Wymiary
mm
Parametr |
mm |
|
Długość całkowita |
4165 |
|
Szerokość całkowita |
1800 |
|
Wysokość całkowita |
1550/1565*¹ |
|
Rozstaw kół przednich |
Opony 205/60 R16 |
1575 |
Opony 215/55 R17 |
1563 |
|
Opony 235/45 R18 |
1559 |
|
Rozstaw kół tylnych |
Opony 205/60 R16 |
1584 |
Opony 215/55 R17 |
1572 |
|
Opony 235/45 R18 |
1568 |
|
Rozstaw osi |
2600 |
Z relingami dachowymi
Silniki
Parametr |
Silniki benzynowe |
|
1.0 T-GDI |
1.6 T-GDI |
|
Pojemność skokowa (cm³) |
997 |
1591 |
Średnica × skok tłoka (mm) |
71,0 × 84,0 |
77,0 × 85,44 |
Kolejność zapłonów w cylindrach |
1-2-3 |
1-3-4-2 |
Liczba cylindrów |
3 w rzędzie |
4 w rzędzie |
Moc żarówek
Żarówka |
Rodzaj |
Moc |
||
Przód |
Lampy przednie |
Światła mijania (typ A) |
H7 |
55 |
Światła drogowe (typ A) |
H7 |
55 |
||
Światła mijania (typ B) |
Diodowe |
Diodowe |
||
Światła drogowe (typ B) |
Diodowe |
Diodowe |
||
Światła statycznego doświetlania zakrętów |
H7 |
55 |
||
Kierunkowskazy |
PY21W |
21 |
||
Kierunkowskazy (w lusterkach zewnętrznych) |
Diodowe |
Diodowe |
||
Światła do jazdy dziennej (DRL)/światła pozycyjne |
Diodowe |
Diodowe |
||
Światła przeciwmgielne |
H8 |
35 |
||
Tył |
Tylna lampa zespolona |
Światła stopu/pozycyjne (typ A) |
P21/5W |
21/5 |
Światła pozycyjne (typ A) |
W5W |
5 |
||
Światła stopu/pozycyjne (typ B) |
Diodowe |
Diodowe |
||
Kierunkowskazy |
P21W |
21 |
||
Światła cofania |
P21W |
21 |
||
Światła przeciwmgielne |
PR21W |
21 |
||
Dodatkowe światło stopu |
Diodowe |
Diodowe |
||
Lampki oświetlenia tablicy rejestracyjnej |
W5W |
5 |
||
Oświetlenie wnętrza |
Oświetlenie punktowe |
W10W |
10 |
|
Lampka oświetlenia wnętrza (wersje z oknem dachowym) |
FESTOON |
8 |
||
Lampka oświetlenia wnętrza (wersje bez okna dachowego) |
FESTOON |
10 |
||
Lampki w osłonach przeciwsłonecznych |
FESTOON |
5 |
||
Lampka oświetlenia bagażnika |
FESTOON |
10 |
||
Lampka oświetlenia schowka |
FESTOON |
5 |
Opony i obręcze kół
Element |
Rozmiar opony |
Rozmiar obręczy |
Prawidłowe ciśnienie bar (kPa) |
Moment dokręcania nakrętek kół |
|||
Obciążenie normalne |
Obciążenie maksymalne |
||||||
Koła przednie |
Koła tylne |
Koła przednie |
Koła tylne |
||||
Koło pełnowymiarowe |
205/60 R16 |
6.5J × 16 |
2,3 (230,33) |
2,5 (250,36) |
11 ÷ 13 (107 ÷ 127) |
||
215/55 R17 |
7.0J × 17 |
||||||
235/45 R18 |
7.5J × 18 |
||||||
Dojazdowe koło zapasowe |
T125/80 D16 |
4.0T × 16 |
4,2 (420,60) |
• Jeżeli w nieodległej przyszłości oczekiwane jest nadejście niskich temperatur, do ciśnienia nominalnego można dodać 0,2 bar (20 kPa). Każdy spadek temperatury o 7°C powoduje zazwyczaj spadek ciśnienia w oponach o 0,07 bar (7 kPa). W przypadku częstych znacznych zmian temperatur należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.
• Na dużej wysokości nad poziomem morza ciśnienie atmosferyczne zazwyczaj jest niższe. Dlatego przed jazdą na dużej wysokości nad poziomem morza ciśnienie w oponach należy sprawdzić z wyprzedzeniem. W razie potrzeby skorygować ciśnienie (zmiana ciśnienia powietrza w miarę wzrostu wysokości: + 0,1 bar (+ 10 kPa)/1 km).
• Nie wolno przekraczać maksymalnego ciśnienia podanego na boku opony.
Podczas wymiany opon należy upewnić się, że nowe opony mają taki sam rozmiar, jak opony zamontowane fabrycznie w pojeździe.
Użycie opon o innych rozmiarach może spowodować uszkodzenie związanych z nimi części i nieprawidłowe zachowanie pojazdu.
Indeksy obciążenia i prędkości opon
Element |
Rozmiar opony |
Rozmiar obręczy |
Obciążenie |
Prędkość |
||
Indeks obciążenia |
kg |
Indeks prędkości |
km/h |
|||
Koło pełnowymiarowe |
205/60 R16 |
6.5J × 16 |
92 |
630 |
H |
210 |
215/55 R17 |
7.0J × 17 |
94 |
670 |
V |
240 |
|
235/45 R18 |
7.5J × 18 |
94 |
670 |
V |
240 |
|
Dojazdowe koło zapasowe |
T125/80 D16 |
4.0T × 16 |
97 |
730 |
M |
130 |
Układ klimatyzacji
Czynnik |
Ilość |
Rodzaj |
Czynnik chłodniczy (g) |
450 ± 25 |
R-1234yf |
Olej sprężarki (g) |
120 ± 10 |
PAG |
Więcej szczegółów można uzyskać w Autoryzowanej Stacji Obsługi (ASO) Hyundai.
Masa pojazdu i pojemność bagażnika
Element |
Silniki benzynowe |
|
1.0 T-GDI |
1.6 T-GDI |
|
Napęd 4×2 |
Napęd 4×4 |
|
M/T |
DCT |
|
Całkowita masa pojazdu (kg) |
1775 |
1910 |
Pojemność bagażnika (l) |
Min.: 361 Maks.: 1143 |
M/T: mechaniczna skrzynia biegów
DCT: dwusprzęgłowa skrzynia biegów
Pojemność bagażnika min.: za siedzeniami tylnymi, do górnej krawędzi oparć.
Pojemność bagażnika maks.: za fotelami przednimi, do dachu.
Wymagane oleje i płyny eksploatacyjne
Aby umożliwić właściwe osiągi i zapewnić trwałość silnika oraz układu przeniesienia napędu, należy stosować wyłącznie oleje i płyny eksploatacyjne odpowiedniej jakości. Stosowanie odpowiednich olejów i płynów eksploatacyjnych wpływa również pozytywnie na sprawność silnika i zużycie paliwa.
W tym pojeździe należy stosować wyłącznie oleje i płyny eksploatacyjne podane w poniższych tabelach.
Olej/płyn eksploatacyjny |
Ilość |
Rodzaj |
||
Olej silnikowy*¹ *² Zalecany |
Silniki |
1.0 T-GDI |
3,6 l |
API SN i ACEA C2 |
1.6 T-GDI |
4,5 l |
ACEA A5/B5 |
||
Olej mechanicznej skrzyni biegów |
1.0 T-GDI |
1,6 ÷ 1,7 l |
HK SYN MTF 70W (SK) |
|
Olej dwusprzęgłowej |
1.6 T-GDI |
1,9 ÷ 2,0 l |
HK SYN DCTF 70W (SK) |
|
Płyn chłodzący |
1.0 T-GDI |
6,8 l |
Mieszanina środka chroniącego przed zamarzaniem i wody destylowanej (glikol etylenowy na bazie fosforanów do chłodnic aluminiowych) |
|
1.6 T-GDI |
7,1 l |
|||
Olej przekładni głównej tylnej (wersje z napędem 4×4) |
0,47 ÷ 0,52 l |
Olej do przekładni hipoidalnych API GL-5, SAE 75W/90 |
Patrz zalecane lepkości wg klasyfikacji SAE na stronie 8-8.
Obecnie dostępne są oleje silnikowe oznaczone jako „Energy Conserving Oil” (olej oszczędzający energię). Poza innymi korzyściami, wpływają one na zmniejszenie zużycia paliwa poprzez ograniczenie ilości paliwa, niezbędnej do pokonywania oporów wewnętrznych silnika. Zwykle korzyści te są niemierzalne w codziennej jeździe, ale np. w skali roku przynoszą zauważalne ograniczenie wydatków na paliwo.
Olej/płyn eksploatacyjny |
Ilość |
Rodzaj |
Olej skrzyni rozdzielczej (wersje z napędem 4×4) |
0,47 ÷ 0,52 l |
Olej do przekładni hipoidalnych API GL-5, SAE 75W/90 |
Płyn hamulcowy i sterowania sprzęgłem |
0,7 ÷ 0,8 l |
FMVSS116 DOT-4 |
Paliwo |
50 l |
Patrz „Wymagania dotyczące paliwa” we wstępie. |
Zalecany olej silnikowy
Producent |
Olej |
|
Shell |
Silniki benzynowe |
HELIX ULTRA AH-E 5W-30 |
HELIX ULTRA 5W-40 |
Zalecana lepkość wg klasyfikacji SAE
Przed sprawdzeniem lub spuszczeniem jakiegokolwiek oleju lub płynu eksploatacyjnego należy dokładnie oczyścić miejsce wokół zakrętki wlewu, korka spustowego i/lub wskaźnika poziomu. Jest to szczególnie ważne, jeżeli pojazd był użytkowany na obszarze o wyjątkowo dużym zapyleniu, na terenach piaszczystych lub na drogach gruntowych. Oczyszczenie zakrętki wlewu, korka spustowego i/lub wskaźnika chroni przed dostaniem się pyłu lub innych zanieczyszczeń do silnika albo innych mechanizmów, które może w konsekwencji doprowadzić do ich uszkodzenia.
Lepkość (gęstość) oleju silnikowego wpływa na zużycie paliwa i pracę silnika w niskich temperaturach otoczenia (zdolność rozruchową i tempo obiegu oleju). Oleje silnikowe o niższej lepkości umożliwiają niższe zużycie paliwa i wyższą sprawność w niskich temperaturach. W wysokich temperaturach otoczenia silniki wymagają olejów o wyższej lepkości. Stosowanie oleju o lepkości innej niż podana może doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Podczas dobierania oleju należy rozważyć zakres temperatur otoczenia, w jakich będzie użytkowany pojazd do momentu następnej wymiany oleju.
Następnie należy dobrać olej o lepkości podanej w poniższej tabeli.
Silnik Kappa 1.0 T-GDI
• Dla zapewnienia niższego zużycia paliwa zaleca się stosowanie oleju silnikowego o klasyfikacji SAE 0W-30. Jeżeli jednak taki olej nie jest dostępny, należy wybrać inny olej, korzystając z odpowiedniej tabeli.
Silnik Gamma 1.6 T-GDI
• Dla zapewnienia niższego zużycia paliwa zaleca się stosowanie oleju silnikowego o klasyfikacji SAE 0W-30. Jeżeli jednak taki olej nie jest dostępny, należy wybrać inny olej, korzystając z odpowiedniej tabeli.
Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN)
Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) to numer sprawdzany podczas rejestracji pojazdu i w ramach rozstrzygania aspektów prawnych, dotyczących jego własności.
Numer ten jest wybity na podłodze pod fotelem prawym przednim. Aby sprawdzić numer, należy otworzyć pokrywę.
Numer VIN może znajdować się również na tabliczce przymocowanej do górnej części deski rozdzielczej po lewej stronie. Numer ten można sprawdzić z zewnątrz, przez szybę czołową pojazdu.
Tabliczka certyfikacyjna pojazdu
Numer VIN znajduje się również na tabliczce certyfikacyjnej, przymocowanej w dolnej części środkowego słupka (po stronie kierowcy lub pasażera).
Tabliczka z rodzajem i ciśnieniem w oponach
Nowy pojazd dostarczany jest z oponami zapewniającymi najlepsze własności jezdne podczas normalnej jazdy.
Wymagane wartości ciśnienia w oponach pojazdu znajdują się na tabliczce przymocowanej w dolnej części środkowego lewego słupka.
Numer silnika
Numer identyfikacyjny silnika wybity jest w miejscu pokazanym na ilustracji.
Etykieta sprężarki układu klimatyzacji
Na etykiecie podany jest model sprężarki układu klimatyzacji, dostawca, nr katalogowy, nr seryjny, rodzaj czynnika chłodniczego (1) oraz rodzaj oleju sprężarki (2).
Etykieta czynnika chłodniczego układu klimatyzacji (jeżeli występuje)
Na etykiecie podany jest rodzaj czynnika chłodniczego oraz jego ilość.
Etykieta znajduje się od spodu maski silnika.
Deklaracja zgodności (jeżeli występuje)
Podzespoły pojazdu wykorzystujące częstotliwości radiowe spełniają wymagania Dyrektywy Wspólnoty Europejskiej 1995/5/WE.
Dodatkowe informacje, obejmujące również deklarację zgodności producenta, dostępne są na stronie internetowej Hyundai:
http://service.hyundai-motor.com