Wygląd zewnętrzny (I)

Wygląd zewnętrzny (II)

Wnętrze


Deska rozdzielcza (I)



Deska rozdzielcza (II)

Przedział silnika


Wymiary
Parametr |
(mm) |
|
Długość całkowita |
4785 |
|
Szerokość całkowita |
1900 |
|
Wysokość całkowita |
1685/1710 |
|
Rozstaw kół |
Przód |
Tył |
Obręcze kół 17”: 1651 |
Obręcze kół 17”: 1661 |
|
Obręcze kół 18”/19”: 1646 |
Obręcze kół 18”/19”: 1656 |
|
Obręcze kół 20”: 1637 |
Obręcze kół 20”: 1647 |
|
Rozstaw osi |
2765 |
* z relingami dachowymi
Silniki
Silnik |
Pojemność skokowa |
Średnica cylindra × skok tłoka |
Kolejność zapłonów w cylindrach |
Liczba cylindrów |
Silnik benzynowy Smartstream 2.5 |
2497 |
88,5 × 101,5 |
1-3-4-2 |
4 w rzędzie |
Silnik benzynowy Smartstream 3.5 |
3470 |
92 × 87 |
1-2-3-4-5-6 |
6 w układzie widlastym (V6) |
Silnik wysokoprężny Smartstream 2.2 |
2151 |
83 × 99,4 |
1-3-4-2 |
4 w rzędzie |
Żarówki
Żarówka |
Rodzaj |
Moc (W) |
|||
Przód |
Typ A |
Światła przednie |
Światła drogowe |
Diodowe |
Diodowe |
Światła mijania |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Światła do jazdy dziennej (DRL)/światła pozycyjne |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Kierunkowskazy |
PY21W |
21 |
|||
Typ B |
Światła przednie |
Światła drogowe |
Diodowe |
Diodowe |
|
Światła mijania |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Światła doświetlania zakrętów |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Światła do jazdy dziennej (DRL)/światła pozycyjne |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Kierunkowskazy (w lusterkach zewnętrznych) |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Kierunkowskazy (w lusterkach zewnętrznych) |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Tył |
Typ A |
Światła pozycyjne |
W5W |
5 |
|
Światła pozycyjne/stopu |
P21/5W |
5/21 |
|||
Typ B |
Światła pozycyjne |
Diodowe |
Diodowe |
||
Światła pozycyjne/stopu |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Kierunkowskazy |
Typ A |
PY21W |
21 |
||
Typ B |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Światło cofania |
W16W |
16 |
|||
Lampki oświetlenia tablicy rejestracyjnej |
W5W |
5 |
|||
Dodatkowe światło stopu |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Oświetlenie wnętrza |
Oświetlenie punktowe |
Typ A |
W10W |
10 |
|
Typ B |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Lampka oświetlenia wnętrza |
Żarówka rurkowa |
10 |
|||
Oświetlenie punktowe |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Lampka oświetlenia schowka |
W5W |
5 |
|||
Lampki w osłonach przeciwsłonecznych |
Żarówka rurkowa |
5 |
|||
Lampka oświetlenia bagażnika |
Żarówka rurkowa |
10 |
Opony i obręcze kół
Parametr |
Rozmiar opony |
Rozmiar obręczy |
Ciśnienie kPa |
Moment dokręcania |
|||
Obciążenie |
Obciążenie maksymalne |
||||||
Przód |
Tył |
Przód |
Tył |
||||
Koła pełnowymiarowe |
235/65 R17 |
7.0J × 17 |
240 |
255 |
275 |
11 ÷ 13 (107 ÷ 127) |
|
235/60 R18 |
7.5J × 18 |
||||||
235/55 R19 |
7.5J × 19 |
||||||
255/45 R20 |
8.5J × 20 |
||||||
Dojazdowe koło zapasowe |
T135/90 D17 |
4.0B × 17 |
420 |
||||
T135/80 D18 |
4.0B × 18 |
• Jeżeli w nieodległej przyszłości oczekiwane jest nadejście niskich temperatur, do ciśnienia nominalnego można dodać 20 kPa (0,2 bar). Każdy spadek temperatury o 7°C powoduje zazwyczaj spadek ciśnienia w oponach o 7 kPa (0,07 bar). W przypadku częstych znacznych zmian temperatur należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.
• Na dużej wysokości nad poziomem morza ciśnienie atmosferyczne zazwyczaj jest niższe. Dlatego przed jazdą na dużej wysokości nad poziomem morza ciśnienie w oponach należy sprawdzić z wyprzedzeniem. W razie potrzeby skorygować ciśnienie (zmiana ciśnienia powietrza w miarę wzrostu wysokości: + 10 kPa/1 km).
• Nie wolno przekraczać maksymalnego ciśnienia podanego na boku opony.

Podczas wymiany opony/opon należy pamiętać, że każda nowa opona pojazdu musi mieć taki sam rozmiar, typ, markę, budowę i wzór bieżnika, jak opony zamontowane fabrycznie. W przeciwnym przypadku może dojść do uszkodzenia i nieprawidłowego zachowania pojazdu.
Indeksy obciążenia i prędkości opon
Parametr |
Rozmiar opony |
Rozmiar obręczy |
Obciążenie |
Prędkość |
||
Indeks obciążenia |
kg |
Indeks prędkości |
km/h |
|||
Koła pełnowymiarowe |
235/65 R17 |
7.0J × 17 |
108 |
1000 |
V |
240 |
235/60 R18 |
7.5J × 18 |
107 |
975 |
V |
240 |
|
255/45 R20 |
8.5J × 20 |
105 |
925 |
V |
240 |
|
Dojazdowe koło zapasowe |
T135/90 D17 |
4,08 × 17 |
104 |
900 |
M |
130 |
T135/80 D18 |
4,08 × 18 |
104 |
900 |
M |
130 |
Układ klimatyzacji
Czynnik |
Ilość |
Rodzaj |
|
Czynnik chłodniczy (g) |
Przód |
625 ± 25 |
R-1234yf |
Przód i tył |
800 ± 25 |
||
Olej sprężarki (g) |
Przód |
120 ± 10 |
PAG |
Przód i tył |
210 ± 10 |
W celu uzyskania pomocy zaleca się konsultację z Autoryzowaną Stacją Obsługi (ASO) Hyundai.
Masa pojazdu i pojemność bagażnika
Maksymalna masa całkowita |
|||
Parametr |
Wersja 5-miejscowa (kg) |
Wersja 7-miejscowa (kg) |
|
Silnik benzynowy Smartstream 2.5 |
A/T, napęd 2WD |
2510 |
2510 |
A/T, napęd 4WD |
2510 |
2510 |
|
Silnik wysokoprężny Smartstream 2.2 |
DCT, napęd 2WD |
2510 |
2550 |
DCT, napęd 4WD |
2510 |
2600 |
Pojemność bagażnika |
|||
Parametr |
Wersja 5-miejscowa |
Wersja 7-miejscowa |
|
Pojemność bagażnika |
Min. |
634 l |
571 l |
Maks. |
831 l |
782 l |
Pojemność bagażnika min.: siedzenia maksymalnie odsunięte do tyłu, oparcia w położeniu zwykłym
Pojemność bagażnika maks.: siedzenia przesunięte do przodu, oparcia ustawione pionowo
Wymagane oleje i płyny eksploatacyjne
Aby umożliwić właściwe osiągi i zapewnić trwałość silnika oraz układu przeniesienia napędu, należy stosować wyłącznie oleje i płyny eksploatacyjne odpowiedniej jakości. Stosowanie odpowiednich olejów i płynów eksploatacyjnych wpływa również pozytywnie na sprawność silnika i zużycie paliwa.
W tym pojeździe należy stosować wyłącznie oleje i płyny eksploatacyjne podane w poniższych tabelach.
Olej/płyn eksploatacyjny |
Ilość |
Rodzaj |
||
Olej silnikowy*¹ *² Zalecany
|
Silniki benzynowe |
Smartstream 2.5 |
5,8 l |
0W-20, API SN PLUS/SP lub |
Smartstream 3.5 |
6,1 l |
|||
Silnik wysokoprężny |
Smartstream 2.2 |
5,6 l |
ACEA C3 lub C2 |
|
Olej automatycznej skrzyni biegów |
Silniki benzynowe |
Smartstream 2.5 |
6,7 l |
MICHANG ATF SP-IV, |
Smartstream 3.5 |
7,0 l |
*1 : Patrz wymagane lepkości wg klasyfikacji SAE.
*2 : Obecnie dostępne są oleje silnikowe oznaczone jako „Energy Conserving Oil” (olej oszczędzający energię). Poza innymi korzyściami wpływają one na ograniczenie zużycia paliwa poprzez zmniejszenie oporów wewnętrznych silnika. Zwykle korzyści te są niemierzalne w codziennej jeździe, ale np. w skali roku przynoszą zauważalne ograniczenie wydatków na paliwo.
*3 : Wymagany całkowicie syntetyczny olej silnikowy o klasyfikacji API SN PLUS lub wyższej albo ACEA A5/B5. W przypadku stosowania oleju silnikowego o niższej klasyfikacji (olej mineralny lub półsyntetyczny) olej i filtr oleju należy wymieniać z częstotliwością podaną w harmonogramie przeglądów pojazdu używanego w warunkach trudnych.
Olej/płyn eksploatacyjny |
Ilość |
Rodzaj |
||
Olej dwusprzęgłowej skrzyni biegów (DCT) |
Olej chłodzący |
3,3 ÷ 3,4 l |
SAE 70W, API GL-4, WDGO-1 |
|
Olej sterujący |
2,45 ÷ 2,50 l |
SAE 70W, API GL-4, WDHO-1 |
||
Płyn chłodzący |
Silniki benzynowe |
Smartstream 2.5 |
7,1 l |
Mieszanina środka chroniącego przed zamarzaniem i wody (płyn do chłodnic aluminiowych na bazie fosforanowego glikolu etylenowego) |
Smartstream 3.5 |
7,73 l |
|||
Silnik wysokoprężny |
Smartstream 2.2 |
8,4 l |
||
Płyn hamulcowy |
Stosownie do potrzeb |
SAE J1704 DOT-4 LV, FMVSS 116 DOT-4, ISO4925 CLASS-6 |
||
Olej przekładni głównej tylnej (wersje z napędem 4WD) |
0,53 ÷ 0,63 l |
Olej przekładni hipoidalnej API GL-5, SAE 75W/85 (SK HCT-5 GEAR OIL 75W/85 lub zamiennik) |
||
Olej skrzyni rozdzielczej |
DCT |
0,48 ÷ 0,52 l |
||
A/T |
0,62 ÷ 0,68 l |
|||
Paliwo |
67 l |
Patrz „Wymagania dotyczące paliwa” w rozdziale 1. |
||
Roztwór mocznika (silnik wysokoprężny) |
14 l |
ISO 22241, DIN 70070 |
DCT: dwusprzęgłowa skrzynia biegów
A/T: automatyczna skrzynia biegów
Zalecany olej silnikowy
Producent |
Olej |
|
Shell |
Silniki benzynowe |
Helix Ultra AH 0W-20 |
Helix Ultra A5/B5 0W-20 |
||
Silnik wysokoprężny |
Helix Ultra ECT AH 5W30 |
|
Helix Ultra ECT C2/C3 0W30 |
Wymagana lepkość wg klasyfikacji SAE

Przed sprawdzeniem lub spuszczeniem jakiegokolwiek oleju lub płynu eksploatacyjnego należy dokładnie oczyścić miejsce wokół zakrętki wlewu, korka spustowego i/lub wskaźnika poziomu. Jest to szczególnie ważne, jeżeli pojazd był użytkowany na obszarze o wyjątkowo dużym zapyleniu, na terenach piaszczystych lub na drogach gruntowych. Oczyszczenie zakrętki wlewu, korka spustowego i/lub wskaźnika chroni przed dostaniem się pyłu lub innych zanieczyszczeń do silnika albo innych mechanizmów, które może w konsekwencji doprowadzić do ich uszkodzenia.
Lepkość (gęstość) oleju silnikowego wpływa na zużycie paliwa i pracę silnika w niskich temperaturach otoczenia (zdolność rozruchową i właściwości przepływowe oleju). Oleje silnikowe o niższej lepkości umożliwiają mniejsze zużycie paliwa i większą sprawność w niskich temperaturach. W wysokich temperaturach otoczenia silniki wymagają olejów o wyższej lepkości. Stosowanie oleju o lepkości innej niż podana może doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Podczas dobierania oleju należy rozważyć zakres temperatur otoczenia, w jakich będzie użytkowany pojazd do momentu następnej wymiany oleju. Następnie należy dobrać olej o lepkości podanej w poniższej tabeli.
Zakres temperatur dla poszczególnych olejów wg klasyfikacji SAE |
||||||||||
Temperatura |
°C |
–30 |
–20 |
–10 |
0 |
10 |
20 |
30 |
40 |
50 |
Silnik benzynowy Smartstream 2.5 |
|
|||||||||
Silnik benzynowy Smartstream 3.5 |
|
|||||||||
Silnik wysokoprężny Smartstream 2.2 |
|
|||||||||
|
||||||||||
|

Olej silnikowy ze znakiem certyfikacji API (Amerykańskiego Instytutu Naftowego) jest zgodny z klasyfikacją ILSAC (Międzynarodowego Komitetu Doradczego ws. Specyfikacji Środków Smarnych). Zaleca się stosowanie wyłącznie olejów silnikowych posiadających certyfikat API.
Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN)

Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) to niepowtarzalny, przypisany do pojazdu numer używany do rejestracji pojazdu i do rozstrzygania aspektów prawnych, dotyczących jego własności.
Numer ten jest wybity na nadwoziu w przedziale silnika, za silnikiem.

Numer VIN znajduje się również na tabliczce przymocowanej do górnej części deski rozdzielczej po lewej stronie. Numer ten można sprawdzić z zewnątrz, przez szybę czołową pojazdu.
Tabliczka znamionowa pojazdu

Numer VIN znajduje się również na tabliczce znamionowej, przymocowanej do dolnej części słupka środkowego (po stronie kierowcy lub pasażera).
Naklejka z rozmiarem opon i ciśnieniem

Nowy pojazd dostarczany jest z oponami zapewniającymi najlepsze własności jezdne podczas normalnej jazdy.
Wymagane wartości ciśnienia w oponach pojazdu znajdują się na naklejce umieszczonej w dolnej części środkowego lewego słupka.
Numer silnika



Numer identyfikacyjny silnika wybity jest w miejscu pokazanym na ilustracji.
Etykieta sprężarki układu klimatyzacji

Na etykiecie sprężarki układu klimatyzacji podano model sprężarki, nr katalogowy dostawcy, nr seryjny, rodzaj czynnika chłodniczego (1) oraz rodzaj oleju sprężarki (2).
Deklaracja zgodności (jeżeli występuje)

Podzespoły pojazdu wykorzystujące częstotliwości radiowe spełniają wymagania dyrektywy 1995/5/WE Parlamentu Europejskiego i Rady.
Dodatkowe informacje, obejmujące również deklarację zgodności producenta, dostępne są na stronie internetowej Hyundai:
http://service.hyundai-motor.com.
Naklejka z rodzajem paliwa (jeżeli występuje)
Silniki benzynowe
Naklejka z rodzajem paliwa znajduje się na pokrywie wlewu paliwa.

A. Liczba oktanowa benzyny bezołowiowej.
1. RON/ROZ: liczba oktanowa
2. (R+M)/2, AKI: wartość przeciwstukowa
B. Identyfikatory paliw do silników benzynowych.
Symbole te oznaczają paliwo, które można stosować. Nie stosować żadnych innych paliw.
C. Więcej informacji — patrz „Wymagania dotyczące paliwa” we wstępie.
Silnik wysokoprężny
Naklejka z rodzajem paliwa znajduje się na pokrywie wlewu paliwa.

A. Paliwo: olej napędowy
B. Identyfikatory biopaliw na bazie estrów metylowych kwasów tłuszczowych (FAME), które można stosować w silnikach wysokoprężnych.
Symbol ten oznacza paliwo, które można stosować. Nie stosować żadnych innych paliw.
C. Więcej informacji — patrz „Wymagania dotyczące paliwa” we wstępie.