Wymiary

Parametr

mm

Długość całkowita

4480

Szerokość całkowita

1850

Wysokość całkowita

1645/1650*1

Rozstaw kół przednich

Opony 215/70 R16

1620

Opony 225/60 R17

1608

Opony 225/55 R18

1608

Opony 245/45 R19

1604

Rozstaw kół tylnych

Opony 215/70 R16

1631

Opony 225/60 R17

1620

Opony 225/55 R18

1620

Opony 245/45 R19

1615

Rozstaw osi

2670

*1 Z relingami dachowymi

Silniki

Parametr

1.6 GDI/1.6 T-GDI

2.0 MPI

2.4 GDI

Smartstream D1.6

Silnik wysokoprężny 2.0 TCI/2.0 48V MHEV

Pojemność skokowa

(cm3)

1591

1999

2359

1598

1995

Średnica × skok tłoka

(mm)

77 × 85,4

81 × 97

88 × 96

77 × 85,8

84 × 90

Kolejność zapłonów w cylindrach

1-3-4-2

1-3-4-2

1-3-4-2

1-3-4-2

1-3-4-2

Liczba cylindrów

4 w rzędzie

4 w rzędzie

4 w rzędzie

4 w rzędzie

4 w rzędzie

Moc żarówek

Żarówka

Rodzaj

Moc (W)

Przód

Lampy przednie

Światła mijania

Typ A

H7

55

Typ B

Diodowe

Diodowe

Światła drogowe

Typ A

HB3

60

Typ B

Diodowe

Diodowe

Kierunkowskazy

Typ A

PY21W

21

Typ B

Diodowe

Diodowe

Światła pozycyjne

Diodowe

Diodowe

Światła przeciwmgielne

H8

35

Kierunkowskazy boczne

Typ A

Diodowe

Diodowe

Typ B

W5W

5

Światła statycznego doświetlania zakrętów

Typ A

H7

55

Typ B

Diodowe

Diodowe

Światła do jazdy dziennej (DRL)

Diodowe

Diodowe

Tył

Lampy zespolone tylne

Typ A

Światła stopu/pozycyjne

21/5W

21/5

Światła tylne

W5W

5

Kierunkowskazy

P21W

21

Światła cofania

W16W

16

Typ B

Światła stopu/pozycyjne

Diodowe

Diodowe

Kierunkowskazy

P21W

21

Światła cofania

W16W

16

Dodatkowe światło stopu

Diodowe

Diodowe

Lampki oświetlenia tablicy rejestracyjnej

W5W

5

Światła przeciwmgielne

Typ A

P21W

21

Typ B

Diodowe

Diodowe

Żarówka

Rodzaj

Moc (W)

Oświetlenie wnętrza

Oświetlenie punktowe

Wersje z oknem dachowym

Diodowe

Diodowe

Wersje bez okna dachowego

W10W

10

Lampka oświetlenia wnętrza

Wersje z oknem dachowym

Diodowe

Diodowe

Wersje bez okna dachowego

FESTOON

10

Lampki w osłonach przeciwsłonecznych

FESTOON

5

Lampka oświetlenia bagażnika

FESTOON

10

Lampka oświetlenia schowka

W5W

5

Inne

Lampka oświetlenia podłoża

Diodowe

Diodowe

Opony i obręcze kół

Element

Rozmiar opony

Rozmiar obręczy

Prawidłowe ciśnienie bar (kPa)

Moment dokręcania nakrętek kół: kGm (Nm)

Obciążenie normalne ()

Obciążenie maksymalne ()

Przód

Tył

Przód

Tył

Koło pełnowymiarowe

215/70 R16

6.5J × 16

2,4 (240)

2,4 (240)

2,4 (240)

2,75 (275)

11 ÷ 13

(107÷ 127)

225/60 R17

7.0J × 17

2,4 (240)

2,4 (240)

2,4 (240)

225/55 R18

7.0J × 18

2,4 (240)

2,4 (240)

2,4 (240)

245/45 R19

7.5J × 19

2,4 (240)

2,4 (240)

2,4 (240)

Dojazdowe koło zapasowe

T135/90 D17

4.0T × 17

4,2 (420)

4,2 (420)

4,2 (420)

4,2 (420)

T135/90 R17

4.0T × 17

4,2 (420)

4,2 (420)

4,2 (420)

4,2 (420)

* Ciśnienie w pojazdach objętych homologacją wielostopniową (MSTA)

UWAGA

• Jeżeli w nieodległej przyszłości oczekiwane jest nadejście niskich temperatur, do ciśnienia nominalnego można dodać 20 kPa (0,2 bar). Każdy spadek temperatury o 7°C powoduje zazwyczaj spadek ciśnienia w oponach o 7 kPa (0,07 bar). W przypadku częstych znacznych zmian temperatur należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.

• Na dużej wysokości nad poziomem morza ciśnienie atmosferyczne zazwyczaj jest niższe. Dlatego przed jazdą na dużej wysokości nad poziomem morza ciśnienie w oponach należy sprawdzić z wyprzedzeniem. W razie potrzeby skorygować ciśnienie (zmiana ciśnienia powietrza w miarę wzrostu wysokości: + 10 kPa/1 km).

OSTROŻNIE

Podczas wymiany opon należy upewnić się, że nowe opony mają taki sam rozmiar, jak opony zamontowane fabrycznie w pojeździe.

Użycie opon o innych rozmiarach może spowodować uszkodzenie związanych z nimi części i nieprawidłowe zachowanie pojazdu.

Indeksy obciążenia i prędkości opon

Element

Rozmiar opony

Rozmiar obręczy

Obciążenie

Prędkość

Indeks obciążenia

kg

Indeks prędkości

km/h

Koło pełnowymiarowe

215/70 R16

6.5J × 16

100

800

H

210

225/60 R17

7.0J × 17

99

775

H

210

V

240

225/55 R18

7,0J × 18

98

750

V

240

245/45 R19

7.5J × 19

98

750

W

270

Dojazdowe koło zapasowe

T135/90 D17

4.0T × 17

103

875

M

130

104

900

M

130

T135/90 R17

4.0T × 17

104

900

M

130

Całkowita masa pojazdu

Silniki wysokoprężne

kg

Wersja

1.6 TCI (o niskiej mocy)

1.6 TCI (o wysokiej mocy)

2.0 TCI (o wysokiej mocy)

2.0 TCI (48V MHEV)

Napęd 4×2, M/T

Napęd 4×2, M/T

Napęd 4×2, DCT

Napęd 4×4, M/T

Napęd 4×4, DCT

Napęd 4×4, M/T

Napęd 4×4, A/T

Napęd 4×4, M/T

Napęd 4×4, A/T

5-miejscowa

2120

2120

2145

2195

2210

2230

2250

2230

2250

Silniki benzynowe

Wersja

1.6 GDI

2.0 MPI

1.6 T-GDI

Napęd 4×2, M/T

Napęd 4×2, A/T

Napęd 4×2, M/T

Napęd 4×2, A/T

Napęd 4×4, M/T

Napęd 4×4, A/T

Napęd 4×2, M/T

Napęd 4×2, DCT

Napęd 4×4, M/T

Napęd 4×4, DCT

5-miejscowa

2030

2050

2060

2080

2130

2150

2110

2140

2170

2200

kg

Pojemność bagażnika

l

Wersja

Silniki benzynowe

i silniki wysokoprężne z wyjątkiem Euro 6C

Silniki wysokoprężne Euro 6C

Smartstream D1.6

2.0 TCI

2.0 48V MHEV

Zestaw naprawczy do opon

Dojazdowe koło zapasowe

Koło pełnowymiarowe

Zestaw naprawczy do opon

Dojazdowe koło zapasowe

Zestaw naprawczy do opon

Dojazdowe koło zapasowe

Zestaw naprawczy do opon

Poj. bagażnika

Min.

513

513

488

502

484

502

484

459

Maks.

1503

1503

1478

1492

1474

1492

1474

1449

Pojemność bagażnika min.: za siedzeniami tylnymi, do górnej krawędzi oparć.

Pojemność bagażnika maks.: za fotelami przednimi, do dachu.

Wymagane oleje i płyny eksploatacyjne

Aby umożliwić właściwe osiągi i zapewnić trwałość silnika oraz układu przeniesienia napędu, należy stosować wyłącznie oleje i płyny eksploatacyjne odpowiedniej jakości. Stosowanie odpowiednich olejów i płynów eksploatacyjnych wpływa również pozytywnie na sprawność silnika i zużycie paliwa.

W tym pojeździe należy stosować wyłącznie oleje i płyny eksploatacyjne podane w poniższych tabelach.

Olej/płyn eksploatacyjny

Ilość

Klasyfikacja

Olej silnikowy*1 *2
(spuszczenie i napełnienie)

Zalecany

Silnik benzynowy 1.6 GDI

3,6 l

ACEA C2/C3

Silnik benzynowy 1.6 T-GDI

4,5 l

Silnik benzynowy 2.0 MPI

4,0 l

API SM*4, ILSAC GF-4 lub o wyższej klasyfikacji jakościowej, ACEA A5/B5*3

Silnik benzynowy 2.4 GDI

4,8 l

ACEA A5/B5*3

Silnik wysokoprężny Smartstream D1.6 TCI

4,4 l

ACEA C5, C2 lub C3

Silnik wysokoprężny 2.0 TCI

7,6 l

Wersje z filtrem DPF

ACEA C2 lub C3

Olej mechanicznej skrzyni biegów

Silnik benzynowy 1.6 GDI

1,6 ÷ 1,7 l

HK SYN MTF 70W (SK)

SPIRAX S6 GHME 70W (H.K.SHELL)

GS MTF HD 70W (GS CALTEX)

(API GL-4, SAE 70W)

Silnik benzynowy 1.6 T-GDI

Wersje z napędem 4×2: 1,5 ÷ 1,6 l

Wersje z napędem 4×4: 1,4 ÷ 1,5 l

Silnik benzynowy 2.0 MPI

Silnik wysokoprężny Smartstream D1.6 TCI (o niskiej mocy)

1,7 ÷ 1,8 l

Silnik wysokoprężny Smartstream D1.6 TCI (o wysokiej mocy)

1,8 ÷ 1,9 l

Silnik wysokoprężny 2.0 TCI

1,8 ÷ 1,9 l

Olej/płyn eksploatacyjny

Ilość

Klasyfikacja

Olej automatycznej skrzyni biegów (ATF)

Silnik benzynowy 1.6 GDI/T-GDI

7,3 l

MICHANG ATF SP-IV, SK ATF SP-IV, NOCA ATF SP-IV, oryginalny olej Hyundai ATF SP-IV

Silnik benzynowy 2.0 MPI

Silnik benzynowy 2.4 GDI

6,7 l

Silnik wysokoprężny 2.0 TCI

8,3 l

Olej dwusprzęgłowej skrzyni biegów (DCT)

1,9 ÷ 2,0 l

HK DCTF 70W (SK) SPIRAX S6 GHME 70W DCTF (H.K.SHELL) GS DCTF HD 70W (GS CALTEX) (API GL-4, SAE 70W)

Płyn chłodzący

Silnik benzynowy 1.6 GDI, A/T

7,1 l

Mieszanina płynu niezamarzającego i wody (glikol etylenowy na bazie fosforanów do chłodnic aluminiowych)

Silnik benzynowy 1.6 GDI, M/T

7,3 l

Silnik benzynowy 1.6 T-GDI

7,2 l

Silnik benzynowy 2.0 MPI, A/T

6,9 l

Silnik benzynowy 2.0 MPI, M/T

7,0 l

Silnik benzynowy 2.4 GDI, A/T

7,1 l

Silnik wysokoprężny Smartstream D1.6 TCI, M/T

7,1 l

Silnik wysokoprężny Smartstream D1.6 TCI, DCT

7,5 l

Silnik wysokoprężny 2.0 TCI

8,5 ÷ 8,8 l

Płyn hamulcowy i sterowania sprzęgłem

0,7 ÷ 0,8 l

FMVSS116 DOT-4

Olej/płyn eksploatacyjny

Ilość

Klasyfikacja

Olej przekładni głównej tylnej (wersje z napędem 4×4)

0,53 ÷ 0,63 l

Olej do przekładni hipoidalnych GL-5 wg API, 75W/85 wg SAE (olej przekładniowy SK HCT-5 75W/85 lub równoważny)

Olej skrzyni rozdzielczej (pojazdy z napędem 4×4)

Silnik benzynowy 1.6 T-GDI/

silnik benzynowy 2.0 MPI, M/T*5

0,48 ÷ 0,52 l

Silnik benzynowy 2.0 MPI, A/T*5

Silnik benzynowy 2.4 GDI

0,42 ÷ 0,47 l

Silnik wysokoprężny 2.0 TCI

Paliwo

62 l (58 l*6)

Patrz „Wymagania dotyczące paliwa” we wstępie

Roztwór mocznika (tylko silniki wysokoprężne, jeżeli występuje)

14 l

ISO22241, DIN70070

*1 Patrz zalecane lepkości wg klasyfikacji SAE na następnej stronie.

*2 Obecnie dostępne są oleje silnikowe oznaczone jako „Energy Conserving Oil” (olej oszczędzający energię). Poza innymi korzyściami wpływają one na ograniczenie zużycia paliwa poprzez zmniejszenie oporów wewnętrznych silnika. Zwykle korzyści te są niemierzalne w codziennej jeździe, ale np. w skali roku przynoszą zauważalne ograniczenie wydatków na paliwo.

*3 Jeżeli w danym kraju olej ACEA A5/B5 jest niedostępny, należy użyć oleju ILSAC GF-3 (lub o wyższej klasyfikacji) albo ACEA A3 (lub o wyższej klasyfikacji).

*4 Jeżeli w danym kraju olej klasyfikacji SM wg normy API jest niedostępny, należy użyć oleju klasyfikacji SL wg API.

*5 M/T: mechaniczna skrzynia biegów, A/T: automatyczna skrzynia biegów.

*6 Wersja MHEV („mild hybrid”).

Zalecany olej silnikowy

Producent

Olej

Silniki benzynowe

Silniki wysokoprężne

Shell

ACEA C2/C3: Helix Ultra ECT C2/C3 0W30

ACEA C3: HELIX ULTRA AP 5W30

ACEA A5/B5: Helix Ultra AH 5W30, Helix Ultra A5/B5 0W30

ACEA C2: HELIX ULTRA AP-L 5W30

Zalecana lepkość wg klasyfikacji SAE

Lepkość (gęstość) oleju silnikowego wpływa na zużycie paliwa i pracę silnika w niskich temperaturach otoczenia (zdolność rozruchową i tempo obiegu oleju). Oleje silnikowe o niższej lepkości umożliwiają niższe zużycie paliwa i wyższą sprawność w niskich temperaturach. W wysokich temperaturach otoczenia silniki wymagają olejów o wyższej lepkości. Stosowanie oleju o lepkości innej niż podana może doprowadzić do uszkodzenia silnika.

OSTROŻNIE

Przed sprawdzeniem lub spuszczeniem jakiegokolwiek oleju lub płynu eksploatacyjnego należy dokładnie oczyścić miejsce wokół zakrętki wlewu, korka spustowego i/lub wskaźnika poziomu. Jest to szczególnie ważne, jeżeli pojazd był użytkowany na obszarze o wyjątkowo dużym zapyleniu, na terenach piaszczystych lub na drogach gruntowych. Oczyszczenie zakrętki wlewu, korka spustowego i/lub wskaźnika chroni przed dostaniem się pyłu lub innych zanieczyszczeń do silnika albo innych mechanizmów, które może w konsekwencji doprowadzić do ich uszkodzenia.

Podczas dobierania oleju należy rozważyć zakres temperatur otoczenia, w jakich będzie użytkowany pojazd do momentu następnej wymiany oleju. Następnie należy dobrać olej o lepkości podanej w poniższej tabeli.

Zakres temperatur dla poszczególnych olejów wg klasyfikacji SAE

Temperatura

°C

–30 –20 –10 0 10 20 30 40

Olej silnika benzynowego

1.6 GDI, T-GDI

2.4 GDI

2.0 MPI

Olej silnika wysokoprężnego

Smartstream D1.6

2.0 TCI/2.0 48V MHEV

Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN)

Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) to unikalny, przypisany do pojazdu numer używany do rejestracji pojazdu i do rozstrzygania aspektów prawnych, dotyczących jego włas­ności.

Numer ten jest wybity na podłodze pod fotelem pasażera. Aby sprawdzić numer, należy otworzyć pokrywę.

Numer VIN może znajdować się również na tabliczce przymocowanej do górnej części deski rozdzielczej. Numer ten można sprawdzić z zewnątrz, przez szybę czołową pojazdu.

Tabliczka certyfikacyjna pojazdu

Numer VIN znajduje się również na tabliczce certyfikacyjnej, przymocowanej w dolnej części środkowego słupka (po stronie kierowcy lub pasażera).

Naklejka z rodzajem i ciśnieniem w oponach

Nowy pojazd dostarczany jest z oponami zapewniającymi najlepsze własności jezdne podczas normalnej jazdy.

Wymagane wartości ciśnienia w oponach pojazdu znajdują się na naklejce umieszczonej w dolnej części środkowego lewego słupka.

Numery identyfikacyjne silników wybite są w miejscach pokazanych na ilustracjach.

Na etykiecie podany jest model sprężarki układu klimatyzacji, dostawca, nr katalogowy, nr seryjny, rodzaj czynnika chłodniczego oraz rodzaj oleju sprężarki.

Na etykiecie podany jest rodzaj czynnika chłodniczego oraz jego ilość.

Etykieta znajduje się od spodu maski silnika.

Numer silnika

Podzespoły pojazdu wykorzystujące częstotliwości radiowe spełniają wymagania Dyrektywy Wspólnoty Europejskiej 1995/5/WE.

Dodatkowe informacje, obejmujące również deklarację zgodności producenta, dostępne są na stronie internetowej Hyundai:

http://service.hyundai-motor.com

Etykieta sprężarki układu klimatyzacji

Etykieta czynnika chłodniczego układu klimatyzacji

Deklaracja zgodności (jeżeli występuje)

Naklejka z rodzajem paliwa (jeżeli występuje)

Silniki benzynowe

Używać benzyny bezołowiowej zgodnej z naklejką na pokrywie wlewu paliwa.

A. Liczba oktanowa benzyny bezołowiowej.

1) RON/ROZ: liczba oktanowa.

2) (R+M)/2, AKI: wartość przeciwstukowa.

B. Identyfikatory paliw pochodzących z ropy naftowej.

Symbol ten oznacza paliwo, które można stosować. Nie stosować żadnych innych paliw.

C. Aby uzyskać więcej informacji, patrz instrukcja obsługi pojazdu.

Silniki wysokoprężne

Używać oleju napędowego zgodnego z naklejką na pokrywie wlewu paliwa.

A. Paliwo: olej napędowy.

B. Identyfikatory biopaliw na bazie estrów metylowych kwasów tłuszczowych (FAME), które można stosować w silnikach wysokoprężnych.

Symbol ten oznacza paliwo, które można stosować. Nie stosować żadnych innych paliw.

C. Aby uzyskać więcej informacji, patrz instrukcja obsługi pojazdu.