejscu.
Lampka ostrzegawcza filtra cząstek stałych silnika benzynowego (GPF) (silnik benzynowy)

Lampka ta świeci się:
• Po nagromadzeniu się określonej ilości sadzy.
• Lampka ta może automatycznie zgasnąć po jeździe w poniższych warunkach:
– Prędkość ponad 80 km/h przez ok. 30 minut (bieg wyższy niż 3. i prędkość obrotowa silnika 1500 ÷ 4000 obr./min).
Jeżeli pomimo spełnienia tych warunków lampka miga, a na wyświetlaczu LCD pojawia się komunikat ostrzegawczy, układ filtra GPF powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
Kontynuowanie jazdy z migającą przez dłuższy czas lampką ostrzegawczą filtra GPF może spowodować zwiększenie zużycia paliwa i uszkodzenie filtra cząstek stałych.
Lampka ostrzegawcza filtra cząstek stałych silnika wysokoprężnego (DPF) (silnik wysokoprężny)

Lampka ta świeci się:
• W przypadku usterki filtra cząstek stałych silnika wysokoprężnego (DPF).
Lampka ta może automatycznie zgasnąć po pewnym czasie jazdy w poniższych warunkach:
– Prędkość ponad 60 km/h przez ok. 25 minut (bieg wyższy niż 2. i prędkość obrotowa silnika 1500 ÷ 2500 obr./min).
Jeżeli pomimo spełnienia tych warunków lampka miga, a na wyświetlaczu LCD pojawia się komunikat ostrzegawczy, układ filtra DPF powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
Kontynuowanie jazdy z migającą przez dłuższy czas lampką ostrzegawczą filtra DPF może spowodować zwiększenie zużycia paliwa i uszkodzenie filtra cząstek stałych.
Lampka ostrzegawcza nagromadzenia się wody w odstojniku filtra paliwa (silnik wysokoprężny)

Lampka ta świeci się:
• W przypadku nagromadzenia się wody w odstojniku filtra paliwa.
W takim przypadku należy usunąć wodę z odstojnika filtra paliwa.
Więcej informacji podano w podrozdziale „Filtr paliwa” w rozdziale 9.
• Włączenie się lampki ostrzegawczej obecności wody w odstojniku filtra paliwa może oznaczać zmniejszenie mocy silnika (prędkości samochodu i prędkości obrotowej biegu jałowego).
• Jazda przy włączonej lampce ostrzegawczej może spowodować uszkodzenie elementów silnika (wtryskiwacze, szyna paliwowa, wysokociśnieniowa pompa paliwa). W takim przypadku pojazd jak najszybciej powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
Lampka sygnalizacyjna działania świec żarowych (silnik wysokoprężny)

Lampka ta świeci się:
• Podczas działania świec żarowych przy włączonej stacyjce (stan ON).
– Silnik można uruchomić po zgaśnięciu lampki sygnalizacyjnej świec żarowych.
– Czas działania świec żarowych, sygnalizowany włączeniem się lampki, zależy od temperatury płynu chłodzącego, temperatury powietrza i stanu akumulatora.
Jeżeli lampka sygnalizacyjna działania świec żarowych świeci się lub miga po podgrzaniu silnika albo podczas jazdy, może to oznaczać nieprawidłowe działanie świec żarowych.
W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.

Jeżeli silnik nie zostanie uruchomiony w ciągu 10 sekund od momentu wyłączenia świec żarowych, w celu ponownego włączenia świec żarowych należy na 10 sekund wyłączyć stacyjkę (stan LOCK/OFF), a następnie ponownie ją włączyć (stan ON).
Lampka ostrzegawcza układu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) (silnik wysokoprężny, jeżeli występuje)

Lampka ta świeci się:
• Jeżeli zbiornik roztworu mocznika jest prawie pusty.
– Kiedy zbiornik roztworu mocznika jest prawie pusty:
• Jak najszybciej uzupełnić roztwór mocznika.
Więcej informacji podano w podrozdziale „Komunikat ostrzegawczy niskiego poziomu roztworu mocznika” w rozdziale 9.
Lampka ostrzegawcza napędu na 4 koła (4WD) (jeżeli występuje)

Lampka ta świeci się:
• Po włączeniu stacyjki (stan ON).
– Świeci się przez około 3 s, a następnie gaśnie.
• W przypadku usterki układu napędu na 4 koła (4WD).
W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
Lampka ostrzegawcza układu stabilizacji toru jazdy (ESC)

Lampka ta świeci się:
• Po włączeniu stacyjki (stan ON).
– Świeci się przez około 3 s, a następnie gaśnie.
• W przypadku usterki układu stabilizacji toru jazdy (ESC).
W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
Lampka ta miga:
• Podczas ingerencji układu stabilizacji toru jazdy (ESC).
Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ stabilizacji toru jazdy (ESC)” w rozdziale 6.
Lampka sygnalizacyjna wyłączenia układu stabilizacji toru jazdy (ESC)

Lampka ta świeci się:
• Po włączeniu stacyjki (stan ON).
– Świeci się przez około 3 s, a następnie gaśnie.
• Po wyłączeniu układu stabilizacji toru jazdy (ESC) za pomocą wyłącznika.
Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ stabilizacji toru jazdy (ESC)” w rozdziale 6.
Lampka sygnalizacyjna automatycznego wyłączenia silnika (jeżeli występuje)

Lampka ta świeci się:
• Po automatycznym wyłączeniu silnika przez układ Start/Stop (ISG).
Lampka ta miga:
• Podczas automatycznego rozruchu — przez 5 sekund.
Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ Start/Stop (ISG)” w rozdziale 6.

Podczas automatycznego uruchamiania silnika przez układ ISG niektóre lampki ostrzegawcze (układu ABS, układu ESC, wyłączenia układu ESC, elektrycznego wspomagania układu kierowniczego lub hamulca postojowego) mogą świecić się przez kilka sekund.
Jest to spowodowane niskim napięciem akumulatora i nie oznacza usterki tych układów.
Lampka sygnalizacyjna immobilizera — wersje bez inteligentnego kluczyka

Lampka ta świeci się:
• Po prawidłowym wykryciu immobilizera w kluczyku przy włączonej stacyjce (stan ON).
– Oznacza to możliwość uruchomienia silnika.
– Lampka sygnalizacyjna gaśnie po uruchomieniu silnika.
Lampka ta miga:
• W przypadku usterki immobilizera.
W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
Lampka sygnalizacyjna immobilizera — wersje z inteligentnym kluczykiem

Lampka ta świeci się przez około 30 sekund:
• Po prawidłowym wykryciu inteligentnego kluczyka wewnątrz samochodu przy przycisku Start/Stop w stanie ACC lub ON.
– Oznacza to możliwość uruchomienia silnika.
– Lampka sygnalizacyjna gaśnie po uruchomieniu silnika.
Lampka ta miga przez kilka sekund:
• Kiedy inteligentny kluczyk nie znajduje się wewnątrz samochodu.
– Oznacza to brak możliwości uruchomienia silnika.
Lampka ta świeci się przez 2 sekundy, a następnie gaśnie:
• W przypadku niemożności wykrycia inteligentnego kluczyka, przy przycisku Start/Stop w stanie ON.
W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
Lampka ta miga:
• Kiedy napięcie baterii inteligentnego kluczyka jest niskie.
– Oznacza to brak możliwości uruchomienia silnika. Silnik można jednak uruchomić, naciskając przycisk Start/Stop za pomocą inteligentnego kluczyka (więcej informacji podano w podrozdziale „Uruchamianie silnika” w rozdziale 6).
• W przypadku usterki immobilizera.
W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
Lampki sygnalizacyjne kierunkowskazów

Lampka ta miga:
• Kiedy kierunkowskaz jest włączony.
Wystąpienie jednego z poniższych objawów oznacza nieprawidłowe działanie kierunkowskazów:
– Lampka sygnalizacyjna kierunkowskazów nie miga, ale włącza się na stałe.
– Lampka sygnalizacyjna kierunkowskazów miga z dużo wyższą częstotliwością.
– Lampka sygnalizacyjna kierunkowskazów nie włącza się wcale.
W przypadku wystąpienia dowolnego z powyższych objawów pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
Lampka sygnalizacyjna świateł mijania (jeżeli występuje)

Lampka ta świeci się:
• Po włączeniu świateł przednich.
Lampka sygnalizacyjna świateł drogowych (jeżeli występuje)

Lampka ta świeci się:
• Po włączeniu świateł drogowych.
• W momencie włączenia sygnału świetlnego (chwilowego włączenia świateł drogowych).
Lampka sygnalizacyjna asystenta świateł drogowych (HBA) (jeżeli występuje)

Lampka ta świeci się:
• Po włączeniu świateł drogowych, jeżeli przełącznik świateł znajduje się w położeniu AUTO.
• W przypadku wykrycia pojazdów nadjeżdżających z przeciwka lub poprzedzających, asystent świateł drogowych (HBA) automatycznie przełącza światła na światła mijania.
Więcej informacji podano w podrozdziale „Asystent świateł drogowych (HBA)” w rozdziale 5.
Lampka sygnalizacyjna włączenia świateł

Lampka ta świeci się:
• Po włączeniu świateł pozycyjnych.
Lampka sygnalizacyjna świateł przeciwmgielnych przednich (jeżeli występują)

Lampka ta świeci się:
• Po włączeniu świateł przeciwmgielnych przednich.
Lampka sygnalizacyjna świateł przeciwmgielnych tylnych

Lampka ta świeci się:
• Po włączeniu świateł przeciwmgielnych tylnych.
Lampka ostrzegawcza diodowych świateł przednich (jeżeli występuje)

Lampka ta świeci się:
• Po włączeniu stacyjki (stan ON).
• W przypadku usterki diodowych świateł przednich.
W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
Lampka ta miga:
W przypadku usterki elementu powiązanego z diodowymi światłami przednimi.
W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
Jazda z włączoną lub migającą lampką ostrzegawczą diodowych świateł przednich może obniżyć trwałość świateł diodowych.
Lampka sygnalizacyjna blokady napędu na 4 koła (4WD) (jeżeli występuje)

Lampka ta świeci się:
• Po włączeniu stacyjki (stan ON).
– Świeci się przez około 3 s, a następnie gaśnie.
• Po włączeniu blokady napędu na wszystkie koła (4WD) za pomocą przełącznika blokady.
– Celem blokady napędu na wszystkie koła jest lepsze wykorzystanie mocy podczas jazdy po nawierzchni mokrej, pokrytej śniegiem lub podczas jazdy terenowej.
Blokady napędu na wszystkie koła (4WD) nie należy używać na suchych utwardzonych nawierzchniach ani na drogach szybkiego ruchu. Może ona spowodować hałasy, drgania i uszkodzenie elementów związanych z napędem na wszystkie koła (4WD).
Lampka sygnalizacyjna włączenia tempomatu (jeżeli występuje)

Lampka ta świeci się:
• Po włączeniu tempomatu.
Więcej informacji podano w podrozdziale „Tempomat” w rozdziale 7.
Lampka sygnalizacyjna ustawienia tempomatu (jeżeli występuje)

Lampka ta świeci się:
• Po ustawieniu tempomatu.
Więcej informacji podano w podrozdziale „Tempomat” w rozdziale 7.
Lampka sygnalizacyjna ogranicznika prędkości (jeżeli występuje)

Lampka ta świeci się:
• Po włączeniu ogranicznika prędkości.
Więcej informacji podano w podrozdziale „Ogranicznik prędkości” w rozdziale 7.
Lampka sygnalizacyjna układu wspomagającego zjazd po pochyłości (DBC) (jeżeli występuje)

Lampka ta świeci się:
• Po włączeniu stacyjki (stan ON).
– Świeci się przez około 3 s, a następnie gaśnie.
• Po włączeniu układu wspomagającego zjazd po pochyłości (DBC) za pomocą włącznika.
Lampka ta miga:
• Podczas ingerencji układu DBC.
Lampka ta świeci w kolorze żółtym:
• W przypadku usterki układu DBC.
W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ wspomagający zjazd po pochyłości (DBC)” w rozdziale 6.
Lampka sygnalizacyjna trybu SPORT (jeżeli występuje)

Lampka ta świeci się:
• Po wybraniu trybu jazdy „SPORT”.
Więcej informacji podano w podrozdziale „Zintegrowany układ sterowania trybami jazdy (DMICS)” w rozdziale 6.
Lampka sygnalizacyjna trybu ECO (jeżeli występuje)

Lampka ta świeci się:
• Po wybraniu trybu jazdy „ECO”.
Więcej informacji podano w podrozdziale „Zintegrowany układ sterowania trybami jazdy (DMICS)” w rozdziale 6.
Lampka ostrzegawcza układu wspomagającego unikanie kolizji czołowych (FCA)

Lampka ta świeci się:
• Po włączeniu stacyjki (stan ON).
– Świeci się przez około 3 s, a następnie gaśnie.
• W przypadku usterki układu wspomagającego unikanie kolizji czołowych (FCA).
W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ wspomagający unikanie kolizji czołowych (FCA)” w rozdziale 7.
Lampka sygnalizacyjna układu utrzymywania na pasie ruchu (LKA) (jeżeli występuje)

Lampka ta świeci się:
• Kolor zielony — jeżeli spełnione są warunki działania układu.
• Kolor biały — jeżeli warunki działania układu nie są spełnione.
• Kolor żółty — w przypadku usterki układu.
W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ utrzymywania na pasie ruchu (LKA)” w rozdziale 7.
Lampka ostrzegawcza oblodzonej nawierzchni (jeżeli występuje)

Ta lampka ostrzega kierowcę o możliwości wystąpienia oblodzenia drogi.
Jeżeli temperatura podawana na wskaźniku temperatury zewnętrznej jest niższa niż 4°C, lampka ostrzegawcza oblodzonej nawierzchni i wskaźnik temperatury zewnętrznej migają, a następnie włączają się na stałe. Jednocześnie włącza się pojedynczy dźwięk ostrzegawczy.

Po włączeniu lampki ostrzegawczej oblodzonej nawierzchni należy zwiększyć uwagę i ostrożność, unikać jazdy z nadmierną prędkością, gwałtownego przyspieszania i hamowania oraz nagłych manewrów.
Komunikaty na wyświetlaczu LCD
Shift to P (Ustawić selektor w położeniu P) — wersje z inteligentnym kluczykiem i dwusprzęgłową skrzynią biegów)
Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się w przypadku próby wyłączenia silnika przy selektorze w położeniu innym niż P.
Równocześnie przycisk Start/Stop przechodzi w stan ACC (kolejne naciśnięcie przycisku Start/Stop powoduje przełączenie w stan ON).
Low Key Battery (Słaba bateria w kluczyku) — wersje z inteligentnym kluczykiem
Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się, jeżeli podczas zmiany stanu przycisku Start/Stop na OFF wykrywane jest rozładowanie baterii w inteligentnym kluczyku.
Press start button while turning wheel (Nacisnąć przycisk Start/Stop obracając kierownicą) — wersje z inteligentnym kluczykiem
Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się, jeżeli po naciśnięciu przycisku Start/Stop kierownica nie odblokuje się prawidłowo.
Należy w takim przypadku nacisnąć przycisk Start/Stop, obracając równocześnie kierownicę w prawo i w lewo.
Steering wheel unlocked (Kierownica odblokowana) — wersje z inteligentnym kluczykiem
Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się, jeżeli po zmianie stanu przycisku Start/Stop na OFF kierownica nie zablokuje się prawidłowo.
Check steering wheel lock system (Sprawdzić blokadę kierownicy) — wersje z inteligentnym kluczykiem
Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się, jeżeli po zmianie stanu przycisku Start/Stop na OFF kierownica nie zablokuje się prawidłowo.
Press brake pedal to start engine (Aby uruchomić silnik, wcisnąć pedał hamulca) — wersje z inteligentnym kluczykiem i dwusprzęgłową skrzynią biegów
Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się, jeżeli po dwukrotnym naciśnięciu przycisku Start/Stop bez wciśnięcia pedału hamulca stan przycisku zmienia się na ACC.
Pojazd można uruchomić, wciskając pedał hamulca.
Press clutch pedal to start engine (Aby uruchomić silnik, wcisnąć pedał sprzęgła) — wersje z inteligentnym kluczykiem i mechaniczną skrzynią biegów
Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się, jeżeli po dwukrotnym naciśnięciu przycisku Start/Stop bez wciśnięcia pedału sprzęgła stan przycisku zmienia się na ACC.
Aby uruchomić silnik, wcisnąć pedał sprzęgła.
Key not in vehicle (Kluczyk poza samochodem) — wersje z inteligentnym kluczykiem
Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się, jeżeli otwarto lub zamknięto drzwi przy przycisku Start/Stop w stanie ACC lub ON, a inteligentny kluczyk znajduje się poza samochodem. Jeżeli inteligentny kluczyk znajduje się poza pojazdem i zamknięto drzwi, komunikatowi towarzyszy dźwiękowy sygnał ostrzegawczy.
Podczas próby uruchomienia pojazdu należy zawsze mieć przy sobie inteligentny kluczyk.
Key not detected (Nie wykryto kluczyka) — wersje z inteligentnym kluczykiem
Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się, jeżeli naciśnięto przycisk Start/Stop, a inteligentny kluczyk nie został wykryty.
Press START button with key (Nacisnąć przycisk Start/Stop inteligentnym kluczykiem) — wersje z inteligentnym kluczykiem
Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się po naciśnięciu przycisku Start/Stop przy komunikacie „Key not detected” (Nie wykryto kluczyka).
Równocześnie miga lampka sygnalizacyjna immobilizera.
Press START button again (Ponownie nacisnąć przycisk Start/Stop) — wersje z inteligentnym kluczykiem
Ten komunikat pojawia się, jeżeli po naciśnięciu przycisku Start/Stop nie można uruchomić silnika.
W takim przypadku można uruchomić silnik, ponownie naciskając przycisk Start/Stop.
Jeżeli komunikat ten pojawia się przy każdym naciśnięciu przycisku Start/Stop, pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
Check BRAKE SWITCH fuse (Sprawdzić bezpiecznik czujnika włączenia hamulców) — wersje z inteligentnym kluczykiem i dwusprzęgłową skrzynią biegów
Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się w przypadku odłączenia bezpiecznika czujnika włączenia hamulców.
Należy wtedy wymienić bezpiecznik na nowy. Jeżeli nie ma możliwości wymiany bezpiecznika, silnik można uruchomić, naciskając przez 10 sekund przycisk Start/Stop przy stacyjce znajdującej się w stanie ACC.
Shift to P or N to start engine (Aby uruchomić silnik, ustawić selektor w położeniu P lub N) — wersje z inteligentnym kluczykiem i dwusprzęgłową skrzynią biegów
Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się w przypadku próby uruchomienia silnika przy selektorze w położeniu innym niż P lub N.

Silnik można uruchomić, gdy selektor znajduje się w położeniu N. Jednakże ze względów bezpieczeństwa silnik należy uruchamiać z selektorem w położeniu P.
Ostrzeżenie o otwarciu drzwi/maski silnika/klapy bagażnika

Pojawienie się tego ostrzeżenia wskazuje otwarty punkt dostępu do pojazdu.

Przed rozpoczęciem jazdy należy upewnić się, że drzwi, maska silnika i klapa bagażnika są całkowicie zamknięte. Należy również sprawdzić, czy w zestawie wskaźników nie świeci się lampka ostrzegawcza otwarcia drzwi/maski silnika/klapy bagażnika i czy nie jest wyświetlany żaden komunikat.
Ostrzeżenie o otwarciu okna dachowego (jeżeli występuje)

To ostrzeżenie pojawia się po wyłączeniu silnika przy otwartym oknie dachowym.
Przed opuszczeniem pojazdu należy zamknąć okno dachowe.
Tryb świateł

Ten symbol wskazuje tryb świateł zewnętrznych, wybrany za pomocą przełącznika świateł.
Tryb wycieraczek

Ten symbol wskazuje tryb pracy wycieraczek, wybrany za pomocą przełącznika wycieraczek.
Low Pressure (Niskie ciśnienie w oponach) — jeżeli funkcja występuje

Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się w przypadku niskiego ciśnienia w ogumieniu. Towarzyszy mu wskazanie opony ze zbyt niskim ciśnieniem.
Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)” w rozdziale 8.
Turn on FUSE SWITCH (Włączyć wyłącznik bezpieczników)

Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się w przypadku wyłączenia wyłącznika bezpieczników, znajdującego się w skrzynce bezpieczników pod kierownicą.
Należy włączyć wyłącznik bezpieczników.
Więcej informacji podano w podrozdziale „Bezpieczniki” w rozdziale 9.
Heated Steering Wheel turned off (Podgrzewanie kierownicy wyłączone) — jeżeli występuje
Ten komunikat pojawia się po wyłączeniu podgrzewania kierownicy.
Więcej informacji podano w podrozdziale „Podgrzewanie kierownicy” w rozdziale 5.
Low washer fluid (Niski poziom płynu do spryskiwaczy) — jeżeli funkcja występuje
Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się, jeżeli zbiornik płynu do spryskiwaczy jest prawie pusty.
W takim przypadku należy napełnić zbiornik płynu do spryskiwaczy.
Low fuel (Niski poziom paliwa)
Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się w przypadku bardzo małej ilości paliwa w zbiorniku.
Wraz z tym komunikatem świeci się lampka ostrzegawcza niskiego poziomu paliwa w zestawie wskaźników.
W takim przypadku należy możliwie jak najszybciej uzupełnić paliwo.
Engine overheated/Engine has overheated (Przegrzanie silnika) — jeżeli funkcja występuje
Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się, jeżeli temperatura płynu chłodzącego przekracza 120°C. Oznacza to przegrzanie silnika i niebezpieczeństwo jego uszkodzenia.
W przypadku przegrzania silnika należy zapoznać się z informacjami zawartymi w podrozdziale „Przegrzanie silnika” w rozdziale 8.
Check exhaust system (Sprawdzić układ wydechowy) — jeżeli funkcja występuje
Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się w przypadku nieprawidłowego działania filtra cząstek stałych (DPF lub GPF). Równocześnie miga lampka ostrzegawcza filtra DPF lub GPF.
W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
Filtr DPF: filtr cząstek stałych silnika wysokoprężnego
Filtr GPF: filtr cząstek stałych silnika benzynowego
Więcej informacji podano w podrozdziale „Lampki ostrzegawcze” tego rozdziału.
Low urea (Niski poziom roztworu mocznika) — silnik wysokoprężny
Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się, kiedy zbiornik roztworu mocznika jest prawie pusty.
– Kiedy świeci się lampka ostrzegawcza układu SCR.
Jak najszybciej uzupełnić roztwór mocznika.
Więcej informacji podano w podrozdziale „Komunikat ostrzegawczy niskiego poziomu roztworu mocznika” w rozdziale 9.
Check urea system (Sprawdzić układ roztworu mocznika) — silnik wysokoprężny
Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się w przypadku nieprawidłowego działania układu roztworu mocznika.
W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
Więcej informacji podano w podrozdziale „Komunikat ostrzegawczy niskiego poziomu roztworu mocznika” w rozdziale 9.
Check headlight (Sprawdzić światła przednie) — jeżeli funkcja występuje
Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się w przypadku nieprawidłowego działania świateł przednich. Może to oznaczać konieczność wymiany jednej z żarówek.

Podczas wymiany żarówki na nową należy upewnić się, że montowana jest żarówka o takiej samej mocy.
Check High Beam Assist (HBA) system (Sprawdzić układ asystenta świateł drogowych — HBA) — jeżeli występuje
Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się w przypadku problemu z układem asystenta świateł drogowych (HBA). W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ asystenta świateł drogowych (HBA)” w rozdziale 5.
Check Forward Collision Warning system (Sprawdzić układ ostrzegania o zderzeniu czołowym) — jeżeli występuje
Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się w przypadku problemu z układem wspomagającym unikanie kolizji czołowych (FCA). W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ wspomagający unikanie kolizji czołowych (FCA)” w rozdziale 7.
Check Driver Attention Warning (DAW) system (Sprawdzić układ monitorowania zmęczenia kierowcy (DAW)) — jeżeli występuje
Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się w przypadku problemu z układem monitorowania zmęczenia kierowcy (DAW).
W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ monitorowania zmęczenia kierowcy (DAW)” w rozdziale 7.
Check Lane Keeping Assist (LKA) system (Sprawdzić układ utrzymywania na pasie ruchu (LKA)) — jeżeli występuje
Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się w przypadku problemu z układem utrzymywania na pasie ruchu (LKA). W takim przypadku pojazd powinna sprawdzić Autoryzowana Stacja Obsługi (ASO) Hyundai.
Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ utrzymywania na pasie ruchu (LKA)” w rozdziale 7.
Wyświetlacz LCD
Sterowanie wyświetlaczem LCD

Tryby wyświetlacza LCD można zmieniać za pomocą przełączników znajdujących się na kierownicy.
Przełącznik |
Funkcja |
|
Przycisk zmiany trybu |
|
Przełącznik zmiany pozycji w menu |
OK |
Przycisk ustawienia lub kasowania wybranej pozycji |
Tryby wyświetlania
Tryby wyświetlania |
Symbol |
Objaśnienie |
Układy wspomagające kierowcę |
|
W tym trybie wyświetlacz pokazuje stan następujących układów: – Smart Cruise Control (Tempomat inteligentny) (SCC) – Highway Driving Assist (Układ wspomagający jazdę po drogach szybkiego ruchu) (HDA) – Lane Keeping Assist (Układ utrzymywania na pasie ruchu) (LKA) – Driver Attention Warning (Układ monitorowania zmęczenia kierowcy) (DAW) – Drivng force distribution (Rozdział siły napędowej (napęd 4WD) Więcej informacji podano w podrozdziałach „Tempomat inteligentny (SCC)”, „Układ wspomagający jazdę po drogach szybkiego ruchu (HDA)”, „Układ utrzymywania na pasie ruchu (LKA)”, „Układ monitorowania zmęczenia kierowcy (DAW)” w rozdziale 7 oraz w podrozdziale „Układ napędu na 4 koła (4WD)” w rozdziale 6. |
Komputer pokładowy |
|
W tym trybie wyświetlacz pokazuje informacje takie jak przebieg, zużycie paliwa itp. Więcej informacji podano w podrozdziale „Komputer pokładowy” tego rozdziału. |
Podpowiedzi systemu nawigacji (TBT) |
|
W tym trybie wyświetlacz pokazuje podpowiedzi systemu nawigacji. |
Ustawienia użytkownika |
|
W tym trybie można zmieniać ustawienia sterowania zamkami drzwi, oświetleniem itp. |
Ostrzeżenia |
|
W tym trybie wyświetlacz pokazuje komunikaty ostrzegawcze dotyczące uszkodzonych świateł itp. W tym trybie wyświetlacz pokazuje informacje dotyczące ciśnienia w oponach podawane przez układ TPMS, rozdział siły napędowej i pozostałą ilość roztworu mocznika. |
Podane informacje mogą różnić się w zależności od funkcji faktycznie występujących w danym pojeździe.
Tryb komputera pokładowego

W trybie komputera pokładowego wyświetlacz pokazuje dane dotyczące jazdy, takie jak zużycie paliwa, przebieg dzienny i prędkość pojazdu.
Więcej informacji podano w podrozdziale „Komputer pokładowy” tego rozdziału.
Tryb podpowiedzi systemu nawigacji (TBT)

Po wyborze widoku podpowiedzi systemu nawigacji (TBT) na wyświetlaczu wyświetlają się podpowiedzi systemu nawigacji i odległość/czas do miejsca docelowego.
Tryb wspomagania kierowcy

Układy SCC/HDA/LKA
W tym trybie podawany jest stan tempomatu inteligentnego (SCC), układu wspomagającego jazdę po drogach szybkiego ruchu (HDA) i układu utrzymywania na pasie ruchu (LKA).
Więcej informacji podano w podrozdziałach dotyczących odpowiednich układów w rozdziale 7.

Układ monitorowania zmęczenia kierowcy (DAW)
W tym trybie wyświetlacz pokazuje stan układu monitorowania zmęczenia kierowcy (DAW).
Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ monitorowania zmęczenia kierowcy (DAW)” w rozdziale 7.

Rozdział siły napędowej (napęd 4WD)
W tym trybie wyświetlacz pokazuje informacje dotyczące siły napędowej napędu 4WD.
W przypadku włączonej blokady napędu 4WD tryb ten nie jest dostępny.
Szczegółowe informacje na ten temat podano w podrozdziale „Napęd na 4 koła (4WD)” w rozdziale 6.
Grupa ostrzeżeń głównych

Lampka ta świeci się w następujących sytuacjach:
– Usterka układu wspomagającego unikanie kolizji czołowych (FCA) (jeżeli występuje).
– Zablokowanie radaru układu wspomagającego unikanie kolizji czołowych (FCA) (jeżeli występuje).
– Usterka układu monitorowania „martwego pola” i ostrzegania o zderzeniu (BCW) (jeżeli występuje).
– Zablokowanie radaru układu monitorowania „martwego pola” i ostrzegania o zderzeniu (BCW) (jeżeli występuje).
– Usterka diodowych świateł przednich (jeżeli występują).
– Usterka układu asystenta świateł drogowych (HBA) (jeżeli występuje).
– Usterka tempomatu inteligentnego (SCC) (jeżeli występuje).
– Zablokowanie radaru tempomatu inteligentnego (jeżeli występuje).
– Usterka układu monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS).
Główna lampka ostrzegawcza usterek świeci się również w przypadku równoczesnego wystąpienia kilku powyższych sytuacji.
W takim przypadku na wyświetlaczu LCD obok symbolu ustawień użytkownika () włącza się główna lampka ostrzegawcza usterek (
).
Po rozwiązaniu problemu główna lampka ostrzegawcza usterek gaśnie.

Ciśnienie w oponach
W tym trybie wyświetlacz pokazuje informacje dotyczące ciśnienia w oponach.
Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)” w rozdziale 8.
Poziom roztworu mocznika (silnik wysokoprężny)

W tym trybie komputer podaje przybliżoną ilość roztworu, jaka pozostała w zbiorniku.
Roztwór należy uzupełnić zanim wskazanie osiągnie poziom „E” lub „0”.
Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR)” w rozdziale 9.
Tryb ustawień użytkownika

W tym trybie można zmieniać ustawienia zestawu wskaźników, sterowania zamkami drzwi, oświetleniem itp.
1. Driver Assistance (Układy wspomagające kierowcę)
2. Head-Up Display (Wyświetlacz przezierny)
3. Cluster (Zestaw wskaźników)
4. Lights (Światła)
5. Door (Drzwi)
6. Convenience (Komfort)
7. Unit (Jednostki)
Podane informacje mogą różnić się w zależności od funkcji faktycznie występujących w danym pojeździe.
Shift to P to edit settings (Aby zmieniać ustawienia, ustawić selektor w położeniu P)
Ten komunikat ostrzegawczy pojawia się przy próbie zmiany ustawień użytkownika w czasie jazdy.
• Inteligentna bezstopniowa skrzynia biegów (iVT)/dwusprzęgłowa skrzynia biegów (DCT)
Ze względów bezpieczeństwa zmiana ustawień użytkownika możliwa jest tylko po zaparkowaniu pojazdu, włączeniu hamulca postojowego i ustawieniu selektora w położeniu P.
Quick guide (Help) (Szybki przewodnik – pomoc)
Ten tryb służy jako krótki przewodnik po układach pojazdu, których ustawienia może zmieniać użytkownik.
Należy wybrać pozycję, a następnie nacisnąć i przytrzymać przycisk OK.
Więcej informacji dotyczących każdego z układów podano w odpowiednich rozdziałach Instrukcji obsługi.

Jeżeli pojazd jest wyposażony w system multimedialny, tryb ustawień użytkownika dostępny jest wyłącznie w systemie multimedialnym (w zestawie wskaźników nie jest dostępny).
1. Driver Assistance (Układy wspomagające kierowcę)
Pozycja |
Objaśnienie |
SCC Reaction (Reakcja tempomatu SCC) |
Ta pozycja menu umożliwia regulację czułości tempomatu inteligentnego. Fast/Normal/Slow (Szybka/normalna/wolna) Więcej informacji podano w podrozdziale „Tempomat inteligentny” w rozdziale 7. |
Driving Convenience |
Highway Driving Assist (Wspomaganie jazdy po drogach szybkiego ruchu) Ta pozycja menu umożliwia włączanie/wyłączanie układu wspomagającego jazdę po drogach szybkiego ruchu (HDA). Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ wspomagający jazdę po drogach szybkiego ruchu (HDA)” w rozdziale 7. Auto Highway Speed Control (Automatyczna regulacja prędkości na drogach szybkiego ruchu) Ta pozycja służy do włączania lub wyłączania funkcji automatycznej regulacji prędkości na drogach szybkiego ruchu. Więcej informacji podano w podrozdziale „Tempomat inteligentny oparty na nawigacji (NSCC)” w rozdziale 7. Speed Limit Warning (Ostrzeganie o ograniczeniach prędkości) Ta pozycja menu umożliwia włączanie/wyłączanie funkcji ostrzegania o ograniczeniach prędkości. Więcej informacji podano w podrozdziale „Ogranicznik prędkości” w rozdziale 7. |
Warning Timing (Czas ostrzegania) |
Ta pozycja menu umożliwia ustawianie czasu ostrzegania przez układy wspomagające kierowcę. Normal/Late (Normalne/późne) |
Warning volume (Głośność ostrzeżeń) |
Ta pozycja menu umożliwia regulację poziomu głośności ostrzeżeń układów wspomagających kierowcę. High/Medium/Low (Wysoka/średnia/niska) |
Driver Attention Warning |
Leading Vehicle Departure Alert (Ostrzeganie o ruszeniu pojazdu poprzedzającego) Ta pozycja menu umożliwia włączenie/wyłączenie ostrzegania o ruszeniu pojazdu poprzedzającego. Więcej informacji podano w podrozdziale „Ostrzeganie o ruszeniu pojazdu poprzedzającego” w rozdziale 7. Forward Attention warning (Konieczność zwracania uwagi na sytuację przed pojazdem) Ta pozycja menu umożliwia ustawienie sposobu ostrzegania o nieuważnej jeździe. Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ monitorowania zmęczenia kierowcy (DAW)” w rozdziale 7. Inattentive Driving Warning (Ostrzeżenie o nieuważnej jeździe) Ta pozycja menu umożliwia ustawienie sposobu ostrzegania o nieuważnej jeździe. Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ monitorowania zmęczenia kierowcy (DAW)” w rozdziale 7. |
Forward safety |
Ta pozycja menu umożliwia wybór ustawień układu wspomagającego unikanie kolizji czołowych (FCA). Active Assist (Wspomaganie aktywne) Warning Only (Tylko ostrzeganie) Off (Wył.) Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ wspomagający unikanie kolizji czołowych (FCA)” w rozdziale 7. |
Lane Safety |
Ta funkcja umożliwia regulację trybu działania układu utrzymywania na pasie ruchu (LKA). Assist (Wspomaganie) Warning Only (Tylko ostrzeganie) Off (Wył.) Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ utrzymywania na pasie ruchu (LKA)” w rozdziale 7. |
Blind-spot Safety |
Safe Exit Warning (SEW) (Asystent bezpiecznego wysiadania – SEW) Ta pozycja menu umożliwia włączenie/wyłączenie układu wspomagania bezpiecznego wysiadania (SEW). Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ wspomagania bezpiecznego wysiadania (SEW)” w rozdziale 7. Active Assist (Wspomaganie aktywne) Warning Only (Tylko ostrzeganie) Off (Wył.) |
Parking Safety |
Parking Distance Warning Auto On (Automatyczne włączanie układu czujników parkowania) Ta pozycja menu umożliwia włączenie/wyłączenie funkcji automatycznego włączania układu czujników parkowania Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ czujników parkowania przednich/tylnych (PDW)” w rozdziale 7. Rear Cross Traffic Safety (Układ monitorowania pojazdów w strefie tylnej) Ta pozycja menu umożliwia włączenie/wyłączenie układu monitorowania pojazdów w strefie tylnej. Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ monitorowania pojazdów i wspomagający unikanie kolizji w strefie tylnej (RCCA)” w rozdziale 7. |
2. Head-up display (Wyświetlacz przezierny — HUD) — jeżeli występuje
Pozycja |
Objaśnienie |
Enable Head-up display |
Zaznaczenie tej pozycji powoduje włączenie wyświetlacza przeziernego. |
Display Height (Wysokość obrazu) |
Ta pozycja menu umożliwia regulację wysokości obrazu na wyświetlaczu przeziernym. |
Rotation (Obrót) |
Ta pozycja menu umożliwia regulację kąta ustawienia obrazu. |
Brightness (Jasność) |
Ta pozycja menu umożliwia regulację jasności wyświetlanego obrazu. |
Content selection (Wybór zawartości) |
Ta pozycja menu umożliwia wybór wyświetlanej zawartości. |
3. Cluster (Zestaw wskaźników)
Pozycja |
Objaśnienie |
Reset fuel economy |
At vehicle start (Po uruchomieniu pojazdu) After refueling (Po tankowaniu) Manually (Ręczne) Ta pozycja menu umożliwia wybór sposobu zerowania wskazania zużycia paliwa. |
Fuel Economy Reset |
Ta pozycja menu umożliwia wybór sposobu automatycznego zerowania wskazania zużycia paliwa. Off/After Vehicle On/After Refueling (Wył./po uruchomieniu pojazdu/po tankowaniu) |
Wiper/Lights Display |
Ta pozycja menu umożliwia włączenie/wyłączenie wyświetlania trybu działania wycieraczek/świateł. Po włączeniu funkcji wyświetlacz LCD pokazuje zmiany trybu działania wycieraczek/świateł. |
Traffic signs (Znaki drogowe) |
Ta pozycja menu umożliwia ustawienie wyświetlania znaków drogowych. |
Icy Road Warning |
Ta pozycja menu umożliwia włączenie/wyłączenie funkcji ostrzegania o oblodzonej nawierzchni. |
Cluster Voice Guidance Volume (Głośność informacji głosowych zestawu wskaźników) |
Ta pozycja menu umożliwia regulację poziomu głośności informacji głosowych zestawu wskaźników. Level 0 ~ 3 (Poziom 0 ÷ 3) |
Welcome Sound (Dźwięk powitalny) |
Ta pozycja menu umożliwia włączenie/wyłączenie funkcji dźwięku powitalnego. |
Theme selection (Wybór motywu) |
Ta pozycja menu umożliwia wybór motywu zestawu wskaźników. Przełączanie pomiędzy trybem jazdy, motywem A, motywem B, motywem C i motywem D. |
4. Lights (Światła)
Pozycja |
Objaśnienie |
Illumination (Podświetlenie) |
Ta pozycja menu umożliwia regulację intensywności podświetlenia. Level 1 ~ 20 (Poziom 1 ÷ 20) |
One Touch Turn Signal |
Off (Wył.): wyłączenie funkcji sygnalizacji zmiany pasa ruchu jednym dotknięciem dźwigni. 3, 5, 7 Flashes (3, 5, 7 mignięć): przy nieznacznym przesunięciu dźwigni kierunkowskaz miga 3, 5 lub 7 razy. Więcej informacji podano w podrozdziale „Światła” w rozdziale 5. |
Headlight Delay |
Ta pozycja menu umożliwia włączenie/wyłączenie funkcji opóźnionego wyłączania świateł przednich. Więcej informacji podano w podrozdziale „Światła” w rozdziale 5. |
Footwell Light |
Ta pozycja menu umożliwia włączenie/wyłączenie funkcji oświetlenia przestrzeni na nogi. |
Travel mode (Tryb podróży) |
Ta pozycja menu umożliwia włączenie/wyłączenie funkcji zmiany świateł z ruchu lewostronnego na prawostronny i odwrotnie. Więcej informacji podano w podrozdziale „Światła” w rozdziale 5. |
High beam Assist |
Ta pozycja menu umożliwia włączanie/wyłączanie układu asystenta świateł drogowych (HBA). Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ asystenta świateł drogowych (HBA)” w rozdziale 5. |
5. Door (Drzwi)
Pozycja |
Objaśnienie |
Automatically Lock (Automatyczne blokowanie) |
Enable on Shift (Wł. przy zmianie położenia selektora): zamki wszystkich drzwi blokują się automatycznie po zmianie położenia selektora z P na R, N lub D (tylko przy uruchomionym silniku). Enable on Speed (Wł. przy określonej prędkości): zamki wszystkich drzwi blokują się automatycznie po przekroczeniu prędkości 15 km/h. Off (Wył.): wyłączenie automatycznego blokowania zamków drzwi. |
Automatically Unlock (Automatyczne odblokowanie) |
On Shift to P (Położenie P selektora): zamki wszystkich drzwi odblokowują się automatycznie po ustawieniu selektora w położeniu P (tylko przy uruchomionym silniku). On key out/On vehicle off (Wyjęcie kluczyka/wyłączenie pojazdu): zamki wszystkich drzwi odblokowują się automatycznie po wyjęciu kluczyka ze stacyjki lub po wyłączeniu stacyjki (stan OFF przycisku Start/Stop). Off (Wył.): wyłączenie automatycznego odblokowywania zamków drzwi. |
Two Press Unlock (Odblokowanie przez dwukrotne naciśnięcie) |
Off (Wył.): wyłączenie funkcji odblokowania przez dwukrotne naciśnięcie. Zamki wszystkich drzwi odblokowują się po jednokrotnym naciśnięciu przycisku odblokowania. On (Wł.): po jednokrotnym naciśnięciu przycisku odblokowania odblokowuje się tylko zamek drzwi kierowcy. Ponowne naciśnięcie przycisku odblokowania w ciągu 4 sekund powoduje odblokowanie zamków pozostałych drzwi. |
Horn Feedback (Potwierdzenie sygnałem dźwiękowym) |
Ta pozycja menu umożliwia włączenie/wyłączenie potwierdzenia sygnałem dźwiękowym. W przypadku włączonej funkcji, po zablokowaniu zamków drzwi za pomocą przycisku nadajnika zdalnego sterowania ponowne naciśnięcie tego przycisku w ciągu 4 sekund powoduje włączenie pojedynczego sygnału dźwiękowego, potwierdzającego zablokowanie wszystkich zamków (w przypadku kluczyka zdalnego dostępu). |
6. Convenience (Komfort)
Pozycja |
Objaśnienie |
Rear Occupant Alert |
Ta pozycja menu umożliwia włączenie/wyłączenie ostrzegania o pasażerach siedzących na siedzeniach tylnych. Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ ostrzegania o pasażerach siedzących z tyłu (ROA)” w rozdziale 5. |
Welcome Mirror/Light |
On door unlock (Przy odblokowaniu drzwi): automatyczne rozłożenie lusterek zewnętrznych i włączenie świateł po odblokowaniu drzwi. On driver approach (Podczas zbliżania się kierowcy): automatyczne rozłożenie lusterek zewnętrznych i włączenie świateł podczas zbliżania się do pojazdu kierowcy mającego przy sobie inteligentny kluczyk. Więcej informacji podano w podrozdziale „System powitania” w rozdziale 5. |
Wireless Charging System |
Ta pozycja menu umożliwia włączenie/wyłączenie ładowarki bezprzewodowej między fotelami przednimi. Więcej informacji podano w podrozdziale „Ładowarka bezprzewodowa telefonów komórkowych” w rozdziale 5. |
Auto Rear Wiper (in R) |
Ta pozycja menu umożliwia włączanie/wyłączanie funkcji automatycznego włączania wycieraczki tylnej po włączeniu biegu wstecznego. Wycieraczka tylna włącza się automatycznie po włączeniu biegu wstecznego przy włączonych wycieraczkach przednich. Włączenie biegu innego niż wsteczny powoduje wyłączenie wycieraczki tylnej. |
Service Interval |
Service Interval (Informacje o przeglądach) Ta pozycja menu umożliwia włączenie/wyłączenie funkcji informacji o przeglądzie. Adjust Interval (Ustawienie harmonogramu) Ta pozycja menu umożliwia zmianę harmonogramu przeglądów, wyrażonego przebiegiem (km) i czasem (dni). Reset (Kasowanie) Ta pozycja menu umożliwia zresetowanie harmonogramu przeglądów. |
7. Unit (Jednostki)
Pozycja |
Objaśnienie |
Speed unit (Jednostka prędkości) |
Ta pozycja menu umożliwia wybór jednostki prędkości (km/h, MPH). |
Temperature Unit (Jednostka temperatury) |
Ta pozycja menu umożliwia wybór jednostki temperatury (°C, °F). |
Fuel Economy Unit (Jednostka zużycia paliwa) |
Ta pozycja menu umożliwia wybór jednostki zużycia paliwa (km/l, l/100 km, MPG (mile na galon)). |
Tire Pressure Unit (Jednostka ciśnienia w oponach) |
Ta pozycja menu umożliwia wybór jednostki ciśnienia w oponach (psi, kPa, bar). |
Komputer pokładowy (typ A)
Komputer pokładowy to sterowany mikroprocesorem system informacyjny, który podaje różne dane dotyczące jazdy.

Odłączenie akumulatora powoduje utracenie niektórych danych, zapisanych w pamięci komputera pokładowego (np. informacji o średniej prędkości).
Tryby komputera pokładowego


Aby zmienić tryb komputera pokładowego, należy użyć przełączników „,
” na kierownicy.
• Zerowanie ręczne
Aby wyzerować wskazanie średniego zużycia paliwa, należy przez ponad sekundę naciskać przycisk [OK] na kierownicy, kiedy wyświetlane jest średnie zużycie paliwa.
• Zerowanie automatyczne
Aby wskazanie średniego zużycia paliwa zerowało się automatycznie, w menu ustawień użytkownika w zestawie wskaźników należy wybrać tryb „After Ignition” (Po wyłączeniu) lub „After Refuelling” (Po zatankowaniu).
– After Ignition (Po wyłączeniu): wskazanie średniego zużycia paliwa zeruje się automatycznie po upływie 3 minut od momentu wyłączenia pojazdu.
– After Refuelling (Po tankowaniu): wskazanie średniego zużycia paliwa zeruje się, kiedy prędkość pojazdu przekracza 1 km/h po dolaniu co najmniej 6 litrów paliwa.

Drive Info (Informacje na temat jazdy)
Wskazanie przebiegu dziennego (1), średniego zużycia paliwa (2) i chwilowego zużycia paliwa (3).
Dane obliczane są dla każdego cyklu jazdy. Jednakże informacje na temat jazdy zerują się automatycznie po upływie 3 minut od momentu wyłączenia silnika.
Aby wyzerować ręcznie, należy przez ponad 1 sekundę naciskać przycisk OK na kierownicy, kiedy wyświetlane są informacje na temat jazdy.

Since refuelling (Po tankowaniu)
Wskazanie przebiegu (1), średniego zużycia paliwa (2) i chwilowego zużycia paliwa (3) od ostatniego tankowania.
Aby wyzerować ręcznie, należy przez ponad 1 sekundę naciskać przycisk OK na kierownicy, kiedy wyświetlane są informacje po tankowaniu.

Accumulated Info (Łączne informacje na temat jazdy)
Wskazanie przebiegu całkowitego (1), średniego zużycia paliwa (2) i chwilowego zużycia paliwa (3).
Dane są obliczane od ostatniego wyzerowania wskazań.
Aby wyzerować ręcznie, należy przez ponad 1 sekundę naciskać przycisk OK na kierownicy, kiedy wyświetlane są łączne informacje na temat jazdy.

Auto stop (Automatyczne wyłączenie silnika) — jeżeli funkcja występuje
W tym trybie komputer podaje czas od momentu automatycznego wyłączenia silnika przez układ Start/Stop (ISG).
Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ Start/Stop (ISG)” w rozdziale 6.

Prędkościomierz cyfrowy
Prędkościomierz cyfrowy podaje prędkość pojazdu.
Komputer pokładowy (typ B)
Komputer pokładowy to sterowany mikroprocesorem system informacyjny, który podaje różne dane dotyczące jazdy.


Odłączenie akumulatora powoduje utracenie niektórych danych, zapisanych w pamięci komputera pokładowego (np. informacji o średniej prędkości).
Tryby komputera pokładowego

Aby zmienić tryb komputera pokładowego, należy użyć przełączników „,
” na kierownicy.
• Zerowanie ręczne
Aby wyzerować wskazanie średniego zużycia paliwa, należy przez ponad sekundę naciskać przycisk [OK] na kierownicy, kiedy wyświetlane jest średnie zużycie paliwa.
• Zerowanie automatyczne
Aby wskazanie średniego zużycia paliwa zerowało się automatycznie, w menu ustawień użytkownika w zestawie wskaźników należy wybrać tryb „After Ignition” (Po wyłączeniu) lub „After Refuelling” (Po zatankowaniu).
– After Ignition (Po wyłączeniu): wskazanie średniego zużycia paliwa zeruje się automatycznie po upływie 3 minut od momentu wyłączenia pojazdu.
– After Refuelling (Po tankowaniu): wskazanie średniego zużycia paliwa zeruje się, kiedy prędkość pojazdu przekracza 1 km/h po dolaniu co najmniej 6 litrów paliwa.

Drive Info (Informacje na temat jazdy)
Wskazanie przebiegu dziennego (1), średniego zużycia paliwa (2) i całkowitego czasu jazdy (3).
Dane obliczane są dla każdego cyklu jazdy. Jednakże informacje na temat jazdy zerują się automatycznie po upływie 3 minut od momentu wyłączenia silnika.
Aby wyzerować ręcznie, należy przez ponad 1 sekundę naciskać przycisk OK na kierownicy, kiedy wyświetlane są informacje na temat jazdy.

Since refuelling (Po tankowaniu)
Wskazanie przebiegu (1), średniego zużycia paliwa (2) i całkowitego czasu jazdy (3) od ostatniego tankowania.
Aby wyzerować ręcznie, należy przez ponad 1 sekundę naciskać przycisk OK na kierownicy, kiedy wyświetlane są informacje po tankowaniu.

Accumulated Info (Łączne informacje na temat jazdy)
Wskazanie przebiegu całkowitego (1), średniego zużycia paliwa (2) i całkowitego czasu jazdy (3).
Dane są obliczane od ostatniego wyzerowania wskazań.
Aby wyzerować ręcznie, należy przez ponad 1 sekundę naciskać przycisk OK na kierownicy, kiedy wyświetlane są łączne informacje na temat jazdy.

Auto stop (Automatyczne wyłączenie silnika) — jeżeli funkcja występuje
W tym trybie komputer podaje czas od momentu automatycznego wyłączenia silnika przez układ Start/Stop (ISG).
Więcej informacji podano w podrozdziale „Układ Start/Stop (ISG)” w rozdziale 6.

Prędkościomierz cyfrowy
Prędkościomierz cyfrowy podaje prędkość pojazdu.