Wymiary
(mm)
Parametr |
Wersja 5-drzwiowa |
Wersja 3-drzwiowa |
Wersja Cross |
Długość całkowita |
4035 |
4045 |
4065 |
Szerokość całkowita |
1734 |
1730 |
1760 |
Wysokość całkowita |
1474 |
1449 |
1529 |
Rozstaw kół przednich |
1520/1514 |
1520/1514/1515 |
1517/1511/1512 |
Rozstaw kół tylnych |
1519/1513 |
1519/1513/1513 |
1519/1513/1513 |
Rozstaw osi |
2570 |
2570 |
2570 |
Silniki
Parametr |
Silnik benzynowy 1.0 |
Silnik benzynowy 1.25 |
Silnik benzynowy 1.4 |
Silnik wysokoprężny 1.4 |
Pojemność skokowa (cm³) |
998 |
1248 |
1368 |
1396 |
Średnica × skok tłoka (mm) |
71 × 84 |
71 × 78,8 |
72 × 84 |
75 × 79 |
Kolejność zapłonów w cylindrach |
1-2-3 |
1-3-4-2 |
1-3-4-2 |
1-3-4-2 |
Liczba cylindrów |
3 |
4 |
4 |
4 |
Moc żarówek
Rodzaj |
Moc (W) |
||||
Przód |
Lampy przednie |
Światła drogowe/mijania |
Typ A |
H4LL |
60/55 |
Typ B |
HB3 |
60 |
|||
Światła pozycyjne |
Typ A |
W5W |
5 |
||
Typ B |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Kierunkowskazy |
Typ A |
PY21W |
21 |
||
Typ B |
PY21W |
21 |
|||
Światła statycznego doświetlania zakrętów |
Typ A |
– |
– |
||
Typ B |
H7 |
55 |
|||
Światła do jazdy dziennej (DRL) |
Typ A |
P21W |
21 |
||
Typ B |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Światła przeciwmgielne przednie |
H8LL |
35 |
|||
Tył |
Lampy zespolone tylne |
Światła pozycyjne/stopu |
Typ A |
P21/5W |
21/5 |
Typ B |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Światła pozycyjne |
Typ A |
P21/5W |
5 |
||
Typ B |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Kierunkowskazy |
Typ A |
PY21W |
21 |
||
Typ B |
PY21W |
21 |
|||
Światła przeciwmgielne tylne* |
PR21W |
21 |
|||
Światła cofania |
P21W |
21 |
|||
Lampki oświetlenia tablicy rejestracyjnej |
W5W |
5 |
|||
Dodatkowe światło stopu |
W5W |
5 |
|||
Oświetlenie |
Lampki oświetlenia punktowego |
FESTOON |
8 |
||
Lampka oświetlenia wnętrza |
FESTOON |
8 |
|||
Lampka oświetlenia bagażnika* |
FESTOON |
10 |
* jeżeli występuje
Opony i obręcze kół
Element |
Rozmiar opony |
Rozmiar obręczy |
Prawidłowe ciśnienie bar (kPa) |
Moment dokręcania nakrętek kół |
|||
Obciążenie normalne |
Obciążenie maksymalne |
||||||
Koła przednie |
Koła tylne |
Koła przednie |
Koła tylne |
||||
Koło |
185/65 R15 |
6J × 15 |
2,35 (235) |
2,15 (215) |
2,4 (240) |
2,5 (250) |
11 ÷ 13 (107 ÷ 127) |
185/65 R15* |
6J × 15 |
2,6 (260) |
2,6 (260) |
2,6 (360) |
2,6 (260) |
||
185/65 R15* |
6J × 15 |
2,5 (250) |
2,3 (230) |
2,5 (250) |
2,5 (250) |
||
195/55 R16 |
6J × 16 |
2,35 (235) 2,6* (260) |
2,15 (215) 2,6* (260) |
2,4 (240) 2,6* (260) |
2,6 (260) 2,6* (260) |
||
205/45 R17 |
6,5J × 17 |
2,35 (235) |
2,15 (215) |
2,4 (240) |
2,6 (260) |
||
Dojazdowe |
T125/80D15 |
3,5J × 15 |
4,2 (420) |
4,2 (420) |
4,2 (420) |
4,2 (420) |
* Ciśnienie w pojazdach objętych homologacją wielostopniową (MSTA).
• Jeżeli w nieodległej przyszłości oczekiwane jest nadejście niskich temperatur, do ciśnienia nominalnego można dodać 20 kPa (0,2 bar). Każdy spadek temperatury o 7°C powoduje zazwyczaj spadek ciśnienia w oponach o 7 kPa (0,07 bar). W przypadku częstych znacznych zmian temperatur należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.
• Na dużej wysokości nad poziomem morza ciśnienie atmosferyczne zazwyczaj jest niższe. Dlatego przed jazdą na dużej wysokości nad poziomem morza ciśnienie w oponach należy sprawdzić z wyprzedzeniem. W razie potrzeby skorygować ciśnienie (zmiana ciśnienia powietrza w miarę wzrostu wysokości: + 10 kPa/1 km).
Indeksy obciążenia i prędkości opon
Element |
Rozmiar opony |
Rozmiar obręczy |
Obciążenie |
Prędkość |
||
Indeks obciążenia |
kg |
Indeks prędkości |
km/h |
|||
Koło |
185/65 R15 |
6J × 15 |
88 |
560 |
T |
190 |
185/65 R15 |
6J × 15 |
88 |
560 |
H |
210 |
|
195/55 R16 |
6J × 16 |
87 |
545 |
H |
210 |
|
195/55 R16 |
6J × 16 |
91 |
615 |
V |
240 |
|
205/45 R17 |
6,5J × 17 |
88 |
560 |
V |
240 |
|
Dojazdowe |
T125/80D15 |
3,5J × 15 |
95 |
690 |
M |
130 |
Całkowita masa pojazdu
Element |
Silnik Kappa 1.0 T-GDI |
Silnik Kappa 1.25 MPI |
Silnik Kappa 1.4 MPI |
Silnik U2 1.4 |
||||
M/T 5-biegowa |
M/T 6-biegowa |
DCT 7-biegowa |
M/T 5-biegowa |
M/T 6-biegowa |
A/T 4-biegowa |
M/T 6-biegowa |
||
Całkowita masa (kg) |
Wersja 3-drzwiowa, wersja 5-drzwiowa |
1600 |
1640 |
1650 |
1580 |
1600 |
1620 |
1690 |
Wersja Cross |
1610 |
1650 |
1650 |
– |
1620 |
1640 |
1700 |
M/T: mechaniczna skrzynia biegów
A/T: automatyczna skrzynia biegów
DCT: dwusprzęgłowa skrzynia biegów
Pojemność bagażnika
Element |
Wersja 5-drzwiowa |
Wersja 3-drzwiowa |
Wersja Cross |
||||
Z zestawem naprawczym |
Z dojazdowym kołem zapasowym |
Z zestawem naprawczym |
Z dojazdowym kołem zapasowym |
Z zestawem naprawczym |
Z dojazdowym kołem zapasowym |
||
Poj. |
Min. |
326 l |
301 l |
336 l |
311 l |
326 l |
301 l |
Maks. |
1042 l |
1017 l |
1011 l |
986 l |
1042 l |
1017 l |
Pojemność bagażnika min.: za siedzeniami tylnymi, do górnej krawędzi oparć.
Pojemność bagażnika maks.: za fotelami przednimi, do dachu.
Układ klimatyzacji
Czynnik |
Ilość |
Rodzaj |
Czynnik chłodniczy |
470 ± 25 g |
R-134a |
R-1234yf |
||
Olej sprężarki |
110 g |
PAG |
Więcej informacji można uzyskać w Autoryzowanej Stacji Obsługi (ASO) Hyundai.
Wymagane oleje i płyny eksploatacyjne
Aby umożliwić właściwe osiągi i zapewnić trwałość silnika oraz układu przeniesienia napędu, należy stosować wyłącznie oleje i płyny eksploatacyjne odpowiedniej jakości. Stosowanie odpowiednich olejów i płynów eksploatacyjnych wpływa również pozytywnie na sprawność silnika i zużycie paliwa.
W tym pojeździe należy stosować wyłącznie oleje i płyny eksploatacyjne podane w poniższych tabelach.
