Wymiary
mm
Parametr |
mm |
|
Długość całkowita |
4770 |
|
Szerokość całkowita |
1890 |
|
Wysokość całkowita |
1680/1705*1 |
|
Rozstaw kół przednich |
Opony 235/65 R17 |
1643 |
Opony 235/60 R18 |
1638 |
|
Opony 235/55 R19 |
1635 |
|
Rozstaw kół tylnych |
Opony 235/65 R17 |
1652 |
Opony 235/60 R18 |
1647 |
|
Opony 235/55 R19 |
1644 |
|
Rozstaw osi |
2765 |
*1 Z relingami dachowymi
Silniki
Parametr |
Silnik benzynowy Theta II 2.4 |
Silnik benzynowy Lambda II 3.5 |
Silnik wysokoprężny R 2.0 |
Silnik wysokoprężny R 2.2 |
Pojemność skokowa (cm) |
2359 |
3470 |
1995 |
2199 |
Średnica × skok tłoka (mm) |
88 × 97 |
92 × 87 |
84 × 90 |
85,4 × 96 |
Kolejność zapłonów w cylindrach |
1-3-4-2 |
1-2-3-4-5-6 |
1-3-4-2 |
1-3-4-2 |
Liczba cylindrów |
4 w rzędzie |
6 w układzie widlastym |
4 w rzędzie |
4 w rzędzie |
Moc żarówek
Żarówka |
Rodzaj |
Moc (W) |
||
Przód |
Lampy przednie |
Światła mijania (typ A) |
HB3 |
60 |
Światła drogowe (typ A) |
HB3 |
60 |
||
Światła mijania (typ B) |
Diodowe |
Diodowe |
||
Światła drogowe (typ B) |
Diodowe |
Diodowe |
||
Kierunkowskazy |
PY21W |
21 |
||
Kierunkowskazy (w lusterku zewnętrznym) |
Diodowe |
Diodowe |
||
Światła do jazdy dziennej (DRL)/światła pozycyjne |
Diodowe |
Diodowe |
||
Światła przeciwmgielne (typ A) |
H8 |
35 |
||
Światła przeciwmgielne (typ B) |
Diodowe |
Diodowe |
||
Tył |
Lampy zespolone tylne |
Światła stopu/pozycyjne (typ A) |
P21/5W |
21/5 |
Światła pozycyjne (typ A) |
W5W |
5 |
||
Światła stopu/pozycyjne (typ B) |
Diodowe |
Diodowe |
||
Światła pozycyjne (typ B) |
Diodowe |
Diodowe |
||
Kierunkowskazy |
PY21W |
21 |
||
Światła cofania |
W16W |
16 |
||
Światła przeciwmgielne |
Diodowe |
Diodowe |
||
Dodatkowe światło stopu |
Diodowe |
Diodowe |
||
Lampki oświetlenia tablicy rejestracyjnej |
W5W |
5 |
||
Oświetlenie wnętrza |
Lampki oświetlenia punktowego (typ A) |
FESTOON |
10 |
|
Lampki oświetlenia punktowego (typ B) |
Diodowe |
Diodowe |
||
Lampka oświetlenia wnętrza (typ A) |
FESTOON |
10 |
||
Lampka oświetlenia wnętrza (typ B) |
Diodowe |
Diodowe |
||
Lampki w osłonach przeciwsłonecznych |
FESTOON |
5 |
||
Lampka oświetlenia bagażnika |
FESTOON |
10 |
||
Lampka oświetlenia schowka |
FESTOON |
5 |
Opony i obręcze kół
Element |
Rozmiar opony |
Rozmiar obręczy |
Prawidłowe ciśnienie bar (kPa) |
Moment dokręcania nakrętek kół kGm (Nm) |
|||
Obciążenie normalne |
Obciążenie |
||||||
Przód |
Tył |
Przód |
Tył |
||||
Koło |
235/65 R17 |
7.0J × 17 |
2,4 (240,35) |
2,4 (240,35) |
11 ÷ 13 (107 ÷ 127) |
||
235/60 R18 |
7.5J × 18 |
||||||
235/55 R19 |
8.0J × 19 |
||||||
Dojazdowe koło zapasowe |
T165/90 R17 |
4.0T × 17 |
4,2 (420) |
||||
T155/85 R18 |
4.0T × 18 |
• Jeżeli w nieodległej przyszłości oczekiwane jest nadejście niskich temperatur, do ciśnienia nominalnego można dodać 20 kPa (0,2 bar). Każdy spadek temperatury o 7°C powoduje zazwyczaj spadek ciśnienia w oponach o 7 kPa (0,07 bar). W przypadku częstych znacznych zmian temperatur należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.
• Na dużej wysokości nad poziomem morza ciśnienie atmosferyczne zazwyczaj jest niższe. Dlatego przed jazdą na dużej wysokości nad poziomem morza ciśnienie w oponach należy sprawdzić z wyprzedzeniem. W razie potrzeby skorygować ciśnienie (zmiana ciśnienia powietrza w miarę wzrostu wysokości: + 10 kPa (+ 0,1 bar)/1 km).
• Nie wolno przekraczać maksymalnego ciśnienia podanego na boku opony.
Podczas wymiany opon należy upewnić się, że nowe opony mają taki sam rozmiar, jak opony zamontowane fabrycznie w pojeździe.
Użycie opon o innych rozmiarach może spowodować uszkodzenie związanych z nimi części i nieprawidłowe zachowanie pojazdu.
Indeksy obciążenia i prędkości opon
Parametr |
Rozmiar opony |
Rozmiar obręczy |
Obciążenie |
Prędkość |
||
Indeks |
kg |
Indeks prędkości |
km/h |
|||
Koło |
235/65 R17 |
7.0J × 17 |
104 |
900 |
H |
210 |
235/60 R18 |
7.5J × 18 |
107 |
975 |
V |
240 |
|
235/55 R19 |
8.0J × 19 |
101 |
825 |
V |
240 |
|
Dojazdowe koło zapasowe |
T165/90 R17 |
4.0T × 17 |
116 |
1250 |
M |
130 |
T155/85 R18 |
4.0T × 18 |
115 |
1215 |
M |
130 |
Układ klimatyzacji
Parametr |
Ilość |
Rodzaj |
||
Czynnik chłodniczy |
R1234yf |
Przód |
625 ± 25 g |
R-1234yf |
Przód i tył |
800 ± 25 g |
|||
R134a |
Przód |
700 ± 25 g |
||
Przód i tył |
850 ± 25 g |
|||
Olej sprężarki |
Przód |
120 ± 10 g |
PAG |
|
Przód i tył |
210 ± 10 g |
Więcej informacji można uzyskać w Autoryzowanej Stacji Obsługi (ASO) Hyundai.
Masa pojazdu i pojemność bagażnika
Wersje spełniające normę Euro 6d
Opis |
Silnik Theta-II 2.4 GDI |
Silnik R 2.0 (wysokoprężny) |
Silnik R 2.2 (wysokoprężny) |
|||||
A/T, napęd 4×4 |
M/T, napęd 4×2 |
M/T, napęd 4×4 |
A/T, napęd 4×4 |
M/T, napęd 4×2 |
M/T, napęd 4×4 |
A/T, napęd 4×2 |
A/T, napęd 4×4 |
|
Wersja 5-miejscowa (kg) |
2264 |
2341 |
2399 |
2402 |
2341 |
2400 |
2346 |
2407 |
Wersja 7-miejscowa (kg) |
2452 |
2528 |
2587 |
2589 |
2529 |
2588 |
2534 |
2594 |
Wersje spełniające normę Euro 4,5
Opis |
Silnik Theta-II 2.4 GDI |
Silnik Theta-II 2.4 MPI |
Silnik R 2.2 (wysokoprężny) |
|||||
A/T, napęd 4×4 |
A/T, napęd 4×4 |
M/T, napęd 4×2 |
M/T, napęd 4×4 |
M/T, napęd 4×2 |
M/T, napęd 4×4 |
A/T, napęd 4×2 |
A/T, napęd 4×4 |
|
Wersja 5-miejscowa (kg) |
2264 |
2264 |
2205 |
2263 |
2341 |
2400 |
2346 |
2407 |
Wersja 7-miejscowa (kg) |
2452 |
2452 |
2392 |
2450 |
2529 |
2588 |
2534 |
2594 |
M/T: mechaniczna skrzynia biegów. Min: za siedzeniami tylnymi, do górnej krawędzi oparć.
A/T: automatyczna skrzynia biegów. Maks: za fotelami przednimi, do dachu.
Pojemność bagażnika
Opis |
Wersja 5-miejscowa |
Wersja 7-miejscowa |
|
Pojemność |
Min. |
625 l |
547 l |
Maks. |
1695 l |
1625 l |
Wymagane oleje i płyny eksploatacyjne
Aby umożliwić właściwe osiągi i zapewnić trwałość silnika oraz układu przeniesienia napędu, należy stosować wyłącznie oleje i płyny eksploatacyjne odpowiedniej jakości. Stosowanie odpowiednich olejów i płynów eksploatacyjnych wpływa również pozytywnie na sprawność silnika i zużycie paliwa.
W tym pojeździe należy stosować wyłącznie oleje i płyny eksploatacyjne podane w poniższych tabelach.
Olej/płyn eksploatacyjny |
Ilość |
Rodzaj |
||
Olej silnikowy*1 *2 Zalecany |
Silniki |
Theta II 2.4 MPI Theta II 2.4 GDI |
4,8 l |
ACEA A5/B5 |
Theta II 2.4 MPI |
API Service SM*4, ILSAC GF-4 lub o wyższej klasyfikacji jakościowej, ACEA A5/B5 |
|||
Lambda 3.5 MPl |
5,7 l |
ACEA A5/B5*5 |
||
Silniki |
R 2.0 z filtrem DPF*3 |
6,5 l |
ACEA C3 lub C2 |
|
R 2.2 z filtrem DPF*3 |
||||
Olej mechanicznej skrzyni biegów |
1,8 ÷ 1,9 l |
API GL-4, SAE 70W (HK MTF 70W (SK)), SPIRAX S6 GHME 70W (H.K.SHELL), GS MTF HD 70W (GS CALTEX) |
*1 Patrz zalecane lepkości wg klasyfikacji SAE na następnej stronie.
*2 Obecnie dostępne są oleje silnikowe oznaczone jako „Energy Conserving Oil” (olej oszczędzający energię). Poza innymi korzyściami, wpływają one na zmniejszenie zużycia paliwa poprzez ograniczenie ilości paliwa, niezbędnej do pokonywania oporów wewnętrznych silnika. Zwykle korzyści te są niemierzalne w codziennej jeździe, ale np. w skali roku przynoszą zauważalne ograniczenie wydatków na paliwo.
*3 Filtr cząstek stałych.
*4 Jeżeli w danym kraju olej klasyfikacji SM wg normy API, olej ILSAC GF-4 lub ACEA A5/B5 jest niedostępny, należy użyć oleju klasyfikacji SL wg API, oleju ILSAC GF-3 lub ACEA A3.
*5 Jeżeli w danym kraju olej ACEA A5 jest niedostępny, należy użyć oleju klasyfikacji SL wg API, oleju ILSAC GF-3 lub ACEA A3.
Olej/płyn eksploatacyjny |
Ilość |
Rodzaj |
||
Olej automatycznej skrzyni biegów |
Silniki |
Theta II 2.4 MPI |
7,1 l |
MICHANG ATF SP-IV, SK ATF SP-IV, NOCA ATF SP-IV, Hyundai Genuine ATF SP-IV |
Theta II 2.4 GDI |
6,7 l |
|||
Lambda 3.5 MPI |
7,0 l |
|||
Silniki |
R 2.0 |
7,0 l |
||
R 2.2 |
7,1 l |
|||
Płyn chłodzący |
Silniki |
Theta II 2.4 MPI |
M/T: 7,9 l, A/T: 8,2 l |
Mieszanina środka chroniącego przed zamarzaniem i wody destylowanej (glikol etylenowy do chłodnic aluminiowych) |
Theta II 2.4 GDI |
8,2 l |
|||
Lambda 3.5 MPI |
8,9 l |
|||
Silniki wysokoprężne |
R 2.0 |
8,8 l |
||
R 2.2 |
8,8 ÷ 9,0 l |
|||
Płyn hamulcowy i sterowania sprzęgłem |
0,44 ÷ 0,48 l |
FMVSS116 DOT-4 |
||
Olej przekładni głównej tylnej (wersje z napędem 4×4) |
0,58 l |
Olej przekładni hipoidalnej API GL-5, SAE 75W/85 |
||
Olej skrzyni rozdzielczej |
Theta II 2.4, R 2.0/2.2 |
0,45 l |
||
Lambda 3.5 |
0,65 l |
|||
Paliwo |
71 l |
Patrz „Wymagania dotyczące paliwa” we wstępie. |
||
Roztwór mocznika (silniki wysokoprężne) |
18 l |
ISO22241, DIN70070 |
Zalecany olej silnikowy
Producent |
Olej |
|
Shell |
Silniki benzynowe |
Helix Ultra AH 5W30 |
Helix Ultra A5/B5 0W30 |
||
Silniki wysokoprężne |
Helix Ultra ECT AH 5W30 |
|
Helix Ultra ECT C2/C3 0W30 |
Zalecana lepkość wg klasyfikacji SAE
Przed sprawdzeniem lub spuszczeniem jakiegokolwiek oleju lub płynu eksploatacyjnego należy dokładnie oczyścić miejsce wokół zakrętki wlewu, korka spustowego i/lub wskaźnika poziomu. Jest to szczególnie ważne, jeżeli pojazd był użytkowany na obszarze o wyjątkowo dużym zapyleniu, na terenach piaszczystych lub na drogach gruntowych. Oczyszczenie zakrętki wlewu, korka spustowego i/lub wskaźnika chroni przed dostaniem się pyłu lub innych zanieczyszczeń do silnika albo innych mechanizmów, które może w konsekwencji doprowadzić do ich uszkodzenia.
Lepkość (gęstość) oleju silnikowego wpływa na zużycie paliwa i pracę silnika w niskich temperaturach otoczenia (zdolność rozruchową i tempo obiegu oleju). Oleje silnikowe o niższej lepkości umożliwiają niższe zużycie paliwa i wyższą sprawność w niskich temperaturach. W wysokich temperaturach otoczenia silniki wymagają olejów o wyższej lepkości. Stosowanie oleju o lepkości innej niż podana może doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Podczas dobierania oleju należy rozważyć zakres temperatur otoczenia, w jakich będzie użytkowany pojazd do momentu następnej wymiany oleju.
Następnie należy dobrać olej o lepkości podanej w poniższej tabeli.
Zakres temperatur dla poszczególnych olejów wg klasyfikacji SAE |
|||
Temperatura |
°C |
–30 –20 –10 0 10 20 30 40 50 |
|
Olej silnika benzynowego 2.4 MPI |
Z wyjątkiem Europy Zachodniej, Bliskiego Wschodu, Libii, Brazylii (Ameryki Środkowej i Południowej)*1 |
|
|
Dla Europy Zachodniej, Bliskiego Wschodu, Libii, Brazylii (Ameryki Środkowej i Południowej)*2 |
|
*1 Dla zapewnienia niższego zużycia paliwa zaleca się stosowanie oleju silnikowego o klasyfikacji SAE 5W-20 (API SM/ILSAC GF-4/ACEA A5). Jeżeli jednak taki olej nie jest dostępny, należy wybrać inny olej, korzystając z odpowiedniej tabeli.
*2 Dla zapewnienia niższego zużycia paliwa zaleca się stosowanie oleju silnikowego o klasyfikacji SAE 5W-30 (ACEA A5). Jeżeli jednak taki olej nie jest dostępny, należy wybrać inny olej, korzystając z odpowiedniej tabeli.
Zakres temperatur dla poszczególnych olejów wg klasyfikacji SAE |
||
Temperatura |
°C |
–30 –20 –10 0 10 20 30 40 50 |
Olej silnika benzynowego 2.4 GDI |
|
|
Olej silnika benzynowego 3.5 MPI*2 |
|
|
Olej silnika wysokoprężnego |
|
*2 Dla zapewnienia niższego zużycia paliwa zaleca się stosowanie oleju silnikowego o klasyfikacji SAE 5W-30 (ACEA A5). Jeżeli jednak taki olej nie jest dostępny, należy wybrać inny olej, korzystając z odpowiedniej tabeli.
Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN)
Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) to numer sprawdzany podczas rejestracji pojazdu i w ramach rozstrzygania aspektów prawnych, dotyczących jego własności.
Numer ten jest wybity na nadwoziu w przedziale silnika i za silnikiem.
Numer VIN może znajdować się również na tabliczce przymocowanej do górnej części deski rozdzielczej po lewej stronie. Numer ten można sprawdzić z zewnątrz, przez szybę czołową pojazdu.
Tabliczka certyfikacyjna pojazdu
Numer VIN znajduje się również na tabliczce certyfikacyjnej, przymocowanej w dolnej części środkowego słupka (po stronie kierowcy lub pasażera).
Tabliczka z rodzajem i ciśnieniem w oponach
Nowy pojazd dostarczany jest z oponami zapewniającymi najlepsze własności jezdne podczas normalnej jazdy.
Wymagane wartości ciśnienia w oponach pojazdu znajdują się na tabliczce przymocowanej w dolnej części środkowego lewego słupka.
Numer silnika
Numer identyfikacyjny silnika wybity jest w miejscu pokazanym na ilustracji.
Etykieta sprężarki układu klimatyzacji
Na etykiecie podany jest model sprężarki układu klimatyzacji, dostawca, nr katalogowy, nr seryjny, rodzaj czynnika chłodniczego (1) oraz rodzaj oleju sprężarki (2).
Etykieta czynnika chłodniczego układu klimatyzacji (jeżeli występuje)
Na etykiecie podany jest rodzaj czynnika chłodniczego oraz jego ilość.
Etykieta znajduje się od spodu maski silnika.
Deklaracja zgodności (jeżeli występuje)
Podzespoły pojazdu wykorzystujące częstotliwości radiowe spełniają wymagania Dyrektywy Wspólnoty Europejskiej 1995/5/WE.
Dodatkowe informacje, obejmujące również deklarację zgodności producenta, dostępne są na stronie internetowej Hyundai: