Wymiary

mm

Parametr

mm

Długość całkowita

4770

Szerokość całkowita

1890

Wysokość całkowita

1680/1705*1

Rozstaw kół przednich

Opony 235/65 R17

1643

Opony 235/60 R18

1638

Opony 235/55 R19

1635

Rozstaw kół tylnych

Opony 235/65 R17

1652

Opony 235/60 R18

1647

Opony 235/55 R19

1644

Rozstaw osi

2765

*1 Z relingami dachowymi

Silniki

Parametr

Silnik benzynowy Theta II 2.4

Silnik benzynowy Lambda II 3.5

Silnik wysokoprężny R 2.0

Silnik wysokoprężny R 2.2

Pojemność skokowa

(cm)

2359

3470

1995

2199

Średnica × skok tłoka

(mm)

88 × 97

92 × 87

84 × 90

85,4 × 96

Kolejność zapłonów w cylindrach

1-3-4-2

1-2-3-4-5-6

1-3-4-2

1-3-4-2

Liczba cylindrów

4 w rzędzie

6 w układzie widlastym

4 w rzędzie

4 w rzędzie

Moc żarówek

Żarówka

Rodzaj

Moc (W)

Przód

Lampy przednie

Światła mijania (typ A)

HB3

60

Światła drogowe (typ A)

HB3

60

Światła mijania (typ B)

Diodowe

Diodowe

Światła drogowe (typ B)

Diodowe

Diodowe

Kierunkowskazy

PY21W

21

Kierunkowskazy (w lusterku zewnętrznym)

Diodowe

Diodowe

Światła do jazdy dziennej (DRL)/światła pozycyjne

Diodowe

Diodowe

Światła przeciwmgielne (typ A)

H8

35

Światła przeciwmgielne (typ B)

Diodowe

Diodowe

Tył

Lampy zespolone tylne

Światła stopu/pozycyjne (typ A)

P21/5W

21/5

Światła pozycyjne (typ A)

W5W

5

Światła stopu/pozycyjne (typ B)

Diodowe

Diodowe

Światła pozycyjne (typ B)

Diodowe

Diodowe

Kierunkowskazy

PY21W

21

Światła cofania

W16W

16

Światła przeciwmgielne

Diodowe

Diodowe

Dodatkowe światło stopu

Diodowe

Diodowe

Lampki oświetlenia tablicy rejestracyjnej

W5W

5

Oświetlenie wnętrza

Lampki oświetlenia punktowego (typ A)

FESTOON

10

Lampki oświetlenia punktowego (typ B)

Diodowe

Diodowe

Lampka oświetlenia wnętrza (typ A)

FESTOON

10

Lampka oświetlenia wnętrza (typ B)

Diodowe

Diodowe

Lampki w osłonach przeciwsłonecznych

FESTOON

5

Lampka oświetlenia bagażnika

FESTOON

10

Lampka oświetlenia schowka

FESTOON

5

Opony i obręcze kół

Element

Rozmiar opony

Rozmiar obręczy

Prawidłowe ciśnienie bar (kPa)

Moment dokręcania nakrętek kół kGm (Nm)

Obciążenie normalne

Obciążenie
maksymalne

Przód

Tył

Przód

Tył

Koło
pełnowymiarowe

235/65 R17

7.0J × 17

2,4 (240,35)

2,4 (240,35)

11 ÷ 13 (107 ÷ 127)

235/60 R18

7.5J × 18

235/55 R19

8.0J × 19

Dojazdowe koło zapasowe

T165/90 R17

4.0T × 17

4,2 (420)

T155/85 R18

4.0T × 18

UWAGA

• Jeżeli w nieodległej przyszłości oczekiwane jest nadejście niskich temperatur, do ciśnienia nominalnego można dodać 20 kPa (0,2 bar). Każdy spadek temperatury o 7°C powoduje zazwyczaj spadek ciśnienia w oponach o 7 kPa (0,07 bar). W przypadku częstych znacznych zmian temperatur należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.

• Na dużej wysokości nad poziomem morza ciśnienie atmosferyczne zazwyczaj jest niższe. Dlatego przed jazdą na dużej wysokości nad poziomem morza ciśnienie w oponach należy sprawdzić z wyprzedzeniem. W razie potrzeby skorygować ciśnienie (zmiana ciśnienia powietrza w miarę wzrostu wysokości: + 10 kPa (+ 0,1 bar)/1 km).

• Nie wolno przekraczać maksymalnego ciśnienia podanego na boku opony.

OSTROŻNIE

Podczas wymiany opon należy upewnić się, że nowe opony mają taki sam rozmiar, jak opony zamontowane fabrycznie w pojeździe.

Użycie opon o innych rozmiarach może spowodować uszkodzenie związanych z nimi części i nieprawidłowe zachowanie pojazdu.

Indeksy obciążenia i prędkości opon

Parametr

Rozmiar opony

Rozmiar obręczy

Obciążenie

Prędkość

Indeks
obciążenia

kg

Indeks prędkości

km/h

Koło
pełnowymiarowe

235/65 R17

7.0J × 17

104

900

H

210

235/60 R18

7.5J × 18

107

975

V

240

235/55 R19

8.0J × 19

101

825

V

240

Dojazdowe koło zapasowe

T165/90 R17

4.0T × 17

116

1250

M

130

T155/85 R18

4.0T × 18

115

1215

M

130

Układ klimatyzacji

Parametr

Ilość

Rodzaj

Czynnik chłodniczy

R1234yf

Przód

625 ± 25 g

R-1234yf

Przód i tył

800 ± 25 g

R134a

Przód

700 ± 25 g

Przód i tył

850 ± 25 g

Olej sprężarki

Przód

120 ± 10 g

PAG

Przód i tył

210 ± 10 g

Więcej informacji można uzyskać w Autoryzowanej Stacji Obsługi (ASO) Hyundai.

Masa pojazdu i pojemność bagażnika

Wersje spełniające normę Euro 6d

Opis

Silnik Theta-II 2.4 GDI

Silnik R 2.0 (wysokoprężny)

Silnik R 2.2 (wysokoprężny)

A/T, napęd 4×4

M/T, napęd 4×2

M/T, napęd 4×4

A/T, napęd 4×4

M/T, napęd 4×2

M/T, napęd 4×4

A/T, napęd 4×2

A/T, napęd 4×4

Wersja 5-miejscowa (kg)

2264

2341

2399

2402

2341

2400

2346

2407

Wersja 7-miejscowa (kg)

2452

2528

2587

2589

2529

2588

2534

2594

Wersje spełniające normę Euro 4,5

Opis

Silnik Theta-II 2.4 GDI

Silnik Theta-II 2.4 MPI

Silnik R 2.2 (wysokoprężny)

A/T, napęd 4×4

A/T, napęd 4×4

M/T, napęd 4×2

M/T, napęd 4×4

M/T, napęd 4×2

M/T, napęd 4×4

A/T, napęd 4×2

A/T, napęd 4×4

Wersja 5-miejscowa (kg)

2264

2264

2205

2263

2341

2400

2346

2407

Wersja 7-miejscowa (kg)

2452

2452

2392

2450

2529

2588

2534

2594

M/T: mechaniczna skrzynia biegów. Min: za siedzeniami tylnymi, do górnej krawędzi oparć.

A/T: automatyczna skrzynia biegów. Maks: za fotelami przednimi, do dachu.

Pojemność bagażnika

Opis

Wersja 5-miejscowa

Wersja 7-miejscowa

Pojemność
bagażnika

Min.

625 l

547 l

Maks.

1695 l

1625 l

Wymagane oleje i płyny eksploatacyjne

Aby umożliwić właściwe osiągi i zapewnić trwałość silnika oraz układu przeniesienia napędu, należy stosować wyłącznie oleje i płyny eksploatacyjne odpowiedniej jakości. Stosowanie odpowiednich olejów i płynów eksploatacyjnych wpływa również pozytywnie na sprawność silnika i zużycie paliwa.

W tym pojeździe należy stosować wyłącznie oleje i płyny eksploatacyjne podane w poniższych tabelach.

Olej/płyn eksploatacyjny

Ilość

Rodzaj

Olej silnikowy*1 *2
(spuszczenie i napełnienie)

Zalecany

Silniki
benzynowe

Theta II 2.4 MPI
(w Europie),

Theta II 2.4 GDI

4,8 l

ACEA A5/B5

Theta II 2.4 MPI
(poza Europą)

API Service SM*4, ILSAC GF-4 lub o wyższej klasyfikacji jakościowej, ACEA A5/B5

Lambda 3.5 MPl

5,7 l

ACEA A5/B5*5

Silniki
wysokoprężne

R 2.0 z filtrem DPF*3

6,5 l

ACEA C3 lub C2

R 2.2 z filtrem DPF*3

Olej mechanicznej skrzyni biegów

1,8 ÷ 1,9 l

API GL-4, SAE 70W (HK MTF 70W (SK)),

SPIRAX S6 GHME 70W (H.K.SHELL),

GS MTF HD 70W (GS CALTEX)

*1 Patrz zalecane lepkości wg klasyfikacji SAE na następnej stronie.

*2 Obecnie dostępne są oleje silnikowe oznaczone jako „Energy Conserving Oil” (olej oszczędzający energię). Poza innymi korzyściami, wpływają one na zmniejszenie zużycia paliwa poprzez ograniczenie ilości paliwa, niezbędnej do pokonywania oporów wewnętrznych silnika. Zwykle korzyści te są niemierzalne w codziennej jeździe, ale np. w skali roku przynoszą zauważalne ograniczenie wydatków na paliwo.

*3 Filtr cząstek stałych.

*4 Jeżeli w danym kraju olej klasyfikacji SM wg normy API, olej ILSAC GF-4 lub ACEA A5/B5 jest niedostępny, należy użyć oleju klasyfikacji SL wg API, oleju ILSAC GF-3 lub ACEA A3.

*5 Jeżeli w danym kraju olej ACEA A5 jest niedostępny, należy użyć oleju klasyfikacji SL wg API, oleju ILSAC GF-3 lub ACEA A3.

Olej/płyn eksploatacyjny

Ilość

Rodzaj

Olej automatycznej skrzyni biegów

Silniki
benzynowe

Theta II 2.4 MPI

7,1 l

MICHANG ATF SP-IV, SK ATF SP-IV, NOCA ATF SP-IV, Hyundai Genuine ATF SP-IV

Theta II 2.4 GDI

6,7 l

Lambda 3.5 MPI

7,0 l

Silniki
wysokoprężne

R 2.0

7,0 l

R 2.2

7,1 l

Płyn chłodzący

Silniki
benzynowe

Theta II 2.4 MPI

M/T: 7,9 l, A/T: 8,2 l

Mieszanina środka chroniącego przed zamarzaniem i wody destylowanej (glikol etylenowy do chłodnic aluminiowych)

Theta II 2.4 GDI

8,2 l

Lambda 3.5 MPI

8,9 l

Silniki wysokoprężne

R 2.0

8,8 l

R 2.2

8,8 ÷ 9,0 l

Płyn hamulcowy i sterowania sprzęgłem

0,44 ÷ 0,48 l

FMVSS116 DOT-4

Olej przekładni głównej tylnej (wersje z napędem 4×4)

0,58 l

Olej przekładni hipoidalnej API GL-5, SAE 75W/85
(SK HCT-5 GEAR OIL 75W/85 lub zamiennik)

Olej skrzyni rozdzielczej
(wersje z napędem 4×4)

Theta II 2.4, R 2.0/2.2

0,45 l

Lambda 3.5

0,65 l

Paliwo

71 l

Patrz „Wymagania dotyczące paliwa” we wstępie.

Roztwór mocznika (silniki wysokoprężne)

18 l

ISO22241, DIN70070

Zalecany olej silnikowy

Producent

Olej

Shell

Silniki benzynowe

Helix Ultra AH 5W30

Helix Ultra A5/B5 0W30

Silniki wysokoprężne

Helix Ultra ECT AH 5W30

Helix Ultra ECT C2/C3 0W30

Zalecana lepkość wg klasyfikacji SAE

OSTROŻNIE

Przed sprawdzeniem lub spuszczeniem jakiegokolwiek oleju lub płynu eksploatacyjnego należy dokładnie oczyścić miejsce wokół zakrętki wlewu, korka spustowego i/lub wskaźnika poziomu. Jest to szczególnie ważne, jeżeli pojazd był użytkowany na obszarze o wyjątkowo dużym zapyleniu, na terenach piaszczystych lub na drogach gruntowych. Oczyszczenie zakrętki wlewu, korka spustowego i/lub wskaźnika chroni przed dostaniem się pyłu lub innych zanieczyszczeń do silnika albo innych mechanizmów, które może w konsekwencji doprowadzić do ich uszkodzenia.

Lepkość (gęstość) oleju silnikowego wpływa na zużycie paliwa i pracę silnika w niskich temperaturach otoczenia (zdolność rozruchową i tempo obiegu oleju). Oleje silnikowe o niższej lepkości umożliwiają niższe zużycie paliwa i wyższą sprawność w niskich temperaturach. W wysokich temperaturach otoczenia silniki wymagają olejów o wyższej lepkości. Stosowanie oleju o lepkości innej niż podana może doprowadzić do uszkodzenia silnika.

Podczas dobierania oleju należy rozważyć zakres temperatur otoczenia, w jakich będzie użytkowany pojazd do momentu następnej wymiany oleju.

Następnie należy dobrać olej o lepkości podanej w poniższej tabeli.

Zakres temperatur dla poszczególnych olejów wg klasyfikacji SAE

Temperatura

°C

–30 –20 –10 0 10 20 30 40 50

Olej silnika benzynowego 2.4 MPI

Z wyjątkiem Europy Zachodniej, Bliskiego Wschodu, Libii, Brazylii (Ameryki Środkowej i Południowej)*1

Dla Europy Zachodniej, Bliskiego Wschodu, Libii, Brazylii (Ameryki Środkowej i Południowej)*2

*1 Dla zapewnienia niższego zużycia paliwa zaleca się stosowanie oleju silnikowego o klasyfikacji SAE 5W-20 (API SM/ILSAC GF-4/ACEA A5). Jeżeli jednak taki olej nie jest dostępny, należy wybrać inny olej, korzystając z odpowiedniej tabeli.

*2 Dla zapewnienia niższego zużycia paliwa zaleca się stosowanie oleju silnikowego o klasyfikacji SAE 5W-30 (ACEA A5). Jeżeli jednak taki olej nie jest dostępny, należy wybrać inny olej, korzystając z odpowiedniej tabeli.

Zakres temperatur dla poszczególnych olejów wg klasyfikacji SAE

Temperatura

°C

–30 –20 –10 0 10 20 30 40 50

Olej silnika benzynowego 2.4 GDI

Olej silnika benzynowego 3.5 MPI*2

Olej silnika wysokoprężnego

*2 Dla zapewnienia niższego zużycia paliwa zaleca się stosowanie oleju silnikowego o klasyfikacji SAE 5W-30 (ACEA A5). Jeżeli jednak taki olej nie jest dostępny, należy wybrać inny olej, korzystając z odpowiedniej tabeli.

Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN)

Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) to numer sprawdzany podczas rejestracji pojazdu i w ramach rozstrzygania aspektów prawnych, dotyczących jego własności.

Numer ten jest wybity na nadwoziu w przedziale silnika i za silnikiem.

Numer VIN może znajdować się również na tabliczce przymocowanej do górnej części deski rozdzielczej po lewej stronie. Numer ten można sprawdzić z zewnątrz, przez szybę czołową pojazdu.

Tabliczka certyfikacyjna pojazdu

Numer VIN znajduje się również na tabliczce certyfikacyjnej, przymocowanej w dolnej części środkowego słupka (po stronie kierowcy lub pasażera).

Tabliczka z rodzajem i ciśnieniem w oponach

Nowy pojazd dostarczany jest z oponami zapewniającymi najlepsze własności jezdne podczas normalnej jazdy.

Wymagane wartości ciśnienia w oponach pojazdu znajdują się na tabliczce przymocowanej w dolnej części środkowego lewego słupka.

Numer silnika

Numer identyfikacyjny silnika wybity jest w miejscu pokazanym na ilustracji.

Etykieta sprężarki układu klimatyzacji

Na etykiecie podany jest model sprężarki układu klimatyzacji, dostawca, nr katalogowy, nr seryjny, rodzaj czynnika chłodniczego (1) oraz rodzaj oleju sprężarki (2).

Etykieta czynnika chłodniczego układu klimatyzacji (jeżeli występuje)

Na etykiecie podany jest rodzaj czynnika chłodniczego oraz jego ilość.

Etykieta znajduje się od spodu maski silnika.

Deklaracja zgodności (jeżeli występuje)

Podzespoły pojazdu wykorzystujące częstotliwości radiowe spełniają wymagania Dyrektywy Wspólnoty Europejskiej 1995/5/WE.

Dodatkowe informacje, obejmujące również deklarację zgodności producenta, dostępne są na stronie internetowej Hyundai:

http://service.hyundai-motor.com