Olej |
Ilość |
Rodzaj |
||
Olej silnikowy*¹ *² Zalecany
|
Silnik benzynowy 1.0 |
3,6 l |
O najnowszej klasyfikacji API lub ACEA C2 |
|
Silnik benzynowy 1.25 |
3,5 l |
O najnowszej klasyfikacji API/ILSAC |
||
Silnik benzynowy 1.4 |
3,5 l |
|||
Silnik wysokoprężny 1.4 |
5,3 l |
Z filtrem DPF*³: ACEA C3 lub C2 |
||
Olej mechanicznej |
Silnik benzynowy 1.0 |
M/T 5-biegowa |
1,6 ÷ 1,7 l |
API GL-4, SAE 70W – HK SYN MTF 70W – SPIRAX S6 GHME 70W MTF – GS MTF HD 70W |
M/T 6-biegowa |
1,5 ÷ 1,6 l |
|||
Silnik benzynowy 1.25 |
1,3 ÷ 1,4 l |
|||
Silnik benzynowy 1.4 |
1,5 ÷ 1,6 l |
|||
Silnik wysokoprężny 1.4 |
1,7 ÷ 1,8 l |
|||
Olej dwusprzęgłowej skrzyni biegów (DCT) |
Silnik benzynowy 1.0 |
1,8 ÷ 1,9 l |
HK SYN DCTF 70W (SK) SPIRAX S6 GHME 70W DCTF (H.K.SHELL) GS DCTF HD 70W (GS CALTEX) API GL-4, SAE 70W |
|
Olej automatycznej skrzyni biegów (ATF) |
6,8 l |
DIAMOND ATF SP-III, SK ATF SP-III |
*¹ Patrz zalecane lepkości wg klasyfikacji SAE na stronie 8-9 i 8-10.
*² Obecnie dostępne są oleje silnikowe oznaczone jako „Energy Conserving Oil” (olej oszczędzający energię). Poza innymi korzyściami wpływają one na zmniejszenie zużycia paliwa poprzez ograniczenie ilości paliwa, niezbędnej do pokonywania oporów wewnętrznych silnika. Zwykle korzyści te są niemierzalne w codziennej jeździe, ale np. w skali roku przynoszą zauważalne ograniczenie wydatków na paliwo.
*³ DPF: Filtr cząstek stałych silnika wysokoprężnego.
Olej/płyn eksploatacyjny |
Ilość |
Rodzaj |
|
Płyn chłodzący |
Silnik benzynowy 1.0 |
6,4 l |
Mieszanina środka chroniącego przed zamarzaniem i wody destylowanej (na bazie glikolu etylenowego |
Silnik benzynowy 1.25 |
4,3 l |
||
Silnik benzynowy 1.4 |
4,3 l |
||
Silnik wysokoprężny |
6,4 l |
||
Płyn hamulcowy i sterowania sprzęgłem |
0,7 ÷ 0,8 l |
FMVSS116 DOT-4 |
|
Paliwo |
50 l |
– |
Zalecany olej silnikowy
Producent |
Olej |
|
Silniki benzynowe |
Silnik wysokoprężny |
|
Shell |
Helix Ultra ECT C2/C3 0W30 |
Helix Ultra ECT AH 5W30 |
Helix Ultra A5/B5 0W30 |
Helix Ultra ECT C2/C3 0W30 |
Zalecana lepkość wg klasyfikacji SAE
Przed sprawdzeniem lub spuszczeniem jakiegokolwiek oleju lub płynu eksploatacyjnego należy dokładnie oczyścić miejsce wokół zakrętki wlewu, korka spustowego i/lub wskaźnika poziomu. Jest to szczególnie ważne, jeżeli pojazd był użytkowany na obszarze o wyjątkowo dużym zapyleniu, na terenach piaszczystych lub na drogach gruntowych. Oczyszczenie zakrętki wlewu, korka spustowego i/lub wskaźnika chroni przed dostaniem się pyłu lub innych zanieczyszczeń do silnika albo innych mechanizmów, które może w konsekwencji doprowadzić do ich uszkodzenia.
Podczas dobierania oleju należy rozważyć zakres temperatur otoczenia, w jakich będzie użytkowany pojazd do momentu następnej wymiany oleju. Następnie należy dobrać olej o lepkości podanej w poniższej tabeli.
Zakres temperatur dla poszczególnych olejów wg klasyfikacji SAE |
||
Temperatura |
°C |
–30 –20 –10 0 10 20 30 40 50 |
Olej silnika |
|
|
Olej silnika |
|
|
Olej silnika |
|
*1 – Europa, Australia, Ameryka Środkowa i Południowa, Chiny: dla zapewnienia niższego zużycia paliwa zaleca się stosowanie oleju silnikowego o klasyfikacji SAE 5W-20.
– Indie, kraje Bliskiego Wschodu, Iran, Libia, Algieria, Sudan, Maroko, Tunezja, Egipt: dla zapewnienia niższego zużycia paliwa zaleca się stosowanie oleju silnikowego o klasyfikacji SAE 5W-30.
*2 Zaleca się stosowanie oleju silnikowego o klasyfikacji SAE 0W-30. Jeżeli jednak taki olej nie jest dostępny, należy wybrać inny olej, korzystając z odpowiedniej tabeli. Do silnika T-GDI 1.0 nie zaleca się stosowania oleju silnikowego o klasyfikacji SAE 5W-30.
Lepkość (gęstość) oleju silnikowego wpływa na zużycie paliwa i pracę silnika w niskich temperaturach otoczenia (zdolność rozruchową i przepływ oleju). Oleje silnikowe o niższej lepkości umożliwiają niższe zużycie paliwa i wyższą sprawność w niskich temperaturach. W wysokich temperaturach otoczenia silniki wymagają olejów o wyższej lepkości. Stosowanie oleju o lepkości innej niż podana może doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN)
![](8_Dane_techniczne_i_informacje_dla_uzytkownika-web-resources/image/6.jpg)
Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) to numer sprawdzany podczas rejestracji pojazdu i w ramach rozstrzygania aspektów prawnych, dotyczących jego własności.
Numer ten jest wybity na podłodze pod fotelem pasażera (lub kierowcy).
![](8_Dane_techniczne_i_informacje_dla_uzytkownika-web-resources/image/7.jpg)
Numer VIN może znajdować się również na tabliczce przymocowanej do górnej części deski rozdzielczej. Numer ten można sprawdzić z zewnątrz, przez szybę czołową pojazdu.
Tabliczka certyfikacyjna pojazdu
![](8_Dane_techniczne_i_informacje_dla_uzytkownika-web-resources/image/8.jpg)
Numer VIN znajduje się również na tabliczce certyfikacyjnej, przymocowanej w dolnej części środkowego słupka (po stronie kierowcy lub pasażera).
Naklejka z rodzajem i ciśnieniem w oponach
![](8_Dane_techniczne_i_informacje_dla_uzytkownika-web-resources/image/9.jpg)
Nowy pojazd dostarczany jest z oponami zapewniającymi najlepsze własności jezdne podczas normalnej jazdy.
Wymagane wartości ciśnienia w oponach pojazdu znajdują się na naklejce umieszczonej w dolnej części środkowego lewego słupka.
Numer silnika
![](8_Dane_techniczne_i_informacje_dla_uzytkownika-web-resources/image/10.jpg)
![](8_Dane_techniczne_i_informacje_dla_uzytkownika-web-resources/image/11.jpg)
Numery identyfikacyjne silników wybite są w miejscach pokazanych na ilustracjach.
Etykieta sprężarki układu klimatyzacji
![](8_Dane_techniczne_i_informacje_dla_uzytkownika-web-resources/image/12.jpg)
Na etykiecie podany jest model sprężarki układu klimatyzacji, dostawca, nr katalogowy, nr seryjny, rodzaj czynnika chłodniczego (1) oraz rodzaj oleju sprężarki (2).
Etykieta oznakowania „E” (jeżeli występuje)
![](8_Dane_techniczne_i_informacje_dla_uzytkownika-web-resources/image/13.jpg)
Etykieta oznakowania „E” znajduje się na słupku środkowym po stronie kierowcy. Etykieta ta poświadcza, że pojazd spełnia przepisy EKG ONZ dotyczące bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Zawiera ona następujące informacje:
• kod kraju,
• numer rozporządzenia,
• numer zmiany rozporządzenia,
• numer aprobaty.
Etykieta czynnika chłodniczego układu klimatyzacji
![](8_Dane_techniczne_i_informacje_dla_uzytkownika-web-resources/image/14.jpg)
Etykieta czynnika chłodniczego umieszczona jest z przodu przedziału silnika.
Deklaracja zgodności
![](8_Dane_techniczne_i_informacje_dla_uzytkownika-web-resources/image/15.jpg)
Podzespoły pojazdu wykorzystujące częstotliwości radiowe spełniają wymagania Dyrektywy Wspólnoty Europejskiej 1995/5/WE.
Dodatkowe informacje, obejmujące również deklarację zgodności producenta, dostępne są na stronie internetowej Hyundai: