Wymiary

mm

Parametr

Wersja 5-drzwiowa

Wersja „fastback”

Długość całkowita

4335

4455

Szerokość całkowita

ze złożonymi lusterkami zewnętrznymi

1795

1795

z rozłożonymi lusterkami zewnętrznymi

2039

2039

Wysokość całkowita

1451*¹/1447*²

1417*¹/1419*²

Rozstaw kół przednich

Opony 225/40 ZR18

1557

1557

Opony 235/35 R19

1556

1556

Rozstaw kół tylnych

Opony 225/40 ZR18

1566

1566

Opony 235/35 R19

1564

1564

Rozstaw osi

2650

2650

*¹ 18-calowe obręcze kół

*² 19-calowe obręcze kół

Silnik

Pojemność skokowa

Średnica × skok tłoka

Kolejność zapłonów w cylindrach

Liczba cylindrów

1998 cm³

86,0 × 86,0 mm

1-3-4-2

4 w rzędzie

Moc żarówek

Żarówka

Rodzaj

Moc (W)

Przód

Światła przednie

Światła mijania

Diodowe

Diodowe

Światła drogowe

Diodowe

Diodowe

Światła pozycyjne

Diodowe

Diodowe

Kierunkowskazy

Diodowe

Diodowe

Światła statycznego doświetlania zakrętów (SBL)

Diodowe

Diodowe

Światła do jazdy dziennej (DRL)

Diodowe

Diodowe

Kierunkowskazy boczne

Diodowe

Diodowe

Tył

Światła stopu i pozycyjne

Diodowe

Diodowe

Kierunkowskazy

PY21W

21

Światło cofania

W16W

16

Światła przeciwmgielne tylne

Typ A

PY21W

21

Typ B

Diodowe

Diodowe

Dodatkowe światło stopu

Diodowe

Diodowe

Lampki oświetlenia tablicy rejestracyjnej

W5W

5

Oświetlenie wnętrza

Oświetlenie punktowe

W10W

10

Lampka oświetlenia wnętrza

Typ A

Żarówka rurkowa

8

Typ B

Diodowe

Diodowe

Lampki w osłonach przeciwsłonecznych

Żarówka rurkowa

5

Lampka oświetlenia schowka

Żarówka rurkowa

5

Lampka oświetlenia bagażnika

Żarówka rurkowa

10

Opony i obręcze kół

Wersja

Rozmiar opony

Rozmiar obręczy

ET

Otwór
centr.

Śruby

Gwint

Ciśnienie kPa (bar)

Moment
dokręcania
nakrętek kół
kGm (Nm)

Obciążenie
normalne
(prędkości
poniżej
160 km/h)

Obciążenie
maksymalne
(prędkości
poniżej
160 km/h)

Jazda
z wysokimi
prędkościami
(ponad
160 km/h)*¹

Jazda
po torze*²

Przód

Tył

Przód

Tył

Przód

Tył

Przód

Tył

11 ÷ 13
(107 ÷ 127)

5-drzwiowa

225/40 ZR18

7.5J × 18

53

67,1

5 × 114,3

M12 × 1,5

250
(2,5)

230
(2,3)

280
(2,8)

280
(2,8)

280
(2,8)

280
(2,8)

250
(2,5)

250
(2,5)

235/35 R19

8.0J × 19

55

67,1

5 × 114,3

M12 × 1,5

260
(2,6)

240
(2,4)

290
(2,9)

290
(2,9)

290
(2,9)

290
(2,9)

260
(2,6)

260
(2,6)

„fastback”

225/40 ZR18

7.5J × 18

53

67,1

5 × 114,3

M12 × 1,5

250
(2,5)

230
(2,3)

280
(2,8)

280
(2,8)

280
(2,8)

280
(2,8)

250
(2,5)

230
(2,3)

235/35 R19

8.0J × 19

55

67,1

5 × 114,3

M12 × 1,5

260
(2,6)

240
(2,4)

290
(2,9)

290
(2,9)

290
(2,9)

290
(2,9)

260
(2,6)

240
(2,4)

*¹ W przypadku jazdy z wysokimi prędkościami (ponad 160 km/h, jeżeli pozwalają na to przepisy), ciśnienie w oponach należy wyregulować zgodnie z wartościami podanymi w powyższej tabeli.

*² Ciśnienie w oponach rozgrzanych. Liczba osób jadących pojazdem: maks. 2, bez bagażu. Po zakończeniu jazdy po torze należy zmienić ciśnienie w oponach do wartości zalecanej dla jazdy drogowej w normalnych warunkach.

Dojazdowe koło zapasowe

Rozmiar opony

Rozmiar obręczy

Ciśnienie kPa (bar)

Moment dokręcania nakrętek kół kGm (Nm)

Przód

Tył

T125/70 R18

4.0T × 18

420 (4,2)

420 (4,2)

11 ÷ 13 (107 ÷ 127)

Pojazdy bez dojazdowego koła zapasowego są wyposażone w zestaw naprawczy do opon.

UWAGA

• Jeżeli w nieodległej przyszłości oczekiwane jest nadejście niskich temperatur, do ciśnienia nominalnego można dodać 20 kPa (0,2 bar). Każdy spadek temperatury o 7°C powoduje zazwyczaj spadek ciśnienia w oponach o 7 kPa (0,07 bar). W przypadku częstych znacznych zmian temperatur należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.

• Na dużej wysokości nad poziomem morza ciśnienie atmosferyczne zazwyczaj jest niższe. Dlatego przed jazdą na dużej wysokości nad poziomem morza ciśnienie w oponach należy sprawdzić z wyprzedzeniem. W razie potrzeby skorygować ciśnienie (zmiana ciśnienia powietrza w miarę wzrostu wysokości: + 10 kPa (+ 0,1 bar)/1 km).

• Nie wolno przekraczać maksymalnego ciśnienia podanego na boku opony.

OSTROŻNIE

Podczas wymiany opon należy upewnić się, że nowe opony mają taki sam rozmiar, jak opony zamontowane fabrycznie.

Użycie opon o innych rozmiarach może spowodować uszkodzenie związanych z nimi części i nieprawidłowe zachowanie pojazdu.

Indeksy obciążenia i prędkości opon

Wersja

Rozmiar opony

Rozmiar obręczy

Obciążenie

Prędkość

Indeks obciążenia

kg

Indeks
prędkości

km/h

Koło pełnowymiarowe

225/40 ZR18

7.5J × 18

92

630

Y

300

235/35 R19

8.0J × 19

91

615

Y

300

Układ klimatyzacji

Czynnik

Ilość

Rodzaj

Czynnik chłodniczy (g)

475 ÷ 525

R-1234yf

Olej sprężarki (g)

100 ÷ 120

PAG

Więcej informacji można uzyskać w Autoryzowanej Stacji Obsługi (ASO) Hyundai.

Masa pojazdu i pojemność bagażnika

Wersja 5-drzwiowa

Wersja „fastback”

Masa całkowita pojazdu

(kg)

1950

Pojemność bagażnika

(l)

Min.

395/381*¹

450/436*¹

Maks.

1301/1287*¹

1351/1337*¹

*¹ Wersje z tylną belką usztywniającą.

Pojemność bagażnika min.: za siedzeniami tylnymi, do górnej krawędzi oparć.

Pojemność bagażnika maks.: za fotelami przednimi, do dachu.

Wymagane oleje i płyny eksploatacyjne

Aby umożliwić właściwe osiągi i zapewnić trwałość silnika oraz układu przeniesienia napędu, należy stosować wyłącznie oleje i płyny eksploatacyjne odpowiedniej jakości. Stosowanie odpowiednich olejów i płynów eksploatacyjnych wpływa również pozytywnie na sprawność silnika i zużycie paliwa.

W tym pojeździe należy stosować wyłącznie oleje i płyny eksploatacyjne podane w poniższych tabelach.

Olej/płyn eksploatacyjny

Ilość

Rodzaj

Olej silnikowy*¹ *²
(spuszczenie i napełnienie)

Zalecany

4,8 l

ACEA C2, SAE 0W-30

Olej mechanicznej skrzyni biegów

1,8 ÷ 1,9 l

HK SYN MTF 70W (SK)

SPIRAX S6 GHME 70W MTF (H.K.SHELL)

GS MTF HD 70W (GS CALTEX)

(API GL-4, SAE 70W)

Płyn chłodzący

8,5 l

Mieszanina środka chroniącego przed zamarzaniem i wody destylowanej (płyn do chłodnic aluminiowych na bazie fosforanowego glikolu etylenowego)

Płyn hamulcowy i sterowania sprzęgłem

0,7 ÷ 0,8 l

FMVSS116 DOT-4

Paliwo

50 l

Patrz „Wymagania dotyczące paliwa” we wstępie.

*¹ Patrz zalecane lepkości wg klasyfikacji SAE na stronie 9.

*² Obecnie dostępne są oleje silnikowe oznaczone jako „Energy Conserving Oil” (olej oszczędzający energię). Poza innymi korzyściami wpływają one na ograniczenie zużycia paliwa poprzez zmniejszenie oporów wewnętrznych silnika. Zwykle korzyści te są niemierzalne w codziennej jeździe, ale np. w skali roku przynoszą zauważalne zmniejszenie wydatków na paliwo.

Zalecany olej silnikowy

Producent

Olej

Shell

Helix Ultra ECT C2/C3 0W30

Zalecana lepkość wg klasyfikacji SAE

Lepkość (gęstość) oleju silnikowego wpływa na zużycie paliwa i pracę silnika w niskich temperaturach otoczenia (zdolność rozruchową i właściwości przepływowe oleju). Oleje silnikowe o niższej lepkości umożliwiają mniejsze zużycie paliwa i wyższą sprawność w niskich temperaturach. W wysokich temperaturach otoczenia silniki wymagają olejów o wyższej lepkości. Stosowanie oleju o lepkości innej niż podana może doprowadzić do uszkodzenia silnika.

Podczas dobierania oleju należy rozważyć zakres temperatur otoczenia, w jakich będzie użytkowany pojazd do momentu następnej wymiany oleju. Następnie należy dobrać olej o lepkości podanej w poniższej tabeli.

OSTROŻNIE

Przed sprawdzeniem lub spuszczeniem jakiegokolwiek oleju lub płynu eksploatacyjnego należy dokładnie oczyścić miejsce wokół zakrętki wlewu, korka spustowego i/lub wskaźnika poziomu. Jest to szczególnie ważne, jeżeli pojazd był użytkowany na obszarze o wyjątkowo dużym zapyleniu, na terenach piaszczystych lub na drogach gruntowych. Oczyszczenie zakrętki wlewu, korka spustowego i/lub wskaźnika chroni przed dostaniem się pyłu lub innych zanieczyszczeń do silnika albo innych mechanizmów, które może w konsekwencji doprowadzić do ich uszkodzenia.

Zakres temperatur dla poszczególnych olejów wg klasyfikacji SAE

Temperatura

°C

–30 –20 –10 0 10 20 30 40

Wszystkie kraje*¹

*¹ Dla zapewnienia niższego zużycia paliwa zaleca się stosowanie oleju silnikowego o klasyfikacji SAE 0W-30. Jeżeli jednak taki olej nie jest dostępny, należy wybrać inny olej, korzystając z odpowiedniej tabeli.

Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN)

Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) to niepowtarzalny, przypisany do pojazdu numer używany do rejestracji pojazdu i do rozstrzygania aspektów prawnych, dotyczących jego własności.

Numer ten jest wybity na podłodze pod fotelem pasażera. Aby sprawdzić numer, należy otworzyć pokrywę.

Numer VIN może znajdować się również na tabliczce przymocowanej do górnej częś­ci deski rozdzielczej. Numer ten można sprawdzić z zewnątrz, przez szybę czołową pojazdu.

Tabliczka znamionowa pojazdu

Numer VIN znajduje się również na tabliczce znamionowej, przymocowanej do dolnej części środkowego słupka (po stronie kierowcy lub pasażera).

Naklejka z rozmiarem opon i ciśnieniem

Nowy pojazd dostarczany jest z oponami zapewniającymi najlepsze własności jezdne podczas normalnej jazdy.

Wymagane wartości ciśnienia w oponach pojazdu znajdują się na naklejce umieszczonej w dolnej części środkowego lewego słupka.

Numer silnika

Numer identyfikacyjny silnika wybity jest w miejscu pokazanym na ilustracji.

Etykieta sprężarki układu klimatyzacji

Na etykiecie podano model sprężarki układu klimatyzacji, nr katalogowy dostawcy, nr seryjny, rodzaj czynnika chłodniczego (1) oraz rodzaj oleju sprężarki (2).

Etykieta czynnika chłodniczego układu klimatyzacji

Na etykiecie podano rodzaj czynnika chłodniczego oraz jego ilość.

Etykieta znajduje się od spodu maski silnika.

Deklaracja zgodności (jeżeli występuje)

Podzespoły pojazdu wykorzystujące częstotliwości radiowe spełniają wymagania Dyrektywy Wspólnoty Europejskiej 1995/5/WE.

Dodatkowe informacje, obejmujące również deklarację zgodności producenta, dostępne są na stronie internetowej Hyundai:

http://service.hyundai-motor.com.

Naklejka z rodzajem paliwa (jeżeli występuje)

Naklejka z rodzajem paliwa na pokrywie wlewu paliwa.

A. Liczba oktanowa benzyny bezołowiowej.

1) RON/ROZ: liczba oktanowa

2) (R+M)/2, AKI: wartość przeciwstukowa

B. Identyfikatory paliw pochodzących z ropy naftowej.

Symbol ten oznacza paliwo, które można stosować. Nie stosować żadnych innych paliw.

C. Więcej informacji — patrz „Wymagania dotyczące paliwa” we wstępie.