Wymiary
Parametr |
mm |
|
Długość całkowita |
4620 |
|
Szerokość całkowita |
1800 |
|
Wysokość całkowita |
1435 |
|
Rozstaw kół przednich |
Opony 195/65 R15 |
1563 |
Opony 205/55 R16 |
1555 |
|
Opony 225/45 R17 |
1549 |
|
Rozstaw kół tylnych |
Opony 195/65 R15 |
1572 |
Opony 205/55 R16 |
1564 |
|
Opony 225/45 R17 |
1558/1563*¹ |
|
Rozstaw osi |
2700 |
*¹ Zawieszenie wielowahaczowe
Silniki
Parametr |
Silnik 2.0 MPI |
Silnik 1.6 MPI |
Silnik 1.6 T-GDI |
Pojemność skokowa (cm³) |
1999 |
1591 |
1591 |
Średnica × skok tłoka (mm) |
81 × 97 |
77 × 85,4 |
77 × 85,4 |
Kolejność zapłonów w cylindrach |
1-3-4-2 |
1-3-4-2 |
1-3-4-2 |
Liczba cylindrów |
4, w rzędzie |
4, w rzędzie |
4, w rzędzie |
Moc żarówek
Żarówka |
Rodzaj |
Moc (W) |
|||
Przód |
Typ A |
Światła przednie |
Światła mijania i drogowe |
HB3 |
60 |
Kierunkowskazy |
PY21W |
21 |
|||
Światła do jazdy dziennej (DRL) i światła pozycyjne |
Z żarówkami |
21/5W |
21/5 |
||
Diodowe |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Typ B |
Światła przednie |
Światła mijania |
Diodowe |
Diodowe |
|
Światła drogowe |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Kierunkowskazy |
PY21W |
21 |
|||
Światła do jazdy dziennej (DRL) i światła pozycyjne |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Kierunkowskazy boczne |
Z żarówkami |
WY5W |
5 |
||
Diodowe |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Tył |
Typ A |
Światła pozycyjne |
W5W |
5 |
|
Światła pozycyjne/stopu |
P21/5W |
21/5 |
|||
Kierunkowskazy |
PY21W |
21 |
|||
Typ B |
Światła pozycyjne |
Diodowe |
Diodowe |
||
Światła stopu |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Kierunkowskazy |
PY21W |
21 |
|||
Światła cofania |
P21W |
21 |
|||
Światła przeciwmgielne |
Diodowe (LR5B) |
Diodowe |
|||
Dodatkowe światło stopu |
W21W |
21 |
|||
Lampki oświetlenia tablicy rejestracyjnej |
W5W |
5 |
|||
Oświetlenie wnętrza |
Oświetlenie punktowe |
W10W |
10 |
||
Lampka oświetlenia wnętrza |
FESTOON |
8 |
|||
Lampki w osłonach przeciwsłonecznych |
FESTOON |
5 |
|||
Lampka oświetlenia bagażnika |
FESTOON |
5 |
Opony i obręcze kół
Element |
Rozmiar opony |
Rozmiar obręczy |
Prawidłowe ciśnienie bar (kPa) |
Moment dokręcania nakrętek kół kGm (Nm) |
|||
Obciążenie normalne*¹ |
Obciążenie maksymalne |
||||||
Koła przednie |
Koła tylne |
Koła przednie |
Koła tylne |
||||
Koło pełnowymiarowe |
195/65 R15 |
6.0J × 15 |
2,3 (230) |
2,3 (230) |
2,3 (230) |
2,3 (230) |
11 ÷ 13 (107÷ 127) |
205/55 R16 |
6.5J × 16 |
||||||
225/45 R17 |
7.0J × 17 |
||||||
Dojazdowe koło zapasowe (jeżeli występuje) |
T125/80 D15 |
4.0T × 15 |
4,2 (420) |
4,2 (420) |
4,2 (420) |
4,2 (420) |
|
T125/80 D16 |
4.0T × 16 |
*¹ Obciążenie normalne: do 3 osób.
• Jeżeli w nieodległej przyszłości oczekiwane jest nadejście niskich temperatur, do ciśnienia nominalnego można dodać 20 kPa (0,2 bar). Każdy spadek temperatury o 7°C powoduje zazwyczaj spadek ciśnienia w oponach o 7 kPa (0,07 bar). W przypadku częstych znacznych zmian temperatur należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.
• Na dużej wysokości nad poziomem morza ciśnienie atmosferyczne zazwyczaj jest niższe. Dlatego przed jazdą na dużej wysokości nad poziomem morza ciśnienie w oponach należy sprawdzić z wyprzedzeniem. W razie potrzeby skorygować ciśnienie (zmiana ciśnienia powietrza w miarę wzrostu wysokości: + 10 kPa/1 km).
Podczas wymiany opon należy upewnić się, że nowe opony mają taki sam rozmiar, jak opony zamontowane fabrycznie w pojeździe. Użycie opon o innych rozmiarach może spowodować uszkodzenie związanych z nimi elementów i nieprawidłowe zachowanie pojazdu.
Układ klimatyzacji
Parametr |
Ilość |
Rodzaj |
Czynnik chłodniczy (g) |
500 ± 25 |
R-1234yf |
Olej sprężarki (g) |
110 ± 10 |
PAG (FD46XG) |
Więcej informacji można uzyskać w Autoryzowanej Stacji Obsługi (ASO) Hyundai.
Indeksy obciążenia i prędkości opon
Element |
Rozmiar opony |
Rozmiar obręczy |
Obciążenie |
Prędkość |
||
Indeks obciążenia |
kg |
Indeks prędkości |
km/h |
|||
Koło pełnowymiarowe |
195/65 R15 |
6.0J × 15 |
91 |
615 |
H |
210 |
205/55 R16 |
6.5J × 16 |
91 |
615 |
H |
210 |
|
225/45 R17 |
7.0J × 17 |
91 |
615 |
W |
270 |
|
Dojazdowe koło zapasowe (jeżeli występuje) |
T125/80 D15 |
4.0T × 15 |
95 |
690 |
M |
130 |
T125/80 D16 |
4.0T × 16 |
97 |
730 |
M |
130 |
Masa pojazdu i pojemność bagażnika
Parametr |
Silnik 2.0 MPI |
Silnik 1.6 MPI |
Silnik 1.6 T-GDI |
||
M/T |
A/T |
M/T |
A/T |
DCT |
|
Maksymalna masa całkowita (kg) |
1800 |
1820 |
1770 |
1800 |
1840 |
Pojemność bagażnika (l) |
458 |
M/T: mechaniczna skrzynia biegów,
A/T: automatyczna skrzynia biegów,
DCT: dwusprzęgłowa skrzynia biegów
Wymagane oleje i płyny eksploatacyjne
Aby umożliwić właściwe osiągi i zapewnić trwałość silnika oraz układu przeniesienia napędu, należy stosować wyłącznie oleje i płyny eksploatacyjne odpowiedniej jakości. Stosowanie odpowiednich olejów i płynów eksploatacyjnych wpływa również pozytywnie na sprawność silnika i zużycie paliwa.
W tym pojeździe należy stosować wyłącznie oleje i płyny eksploatacyjne podane w poniższych tabelach.
Olej |
Ilość |
Rodzaj |
|
Olej silnikowy*¹ *² Zalecany |
Silnik 2.0 MPI |
4,0 l |
SAE 5W-20 lub o najnowszej klasyfikacji API albo ILSAC |
Silnik 1.6 MPI |
3,6 l |
SAE 5W-20 lub o najnowszej klasyfikacji API albo ILSAC |
|
Silnik 1.6 T-GDI |
4,5 l |
ACEA A5/B5 |
*¹ Patrz zalecane lepkości wg klasyfikacji SAE na stronie 8.
*² Obecnie dostępne są oleje silnikowe oznaczone jako „Energy Conserving Oil” (olej oszczędzający energię). Poza innymi korzyściami wpływają one na ograniczenie zużycia paliwa poprzez zmniejszenie oporów wewnętrznych silnika. Zwykle korzyści te są niemierzalne w codziennej jeździe, ale np. w skali roku przynoszą zauważalne ograniczenie wydatków na paliwo.
Olej |
Ilość |
Rodzaj |
||
Olej mechanicznej skrzyni biegów |
Silnik 2.0 MPI |
1,5 ÷ 1,6 l |
HK SYN MTF 70W (SK) SPIRAX S6 GHME 70W MTF (H.K.SHELL) GS MTF HD 70W (GS CALTEX) (API GL-4, SAE 70W, TGO-9) |
|
Silnik 1.6 MPI |
1,6 ÷ 1,7 l |
|||
Olej automatycznej skrzyni biegów |
Silnik 2.0 MPI |
6,7 l |
MICHANG ATF SP-IV, SK ATF SP-IV, NOCA ATF SP-IV, |
|
Silnik 1.6 MPI |
6,7 l |
|||
Olej dwusprzęgłowej skrzyni biegów (DCT) |
Silnik 1.6 T-GDI |
1,9 ÷ 2,0 l |
HK DCTF 70W (SK) |
|
Płyn chłodzący |
Silnik 2.0 MPI |
M/T |
5,9 l |
Mieszanina środka chroniącego przed zamarzaniem i wody |
A/T |
5,8 l |
|||
Silnik 1.6 MPI |
M/T |
5,7 l |
||
A/T |
5,6 l |
|||
Silnik 1.6 T-GDI |
DCT |
6,1 l |
||
Płyn hamulcowy i sterowania sprzęgłem |
0,7 ÷ 0,8 l |
FMVSS116 DOT-4 |
||
Paliwo |
50 l |
Patrz „Wymagania dotyczące paliwa” we wstępie. |
Zalecana lepkość wg klasyfikacji SAE
Przed sprawdzeniem lub spuszczeniem jakiegokolwiek oleju lub płynu eksploatacyjnego należy dokładnie oczyścić miejsce wokół zakrętki wlewu, korka spustowego i/lub wskaźnika poziomu. Jest to szczególnie ważne, jeżeli pojazd był użytkowany na obszarze o wyjątkowo dużym zapyleniu, na terenach piaszczystych lub na drogach gruntowych. Oczyszczenie zakrętki wlewu, korka spustowego i/lub wskaźnika chroni przed dostaniem się pyłu lub innych zanieczyszczeń do silnika albo innych mechanizmów, które może w konsekwencji doprowadzić do ich uszkodzenia.
Lepkość (gęstość) oleju silnikowego wpływa na zużycie paliwa i pracę silnika w niskich temperaturach otoczenia (zdolność rozruchową i właściwości przepływowe oleju). Oleje silnikowe o niższej lepkości umożliwiają niższe zużycie paliwa i wyższą sprawność w niskich temperaturach. W wysokich temperaturach otoczenia silniki wymagają olejów o wyższej lepkości. Stosowanie oleju o lepkości innej niż podana może doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Podczas dobierania oleju należy rozważyć zakres temperatur otoczenia, w jakich będzie użytkowany pojazd do momentu następnej wymiany oleju.
Następnie należy dobrać olej o lepkości podanej w poniższej tabeli.
Zakres temperatur dla poszczególnych olejów wg klasyfikacji SAE |
|||
Temperatura |
°C |
–30 –20 –10 0 10 20 30 40 50 |
|
Olej silnika benzynowego |
Silnik |
|
|
Silnik |
|
*¹ Dla zapewnienia niższego zużycia paliwa zaleca się stosowanie oleju silnikowego o klasyfikacji SAE 5W-30. Jeżeli jednak taki olej nie jest dostępny, należy wybrać inny olej, korzystając z odpowiedniej tabeli.
Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN)
Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) to niepowtarzalny, przypisany do pojazdu numer używany do rejestracji pojazdu i do rozstrzygania aspektów prawnych, dotyczących jego własności.
Numer ten jest wybity na podłodze pod fotelem pasażera. Aby sprawdzić numer, należy otworzyć pokrywę.
Numer VIN może znajdować się również na tabliczce przymocowanej do górnej części deski rozdzielczej. Numer ten można sprawdzić z zewnątrz, przez szybę czołową pojazdu.
Tabliczka znamionowa pojazdu
Numer VIN znajduje się również na tabliczce znamionowej, przymocowanej do dolnej części środkowego słupka (po stronie kierowcy lub pasażera).
Naklejka z rodzajem opon i ciśnieniem
Nowy pojazd dostarczany jest z oponami zapewniającymi najlepsze własności jezdne podczas normalnej jazdy.
Wymagane wartości ciśnienia w oponach pojazdu znajdują się na naklejce umieszczonej w dolnej części środkowego lewego słupka.
Numer silnika
Numery identyfikacyjne silników wybite są w miejscach pokazanych na ilustracjach.
Etykieta sprężarki układu klimatyzacji
Na etykiecie podano model sprężarki układu klimatyzacji, nr katalogowy dostawcy, nr seryjny, rodzaj czynnika chłodniczego (1) oraz rodzaj oleju sprężarki (2).
Naklejka z rodzajem paliwa (jeżeli występuje)
Naklejka z rodzajem paliwa na pokrywie wlewu paliwa.
A. Liczba oktanowa benzyny bezołowiowej.
1) RON/ROZ: liczba oktanowa
2) (R+M)/2, AKI: wartość przeciwstukowa
B. Identyfikatory paliw pochodzących z ropy naftowej.
Symbol ten oznacza paliwo, które można stosować. Nie stosować żadnych innych paliw.
C. Więcej informacji — patrz „Wymagania dotyczące paliwa” we wstępie.
Deklaracja zgodności (jeżeli występuje)
Podzespoły pojazdu wykorzystujące częstotliwości radiowe spełniają wymagania Dyrektywy Wspólnoty Europejskiej 1995/5/WE.
Dodatkowe informacje, obejmujące również deklarację zgodności producenta, dostępne są na stronie internetowej Hyundai: