Wymiary
mm
Parametr |
Długość |
Szerokość |
Wysokość całkowita |
Rozstaw kół przednich |
Rozstaw kół tylnych |
Rozstaw osi |
|||
Bez pakietu ECO |
Z pakietem ECO |
Zawieszenie wielowahaczowe |
Zawieszenie typu CTBA*³ |
||||||
Wersja 5-drzwiowa |
Opony 195/65 R15 |
4340 |
1795/2039*² |
1455 |
1450 |
1573 |
1581 |
1572 |
2650 |
Opony 205/55 R16 |
1565 |
1573 |
1564 |
||||||
Opony 225/45 R17 |
1559 |
1567 |
1558 |
||||||
Wersja kombi |
Opony 195/65 R15 |
4585 |
1795/2039*² |
1465/1475*¹ |
1460/1470*¹ |
1573 |
1581 |
1572 |
2650 |
Opony 205/55 R16 |
1565 |
1573 |
1564 |
||||||
Opony 225/45 R17 |
1559 |
1567 |
1558 |
||||||
Wersja |
Opony 205/55 R16 |
4455 |
1795/2039*² |
1425 |
– |
1565 |
1573 |
– |
2650 |
Opony 225/45 R17 |
1559 |
1567 |
– |
||||||
Opony 225/40 ZR18 |
1555 |
1563 |
– |
*¹ Z relingami dachowymi
*² Z lusterkami zewnętrznymi
*³ CTBA: oś sztywna z belką skrętną
Silniki
Parametr |
Silniki benzynowe |
Silniki wysokoprężne |
||||
1.0 T-GDI |
1.4 T-GDI |
1.4 MPI |
1.6 MPI |
1.6 TCI |
Smartstream D1.6 |
|
Pojemność skokowa (cm³) |
997 |
1353 |
1368 |
1591 |
1582 |
1598 |
Średnica × skok tłoka (mm) |
71,0 × 84,0 |
71,6 × 84,0 |
72,0 × 84,0 |
77,0 × 85,44 |
77,2 × 84,5 |
77,0 × 85,8 |
Kolejność zapłonów w cylindrach |
1-2-3 |
1-3-4-2 |
1-3-4-2 |
1-3-4-2 |
1-3-4-2 |
1-3-4-2 |
Liczba cylindrów |
3 w rzędzie |
4 w rzędzie |
4 w rzędzie |
4 w rzędzie |
4 w rzędzie |
4 w rzędzie |
Moc żarówek
Żarówka |
Rodzaj |
Moc (W) |
||
Przód |
Światła mijania |
Typ A, B, E, F |
H7 |
55 |
Typ C, D |
Diodowe |
Diodowe |
||
Światła drogowe |
Typ A, B, E, F |
H7 |
55 |
|
Typ C, D |
Diodowe |
Diodowe |
||
Światła pozycyjne |
Typ A, E |
W5W |
5 |
|
Typ B, C, D, F |
Diodowe |
Diodowe |
||
Kierunkowskazy |
Typ A, B, E, F |
PY21W |
21 |
|
Typ C, D |
Diodowe |
Diodowe |
||
Światła do jazdy dziennej (DRL) |
Typ A, E |
P21W |
21 |
|
Typ B, C, D, F, G |
Diodowe |
Diodowe |
||
Światła statycznego doświetlania zakrętów (SBL) |
Typ B, F |
H7 |
55 |
|
Typ C, D |
Diodowe |
Diodowe |
||
Światła przeciwmgielne |
Typ A |
HB4 |
51 |
|
Typ B |
HB4 |
55 |
||
Kierunkowskazy boczne |
Typ A |
Diodowe |
Diodowe |
|
Typ B |
W5W |
5 |
Żarówka |
Rodzaj |
Moc (W) |
||
Tył |
Światła stopu i pozycyjne |
Typ A, D, F |
P21/5W |
21/5 |
Typ B, C |
Diodowe |
Diodowe |
||
Światła stopu |
Typ C, E, G |
Diodowe |
Diodowe |
|
Światła pozycyjne |
Typ A, D, F |
W5W |
5 |
|
Typ A, E, G |
Diodowe |
Diodowe |
||
Kierunkowskazy |
PY21W |
21 |
||
Światło cofania |
W16W |
16 |
||
Światła przeciwmgielne |
Typ A, B |
PY21W |
21 |
|
Typ C, D, F, G*¹ |
P21W |
21 |
||
Typ E, G*² |
Diodowe |
Diodowe |
||
Dodatkowe światło stopu |
Diodowe |
Diodowe |
||
Oświetlenie wnętrza |
Oświetlenie punktowe |
W10W |
10 |
|
Lampka oświetlenia wnętrza |
Typ A |
FESTOON |
8 |
|
Typ B |
Diodowe |
Diodowe |
||
Lampki w osłonach przeciwsłonecznych |
FESTOON |
5 |
||
Lampka oświetlenia schowka |
FESTOON |
5 |
||
Lampka oświetlenia bagażnika |
FESTOON |
10 |
||
Lampki oświetlenia tablicy rejestracyjnej |
FESTOON |
5 |
*¹ Wersja „fastback”
*² Wersja „fastback” (wersja „N line”)
Opony i obręcze kół
Koła pełnowymiarowe
Element |
Rozmiar opony |
Rozmiar |
Prawidłowe ciśnienie bar (kPa) |
Moment |
|||||
Obciążenie normalne |
Obciążenie maksymalne |
Szybka jazda |
|||||||
Koła przednie |
Koła tylne |
Koła przednie |
Koła tylne |
Koła przednie |
Koła tylne |
||||
Pakiet |
195/65 R15 |
6.0J × 15 |
2,2 (220) |
2,2 (220) |
2,35 (235) |
2,5 (250) |
2,75 (275) |
11 ÷ 13 (107 ÷ 127) |
|
205/55 R16 |
6.5J × 16 |
2,35 (235) |
2,75 (275) |
||||||
225/45 R17 |
7.0J × 17 |
||||||||
225/40 ZR18 |
7.5J × 18 |
2,4 (240) |
2,35 (235) |
2,5 (250) |
2,75 (275) |
||||
Pakiet |
195/65 R15 |
6.0J × 15 |
2,35 (235) |
2,35 (235) |
2,35 (235) |
2,75 (275) |
|||
205/55 R16 |
6.5J × 16 |
2,2 (220) |
2,2 (220) |
2,35 (235) |
2,75 (275) |
||||
Wersja N-line |
225/45 R17 |
7.0J × 17 |
2,2 (220) |
2,2 (220) |
2,35 (235) |
2,75 (275) |
|||
225/40 ZR18 |
7.5J × 18 |
2,4 (240) |
2,4 (240) |
2,5 (250) |
2,75 (275) |
*¹ Przed jazdą z prędkością powyżej 160 km/h (jeżeli jest dozwolona prawem) należy wyregulować ciśnienie do podanego w powyższej tabeli.
Dojazdowe koło zapasowe
Rozmiar opony |
Rozmiar obręczy |
Prawidłowe ciśnienie bar (kPa) |
Moment dokręcania nakrętek kół |
|
Koła przednie |
Koła tylne |
|||
T125/80 D15 |
4.0T × 15 |
4,2 (420) |
11 ÷ 13 (107 ÷ 127) |
|
T125/80 D16 |
4.0T × 16 |
• Jeżeli w nieodległej przyszłości oczekiwane jest nadejście niskich temperatur, do ciśnienia nominalnego można dodać 0,2 bar (20 kPa). Każdy spadek temperatury o 7°C powoduje zazwyczaj spadek ciśnienia w oponach o 0,07 bar (7 kPa). W przypadku częstych znacznych zmian temperatur należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.
• Na dużej wysokości nad poziomem morza ciśnienie atmosferyczne zazwyczaj jest niższe. Dlatego przed jazdą na dużej wysokości nad poziomem morza ciśnienie w oponach należy sprawdzić z wyprzedzeniem. W razie potrzeby skorygować ciśnienie (zmiana ciśnienia powietrza w miarę wzrostu wysokości: + 0,1 bar (+ 10 kPa)/1 km.
• Nie wolno przekraczać maksymalnego ciśnienia podanego na boku opony.

Podczas wymiany opon należy upewnić się, że nowe opony mają taki sam rozmiar, jak opony zamontowane fabrycznie w pojeździe.
Użycie opon o innych rozmiarach może spowodować uszkodzenie związanych z nimi części i nieprawidłowe zachowanie pojazdu.
Indeksy obciążenia i prędkości opon
Parametr |
Rozmiar opony |
Rozmiar obręczy |
Obciążenie |
Prędkość |
||
Indeks |
kg |
Indeks prędkości |
km/h |
|||
Koło pełnowymiarowe |
195/65 R15 |
6.0J × 15 |
91 |
615 |
H |
210 |
205/55 R16 |
6.5J × 16 |
91 |
615 |
H |
210 |
|
225/45 R17 |
7.0J × 17 |
91 |
615 |
W |
270 |
|
225/40 ZR18 |
7.5J × 18 |
92 |
630 |
Y |
300 |
|
Dojazdowe koło zapasowe |
T125/80 D15 |
4.0T × 15 |
95 |
690 |
M |
130 |
T125/80 D16 |
4.0T × 16 |
97 |
730 |
M |
130 |
Układ klimatyzacji
Czynnik |
Ilość |
Rodzaj |
Czynnik chłodniczy |
500 g |
R-1234yf |
Olej sprężarki |
110 ± 10 g |
PAG |
Więcej szczegółów można uzyskać w Autoryzowanej Stacji Obsługi (ASO) Hyundai.
Masa pojazdu i pojemność bagażnika
Parametr |
Silniki benzynowe |
Silniki wysokoprężne |
||||||||||
1.0 T-GDI |
1.4 T-GDI |
1.4 MPI |
1.6 MPI |
1.6 TCI |
Smartstream D1.6 |
|||||||
M/T |
M/T |
DCT |
M/T |
M/T |
A/T |
M/T |
DCT |
M/T |
DCT |
|||
Maksymalna masa (kg) |
Wersja 5-drzwiowa |
1800 |
1820 |
1850 |
1750 |
1770 |
1790 |
1860 |
1900 |
1880 |
1910 |
|
Wersja 5-drzwiowa |
1750 |
1770 |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
1830 |
– |
||
Wersja kombi |
1840 |
1850 |
1880 |
1790 |
1810 |
1840 |
1900 |
1940 |
1920 |
1940 |
||
Wersja kombi |
– |
1800 |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
||
Wersja „fastback” |
1820 |
1840 |
1860 |
– |
– |
– |
1880 |
1920 |
1900 |
1940 |
||
Wersja N-line |
1820 |
1840 |
1870 |
– |
– |
– |
– |
– |
1900 |
1940 |
||
Pojemność (l) |
Wersja 5-drzwiowa |
Min. |
395 |
|||||||||
Maks. |
1301 |
|||||||||||
Wersja kombi |
Min. |
602 |
||||||||||
Maks. |
1650 |
|||||||||||
Wersja |
Min. |
450 |
||||||||||
Maks. |
1351 |
M/T: mechaniczna skrzynia biegów
A/T: automatyczna skrzynia biegów
DCT: dwusprzęgłowa skrzynia biegów
Pojemność bagażnika min.: za siedzeniami tylnymi, do górnej krawędzi oparć.
Pojemność bagażnika maks.: za fotelami przednimi, do dachu.
Wymagane oleje i płyny eksploatacyjne
Aby umożliwić właściwe osiągi i zapewnić trwałość silnika oraz układu przeniesienia napędu, należy stosować wyłącznie oleje i płyny eksploatacyjne odpowiedniej jakości. Stosowanie odpowiednich olejów i płynów eksploatacyjnych wpływa również pozytywnie na sprawność silnika i zużycie paliwa.
W niniejszym pojeździe należy stosować wyłącznie oleje i płyny eksploatacyjne podane w poniższych tabelach.
Olej |
Ilość |
Rodzaj |
|||
Olej silnikowy*¹ Zalecany i napełnienie)
|
Silniki |
1.0 T-GDI |
3,6 l |
ACEA C2 |
|
1.4 T-GDI |
4,2 l |
||||
1.4 MPI |
3,6 l |
ACEA A5/B5 |
|||
1.6 MPI |
3,6 l |
O najnowszej klasyfikacji API lub ILSAC |
|||
Silniki |
1.6 TCI |
z filtrem DPF*2 |
5,3 l |
ACEA C2 lub C3 |
|
Smartstream D1.6 |
4,4 l |
ACEA C5, C2 lub C3 |
*¹ Patrz zalecane lepkości wg SAE na stronie 8-10.
*2 DPF: Filtr cząstek stałych.
Olej/płyn eksploatacyjny |
Ilość |
Rodzaj |
||
Olej mechanicznej skrzyni biegów |
1,5 ÷ 1,6 l |
HK SYN MTF 70W (SK) SPIRAX S6 GHME 70W MTF (H.K.SHELL) GS MTF HD 70W (GS CALTEX) API GL-4, SAE 70W, TGO-9 |
||
Olej automatycznej skrzyni biegów |
6,7 l |
MICHANG ATF SP-IV, SK ATF SP-IV, NOCA ATF SP-IV, |
||
Olej dwusprzęgłowej skrzyni biegów (DCT) |
1,9 ÷ 2,0 l |
HK SYN DCTF 70W (SK) SPIRAX S6 GHME 70W DCTF (H.K.SHELL) GS DCTF HD 70W (GS CALTEX) API GL-4, SAE 70W |
||
Płyn chłodzący |
1.0 T-GDI |
6,1 l |
Mieszanina środka chroniącego przed zamarzaniem |
|
1.4 T-GDI |
M/T |
6,3 l |
||
DCT |
6,1 l |
|||
1.4 MPI |
5,7 l |
|||
1.6 MPI |
M/T |
5,8 l |
||
A/T |
5,7 l |
|||
1.6 TCI |
6,8 l |
|||
Smartstream D1.6 |
7,3 l |
|||
Płyn hamulcowy i sterowania sprzęgłem |
0,7 ÷ 0,8 l |
FMVSS116 DOT-4 |
||
Paliwo |
50 l |
Patrz „Wymagania dotyczące paliwa” we wstępie. |
||
Roztwór mocznika (silniki wysokoprężne) |
12 l |
ISO 22241, DIN 70070 |
Zalecany olej silnikowy
Producent |
Olej |
|
Shell |
Silniki benzynowe |
ACEA C2: Helix Ultra ECT C2/C3 0W30 |
ACEA A5/B5: Helix Ultra A5/B5 0W30, Helix Ultra AH 5W30 |
||
Silniki wysokoprężne |
ACEA C2/C3: Helix Ultra ECT C2/C3 0W30 |
|
ACEA C5/C2/C3: Helix Ultra ECT C2/C3 0W30, |
Zalecana lepkość wg klasyfikacji SAE

Przed sprawdzeniem lub spuszczeniem jakiegokolwiek oleju lub płynu eksploatacyjnego należy dokładnie oczyścić miejsce wokół zakrętki wlewu, korka spustowego i/lub wskaźnika poziomu. Jest to szczególnie ważne, jeżeli pojazd był użytkowany na obszarze o wyjątkowo dużym zapyleniu, na terenach piaszczystych lub na drogach gruntowych. Oczyszczenie zakrętki wlewu, korka spustowego i/lub wskaźnika chroni przed dostaniem się pyłu lub innych zanieczyszczeń do silnika albo innych mechanizmów, które może w konsekwencji doprowadzić do ich uszkodzenia.
Lepkość (gęstość) oleju silnikowego wpływa na zużycie paliwa i pracę silnika w niskich temperaturach otoczenia (zdolność rozruchową i przepływ oleju). Oleje silnikowe o niższej lepkości umożliwiają niższe zużycie paliwa i wyższą sprawność w niskich temperaturach. W wysokich temperaturach otoczenia silniki wymagają olejów o wyższej lepkości. Stosowanie oleju o lepkości innej niż podana może doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Podczas dobierania oleju należy rozważyć zakres temperatur otoczenia, w jakich będzie użytkowany pojazd do momentu następnej wymiany oleju.
Następnie należy dobrać olej o lepkości podanej w poniższej tabeli.
Silnik 1.0/1.4 T-GDI
Zakres temperatur dla poszczególnych olejów wg klasyfikacji SAE |
||
Temperatura |
°C |
–30 –20 –10 0 10 20 30 40 50 |
Olej silnika |
|
Silnik 1.4 MPI
Zakres temperatur dla poszczególnych olejów wg klasyfikacji SAE |
||
Temperatura |
°C |
–30 –20 –10 0 10 20 30 40 50 |
Olej silnika |
|
*1 Dla zapewnienia niższego zużycia paliwa zaleca się stosowanie oleju silnikowego o klasyfikacji SAE 5W-30. Jeżeli jednak taki olej nie jest dostępny, należy wybrać inny olej, korzystając z tabeli.
Silnik 1.6 MPI
Zakres temperatur dla poszczególnych olejów wg klasyfikacji SAE |
||
Temperatura |
°C |
–30 –20 –10 0 10 20 30 40 50 |
Olej silnika |
|
Silnik 1.6 TCI
Zakres temperatur dla poszczególnych olejów wg klasyfikacji SAE |
||
Temperatura |
°C |
–30 –20 –10 0 10 20 30 40 |
Olej silnika |
|
n Silnik Smartstream D1.6
Zakres temperatur dla poszczególnych olejów wg klasyfikacji SAE |
||
Temperatura |
°C |
–30 –20 –10 0 10 20 30 40 |
Olej silnika |
|
Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN)

Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) to niepowtarzalny, przypisany do pojazdu numer sprawdzany podczas rejestracji pojazdu i w ramach rozstrzygania aspektów prawnych, dotyczących jego własności.
Numer ten jest wybity na podłodze pod fotelem pasażera. Aby sprawdzić numer, należy otworzyć pokrywę.

Numer VIN może znajdować się również na tabliczce przymocowanej do górnej części deski rozdzielczej. Numer ten można sprawdzić z zewnątrz, przez szybę czołową pojazdu.
Tabliczka znamionowa pojazdu

Numer VIN znajduje się również na tabliczce znamionowej, przymocowanej w dolnej części środkowego słupka (po stronie kierowcy lub pasażera).
Naklejka z rodzajem i ciśnieniem w oponach

Nowy pojazd dostarczany jest z oponami zapewniającymi najlepsze własności jezdne podczas normalnej jazdy.
Wymagane wartości ciśnienia w oponach pojazdu znajdują się na naklejce umieszczonej w dolnej części środkowego lewego słupka.
Numer silnika






Numery identyfikacyjne silników wybite są w miejscach pokazanych na ilustracjach.
Etykieta sprężarki układu klimatyzacji

Na etykiecie podany jest model sprężarki układu klimatyzacji, nr katalogowy dostawcy, nr seryjny, rodzaj czynnika chłodniczego (1) oraz rodzaj oleju sprężarki (2).
Etykieta czynnika chłodniczego układu klimatyzacji

Na etykiecie podany jest rodzaj czynnika chłodniczego oraz jego ilość.
Etykieta znajduje się od spodu maski silnika.
Deklaracja zgodności (jeżeli występuje)

Podzespoły pojazdu wykorzystujące częstotliwości radiowe spełniają wymagania Dyrektywy Wspólnoty Europejskiej 1995/5/WE.
Dodatkowe informacje, obejmujące również deklarację zgodności producenta, dostępne są na stronie internetowej Hyundai:
http://service.hyundai-motor.com
Naklejka informująca o rodzaju paliwa
Silniki benzynowe
Naklejka z rodzajem paliwa znajduje się na pokrywie wlewu paliwa.

A. Liczba oktanowa benzyny bezołowiowej
1) RON/ROZ: liczba oktanowa.
2) (R+M)/2, AKI: wartość przeciwstukowa.
B. Identyfikatory paliw pochodzących z ropy naftowej
Symbol ten oznacza paliwo, które można stosować. Nie stosować żadnych innych paliw.
C. Więcej informacji — patrz „Wymagania dotyczące paliwa” we wstępie.
Silniki wysokoprężne
Naklejka z rodzajem paliwa znajduje się na pokrywie wlewu paliwa.

A. Paliwo: olej napędowy.
B. Identyfikatory biopaliw na bazie estrów metylowych kwasów tłuszczowych (FAME), które można stosować w silnikach wysokoprężnych.
Symbol ten oznacza paliwo, które można stosować. Nie stosować żadnych innych paliw.
C. Więcej informacji — patrz „Wymagania dotyczące paliwa” we wstępie.