Wymiary
mm
Parametr |
Wersja 5-drzwiowa |
Wersja „fastback” |
|
Długość całkowita |
4335 |
4455 |
|
Szerokość całkowita |
ze złożonymi lusterkami zewnętrznymi |
1795 |
1795 |
z rozłożonymi lusterkami zewnętrznymi |
2039 |
2039 |
|
Wysokość całkowita |
1451*¹/1447*² |
1417*¹/1419*² |
|
Rozstaw kół przednich |
Opony 225/40 ZR18 |
1557 |
1557 |
Opony 235/35 R19 |
1556 |
1556 |
|
Rozstaw kół tylnych |
Opony 225/40 ZR18 |
1566 |
1566 |
Opony 235/35 R19 |
1564 |
1564 |
|
Rozstaw osi |
2650 |
2650 |
*¹ 18-calowe obręcze kół
*² 19-calowe obręcze kół
Silnik
Pojemność skokowa |
Średnica × skok tłoka |
Kolejność zapłonów w cylindrach |
Liczba cylindrów |
1998 cm³ |
86,0 × 86,0 mm |
1-3-4-2 |
4 w rzędzie |
Moc żarówek
Żarówka |
Rodzaj |
Moc (W) |
||
Przód |
Światła przednie |
Światła mijania |
Diodowe |
Diodowe |
Światła drogowe |
Diodowe |
Diodowe |
||
Światła pozycyjne |
Diodowe |
Diodowe |
||
Kierunkowskazy |
Diodowe |
Diodowe |
||
Światła statycznego doświetlania zakrętów (SBL) |
Diodowe |
Diodowe |
||
Światła do jazdy dziennej (DRL) |
Diodowe |
Diodowe |
||
Kierunkowskazy boczne |
Diodowe |
Diodowe |
||
Tył |
Światła stopu i pozycyjne |
Diodowe |
Diodowe |
|
Kierunkowskazy |
PY21W |
21 |
||
Światło cofania |
W16W |
16 |
||
Światła przeciwmgielne tylne |
Typ A |
PY21W |
21 |
|
Typ B |
Diodowe |
Diodowe |
||
Dodatkowe światło stopu |
Diodowe |
Diodowe |
||
Lampki oświetlenia tablicy rejestracyjnej |
W5W |
5 |
||
Oświetlenie wnętrza |
Oświetlenie punktowe |
W10W |
10 |
|
Lampka oświetlenia wnętrza |
Typ A |
Żarówka rurkowa |
8 |
|
Typ B |
Diodowe |
Diodowe |
||
Lampki w osłonach przeciwsłonecznych |
Żarówka rurkowa |
5 |
||
Lampka oświetlenia schowka |
Żarówka rurkowa |
5 |
||
Lampka oświetlenia bagażnika |
Żarówka rurkowa |
10 |
Opony i obręcze kół
Wersja |
Rozmiar opony |
Rozmiar obręczy |
ET |
Otwór |
Śruby |
Gwint |
Ciśnienie kPa (bar) |
Moment |
|||||||
Obciążenie |
Obciążenie |
Jazda |
Jazda |
||||||||||||
Przód |
Tył |
Przód |
Tył |
Przód |
Tył |
Przód |
Tył |
11 ÷ 13 |
|||||||
5-drzwiowa |
225/40 ZR18 |
7.5J × 18 |
53 |
67,1 |
5 × 114,3 |
M12 × 1,5 |
250 |
230 |
280 |
280 |
280 |
280 |
250 |
250 |
|
235/35 R19 |
8.0J × 19 |
55 |
67,1 |
5 × 114,3 |
M12 × 1,5 |
260 |
240 |
290 |
290 |
290 |
290 |
260 |
260 |
||
„fastback” |
225/40 ZR18 |
7.5J × 18 |
53 |
67,1 |
5 × 114,3 |
M12 × 1,5 |
250 |
230 |
280 |
280 |
280 |
280 |
250 |
230 |
|
235/35 R19 |
8.0J × 19 |
55 |
67,1 |
5 × 114,3 |
M12 × 1,5 |
260 |
240 |
290 |
290 |
290 |
290 |
260 |
240 |
*¹ W przypadku jazdy z wysokimi prędkościami (ponad 160 km/h, jeżeli pozwalają na to przepisy), ciśnienie w oponach należy wyregulować zgodnie z wartościami podanymi w powyższej tabeli.
*² Ciśnienie w oponach rozgrzanych. Liczba osób jadących pojazdem: maks. 2, bez bagażu. Po zakończeniu jazdy po torze należy zmienić ciśnienie w oponach do wartości zalecanej dla jazdy drogowej w normalnych warunkach.
Dojazdowe koło zapasowe
Rozmiar opony |
Rozmiar obręczy |
Ciśnienie kPa (bar) |
Moment dokręcania nakrętek kół kGm (Nm) |
|
Przód |
Tył |
|||
T125/70 R18 |
4.0T × 18 |
420 (4,2) |
420 (4,2) |
11 ÷ 13 (107 ÷ 127) |
Pojazdy bez dojazdowego koła zapasowego są wyposażone w zestaw naprawczy do opon.
• Jeżeli w nieodległej przyszłości oczekiwane jest nadejście niskich temperatur, do ciśnienia nominalnego można dodać 20 kPa (0,2 bar). Każdy spadek temperatury o 7°C powoduje zazwyczaj spadek ciśnienia w oponach o 7 kPa (0,07 bar). W przypadku częstych znacznych zmian temperatur należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.
• Na dużej wysokości nad poziomem morza ciśnienie atmosferyczne zazwyczaj jest niższe. Dlatego przed jazdą na dużej wysokości nad poziomem morza ciśnienie w oponach należy sprawdzić z wyprzedzeniem. W razie potrzeby skorygować ciśnienie (zmiana ciśnienia powietrza w miarę wzrostu wysokości: + 10 kPa (+ 0,1 bar)/1 km).
• Nie wolno przekraczać maksymalnego ciśnienia podanego na boku opony.
Podczas wymiany opon należy upewnić się, że nowe opony mają taki sam rozmiar, jak opony zamontowane fabrycznie.
Użycie opon o innych rozmiarach może spowodować uszkodzenie związanych z nimi części i nieprawidłowe zachowanie pojazdu.
Indeksy obciążenia i prędkości opon
Wersja |
Rozmiar opony |
Rozmiar obręczy |
Obciążenie |
Prędkość |
||
Indeks obciążenia |
kg |
Indeks |
km/h |
|||
Koło pełnowymiarowe |
225/40 ZR18 |
7.5J × 18 |
92 |
630 |
Y |
300 |
235/35 R19 |
8.0J × 19 |
91 |
615 |
Y |
300 |
Układ klimatyzacji
Czynnik |
Ilość |
Rodzaj |
Czynnik chłodniczy (g) |
475 ÷ 525 |
R-1234yf |
Olej sprężarki (g) |
100 ÷ 120 |
PAG |
Więcej informacji można uzyskać w Autoryzowanej Stacji Obsługi (ASO) Hyundai.
Masa pojazdu i pojemność bagażnika
Wersja 5-drzwiowa |
Wersja „fastback” |
||
Masa całkowita pojazdu (kg) |
1950 |
||
Pojemność bagażnika (l) |
Min. |
395/381*¹ |
450/436*¹ |
Maks. |
1301/1287*¹ |
1351/1337*¹ |
*¹ Wersje z tylną belką usztywniającą.
Pojemność bagażnika min.: za siedzeniami tylnymi, do górnej krawędzi oparć.
Pojemność bagażnika maks.: za fotelami przednimi, do dachu.
Wymagane oleje i płyny eksploatacyjne
Aby umożliwić właściwe osiągi i zapewnić trwałość silnika oraz układu przeniesienia napędu, należy stosować wyłącznie oleje i płyny eksploatacyjne odpowiedniej jakości. Stosowanie odpowiednich olejów i płynów eksploatacyjnych wpływa również pozytywnie na sprawność silnika i zużycie paliwa.
W tym pojeździe należy stosować wyłącznie oleje i płyny eksploatacyjne podane w poniższych tabelach.
Olej/płyn eksploatacyjny |
Ilość |
Rodzaj |
Olej silnikowy*¹ *² Zalecany
|
4,8 l |
ACEA C2, SAE 0W-30 |
Olej mechanicznej skrzyni biegów |
1,8 ÷ 1,9 l |
HK SYN MTF 70W (SK) SPIRAX S6 GHME 70W MTF (H.K.SHELL) GS MTF HD 70W (GS CALTEX) (API GL-4, SAE 70W) |
Płyn chłodzący |
8,5 l |
Mieszanina środka chroniącego przed zamarzaniem i wody destylowanej (płyn do chłodnic aluminiowych na bazie fosforanowego glikolu etylenowego) |
Płyn hamulcowy i sterowania sprzęgłem |
0,7 ÷ 0,8 l |
FMVSS116 DOT-4 |
Paliwo |
50 l |
Patrz „Wymagania dotyczące paliwa” we wstępie. |
*¹ Patrz zalecane lepkości wg klasyfikacji SAE na stronie 9.
*² Obecnie dostępne są oleje silnikowe oznaczone jako „Energy Conserving Oil” (olej oszczędzający energię). Poza innymi korzyściami wpływają one na ograniczenie zużycia paliwa poprzez zmniejszenie oporów wewnętrznych silnika. Zwykle korzyści te są niemierzalne w codziennej jeździe, ale np. w skali roku przynoszą zauważalne zmniejszenie wydatków na paliwo.
Zalecany olej silnikowy
Producent |
Olej |
Shell |
Helix Ultra ECT C2/C3 0W30 |
Zalecana lepkość wg klasyfikacji SAE
Lepkość (gęstość) oleju silnikowego wpływa na zużycie paliwa i pracę silnika w niskich temperaturach otoczenia (zdolność rozruchową i właściwości przepływowe oleju). Oleje silnikowe o niższej lepkości umożliwiają mniejsze zużycie paliwa i wyższą sprawność w niskich temperaturach. W wysokich temperaturach otoczenia silniki wymagają olejów o wyższej lepkości. Stosowanie oleju o lepkości innej niż podana może doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Podczas dobierania oleju należy rozważyć zakres temperatur otoczenia, w jakich będzie użytkowany pojazd do momentu następnej wymiany oleju. Następnie należy dobrać olej o lepkości podanej w poniższej tabeli.
Przed sprawdzeniem lub spuszczeniem jakiegokolwiek oleju lub płynu eksploatacyjnego należy dokładnie oczyścić miejsce wokół zakrętki wlewu, korka spustowego i/lub wskaźnika poziomu. Jest to szczególnie ważne, jeżeli pojazd był użytkowany na obszarze o wyjątkowo dużym zapyleniu, na terenach piaszczystych lub na drogach gruntowych. Oczyszczenie zakrętki wlewu, korka spustowego i/lub wskaźnika chroni przed dostaniem się pyłu lub innych zanieczyszczeń do silnika albo innych mechanizmów, które może w konsekwencji doprowadzić do ich uszkodzenia.
Zakres temperatur dla poszczególnych olejów wg klasyfikacji SAE |
||
Temperatura |
°C |
–30 –20 –10 0 10 20 30 40 |
Wszystkie kraje*¹ |
|
*¹ Dla zapewnienia niższego zużycia paliwa zaleca się stosowanie oleju silnikowego o klasyfikacji SAE 0W-30. Jeżeli jednak taki olej nie jest dostępny, należy wybrać inny olej, korzystając z odpowiedniej tabeli.
Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN)
Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) to niepowtarzalny, przypisany do pojazdu numer używany do rejestracji pojazdu i do rozstrzygania aspektów prawnych, dotyczących jego własności.
Numer ten jest wybity na podłodze pod fotelem pasażera. Aby sprawdzić numer, należy otworzyć pokrywę.
Numer VIN może znajdować się również na tabliczce przymocowanej do górnej części deski rozdzielczej. Numer ten można sprawdzić z zewnątrz, przez szybę czołową pojazdu.
Tabliczka znamionowa pojazdu
Numer VIN znajduje się również na tabliczce znamionowej, przymocowanej do dolnej części środkowego słupka (po stronie kierowcy lub pasażera).
Naklejka z rozmiarem opon i ciśnieniem
Nowy pojazd dostarczany jest z oponami zapewniającymi najlepsze własności jezdne podczas normalnej jazdy.
Wymagane wartości ciśnienia w oponach pojazdu znajdują się na naklejce umieszczonej w dolnej części środkowego lewego słupka.
Numer silnika
Numer identyfikacyjny silnika wybity jest w miejscu pokazanym na ilustracji.
Etykieta sprężarki układu klimatyzacji
Na etykiecie podano model sprężarki układu klimatyzacji, nr katalogowy dostawcy, nr seryjny, rodzaj czynnika chłodniczego (1) oraz rodzaj oleju sprężarki (2).
Etykieta czynnika chłodniczego układu klimatyzacji
Na etykiecie podano rodzaj czynnika chłodniczego oraz jego ilość.
Etykieta znajduje się od spodu maski silnika.
Deklaracja zgodności (jeżeli występuje)
Podzespoły pojazdu wykorzystujące częstotliwości radiowe spełniają wymagania Dyrektywy Wspólnoty Europejskiej 1995/5/WE.
Dodatkowe informacje, obejmujące również deklarację zgodności producenta, dostępne są na stronie internetowej Hyundai:
http://service.hyundai-motor.com.
Naklejka z rodzajem paliwa (jeżeli występuje)
Naklejka z rodzajem paliwa na pokrywie wlewu paliwa.
A. Liczba oktanowa benzyny bezołowiowej.
1) RON/ROZ: liczba oktanowa
2) (R+M)/2, AKI: wartość przeciwstukowa
B. Identyfikatory paliw pochodzących z ropy naftowej.
Symbol ten oznacza paliwo, które można stosować. Nie stosować żadnych innych paliw.
C. Więcej informacji — patrz „Wymagania dotyczące paliwa” we wstępie.