Wymiary
Parametr |
mm |
|
Długość całkowita |
4480 |
|
Szerokość całkowita |
1850 |
|
Wysokość całkowita |
1645/1650*1 |
|
Rozstaw kół przednich |
Opony 215/70 R16 |
1620 |
Opony 225/60 R17 |
1608 |
|
Opony 225/55 R18 |
1608 |
|
Opony 245/45 R19 |
1604 |
|
Rozstaw kół tylnych |
Opony 215/70 R16 |
1631 |
Opony 225/60 R17 |
1620 |
|
Opony 225/55 R18 |
1620 |
|
Opony 245/45 R19 |
1615 |
|
Rozstaw osi |
2670 |
*1 Z relingami dachowymi
Silniki
Parametr |
1.6 GDI/1.6 T-GDI |
2.0 MPI |
2.4 GDI |
Smartstream D1.6 |
Silnik wysokoprężny 2.0 TCI/2.0 48V MHEV |
Pojemność skokowa (cm3) |
1591 |
1999 |
2359 |
1598 |
1995 |
Średnica × skok tłoka (mm) |
77 × 85,4 |
81 × 97 |
88 × 96 |
77 × 85,8 |
84 × 90 |
Kolejność zapłonów w cylindrach |
1-3-4-2 |
1-3-4-2 |
1-3-4-2 |
1-3-4-2 |
1-3-4-2 |
Liczba cylindrów |
4 w rzędzie |
4 w rzędzie |
4 w rzędzie |
4 w rzędzie |
4 w rzędzie |
Moc żarówek
Żarówka |
Rodzaj |
Moc (W) |
|||
Przód |
Lampy przednie |
Światła mijania |
Typ A |
H7 |
55 |
Typ B |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Światła drogowe |
Typ A |
HB3 |
60 |
||
Typ B |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Kierunkowskazy |
Typ A |
PY21W |
21 |
||
Typ B |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Światła pozycyjne |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Światła przeciwmgielne |
H8 |
35 |
|||
Kierunkowskazy boczne |
Typ A |
Diodowe |
Diodowe |
||
Typ B |
W5W |
5 |
|||
Światła statycznego doświetlania zakrętów |
Typ A |
H7 |
55 |
||
Typ B |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Światła do jazdy dziennej (DRL) |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Tył |
Lampy zespolone tylne |
Typ A |
Światła stopu/pozycyjne |
21/5W |
21/5 |
Światła tylne |
W5W |
5 |
|||
Kierunkowskazy |
P21W |
21 |
|||
Światła cofania |
W16W |
16 |
|||
Typ B |
Światła stopu/pozycyjne |
Diodowe |
Diodowe |
||
Kierunkowskazy |
P21W |
21 |
|||
Światła cofania |
W16W |
16 |
|||
Dodatkowe światło stopu |
Diodowe |
Diodowe |
|||
Lampki oświetlenia tablicy rejestracyjnej |
W5W |
5 |
|||
Światła przeciwmgielne |
Typ A |
P21W |
21 |
||
Typ B |
Diodowe |
Diodowe |
Żarówka |
Rodzaj |
Moc (W) |
||
Oświetlenie wnętrza |
Oświetlenie punktowe |
Wersje z oknem dachowym |
Diodowe |
Diodowe |
Wersje bez okna dachowego |
W10W |
10 |
||
Lampka oświetlenia wnętrza |
Wersje z oknem dachowym |
Diodowe |
Diodowe |
|
Wersje bez okna dachowego |
FESTOON |
10 |
||
Lampki w osłonach przeciwsłonecznych |
FESTOON |
5 |
||
Lampka oświetlenia bagażnika |
FESTOON |
10 |
||
Lampka oświetlenia schowka |
W5W |
5 |
||
Inne |
Lampka oświetlenia podłoża |
Diodowe |
Diodowe |
Opony i obręcze kół
Element |
Rozmiar opony |
Rozmiar obręczy |
Prawidłowe ciśnienie bar (kPa) |
Moment dokręcania nakrętek kół: kGm (Nm) |
|||
Obciążenie normalne () |
Obciążenie maksymalne () |
||||||
Przód |
Tył |
Przód |
Tył |
||||
Koło pełnowymiarowe |
215/70 R16 |
6.5J × 16 |
2,4 (240) |
2,4 (240) |
2,4 (240) |
2,75 (275) |
11 ÷ 13 (107÷ 127) |
225/60 R17 |
7.0J × 17 |
2,4 (240) |
2,4 (240) |
2,4 (240) |
|||
225/55 R18 |
7.0J × 18 |
2,4 (240) |
2,4 (240) |
2,4 (240) |
|||
245/45 R19 |
7.5J × 19 |
2,4 (240) |
2,4 (240) |
2,4 (240) |
|||
Dojazdowe koło zapasowe |
T135/90 D17 |
4.0T × 17 |
4,2 (420) |
4,2 (420) |
4,2 (420) |
4,2 (420) |
|
T135/90 R17 |
4.0T × 17 |
4,2 (420) |
4,2 (420) |
4,2 (420) |
4,2 (420) |
* Ciśnienie w pojazdach objętych homologacją wielostopniową (MSTA)
• Jeżeli w nieodległej przyszłości oczekiwane jest nadejście niskich temperatur, do ciśnienia nominalnego można dodać 20 kPa (0,2 bar). Każdy spadek temperatury o 7°C powoduje zazwyczaj spadek ciśnienia w oponach o 7 kPa (0,07 bar). W przypadku częstych znacznych zmian temperatur należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.
• Na dużej wysokości nad poziomem morza ciśnienie atmosferyczne zazwyczaj jest niższe. Dlatego przed jazdą na dużej wysokości nad poziomem morza ciśnienie w oponach należy sprawdzić z wyprzedzeniem. W razie potrzeby skorygować ciśnienie (zmiana ciśnienia powietrza w miarę wzrostu wysokości: + 10 kPa/1 km).
Podczas wymiany opon należy upewnić się, że nowe opony mają taki sam rozmiar, jak opony zamontowane fabrycznie w pojeździe.
Użycie opon o innych rozmiarach może spowodować uszkodzenie związanych z nimi części i nieprawidłowe zachowanie pojazdu.
Indeksy obciążenia i prędkości opon
Element |
Rozmiar opony |
Rozmiar obręczy |
Obciążenie |
Prędkość |
||
Indeks obciążenia |
kg |
Indeks prędkości |
km/h |
|||
Koło pełnowymiarowe |
215/70 R16 |
6.5J × 16 |
100 |
800 |
H |
210 |
225/60 R17 |
7.0J × 17 |
99 |
775 |
H |
210 |
|
V |
240 |
|||||
225/55 R18 |
7,0J × 18 |
98 |
750 |
V |
240 |
|
245/45 R19 |
7.5J × 19 |
98 |
750 |
W |
270 |
|
Dojazdowe koło zapasowe |
T135/90 D17 |
4.0T × 17 |
103 |
875 |
M |
130 |
104 |
900 |
M |
130 |
|||
T135/90 R17 |
4.0T × 17 |
104 |
900 |
M |
130 |
Całkowita masa pojazdu
Silniki wysokoprężne
kg
Wersja |
1.6 TCI (o niskiej mocy) |
1.6 TCI (o wysokiej mocy) |
2.0 TCI (o wysokiej mocy) |
2.0 TCI (48V MHEV) |
|||||
Napęd 4×2, M/T |
Napęd 4×2, M/T |
Napęd 4×2, DCT |
Napęd 4×4, M/T |
Napęd 4×4, DCT |
Napęd 4×4, M/T |
Napęd 4×4, A/T |
Napęd 4×4, M/T |
Napęd 4×4, A/T |
|
5-miejscowa |
2120 |
2120 |
2145 |
2195 |
2210 |
2230 |
2250 |
2230 |
2250 |
Silniki benzynowe
Wersja |
1.6 GDI |
2.0 MPI |
1.6 T-GDI |
|||||||
Napęd 4×2, M/T |
Napęd 4×2, A/T |
Napęd 4×2, M/T |
Napęd 4×2, A/T |
Napęd 4×4, M/T |
Napęd 4×4, A/T |
Napęd 4×2, M/T |
Napęd 4×2, DCT |
Napęd 4×4, M/T |
Napęd 4×4, DCT |
|
5-miejscowa |
2030 |
2050 |
2060 |
2080 |
2130 |
2150 |
2110 |
2140 |
2170 |
2200 |
kg
Pojemność bagażnika
l
Wersja |
Silniki benzynowe i silniki wysokoprężne z wyjątkiem Euro 6C |
Silniki wysokoprężne Euro 6C |
|||||||
Smartstream D1.6 |
2.0 TCI |
2.0 48V MHEV |
|||||||
Zestaw naprawczy do opon |
Dojazdowe koło zapasowe |
Koło pełnowymiarowe |
Zestaw naprawczy do opon |
Dojazdowe koło zapasowe |
Zestaw naprawczy do opon |
Dojazdowe koło zapasowe |
Zestaw naprawczy do opon |
||
Poj. bagażnika |
Min. |
513 |
513 |
488 |
502 |
484 |
502 |
484 |
459 |
Maks. |
1503 |
1503 |
1478 |
1492 |
1474 |
1492 |
1474 |
1449 |
Pojemność bagażnika min.: za siedzeniami tylnymi, do górnej krawędzi oparć.
Pojemność bagażnika maks.: za fotelami przednimi, do dachu.
Wymagane oleje i płyny eksploatacyjne
Aby umożliwić właściwe osiągi i zapewnić trwałość silnika oraz układu przeniesienia napędu, należy stosować wyłącznie oleje i płyny eksploatacyjne odpowiedniej jakości. Stosowanie odpowiednich olejów i płynów eksploatacyjnych wpływa również pozytywnie na sprawność silnika i zużycie paliwa.
W tym pojeździe należy stosować wyłącznie oleje i płyny eksploatacyjne podane w poniższych tabelach.
Olej/płyn eksploatacyjny |
Ilość |
Klasyfikacja |
||
Olej silnikowy*1 *2 Zalecany
|
Silnik benzynowy 1.6 GDI |
3,6 l |
ACEA C2/C3 |
|
Silnik benzynowy 1.6 T-GDI |
4,5 l |
|||
Silnik benzynowy 2.0 MPI |
4,0 l |
API SM*4, ILSAC GF-4 lub o wyższej klasyfikacji jakościowej, ACEA A5/B5*3 |
||
Silnik benzynowy 2.4 GDI |
4,8 l |
ACEA A5/B5*3 |
||
Silnik wysokoprężny Smartstream D1.6 TCI |
4,4 l |
ACEA C5, C2 lub C3 |
||
Silnik wysokoprężny 2.0 TCI |
7,6 l |
Wersje z filtrem DPF |
ACEA C2 lub C3 |
|
Olej mechanicznej skrzyni biegów |
Silnik benzynowy 1.6 GDI |
1,6 ÷ 1,7 l |
HK SYN MTF 70W (SK) SPIRAX S6 GHME 70W (H.K.SHELL) GS MTF HD 70W (GS CALTEX) (API GL-4, SAE 70W) |
|
Silnik benzynowy 1.6 T-GDI |
Wersje z napędem 4×2: 1,5 ÷ 1,6 l Wersje z napędem 4×4: 1,4 ÷ 1,5 l |
|||
Silnik benzynowy 2.0 MPI |
||||
Silnik wysokoprężny Smartstream D1.6 TCI (o niskiej mocy) |
1,7 ÷ 1,8 l |
|||
Silnik wysokoprężny Smartstream D1.6 TCI (o wysokiej mocy) |
1,8 ÷ 1,9 l |
|||
Silnik wysokoprężny 2.0 TCI |
1,8 ÷ 1,9 l |
Olej/płyn eksploatacyjny |
Ilość |
Klasyfikacja |
|
Olej automatycznej skrzyni biegów (ATF) |
Silnik benzynowy 1.6 GDI/T-GDI |
7,3 l |
MICHANG ATF SP-IV, SK ATF SP-IV, NOCA ATF SP-IV, oryginalny olej Hyundai ATF SP-IV |
Silnik benzynowy 2.0 MPI |
|||
Silnik benzynowy 2.4 GDI |
6,7 l |
||
Silnik wysokoprężny 2.0 TCI |
8,3 l |
||
Olej dwusprzęgłowej skrzyni biegów (DCT) |
1,9 ÷ 2,0 l |
HK DCTF 70W (SK) SPIRAX S6 GHME 70W DCTF (H.K.SHELL) GS DCTF HD 70W (GS CALTEX) (API GL-4, SAE 70W) |
|
Płyn chłodzący |
Silnik benzynowy 1.6 GDI, A/T |
7,1 l |
Mieszanina płynu niezamarzającego i wody (glikol etylenowy na bazie fosforanów do chłodnic aluminiowych) |
Silnik benzynowy 1.6 GDI, M/T |
7,3 l |
||
Silnik benzynowy 1.6 T-GDI |
7,2 l |
||
Silnik benzynowy 2.0 MPI, A/T |
6,9 l |
||
Silnik benzynowy 2.0 MPI, M/T |
7,0 l |
||
Silnik benzynowy 2.4 GDI, A/T |
7,1 l |
||
Silnik wysokoprężny Smartstream D1.6 TCI, M/T |
7,1 l |
||
Silnik wysokoprężny Smartstream D1.6 TCI, DCT |
7,5 l |
||
Silnik wysokoprężny 2.0 TCI |
8,5 ÷ 8,8 l |
||
Płyn hamulcowy i sterowania sprzęgłem |
0,7 ÷ 0,8 l |
FMVSS116 DOT-4 |
Olej/płyn eksploatacyjny |
Ilość |
Klasyfikacja |
|
Olej przekładni głównej tylnej (wersje z napędem 4×4) |
0,53 ÷ 0,63 l |
Olej do przekładni hipoidalnych GL-5 wg API, 75W/85 wg SAE (olej przekładniowy SK HCT-5 75W/85 lub równoważny) |
|
Olej skrzyni rozdzielczej (pojazdy z napędem 4×4) |
Silnik benzynowy 1.6 T-GDI/ silnik benzynowy 2.0 MPI, M/T*5 |
0,48 ÷ 0,52 l |
|
Silnik benzynowy 2.0 MPI, A/T*5 |
|||
Silnik benzynowy 2.4 GDI |
0,42 ÷ 0,47 l |
||
Silnik wysokoprężny 2.0 TCI |
|||
Paliwo |
62 l (58 l*6) |
Patrz „Wymagania dotyczące paliwa” we wstępie |
|
Roztwór mocznika (tylko silniki wysokoprężne, jeżeli występuje) |
14 l |
ISO22241, DIN70070 |
*1 Patrz zalecane lepkości wg klasyfikacji SAE na następnej stronie.
*2 Obecnie dostępne są oleje silnikowe oznaczone jako „Energy Conserving Oil” (olej oszczędzający energię). Poza innymi korzyściami wpływają one na ograniczenie zużycia paliwa poprzez zmniejszenie oporów wewnętrznych silnika. Zwykle korzyści te są niemierzalne w codziennej jeździe, ale np. w skali roku przynoszą zauważalne ograniczenie wydatków na paliwo.
*3 Jeżeli w danym kraju olej ACEA A5/B5 jest niedostępny, należy użyć oleju ILSAC GF-3 (lub o wyższej klasyfikacji) albo ACEA A3 (lub o wyższej klasyfikacji).
*4 Jeżeli w danym kraju olej klasyfikacji SM wg normy API jest niedostępny, należy użyć oleju klasyfikacji SL wg API.
*5 M/T: mechaniczna skrzynia biegów, A/T: automatyczna skrzynia biegów.
*6 Wersja MHEV („mild hybrid”).
Zalecany olej silnikowy
Producent |
Olej |
|
Silniki benzynowe |
Silniki wysokoprężne |
|
Shell |
ACEA C2/C3: Helix Ultra ECT C2/C3 0W30 |
ACEA C3: HELIX ULTRA AP 5W30 |
ACEA A5/B5: Helix Ultra AH 5W30, Helix Ultra A5/B5 0W30 |
ACEA C2: HELIX ULTRA AP-L 5W30 |
Zalecana lepkość wg klasyfikacji SAE
Lepkość (gęstość) oleju silnikowego wpływa na zużycie paliwa i pracę silnika w niskich temperaturach otoczenia (zdolność rozruchową i tempo obiegu oleju). Oleje silnikowe o niższej lepkości umożliwiają niższe zużycie paliwa i wyższą sprawność w niskich temperaturach. W wysokich temperaturach otoczenia silniki wymagają olejów o wyższej lepkości. Stosowanie oleju o lepkości innej niż podana może doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Przed sprawdzeniem lub spuszczeniem jakiegokolwiek oleju lub płynu eksploatacyjnego należy dokładnie oczyścić miejsce wokół zakrętki wlewu, korka spustowego i/lub wskaźnika poziomu. Jest to szczególnie ważne, jeżeli pojazd był użytkowany na obszarze o wyjątkowo dużym zapyleniu, na terenach piaszczystych lub na drogach gruntowych. Oczyszczenie zakrętki wlewu, korka spustowego i/lub wskaźnika chroni przed dostaniem się pyłu lub innych zanieczyszczeń do silnika albo innych mechanizmów, które może w konsekwencji doprowadzić do ich uszkodzenia.
Podczas dobierania oleju należy rozważyć zakres temperatur otoczenia, w jakich będzie użytkowany pojazd do momentu następnej wymiany oleju. Następnie należy dobrać olej o lepkości podanej w poniższej tabeli.
Zakres temperatur dla poszczególnych olejów wg klasyfikacji SAE |
||
Temperatura |
°C |
–30 –20 –10 0 10 20 30 40 |
Olej silnika benzynowego |
1.6 GDI, T-GDI |
|
2.4 GDI |
|
|
2.0 MPI |
|
|
Olej silnika wysokoprężnego |
Smartstream D1.6 |
|
2.0 TCI/2.0 48V MHEV |
|
Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN)
Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) to unikalny, przypisany do pojazdu numer używany do rejestracji pojazdu i do rozstrzygania aspektów prawnych, dotyczących jego własności.
Numer ten jest wybity na podłodze pod fotelem pasażera. Aby sprawdzić numer, należy otworzyć pokrywę.
Numer VIN może znajdować się również na tabliczce przymocowanej do górnej części deski rozdzielczej. Numer ten można sprawdzić z zewnątrz, przez szybę czołową pojazdu.
Tabliczka certyfikacyjna pojazdu
Numer VIN znajduje się również na tabliczce certyfikacyjnej, przymocowanej w dolnej części środkowego słupka (po stronie kierowcy lub pasażera).
Naklejka z rodzajem i ciśnieniem w oponach
Nowy pojazd dostarczany jest z oponami zapewniającymi najlepsze własności jezdne podczas normalnej jazdy.
Wymagane wartości ciśnienia w oponach pojazdu znajdują się na naklejce umieszczonej w dolnej części środkowego lewego słupka.
Numery identyfikacyjne silników wybite są w miejscach pokazanych na ilustracjach.
Na etykiecie podany jest model sprężarki układu klimatyzacji, dostawca, nr katalogowy, nr seryjny, rodzaj czynnika chłodniczego oraz rodzaj oleju sprężarki.
Na etykiecie podany jest rodzaj czynnika chłodniczego oraz jego ilość.
Etykieta znajduje się od spodu maski silnika.
Numer silnika
Podzespoły pojazdu wykorzystujące częstotliwości radiowe spełniają wymagania Dyrektywy Wspólnoty Europejskiej 1995/5/WE.
Dodatkowe informacje, obejmujące również deklarację zgodności producenta, dostępne są na stronie internetowej Hyundai:
http://service.hyundai-motor.com
Etykieta sprężarki układu klimatyzacji
Etykieta czynnika chłodniczego układu klimatyzacji
Deklaracja zgodności (jeżeli występuje)
Naklejka z rodzajem paliwa (jeżeli występuje)
Silniki benzynowe
Używać benzyny bezołowiowej zgodnej z naklejką na pokrywie wlewu paliwa.
A. Liczba oktanowa benzyny bezołowiowej.
1) RON/ROZ: liczba oktanowa.
2) (R+M)/2, AKI: wartość przeciwstukowa.
B. Identyfikatory paliw pochodzących z ropy naftowej.
Symbol ten oznacza paliwo, które można stosować. Nie stosować żadnych innych paliw.
C. Aby uzyskać więcej informacji, patrz instrukcja obsługi pojazdu.
Silniki wysokoprężne
Używać oleju napędowego zgodnego z naklejką na pokrywie wlewu paliwa.
A. Paliwo: olej napędowy.
B. Identyfikatory biopaliw na bazie estrów metylowych kwasów tłuszczowych (FAME), które można stosować w silnikach wysokoprężnych.
Symbol ten oznacza paliwo, które można stosować. Nie stosować żadnych innych paliw.
C. Aby uzyskać więcej informacji, patrz instrukcja obsługi pojazdu.